Herstelde Gesink: “Hoop in Polen koershardheid op te doen”

zaterdag 3 augustus 2019 om 12:35
Herstelde Gesink: “Hoop in Polen koershardheid op te doen”

foto: Cor Vos

Voor Robert Gesink is het een bijzonder moment, aangezien hij vandaag zijn comeback maakt na blessureleed. De 33-jarige klimmer hoopt zich in de Ronde van Polen (3-9 augustus) voor te bereiden op de Vuelta a España, die later deze maand van start gaat. “Ik hoop in Polen weer wat ritme en koershardheid op te doen”, aldus de Nederlander.


Gesink moest dit seizoen een van de beoogde helpers worden van Primož Roglič in de Giro d’Italia, maar de Varssevelder kwam zwaar ten val tijdens Luik-Bastenaken-Luik. Door een sleutelbeen- en bekkenbreuk moest de renner van Jumbo-Visma niet alleen passen voor de Giro, maar ook voor de Tour de France.

Ruim drie maanden na zijn zware crash is Gesink echter weer fit genoeg om te koersen. “Het herstel heeft erg lang geduurd, maar alles is eigenlijk zo goed mogelijk verlopen. Het was uiteraard wel veel werk. Het begon met lopen met krukken, al deed het veel pijn”, zo schetst de klimmer het begin van zijn revalidatie.

“Vervolgens ging ik fietsen met één been, omdat het andere been de aansturing helemaal kwijt was. Stap voor stap ben ik weer op niveau gekomen. Ik ben nu klaar om te koersen. Ik kijk vooral uit naar de Ronde van Spanje”, aldus Gesink, die in Polen het gezelschap krijgt van onder meer Danny van Poppel en Antwan Tolhoek.


Lees ook: Jumbo-Visma met herstelde Gesink naar Ronde van Polen

Dit artikel delen:

17 Reacties

danseuse 3 augustus 2019 om 12:56

Wat een bikkel id die man

honderdprocent 3 augustus 2019 om 13:12

Zeer blij Gesink weer te mogen zien koersen behoorlijk benieuwd wat hij zou kunnen laten zien in deze Vuelta naar zo’n zware blessure.

Pak Haas 3 augustus 2019 om 14:49

Wat moet die man een mentale veerkracht hebben….

Hij zou bij wijze van spreken een kwartetspel met blessures kunnen maken.

Respect hoor!

Fast Freddy 3 augustus 2019 om 15:11

Het zou toch mooi zijn als hij weer een rit kan pakken in de vuelta. Ik gun het de man meer dan wie ook.

fietsvriend 3 augustus 2019 om 15:20

+1, wat een veerkracht. Wat een kop moet daar op zitten.

Off topic: zou hem graag een keer als gast in de podcast van ten Dam horen.

Tinus1984 3 augustus 2019 om 15:27

Krijgt hij denk ik ook wel de kans voor. Als primoz bennett steven en Robert allemaal gaan.

Zou het toch mooi zijn als hij ook eens voor een etappe mag gaan of misschien zelfs bergklassement

Nul verstand 3 augustus 2019 om 15:53

Wat wordt Gesink zijn rol? Ik hoorde hem volgens mij dat hij klassement wil rijden, maar JV heeft natuurlijk ook Roglic, Kruijswijk en Bennett. Dat doet mij vermoeden dat hij een ondersteunende rol heeft. Of krijgt hij de vrijheid om voor een ritzege te gaan?

horsm 3 augustus 2019 om 15:56

Super dat hij weer kan koersen!

Wildebert 3 augustus 2019 om 17:43

Top dat ie er weer bij is!

girardengo 3 augustus 2019 om 20:37

En dan te bedenken dat hem mentale zwakte werd toegeschreven door sommige (ik heb ze niet geteld) WF-ers.

Rob Oele 3 augustus 2019 om 22:34

Hij is denk ik een van pech-kampioenen van het profpeloton. Ik vergeleek hem qua potentieel in zijn beginjaren met Jakob Fuglsang; ze scoorden toen overeenkomende resultaten. Maar Jakob heeft de niet-pech afslag kunnen nemen en behoort daardoor nu tot de absolute top.

jan jansen 3 augustus 2019 om 23:03

Mentaliteit en de steeds terugkerende zogenaamde pech staan niet los van elkaar.

tetedelacourse 4 augustus 2019 om 08:35

Natuurlijk wel. Anders zou pech en mentaliteit wel hetzelfde heten of in het Woordenboek wel aan elkaar gelinkt worden. Niet alleen in het sprookjesboek van "Jan Janssen".

Gelukkig heeft de echte Jan Janssen wat zinnigere teksten.

Rob Oele 3 augustus 2019 om 22:44

Het lot van Wilco Kelderman doet me denken aan dat van Geesink. Een enorm talent ook maar hopelijk weet die op tijd het tij te keren.. Hoe dan ook ben ik een grote fan van Robert gebleven en wie weet wat hij nog vermag de komende jaren.

Lalsacien 4 augustus 2019 om 09:05

Geesink met zijn gouden medaille is inmiddels overleden.

tetedelacourse 4 augustus 2019 om 08:45

Gewoon weer een poos koersen. Dat gun ik Gesink. De rest is al 136 keer in verschillende varianten gezegd.

Jean Dumas 5 augustus 2019 om 14:29

Mooi om te horen. Hij verdient een rol in het succes van Jumbo-Visma.