Groenewegen: “We hebben het vandaag aardig rechtgezet”

donderdag 9 maart 2017 om 18:50
Groenewegen: “We hebben het vandaag aardig rechtgezet”

Foto: Marcel Koch (archief)

In Parijs-Nice was er vandaag weer eens een kans voor de sprinters. Dylan Groenewegen mengde zich in Bourg-de-Péage in de strijd om de dagzege en werd beloond met een derde plaats. De sprinter van LottoNL-Jumbo leek op weg naar de overwinning, maar werd uiteindelijk nog door twee renners gepasseerd. “In dit deelnemersveld derde worden en de sprinttrein op de rails houden is goed”, oordeelt hij op de site van zijn ploeg.

“Ik had geen keuze en moest vroeg aan gaan”, kijkt hij terug.”Toen Greipel erover heen kwam, merkte ik meteen dat hij sterker was. Als je verliest omdat iemand sterker is, moet je het daarmee doen. We mogen tevreden zijn met een derde plek in dit veld”, geeft hij aan.

Hij is blij met de manier waarop zijn ploeggenoten hem in positie brachten. “Dinsdag verknalde wij het zelf, vandaag hebben wij dat aardig rechtgezet”, stelt hij vast. “In de finale hebben we lang gewacht en zijn we goed bij elkaar gebleven”, kijkt hij terug. “We proberen steeds langer te wachten voordat we met de sprinttrein aan gaan. Dat ging vandaag goed. Vorig jaar, tijdens de Tour, durfden we niet te wachten. Als je ziet hoe we dat nu doen, mogen we daar tevreden mee zijn.”

Dit artikel delen:

14 Reacties

PauldeG 9 maart 2017 om 18:58

Gelukkig is hij tevreden

Rondo 9 maart 2017 om 19:05

Hij laat ook mooie namen achter zich.

pirazzi 9 maart 2017 om 19:19

Hij gaat nog wel een keer iets winnen.

JaBo 9 maart 2017 om 19:27

Was geen makkelijke aankomst. Geklopt maar sterk gereden, geeft vertrouwen.

Romāns Vainšteins 9 maart 2017 om 19:43

‘Mooie namen achter je laten’ is toch wel een beetje in de hoek van ‘de snelste sprint rijden’ te schuiven. Het wordt tijd voor een overwinning, de keuze om enkel het hoogste na te streven is begrijpelijk maar winnen dan ook meteen kwadratief veel moeilijker.

schipperaar 9 maart 2017 om 19:51

Gaat de goede kant op, trein wacht steeds langer en op zeker moment kan ie zonder, mis nog een beetje dat kat achtige van een lui paard die nog even van 70 naar 80 acceleert. Misschien nog wat pondjes eraf?

Zadelpen 9 maart 2017 om 20:02

Ik snap de weerstand die hij krijg niet. Het is toch een hele mooie renner? Bovendien een leuke gast, deze reactie is toch ook weer tof? ‘Ik merkte dat hij sterker was’. Gewoon eerlijk, en hij geniet van het fietsen. En hij is nog niet klaar he….. pas net begonnen.

Goed bezig hoor!!

Turtlehead 9 maart 2017 om 21:11

Vandaag gewoon tevreden zijn, toch een beetje fijn. Alles bijeen niet tevreden genoeg denk ik, het is echt een winnaarstype en twee keer meedoen (en behoorlijk), en twee keer niet is net wat minder dan vooraf gehoopt.
Het was wel wereldtop die hier meedeed, niks om je voor te schamen.
We hebben weer een sprinter die echt meedoet, waar groei in zit en die mooie dingen gaat winnen, super!

jan jansen 9 maart 2017 om 22:22

Groenewegen is zeker niet tevreden, en terecht. Hij is pas tevreden als hij wint. Goede instelling.

Wheely 9 maart 2017 om 22:28

Hele mooie sprint! Daar werd even wat power gegeven door de top drie. Prima werk van de ploeg ook.

BenderBeach 9 maart 2017 om 22:57

Gaat zeker de goede kant op met de sprintambities van LottoNL en Groenewegen. Als je ziet hoe ze een ervaren ploeg als Sunweb aftroeven, dan beloofd dat veel goeds. Die zege van Dylan in een grote koers gaat er wel komen. Hij is razendsnel!!

boomcie 10 maart 2017 om 07:08

Lotto Nl maakt indruk. Misschien in de tour met de voltallige trein de laatste 300 meter in.

Natrix maura 10 maart 2017 om 11:04

Ze wachten wellicht een pietsie langer, maar er moet nog wel een schepje bovenop. Nu zie je ze al op 6km van de meet van 5 naar 4 helpers gaan, en dan gaat er per km bijna een helper af en mag Dylan het de laatste 1,5 km zelf doen. Je wil eigenlijk zien dat ze pas op 3 km de trein echt formeren en dan niemand er meer tussen laten en 2km vol gas d’rop. En dan hebben ze ook nog een echte lead-out man nodig, een goeie. Dus ze zijn er nog niet…