‘Heinrich Haussler naar opvolger Giant-Alpecin’

Door , woensdag 10 augustus 2016 om 11:33
‘Heinrich Haussler naar opvolger Giant-Alpecin’

foto: Sirotti

Heinrich Haussler versterkt in 2017 de selectie van Sunweb-Giant, de opvolger van het huidige Giant-Alpecin. Dat weet Radsport-News.com te melden. De Australische wielrenner met een Duitse vader maakt de overstap van IAM Cycling, dat na dit seizoen stopt.


De 32-jarige Haussler heeft al een lange carrière achter de rug, maar zal daar bij de ploeg van manager Iwan Spekenbrink nog zeker een jaar aan vastplakken. In 2004 debuteerde Haussler namelijk al in het profpeloton. Op zijn palmares staan onder meer een etappezege in de Tour en de Vuelta. Ook staat Haussler bekend als klassiekerrenner. Hij zal bij de Duitse formatie in de voorjaarswedstrijden een belangrijke rol gaan spelen.

Daarnaast zal spoedig de komst van de jonge Lennard Kämna bekendgemaakt worden, weet de Duitse website te melden. Het 19-jarige talent rijdt momenteel voor Stölting zijn eerste jaar als prof. De juniorenwereldkampioen in het tijdrijden van 2014 werd eerder al gelinkt aan Giant-Alpecin.

Dit artikel delen:

23 Reacties

krypton 10 augustus 2016 om 11:36

Zou een prima versterking zijn voor de klassiekers. Ook hard nodig na het vertrek van Degenkolb natuurlijk.

achtpuntzes 10 augustus 2016 om 11:42

een goede Haussler is toch altijd goed voor top tien in de keienklassiekers en Milaan-Sanremo, en met een uitschieter kan hij zo’n koers ooit winnen. helaas is Heinrich niet altijd in topvorm, dus het kan ook helemaal niets worden.

Duvel 10 augustus 2016 om 11:45

Zoals het gezegde luidt: “Soigneren kan men van Heinrich leren.”

Pédaleur de charme 10 augustus 2016 om 11:45

Ben benieuwd. Heb het idee dat zijn glorietijd al een tijdje voorbij is, maar dit jaar toch mooie resultaten geboekt.

Timocycling 10 augustus 2016 om 11:50

Ik begin Giant echt steeds meer te waarderen, leuke aankoop weer! Mooi team zal daar volgend jaar staan!

Verweggistan 10 augustus 2016 om 11:51

6e in Parijs-Roubaix en 7e in Milaan-Sanremo, maar ja de rest van het seizoen..

Javier 10 augustus 2016 om 11:56

Tja, weet niet precies wat ik hievan moet denken. Op zich een prima renner natuurlijk, maar voor de kasseienklassiekers gaan ze er wel dik op achteruit

Baukema Tomoulin 10 augustus 2016 om 11:58

Ik had echt gedacht dat hij zou stoppen. Kan al jaren niet meer imponeren. Maar wie weet, verandering van spijs doet eten.

Il Cavaliere 10 augustus 2016 om 12:06

Moet dit de vervanger van Degenkolb worden in de klassiekers? Whahaha

Komi 10 augustus 2016 om 12:08

Interessante aankopen van Giant, wordt de ploeg vooral in de breedte sterker. En met natuurlijk als uitschieter Matthews

xistnc 10 augustus 2016 om 12:16

Barbie en Bling, dat wordt een leuk duo.

HoofdIsVrij 10 augustus 2016 om 12:19

Willen de lieden die lachen omdat hij gezien wordt als vervanger van Degenkolb even aangeven welke renner ze anders hadden gezien die vrij en betaalbaar is? Dank u.

Verder staat Haussler wel een beetje symptoom voor G-A. Heeft zich ook afgekeerd van zijn Duitse kant. ;-)

vlek 10 augustus 2016 om 12:30

Ik begrijp deze niet helemaal; gevoelsmatig passen ze niet bij elkaar. Ze hebben aan hem wel een kopman voor de kasseikoersen, maar zou het niet beter passen zijn om Arndt, Sinkeldam en Teunissen daar als speerpunten uit te spelen? Waarschijnlijk zijn de WT-punten in die koersen nu een stuk belangrijker geworden en maakt dat zijn komst belangrijk. Ik vind het echter zonde dat die jongens nu waarschijnlijk voor Haussler moeten rijden.

Kamikazekenny 10 augustus 2016 om 12:30

Prima versterking zeker als je nagaat dat er niet zo veel meer te halen valt voor de kasseien wat betreft de toppers. Buiten Stannard liggen alle toppers toch al vast. Daarom vind ik het best een prima versterking. Nu nog aanvullen met een goede knecht als bijvoorbeeld Burghardt of Van Keirsbulck en dan hebben ze best een mooi team voor het voorjaar.

KnightBiker 10 augustus 2016 om 12:50

Giant Alpecin is ook niet zo’n rijke ploeg hoor, volgens mij vergelijkbaar met TLJ wat betreft budget. (maar ik kan het mis hebben…) Het budget zal na Bling en Dumoulin wel aardig op zijn wat toppers betreft. Nu halen ze iemand die kan verassen maar niet veel meer kost, ze kiezen er gewoon voor om hun middelen in te zetten om Bling en Dumoulin te ondersteunen, en deze 2 renners hebben knechten nodig die vergelijkbare kwaliteiten hebben. (hard rijden maar ook een beetje bergop)
Het is jammer maar ik denk dat het kasseien voorjaar van Sunweb-Giant erg gaat tegen vallen. (want na Haussler’s magische jaar was het nooit meer met overtuiging)

Covadonga 10 augustus 2016 om 12:52

Bij Haussler denk ik iedere keer dat hij een superjaar gaat rijden. Maar ieder seizoen valt het toch weer tegen.

debarreman 10 augustus 2016 om 13:08

Wie gaan er eigenlijk allemaal weg bij Giant?

koos1 10 augustus 2016 om 13:25

Vreemde aankoop, de beste jaren van Haussler zijn al een paar jaren voorbij. Misschien dat hij goede maatjes is met Matthews en dat hij daarom bij de ploeg komt.

Jans Koerts 10 augustus 2016 om 13:36

Zijn overwinning op de Platzerwasel staat nog in mijn geheugen gegrift!! Mooie renner!

Arema Pro Cycling Team 10 augustus 2016 om 13:39

Weg bij Giant; de Kort, Ludvigsson, Degenkolb, Cheng, vdHaar, Jones, Fairly.

john 10 augustus 2016 om 15:28

wanneer word Rob Ruijgh bevestigd

DeGroteMolen 10 augustus 2016 om 15:34

Goed bezig bij Giant met de aankopen, als er nog wat ruimte over blijft voor Stef Clement zou dat helemaal mooi zijn. Anders maar afscheid nemen van Tendam.

TotSinas 10 augustus 2016 om 16:16

Ik gewoon alle ballen op Sinkeldam volgend jaar in kasseienklassiekers. Met Haussler, de Backer, Waeytens en Curvers heeft hij enkele goede knechten. En met Haussler een goed alternatief voor een top-10 notering.