Hans van Kasteren bouwt nieuwe crossploeg rond Hermans en Van Kessel

vrijdag 25 januari 2019 om 10:18
Hans van Kasteren bouwt nieuwe crossploeg rond Hermans en Van Kessel

©Cor Vos

Hans van Kasteren start op 1 januari 2020 een nieuwe crossploeg rond veldrijders Quinten ­Hermans en Corné van Kessel. Dat heeft de Nederlandse manager bevestigd aan Het Nieuwsblad.

“Zowel van Kessel als Hermans vertrekken eind dit jaar allebei bij Telenet-Fidea. Ik heb me bij die jongens geëngageerd om hen iets aan te bieden”, vertelt de 63-jarige Van Kasteren, die beide renners als manager vertegenwoordigt. “Ik wil er ook nog een derde renner en een dame bij. Nee, ik heb op dit moment nog geen geldschieters, maar ik maak me niet druk. 1 januari is nog veraf.”

Van Kasteren liet in december al weten dat Hermans zou vertrekken bij Telenet-Fidea. De nog altijd maar 23-jarige Limburger wil geen derderangsrol spelen in het team van Sven Nys. “Quinten heeft wel degelijk de ambitie om met een kopman samen te werken, maar niet om als derde man te worden ingezet. En met het vastleggen van Toon Aerts en Lars van der Haar wordt dat bij Telenet-Fidea wel het geval”, aldus Van Kasteren toen. In de wandelgangen ging toen al het gerucht dat Van Kasteren met een eigen team op de proppen zou komen. Nu is het dus officieel.

Van Kasteren is een oude bekende in de veldritwereld. Hij was jarenlang de manager van Bart Wellens en ook de oprichter van het huidige Telenet Fidea Lions. Eind 2015 verkocht hij de ploeg aan Nys en Bob Verbeeck, de CEO van Golazo. Bij de verkoop werd bedongen dat Van Kasteren de eerste vijf jaar geen nieuw team zou opstarten. Die vijf jaar is dus vier jaar geworden. “Ik heb afgelopen maand een deal gesloten met Bob Verbeeck. Er staat me nu niks in de weg om ­opnieuw een team te leiden.”

Dit artikel delen:

13 Reacties

sooike 25 januari 2019 om 10:24

Ik ben benieuwd hoe Van Kessel gaat presteren als hij onder het Fidea-regime uitkomt. Wordt natuurlijk wel een jaartje ouder…

Samlambeej 25 januari 2019 om 10:32

regime? Hij komt nu al niet meer aan de enkels van Aerts. Zelfs niet in aflossing met Van der Haar.

HSV 25 januari 2019 om 10:34

Hij komt vaak net tekort als de drie sterksten gaan gas geven. Denk niet dat dat nog anders wordt.

Samlambeej 25 januari 2019 om 10:35

Je moet toch ook wel een serieuze uitvinder zijn om te denken dat er met die 2 iets uit te halen valt. (nou ja subtop in veldrijland rijft ook nog iets binnen zeker?). Maar die Quinten Hermans, die heeft zich toch onsterfelijk belachelijk gemaakt. Stampvoetend mee kopman willen spelen maar systematisch ver achter de nummers 1, 2 en Van Kessel eindigen.

west 25 januari 2019 om 10:43

Iedereen die niet voor de grote 3 cycloploegen rijdt of Van Aert heet is toch kopman voor spek en bonen?

Bart Wyns 25 januari 2019 om 11:17

Van Kasteren zou Van Kasteren niet zijn om dit niet te proberen. Als manager van Quinten en Corné start hij een nieuw ploegje op, maar in zijn lange termijn visie zal hij ook al wel een beloftevol renner op het oog hebben in de U23 categorie of eerste-tweede jaars elite. Ik denk bijvoorbeeld aan Felipe Orts die geloof ik besloten heeft ook naar België te verhuizen.

Daan Soete, Nicolas Cleppe, Sieben Wouters, Stan Godrie, Gosse Vandermeer, Lander Loockx zouden ook wel eens op zijn verlanglijstje kunnen staan!

Wat het dames elite peloton betreft zou hij het wel eens aandurven om Marion Norbert Riberolle een kans te geven. Voorlopig in het team van Geert Wellens EN ook van plan naar België te verhuizen. Of Eva Lechner…of Sophie de Boer.

Hij begint opnieuw van nul maar zijn ambitie zal niks anders zijn dan aan de top mee te draaien!

Samlambeej 25 januari 2019 om 11:19

@west
Corendon en Fidea, welke is de derde ploeg? Michael VT en Sweeck zijn op een gezegende dag nog ergens toe in staat. De rest is het predicaat kopman idd niet waard.

west 25 januari 2019 om 14:03

Twee dan, Marlux heeft met Mvth, Iserbyt en Pauwels wel eens een podiumkandidaat, maar die zijn idd niks beter dan Sweeck

HoofdIsVrij 25 januari 2019 om 10:44

Nooit echt al die mini-teams binnen het veldrijden begrepen die vaak maar een jaar of twee bestaan en waarvan de helft door de gebroeders Roodhooft wordt geleid.

Arema Pro Cycling Team 25 januari 2019 om 10:55

Hij kan beter wachten tot en WvA en MvdP op de weg rijden, dan is er weer spanning voor podium.

HSV 25 januari 2019 om 11:14

Ik denk niet dat Mathieu het crossen snel gaat loslaten. Die is er verknocht aan.

EddyB1958 25 januari 2019 om 12:27

In het Humo interview zei Mathieu van der Poel elk jaar zeker 10 crossen te rijden, waaronder met zekerheid het WK.
De vraag wat ik me stel is of hij stopt met mountainbiken na Tokio als hij daar goud zou halen?
En de eerste vijf jaar rijdt hij misschien wel een grote ronde,maar zonder klassementsambities.
Er zijn inderdaad renners als Hermans en Sweeck die ik dit jaar te onregelmatig vind, een Michael Van Thourenhout zou wat minder cartouches moeten verschieten in de eerste drie kwart van een cross zoals verleden zondag nog. Als renners type Merlier of Soete aanvallen, zitten blijven en Van Aert en Aerts laten werken. Zij zijn toch de grote namen en gewoonlijk de eerste gegadigden voor de plaatsen 2 en 3.

Samlambeej 25 januari 2019 om 14:16

@EddyB1958
Herinner het me niet precies maar volgens mij was de medaille MTB iets wat hij wil halen om zich te bewijzen, dat het kan. Maar hij zij nog iets in de trant van dat de MTB het eerste zou zijn wat hij zou laten vallen van de 3 disciplines.
Ook zei hij letterlijk: "Ik rij de eerste komende 5 jaar geen grote ronde voor een klassement. Dan zou ik spiermassa moeten verliezen en daar begin ik niet aan."

Headlines

Materiaalzone

Populair