‘Groenewegen en Roglic tot eind 2023 bij Jumbo-Visma’

dinsdag 16 juli 2019 om 08:17
‘Groenewegen en Roglic tot eind 2023 bij Jumbo-Visma’

foto: Cor Vos

Dylan Groenewegen en Primož Roglič zullen naar alle waarschijnlijkheid de komende vier jaar in dienst van Jumbo-Visma rijden. Het contract van beide renners loopt volgend jaar af, maar volgens De Telegraaf hebben de twee een mondeling akkoord bereikt met de ploegleiding en is het slechts een kwestie van tijd voor de handtekening onder een nieuwe verbintenis wordt gezet.


Vanwege hun successen waren zowel de Nederlandse sprinter als de Sloveense ronderenner in trek bij andere ploegen, maar de geel-zwarte succesbrigade lijkt met deze nieuwe overeenkomsten aan het langste eind te trekken. Van Steven Kruijswijk (tot en met 2021) Wout van Aert (2021), Robert Gesink (2021) en Mike Teunissen (2022) was al bekend dat ze nog voor meerdere seizoenen voor de Nederlandse WorldTour-ploeg uit zouden komen.

Dit artikel delen:

73 Reacties

FritsvanHoefelen 16 juli 2019 om 08:24

Geld genoeg

Glorious 16 juli 2019 om 08:24

Super nieuws!!!

arendtenham 16 juli 2019 om 08:25

Top goed bezig.

xistnc 16 juli 2019 om 08:25

En de Goed Nieuws Show gaat maar door voor Jumbo. Je kunt toch alleen maar diep respect hebben voor wat Plugge en zijn staf voor elkaar kregen en krijgen, zelfs als je pak ‘m beet Sooike of Koel heet. Of daar ook Dumoulin nog in te passen valt, zien we dan wel weer.

john 16 juli 2019 om 10:32

Ja en kan het gebeuren dat de nummers 1-2-3 van het WK Tijdrijden 2020 in een en de zelfde ploeg fietsen

marius 16 juli 2019 om 08:27

Wat een wereld nieuws! Goed voor de ploeg!
Benoeuwd hoe ze het gaan oplossen als tom er ook bijkomt!

RJV 16 juli 2019 om 08:40

Kijk maar naar Ineos, goede renners heb je nooit genoeg. Ik verwachtte niet dat Roglic zou blijven. Ik zag hem naar UAE vertrekken. Daar zijn meerdere Slovenen. Goede zet om hem te behouden.

Brabander 16 juli 2019 om 09:04

Bahrain bedoel je denk? Of is die Sloveense enclave verkast?

Nemus 16 juli 2019 om 14:50

Tadej Pogačar en Jan Polanc rijden bij UAE, Matej Mohorič en o.a. Jan tratnik rijden bij Bahrain Merida. Het is daar dat de ‘Sloveense’ enclave zit omdat de teammanager (en persoonlijke vriend van de sjeik) een Sloveen is.

Johnny7 16 juli 2019 om 08:30

Ik ben altijd benieuwd, krijgen ze nu ook een marktconform salaris wat andere toppers krijgen of nemen ze net zoals Dumoulin genoegen met minder omdat ze op hun plek zitten bij Jumbo? Iemand die dat weet?

jessevdalen 16 juli 2019 om 08:36

Dumoulin kan juist veel meer bij JV gaan verdienen

Johnny7 16 juli 2019 om 08:50

Slimmerik dat je er bent. Ik heb het erover dat hij nu minder verdiend bij Sunweb dan dat hij elders kan krijgen.

Casar 16 juli 2019 om 08:31

Erg mooi nieuws :)

horsm 16 juli 2019 om 08:32

Zo! Ik had de verlenging van Roglic niet meer verwacht na alle geruchten over Dumoulin’s komst.

Jasper van Grieken 16 juli 2019 om 09:12

Ik weet uit hele betrouwbare bronnen (bekende van me werkzaam bij TJV) vertellen dat Roglic heel goed in de groep ligt.
Het is juist een hele bescheiden, rustige jongen. Enigzins verlegen zou je kunnen zeggen. Ik ga er dan ook vanuit dat Roglic zich dan ook heel erg gewaardeerd en begrepen voelt en met name op zijn plek als je ziet wat voor stappen hij blijft maken.

Meertos 16 juli 2019 om 08:35

Super goed nieuws!! Nu hopen op een contractverlenging voor dezelfde periode van Wout van Aert. Dumoulin erbij.. aardige teampje!! #samenwinnen

xistnc 16 juli 2019 om 08:41

Van Aert heeft al een contract t/m 2023.

Glorious 16 juli 2019 om 08:44

v Aert heeft contract tm 2021..

leegloper 16 juli 2019 om 12:37

Haha, Van Aert en contracten.

Barry Batsbak 16 juli 2019 om 12:47

Leegloper +1

Gesink7 16 juli 2019 om 08:40

Pohh dat is goed nieuws zeg. Zijn echt sterk bezig.
Waarschijnlijk Dumoulin en Kittel erbij. Is je team al rond.

Misschien nog 1 / 2 sterke knechten voor de grote rondes (Poels/van Baarle) die in klassiekers eigen kansen mogen pakken. En gelijk nog weer wat meer NL gehalte in de ploeg.

Meertos 16 juli 2019 om 08:48

Dat zou in mijn ogen bizar zijn. Van Baarle ook voor de kasseienklassiekers erbij (super sterk blok), Kittel als 2e sprinter (of 3e of 4e:) ), Poels voor heuvelklassiekers en ondersteuning in de grote rondes en Dumoulin, tsja… GT winnaar

limburgia 16 juli 2019 om 13:05

Nu heeft Tom er niet veel meer te zoeken bij TLV .

assen 16 juli 2019 om 08:40

Die van Roglic zag ik echt niet aankomen!

kielabokki 16 juli 2019 om 12:51

Ik dacht ook die lozen ze, desondanks.

peervaneynthoven 16 juli 2019 om 14:30

@kielabokki. “Die lozen ze”. Hoe kom je bij die onzin en de gedachte daaraan alleen al. Roglič is veelwinnaar en hèt uithangbord van de filosofie van TJV. Uitstekend beleid om die te behouden. Valt me op dat sinds TJV kennelijk voor Dumoulin gaat, Roglič “vertrekt of moet vertrekken” volgens veel “kenners” op deze site.

ruud wellner 16 juli 2019 om 08:40

Goed nieuws ! Waarom zouden deze
Toppers ook weg
Gaan als je voor zo een mooie ploeg mag rijden waar alles super geregeld is.

Tinus1984 16 juli 2019 om 08:47

Dat is echt geweldig nieuws. Laat het alsjeblieft ook waar zijn

Wheely 16 juli 2019 om 08:48

Tof dat Roglič nog langer blijft, is simpelweg hun beste renner.

Van Aert sowieso nog tm 2021 en Teunissen tm 2022 dus volop kansen om een grote vis te pakken in het voorjaar. Nu nog iemand voor de heuvelklasssiekers al zou Roglič dat misschien zelf wel kunnen zijn.

En Dylan ook top natuurlijk.

eppie_steppie 16 juli 2019 om 08:49

Heel goed nieuws voor het Nederlandse wielrennen! :-)

DemPolS 16 juli 2019 om 08:50

al komt Dumoulin niet dan is dit natuurlijk, geweldig nieuws.

Kruisberg 16 juli 2019 om 08:59

Hoop wel echt dat Dumoulin nog naar Jumbo gaat, dan kan je Roglic altijd nog wel ergens een keer weg doen.

Natte spons 16 juli 2019 om 09:10

Waarom? Kruiswijk, Dumoulin én Roglic zijn alledrie toppers, maar dat kan prima naast elkaar. Dumoulin en Roglic samen in de Tour. Die hebben eenzelfde strakke tempo nodig in de bergen tegen de wat meer tempo-wisselende klimmers. Kruiswijk lekker de Giro en wie nog fit/uitgevallen is in de Vuelta.

Marik 16 juli 2019 om 09:43

Roglic wegdoen? Hij is in de kern een betere ronderenner dan Dumoulin. Met Roglic kan TJV meer grote rondes winnen dan met Tom. Maar Tom is een Nederlander, dat telt ook wel zwaar vind ik. Tom is wat meer uitgesproken dan Roglic en zal dus meer gemanaged moeten worden. Als Tom bij de ploeg komt dan moeten ze echt hele strakke afspraken maken. Anders loopt het fout vrees ik.

ChefSpijker 16 juli 2019 om 10:19

Op basis waarvan kun je meer grote rondes winnen met Roglic dan met Tom? Mensen lijken soms wel te vergeten dat (afgelopen Giro met val niet meegerekend) Tom zijn laatste 3 grote rondes gewoon 1e en 2x 2e werd. En echt kon duelleren met de Sky-toppers. Dat is geen enkele andere renner gegeven de laatste 5 jaar. Roglic heeft zeker potentieel om grote rondes te winnen, maar laat hem het eerst maar eens echt laten zien over drie weken. Voorlopig heeft ie (vorig jaar Tour, dit jaar Giro) altijd zijn slechte/mindere dagen nog gehad.

Jungle Man 16 juli 2019 om 13:50

Roglic is inderdaad een zeer goede renner, wellicht in staat ooit een grandtour te winnen. Maar voor vele Nederlandse wielersupporters is ie weinig aansprekend.

peervaneynthoven 16 juli 2019 om 14:38

@Marik +1 @zachte spons Ik zal het nog één keer voordoen, de kopman van TJV in de Tour op dit moment heet Kruijswijk, ik herhaal Kruijswijk.

Niklas 16 juli 2019 om 08:59

Uitgezonderd een plasje op het verkeerde moment gaat echt alles goed bij TJV! ;-)

JasperMollema 16 juli 2019 om 09:03

Heerlijk nieuws zo op de rustdag!

ErwinZwolle 16 juli 2019 om 09:13

TdF 2020

1. Dumoulin
2. Roglic
3. Kruijswijk
4. Martin
5. Gesink
6. Van Aert
7. Teunissen
8. Groenewegen.

Meertos 16 juli 2019 om 09:43

5. Gesink / De Plus
Maar deftig ploegje

Smartijn 16 juli 2019 om 11:21

Lijkt me niet echt handig. Krijg je een soort van 2e Movistar. Ik zou zeggen max 2 van deze 3 kopmannen in een grote ronde. Je hebt Bennett ook nog eens als goede knecht / semi klassements renner

Ami 16 juli 2019 om 11:46

Op basis van wat gesink? Wordt zo moe er van alleen omdat hij een Nederlander is?? Want als gesink rijdt moet hij ook altijd een vrije rol hebben en na dag 2 ligt die op de grond en je kan het niet meer pech noemen

xistnc 16 juli 2019 om 11:48

Zoals vorig jaar in de Tour, bedoel je?

josemanuelfuente 16 juli 2019 om 09:14

Is nog niet door Jumbo bevestigd hoor …..

Voorgeborchte 16 juli 2019 om 09:17

Dat zal toch betekenen dat er een stevige budgetverhoging is. Die mannen zijn ook niet goedkoper geworden, zeker niet als ze meteen voor zo’n lange termijn willen tekenen.

jooprioolpijp 16 juli 2019 om 09:17

Ik verbaas me over de mensen die verbaasd zijn dat Roglic blijft. Uit alles blijkt dat hij het erg naar z’n zin heeft, en hij lijkt me niet de persoon die voor nog een beetje meer geld dat achterlaat. En ik vermoed dat TJV ook niet heel slecht betaalt.

Luke 16 juli 2019 om 09:41

Het boegbeeld van de snelle opmars van de ploeg blijft behouden. Ik zie Dumoulin niet meer naar Jumbo-Visma gaan. Het budget is nu opgesoupeerd wat prima is omdat ze nu een maximale output hebben. Dumoulin zal bij Ineos goed op zijn plaats zijn!

krypton 16 juli 2019 om 09:48

Zonde, ik had liever Dumoulin dan Roglic gehad. Die zie ik nu echt niet meer komen.

  • 1
  • 2