Het aparte programma van Van der Poel: geen decemberstage, geen kerstbreak

Het aparte programma van Van der Poel: geen decemberstage, geen kerstbreak

©Cor Vos

maandag 4 november 2019 om 08:11

Mathieu van der Poel nam gisteren na de aankomst ruim de tijd om de pers te woord te staan. Daarin lichtte hij ook een tip van de sluier wat de rest van zijn winter betreft. Blijkt dat ook december een drukke maand wordt. Pas half januari plant hij een stage, richting het WK.


“Het is de bedoeling dat we Mathieu zo economisch mogelijk richting dat WK brengen”, vertelde teambaas Christoph Roodhooft gisteren. Maar dan had die het vooral over de maand januari, zo blijkt. Want na een drukke novembermaand (acht crossen), zal ook december goed gevuld zijn.

“Ik wil zoveel mogelijk crossen rijden om ritme op te doen”, aldus Van der Poel. “In november zijn dat er inderdaad acht. En in tegenstelling tot de voorbije jaren plan ik in december geen stage in Spanje en ik neem ook geen break tijdens de kerstperiode. Ik wil alles rijden.” Twee drukke maanden dus. En dat zullen ook de organisatoren graag horen.

Wel zal de regerende wereldkampioen het in januari iets rustiger aan doen. “Half januari plan ik wel een stage in functie van het WK in Dübendorf en het klassieke voorjaar. Dat betekent dat ik de Franse WB-manche in Nommay en misschien ook wel Hoogerheide laat schieten. Alhoewel… Hoogerheide is een week voor het WK. Dat moet misschien nog kunnen.”

Dit artikel delen:

20 Reacties

r_nijman 4 november 2019 om 09:57

Zou dat vele crossen in december nog iets te maken hebben met zoveel mogelijk (start-)geld binnenhalen in de relatieve korte tijd dat hij wel in de cross uitkomt of heeft hij dat niet nodig?

Jowinho 4 november 2019 om 10:26

Als er één iemand dat niet nodig heeft is het wel Mathieu. Ik denk met een loon rond het miljoen je niks tekort komt.

Barry Batsbak 4 november 2019 om 10:27

Hij is er baasje genoeg voor dat hij gewoon zijn regenboogtrui wil tonen in het veld omdat hij dat aan zijn stand verplicht is. Maar als je beroepsrenner bent zouden de financiën best een rol kunnen spelen. En dan heeft hij nog gelijk ook, fietsen is tenslotte zijn inkomstenbron en de organisatoren zien de regenboogtrui graag verschijnen.

Koers 4 november 2019 om 10:28

Tsja wat is niet nodig, van geld heb je nooit te veel. Maar volgens mij woont hij nog steeds bij zn ouders dus het is niet dat hij anders op straat komt te staan.
De sponsor zal echter ook wel wat tv-tijd willen genieten.

Pizzi 4 november 2019 om 10:37

Woont sinds enige tijd niet meer bij z’n ouders, maar die doen nog wel z’n was enzo ;)

Is Mathieu niet ook gewoon een enorme liefhebber dat ‘ie daarom zoveel mogelijk crossen wil rijden? (Het financiële aspect is al aangestipt.)

Kelder is de Man 4 november 2019 om 14:35

Koers.. Nooit te weinig.. daar zal lang niet iedereen het mee eens zijn.

Peter Lippens 4 november 2019 om 17:29

gewoon omdat hij graag in het veld crosst maar dat willen sommigen hier niet aannemen en maar neerbuigend blijven doen als het over veldrijden gaat

titanio82 4 november 2019 om 21:06

@Jowinho, dat miljoen is al dik achterhaald. Dat was het contract tot eind 2020. Inmiddels is dat met drie jaar verlengd, Laten we niet speculeren maar gewoon even een compleet jaar doorrekenen dan kom je bruto dichter bij de 2 dan de 1 miljoen uit. Het zij hem gegund.

xistnc 4 november 2019 om 10:54

Nu Van Aert er niet bij is hoeft hij natuurlijk nóg minder zijn best te doen. Als hij de verzamelde Belgen en af en toe een verdwaalde landgenoot omstebeurt op een half minuutje zet in de tweede helft van de cross, dan zal het allemaal zo zwaar niet zijn.

Scott Sunderland 4 november 2019 om 11:27

Wat zou de sportieve uitdaging nog zijn voor hem bij het veldrijden ? Serieuze vraag hoor. Concurrentie is letterlijk op één hand te tellen. Is het gewoon een hobby beoefenen ? Wat mag natuurlijk. Hij heeft alles gewonnen en iedereen al verslagen. Bewijzen valt er niets. Het prijsgeld is wel lekker natuurlijk.

Brummel 4 november 2019 om 13:19

hij probeert gewoon bij elk rondje zijn eigen PR te verbeteren

ParijsTours2004 4 november 2019 om 15:23

Op zich snap ik wel dat deze ‘serieuze vraag’ steeds terugkomt, maar anderzijds vraag ik me af of mensen zich realiseren hoe fijn het is om tegelijk gewoon te doen wat je het liefste doet (fietsen in de modder) en dan ook elke keer de beste te zijn. En wat dat laatste betreft: als hij het echt freewheelend zou doen, zou het misschien een ander verhaal zijn, maar hij ziet in de meeste crossen echt wel af hoor.

titanio82 4 november 2019 om 21:08

Vier keer op rij WK worden om van het gezeik van de steeds kleiner wordende Van Aert clan af te zijn.

Romāns Vainšteins 4 november 2019 om 21:21

Wat zijn die hardcore emveedeepee’ers toch aandoenlijk met hun onlosmakelijk aan elkaar verbonden idoolliefde en concurrentie-aversie. Wat zou die gast daar zelf nou van vinden vraag ik me af.

Wheely 4 november 2019 om 11:36

Lekker veel crossen blijft in zijn geval ook gewoon een fantastische basis voor de doelen in 2020: PR & OS MTB.

Theo Bovengemiddelkamp 4 november 2019 om 12:18

Ik denk dat het rijden van crossen ook gewoon goed werkt bij hem in functie van de overige doelen in 2020. Ik vraag me wel af of hij zo’n vrijwel jaarrond programma vol gaat blijven houden in de toekomst? Zou hij na de OS blijven MTB’en?

koos verrek 4 november 2019 om 14:01

Jammer voor de rest hehe. Die isebyt zal wel terug pieken op januari nu

Romāns Vainšteins 4 november 2019 om 14:48

Da’s best een apart programma, geen kerstbreak noch een decemberstage …

titanio82 4 november 2019 om 21:10

Wat Van Aert in La Mezière opstreek, overtreft VDP met een start in Overijse.

Wheely 4 november 2019 om 23:27

GEEN DECEMBERSTAGE, GEEN KERSTBREAK…

Het leven van Mat is een grote deceptie
Nooit eens een feessie of een receptie
Nooit een glas cola laat staan een glas pepsi

(Nou ja dat klopt eigenlijk totaal niet)

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair