‘Giro d’Italia 2023 begint in Fossacesia en bevat drie tijdritten’
De Giro d’Italia van volgend jaar lijkt kansen te gaan bieden voor de tijdritspecialisten onder de klassementsrenners. Volgens Het Laatste Nieuws zijn er in 2023 namelijk maar liefst drie tijdritten opgenomen in het parcours van de Italiaanse ronde.
In totaal zou er zestig à zeventig kilometer tegen de klok gereden moeten worden. De eerste van die kilometers krijgen de renners gelijk op dag één voor de kiezen, volgens HLN. De Belgische krant stelt namelijk dat de ronde begint met een 18 kilometer lange individuele tijdrit tussen Fossacesia en Ortona. Eerder ging het gerucht dat de Grande Partenza plaats zou vinden in Pescara, een andere plaats aan de Adriatische kust in de regio Abruzzen.
Hoe de overige twee tijdritten eruit zullen zien, is nog niet bekend. Het is ook niet duidelijk of hier een ploegentijdrit tussen zit. Op 17 oktober, als het volledige parcours van de Ronde van Italië gepresenteerd wordt, zullen we meer weten. Afgelopen jaar kende de Giro in totaal 26,6 tijdritkilometers, verdeeld over twee individuele tijdritten.
Je optimisme over alles wat Vlaams is spat ervan af, terwijl dit nu al de zoveelste onnodig zure reactie over een Nederlandse renner is vanuit jouw kant die ik lees.
Even ter info; dit is een Nederlandse site, waar ook veel Belgen opzitten. Ipv elkaar’s idolen te anti supporteren wordt het hier een stuk leuker als we op het forum normaal op elkaars inbrengingen omgaan, en dan voor de buis zo chauvinistisch als het maar kan onze landgenoten toeschreeuwen.
Nu zie je al dat de beste klimmers ter wereld ook tot de beste tijdrijders behoren.
Vingegaard, Roglic, Pogacar, REV, Thomas zijn allemaal top zowel bergop als in de TT.
Als je nog enige kans wil geven aan een Mas, Carapaz, Hindley etc mag het aantal TT-km's niet te groot zijn.
Wel ben ik een fan van een 'langere' TT van +-30km en een 'heuvelachtige/klimtijdrit van +-20km om zo richting 50km te gaan.
Van Aert wil gewoon te graag Ronde v.Vl en Roubaix nog winnen.
Vervolgens alles op het WK (en WK TT) en vorm wat proberen vast te houden voor wat etappes in de Vuelta
Als hij terug zijn beste vorm kan halen, zal die wel de Tour gaan rijden (+ Thomas en nog een semi-kopman)
INEOS is nog altijd aan hun stand verplicht om te gaan voor het AK in de TdF.
Vervolgens heb je met Martinez, Sivakov, Hart en Rodriguez ( en miss zelfs Arensman) voldoende renners die voor ereplaats in de Giro/Vuelta kunnen gaan en 1-weekse kunnen winnen.
En dan nog kijken hoe Pidcock evolueert en wat A.Yates doet
Hopelijk stoppen ze ook nog flink wat hooggebergte in het parcours ter compensatie.
Hoe goed ben je als een 8ste plek al 'heel slecht' is?
De Tour gaat moeten wachten tot 2024…
Benieuwd wie er verder nog de handschoen opneemt.
Tevens zal Jumbo altijd zijn beste team meenemen voor de Tour en dat zal wel Vingegaard + Roglic zijn. Valpartij/ziekte zit in elke hoek en er moet wel een backup zijn voor Vingegaard ( en Roglic is nog altijd goed genoeg).
Ik geloof dat ze in de meest 'sprint'-vriendelijke ronde wel een mixed team zullen opstellen rond Kooij en Kruijswijk/Kelderman (1 van deze).
* Jullie zullen altijd wel iets vinden om te gebruiken tegen Remco. Eerst kon hij niet dalen, dan kon hij het niet 3 weken volhouden, dan kon hij de steile hellingen niet aan. 1 voor 1 maakte hij jullie opmerkingen belachelijk tot in het kwadraat.
* Vraag anders eens in het peloton hoe zwaar zo een derde week is van een grote ronde. Bespaar mij jouw inzicht op dat vlak, het zou je sieren als "kenner".
En als hij de Giro wint, zal jij dan op jouw beurt een blik zever open trekken, om toch maar iets negatief te kunnen zeggen over Remco.
Van mij mag dat nog wel een keer gebeuren, zo’n lange tijdrit die met moeite op een tijdrit fiets kan worden verreden.
Je poeperd 80km op een tijdrit fiets blijft niks van over man.
Een proloog van 7-8km, een tijdrit van 30-40km en een klimtijdrit lijkt mij diverser dan 3 tijdritten van ongeveer 20km.