Giro 2023: Paret-Peintre verslaat Leknessund in vluchtersrit, Evenepoel geeft roze weg
foto: Cor Vos
dinsdag 9 mei 2023 om 17:07

Giro 2023: Paret-Peintre verslaat Leknessund in vluchtersrit, Evenepoel geeft roze weg

Aurélien Paret-Peintre heeft de vierde etappe van de Giro d’Italia, met aankomst in Lago Laceno, op zijn naam geschreven. De Fransman maakte deel uit van een vlucht en versloeg in een sprint-á-deux medevluchter Andreas Leknessund. De Noor mag zich echter ook een winnaar noemen: hij neemt namelijk de roze trui over van Remco Evenepoel.

Vandaag kregen we een eerste echte indicatie van de waardeverhoudingen tussen de klassementsrenners in deze Giro d’Italia. In de vierde etappe was het namelijk klimmen geblazen. Na de start in Venosa kregen de renners met de Passo delle Crocelle (13,5 km aan 4,3%), Muro Lucano (5,1 km aan 5,5%) en de Valico di Monte Carruozzo (8,8 km aan 4,9%) meerdere beklimmingen voor de wielen geschoven. En dat was nog niet alles: de finish lag namelijk in skioord Lago Laceno, drie kilometer na de pittige Colle Molella (9,6 km aan 6,2%). Alle ingrediënten waren kortom aanwezig voor een spetterende finale.

Razendsnelle openingsfase
Waar we in de eerste ritten renners nog op hun dooie gemak zagen wegrijden uit het peloton, voltrok zich van bij de start een hevig gevecht om in de vlucht van de dag te komen. Heel wat renners probeerden er vanonder te muizen, maar deze aanvallen werden al even snel weer in de kiem gesmoord. Heel even leek een groep met onder meer Filippo Zana (Jayco AlUla), Ben Healy (EF Education-Easypost), Stefan Küng (Groupama-FDJ), Andreas Leknessund, Harm Vanhoucke (Team DSM) en Einer Rubio (Movistar) weg te rijden, maar Soudal Quick-Step – de ploeg van Evenepoel – had andere plannen.

Brandon McNulty probeerde het, maar raakte niet weg – foto: Cor Vos

De knechten van de rozetruidrager wisten de boel weer bijeen te brengen, maar het bleef bijzonder onrustig in het peloton. Het tempo lag nog altijd onverminderd hoog en dit kostte de meeste sprinters de kop, terwijl ook Soudal Quick-Step een prijs betaalde voor het achtervolgingswerk. De Belgische formatie zag Davide Ballerini en niet veel later ook Josef Cerný lossen uit de eerste groep. In de afdaling naar de Passo delle Crocelle ging het zo hard, dat het peloton in verschillende stukken uiteen brak. Evenepoel en de twee kopmannen van UAE EmiratesJoão Almeida en Jay Vine – lieten zich even verrassen, maar het liep met een sisser af.

Uitputtingsslag 
Na goed vijftig kilometer koers was het nog altijd wachten op de juiste ontsnapping, en dat na een eerste wedstrijduur waarin de gemiddelde snelheid – ondanks een heuvelachtige openingsfase – rond de 47 km/u lag. Door het krankzinnig hoge tempo dunde de eerste groep steeds verder uit: zo ging het ook te snel voor Rudy Molard, een verrassend sterke Pascal Ackermann en – jawel – Bauke Mollema. Nog minder verging het Paul Lapeira. De allereerste bergkoning van deze Giro kwam al zeer snel in de problemen en gaf er zelfs de brui aan. Lapeira kreeg zo de twijfelachtige eer om de eerste uitvaller van de Giro d’Italia 2023 te zijn.

De renners die nog wél in de eerste groep bivakkeerden, waren inmiddels begonnen aan de Passo delle Crocelle (13,5 km aan 4,3%), een beklimming van de tweede categorie. Dit bleek voor Warren Barguil het sein om zijn neus aan het venster te steken, maar het was een andere Fransman – Thibaut Pinot – die er op de top met de volle buit vandoor ging. De renner van Groupama-FDJ sprintte met Santiago Buitrago in zijn kielzog naar achttien bergpunten en wist zo zijn leidende positie in het bergklassement te verstevigen. Met Pinot op kop werd – in zeer mistige omstandigheden – de afdaling van de Passo delle Crocelle aangesneden.

Leknessund had een roze droom – foto: Cor Vos

De aanhouder wint 
In deze verraderlijke afdaling kreeg een vlucht van zeven renners dan eindelijk een vrijgeleide. Vincenzo Albanese (EOLO-Kometa), Aurélien Paret-Peintre (AG2R Citroën), Nicola Conci (Alpecin-Deceuninck), Warren Barguil (Arkéa-Samic), Amanuel Ghebreigzabhier (Trek-Segafredo), Toms Skujins (Trek-Segafredo) en Andreas Leknessund (Team DSM) sloegen de handen ineen en wisten al snel een voorsprong van goed vier minuten bijeen te fietsen. Bruno Armirail probeerde nog de oversteek te maken, maar de Franse hardrijder van Groupama-FDJ kwam er niet bij en werd na een chasse patate weer ingelopen.

In de groep daarachter ging het blok erop: Soudal Quick-Step vond het welletjes en liet het tempo bewust zakken, waardoor het verschil snel opliep. Dit gaf veel geloste renners de gelegenheid om weer aan te sluiten. Het flink uitgedunde peloton werd in de afdaling overigens nog opgeschrikt door een valpartij van onder meer Diego Ulissi en Stephen Williams. De Italiaan kon zijn weg wel weer vervolgen. Voor Williams zag het er aanvankelijk minder goed uit, maar de Britse klimmer van Israel-Premier Tech kwam eveneens met de schrik vrij.

Leknessund virtueel aan de leiding 
De renners konden in de daaropvolgende kilometers even op adem komen, nadat de koers in een eerste plooi was gevallen. Soudal Quick-Step besloot op een gegeven moment weer zijn verantwoordelijkheid te nemen in de achtervolging op de kopgroep en hield het verschil (vier minuten) binnen de perken. Leknessund mocht zich in deze situatie echter wel de nieuwe virtuele leider noemen. De Noor begon de dag als de nummer achttien in het klassement, op 1:40 van Evenepoel, en was dus de best geplaatste renner in de kopgroep.

foto: Cor Vos

Leknessund, Albanese, Paret-Peintre, Conci, Barguil, Ghebreigzabhier en Skujins reden en groupe over de top van de Valico di Monte Carruozzo (8,8 km aan 4,9%), de tweede gecategoriseerde klim van de dag. Hier kwam Ghebreigzabhier als eerste boven, voor Barguil. Het peloton kwam vier minuten later over de top van deze klim. Vervolgens ging het in gestrekte draf naar de voet van de Colle Molella, waar het allemaal moest gebeuren. In aanloop naar de slotklim liep de voorsprong van Leknessund en co. weer wat op, waardoor de koplopers met een op het oog geruststellende voorsprong van vier minuten begonnen aan de klim.

Kopgroep spat uiteen op Colle Mollela
Leknessund deed in aanloop naar de slotklim nog goede zaken door de tussensprint – en dus drie bonificatieseconden – te pakken, maar op de flanken van de Colle Mollela werd er met nog meer seconden gesmeten. Het was wachten op een eerste aanval en die kwam er met nog vier kilometer te klimmen. Conci gooide de knuppel in het hoenderhok en deze versnelling bleek de doodsteek voor Barguil. De Fransman voelde zich duidelijk niet opperbest en moest al snel laten lopen. Conci kreeg intussen het gezelschap van Skujins en de Let ging niet veel later alleen verder. Was dit een beslissend moment in de koers?

Nee, want Leknessund bleek nog iets in de benen te hebben. De Noor reed op twee kilometer van de top naar de eerder ontsnapte Skujins en kreeg Paret-Peintre en Ghebreigzabhier met zich mee. Leknessund was echter niet van plan om met deze twee renners naar de streep te rijden en trok nog maar eens door. Het bleek de versnelling te veel voor Ghebreigzabhier en ook Paret-Peintre moest zich volledig uit elkaar trekken om bij te blijven. De Fransman was taai, bijzonder taai, maar leek vlak voor de top toch te kraken. Leknessund sloeg een mooie bres, maar Paret-Peintre kwam op karakter toch weer terug.

Leknessund gaat door de pijngrens – foto: Cor Vos

Leknessund en Paret-Peintre reden uiteindelijk zij aan zij over de top van de Colle Mollela en dus konden we ons opmaken voor een sprint met twee voor de overwinning. Paret-Peintre was op papier de snelste en de Fransman maakte zijn favorietenstatus waar, ook al omdat Leknessund in de laatste kilometer vooral bezig was met de roze trui. De Noor won dan wel niet de etappe, maar nam wel de roze trui over van Evenepoel. De sprint voor de derde plaats werd niet veel later gewonnen door Skujins, voor Albanese. Conci vervolledigde de top-5.

Favorieten voor eindzege houden kruit droog
In de achtergrond baarde de strijd om de roze trui een muis. Geen enkele klassementsrenner bleek bereid, of bij machte, om aan te vallen. INEOS Grenadiers reed nog wel een strak tempo en wist zo de groep der favorieten ook stevig uit te dunnen, maar daar bleef het ook bij. Evenepoel, Roglic, Almeida en Thomas finishten uiteindelijk in dezelfde tijd, denkend aan de tweede en vooral derde week.

RIDE Magazine
58 Reacties
Sorteer op:
9 mei 2023 17:10
Bij Soudal - Quick-Step mogen ze zich zorgen maken
    9 mei 2023 17:15
    Klopt, maar op het eind is het toch man tegen man. Ineos, UAE en Jumbo hebben echter wel gezien dat ze Remco’s ploeg kunnen oproken. Als ze het echt samen hard maken, kunnen ze echt wel wat in week drie.
    9 mei 2023 17:15
    Want wat ? Kijk ,een ploeg is zo sterk als de kopvent
    9 mei 2023 17:15
    Inderdaad, Ineos, UAE en TJV kunnen REV nu wat gemakkelijker gaan aanvallen. Leuk voor de ronde!
    9 mei 2023 17:18
    Hoe moet TJV aanvallen dan? Buiten Roglic hebben die niks waar Evenepoel nerveus van moet worden. Kuss al op grote achterstand.
    9 mei 2023 17:18
    Toont ook meteen aan waarom Evenepoel naar Giro i.p.v. Tour sturen dit jaar toch niet zo’n grote fout was.
    9 mei 2023 17:19
    Enig probleem in de derde week is dat die ploegen (Ineos, Jumbo, UAE) ook vaak tegen elkaar rijden voor hun podiumplek.
    9 mei 2023 17:19
    Die QSSERS gaan wel groeien deze giro. Misschien zal dit later een gemiste kans blijken om ze zoek te rijden.
    9 mei 2023 17:23
    Net gehoord van Lodewijk, het was gepland lossen en recupereren.
    9 mei 2023 17:23
    Volgens Klaas Lodewijck was er niet te veel aan de hand, en lieten ze lopen. Maar ik vraag me af wie dat gelooft...

    Want je laat je kopman niet bewust alleen op de laatste klim, toch?
    9 mei 2023 17:25
    Gepland om Remco in z’n eentje te laten? Geloof je het zelf?
    9 mei 2023 17:41
    a) Waarom zou SQS zich zorgen moeten maken, er is toch niets gebeurd dat niet kon rechtgezet of ze zijn er toch niet afgeknald? Misschien wel goed dat ze nu even niet alert waren, geen tijdsschade en nu is iedereen terug goed wakker dat het niet nog eens voorvalt.

    b)Nog minder begrijp ik dat samenwerken van Ineos, UAE en Jumbo om Evenpoel en zijn ploeg te slopen. Geen enkele van die ploegen heeft dat al gedaan in een vorige grote ronde, waarom zouden ze het nu ineens wel doen als ze het eerder niet deden? En wat gaan we daarna krijgen als ploegen openlijk gaan beginnen samenwerken om een renner uit de leiderstrui te krijgen, zes Franse ploegen die collectief Jumbo kapotrijden komende tour?
    9 mei 2023 17:48
    Evenepoel had nog 5 Ineos-ploegmaats voor zich, netjes op een rijtje, werkend voor een absolute kopman die ze niet hebben.
    9 mei 2023 17:52
    Ineos heeft met Hart wel degelijk een kopman natuurlijk. Hij en Almeida zullen nog pittiger uitdagers dan vooraf gedacht blijken. Ook vergezeld door minimaal even goede equipes.
    9 mei 2023 17:54
    Denk inderdaad dat dit een dag was om QS pijn te doen. Slecht weer, natte wegen, meerdere bulten onderweg. Maar toen ze Cerny terug lieten komen was de ECHTE pijn vermeden. Dat gebeuren op de slotklim zag er niet best uit, maar als het iedere dag zo gaat is er niks aan de hand.

    Als je een geisoleerde kopman zenuwachtig wilt maken (en pijn wilt doen) dan zal je eerder moeten aanvallen. En niet wachten tot de laatste klim, want dan is het man tegen man.

    Voor QS is het te hopen dat het een incident was, en niet iets wat rond gaat in de ploeg. Maar ik neem aan dat alle ploegleiders vandaag gezien hebben wat ze gezien hebben....
    9 mei 2023 18:05
    @Angelo Pauwels Dat er renners lossen om te recupereren dat geloof ik, maar niet dat het de bedoeling is dat Evenepoel als enige van SQS overblijft, terwijl andere ploegen nog met minimaal 3 renners zijn.
    9 mei 2023 18:17
    Jongens toch, wat een eindeloze bende wishful thinkers, echt niks beters te doen?
    9 mei 2023 18:21
    Vond het behoorlijk matig dat Ineos niks ondernam. Je had Soudal vandaag al kapot kunnen rijden. Stuur Sivakov of Arensman mee met die vlucht, val eens aan. Maar nee, braaf omhoog rijden. Iedereen is zwaar angstig voor die 3e week.
    9 mei 2023 18:24
    Stop de persen, paniek is in het land!

    Edit: ik had eerst willen schrijven: er zal ongetwijfeld aan paniekzaaierij gedaan worden hier, maar men was er al als de kippen bij. Sidderen en beven is nergens voor nodig.

    Er is natuurlijk het feit dat men bij SQS werkedag had, de achterstand consolideerde tot een drietal/viertal minuten en daarbij een uitnodiging sturende naar andere ploegen die een eventuele ritzege beoogden om mee te controleren. Toen het niet kwam, liet SQS het lopen. Dat mannen als Hirt, Van Wilder en Vervaeke er snel afliggen bij de eerste de beste klim van tweede categorie, wil niet zeggen dat het voorbereidingswerk van 1/3 seizoen niet gaat renderen. Het was niet bepaald een monsterklim waar men bij SQS moest vrezen. Enkel Ineos kan zich vragen stellen achteraf, Jumbo mist een duidelijke tweede kopman om druk te kunnen zetten.
    9 mei 2023 18:53
    Bespeur hier (en vaak bij andere grote rondes) een soort wensdroom waarbij alle teams samenspannen tegen 1 team/renner onder het motto "we moeten niet noodzakelijk zelf winnen, zolang het renner X maar niet is", maar zo werkt het niet.

    Een coup waarmee men Evenepoel/SQS afmaakt moet er eentje zijn waar UAE én Jumbo én Bora én Ineos mee zijn en allemaal met de juiste renner. Kan altijd, maar die kans is en blijft heel klein.
    9 mei 2023 19:50
    Ik vind het wel mooi. Als Remco 43" pakt op Roglic in een tijdritje is dat "niets betekenend, het is nog lang, hoho hoogmoed en wacht maar die derde week". Maar als Van Wilder snel moet lossen/laat lopen (?) in rit 4 is het plots wel een zwakke ploeg voor de rest van de Giro (en een geluk dat ze niet naar de Tour moeten!).
    Laat ons zeggen dat de bonus op Roglic mooi meegenomen is en dat de afwezigheid van ploegmaats vandaag een aandachtspuntje is. Maar alleen die renners zelf weten of ze bewust lieten lopen of niet (en afhankelijk van hun antwoord zal Remco zich een klein beetje zorgen maken of net helemaal niet).
    9 mei 2023 22:21
    Ploegmaten gaan straks wel beter voor de dag komen, dat geloof ik ook wel. Maar een echt topteam is het nog zeker niet, daarmee de Tour winnen zou wel heel straf zijn. Mijn reactie kwam er overigens omdat door Marik na de tijdrit werd gezegd dat het een fout was om de Giro te rijden dit jaar, en niet de Tour. Van Wilder is een talent waar nog rek op zit, de rest zijn simpelweg geen toprenners.

    Jumbo-Visma zoals vorig jaar met Vingegaard, Roglic, Van Aert & co zou hen met haar en huid verslinden, vermoed ik zo. Maar die zijn hier uiteraard ook niet met hun topteam aanwezig. Ineos wellicht het meeste op oorlogssterkte, gezien die toch beseffen dat ze in de Tour op dit moment geen kopman hebben voor eindwinst.

    Geen schande uiteraard voor Soudal-QS, maar voor volgend jaar moet er gewoon kwaliteit bij als Evenepoel een gooi wil doen naar eindwinst in Frankrijk. Of je moet Alaphilippe in zijn laatste contractjaar zo ver krijgen om de rol van meesterknecht op te nemen en daar zijn seizoen op af te stemmen.

    Hangt ook allemaal af van deze Giro uiteraard. Als Evenepoel uiteindelijk niet meespeelt voor eindwinst, is er ook niet meteen reden om een ploeg te hebben die volgend jaar in de Tour de koers moet kunnen dragen.
    9 mei 2023 22:31
    Mooie Sjors, wat dat verslinden betreft, dat is jouw gedacht, niet het mijne. Je zal het nog wel leren, stapje voor stapje. Evenepoel is hors categorie, samen met Pogacar.
    Rijden voor plaats 2 is ook mooi voor Roglic en Vingegaard. Juist hé Marik, maat?
9 mei 2023 17:36
Na 57 keer in de WT eindelijk weer een juichende vluchter
9 mei 2023 17:24
Sterk van Paret-Peintre, goeie deal met Leknessund; eindelijk overleeft de vlucht van de dag het. Mooie etappe, vooral de beginfase was zeer vermakelijk, en het finalespel in de kopgroep was boeiend. SQS bij aanvang nodeloos met krachten gesmeten om de chaos proberen te beteugelen, vergeefse moeite. Leermomentje zullen we zeggen.
9 mei 2023 17:18
Helemaal tegen het einde was het een duidelijke 'jij de trui, ik de rit'-kwestie: kostte Peintre nog wel wat tijd om dat door te laten dringen bij Lekessund.
    9 mei 2023 17:22
    Ik zou dat als renner ook niet begrijpen, je mag toch ook gewoon om de een stuk eervollere ritwinst sprinten als je ook de trui pakt? De Noor had het best zo mogen spelen.
    9 mei 2023 17:32
    Had gekund. Maar dit is gewoon een glaszuivere win-win. 9 vd 10 x gaat het op deze manier wat gezien ploegbelangen op de avhtergrond volkomen logisch is. Bovendien had hij zijn kans bergop al gehad en is Paret-Peintre waarschijnlijk de betere aankomer sowieso.
    9 mei 2023 17:34
    Leknessund had alles gezet op de aanval in de klim. Achteraf gezien was het duidelijk dat hij niet veel meer over had.
    9 mei 2023 18:05
    Waarom zou Leknessund niet voor beiden mogen hebben gaan? De ongeschreven regel moet ie toch niet in acht nemen en weggebleven waren ze toch. Leuke souvenir die roze trui. Maar etappezege is toch mooier lijkt me
    9 mei 2023 18:38
    Het gaat hiet niet om een ongeschreven regel maar een 100% winstmodel. Als je daar aan tornen gaat heb je de kans om tegelijk de ritzege en het roze te missen met daar bovenop, ook als je verliest, een teringboze ploeg te hebben die je overal in de wielen gaat rijden.

    Je moet echt heel sterk zijn om het dan toch te flikken, die oberhand had hij duidelijk niet ten opzichte van zijn tegenstander.
    9 mei 2023 19:54
    Als je nog 20 vlakke kilometers te overbruggen hebt dan heeft dat betekenis (werk met me mee, dan krijg je de rit). Maar nu kwamen ze op 3-4km van de meet met z'n twee vooraan, als je dan de sterkste/snelste bent dan rijd je die gewoon op kop aan 90% en vloer je je tegenstander alsnog. Leknessund had heel goed door dat hij gezien was toen de Fransoos terug aansloot.
9 mei 2023 17:27
Ik heb weer een prachtige middag wielrennen gezien. :)

Er zijn behoorlijk wat renners die hier meer als één jasje hebben moeten uitdoen vandaag. Allemaal extra vermoeidheid die later deze ronde zal gaan doorwegen.

De wetenschap dat dit slechte weer ook voor de ganse aankomende week voorspelt is gaat slachtoffers maken.

We gaan nog een prachtige Giro tegemoet.


VV Il Giro !! ♥
    9 mei 2023 17:56
    Dit zijn inderdaad de etappes die in de kleren gaan zitten. Keiharde koers, met soms te veel jasjes aan en soms te weinig.
    Ik denk dat het halve peloton een flinke jas heeft uitgedaan vandaag.
    9 mei 2023 18:24
    Weer zo'n dag in de regen, iedereen tikje vermoeider en bevattelijker, en het blijft nog even zo. Het wordt een Giro van sparen en heel houden.
9 mei 2023 17:47
Mooie beloning voor Leknessund, hij zat bijkans bij iedere ontsnappingspoging, rose en wit voor zolang het duurt!
    9 mei 2023 18:15
    Dsmer roos , remco regenboog , joao wit
    9 mei 2023 18:18
    Arensman zal het wit dragen. Almeida geeft de voorkeur aan zijn Portugese kampioenentrui.
9 mei 2023 17:15
Perfect dagje die dsm mag de trui houden tot zondag
    9 mei 2023 17:51
    Ik denk dat het zaterdag al gedaan is met de trui
    9 mei 2023 18:53
    Dat kan ook verschil is best klein
9 mei 2023 17:26
Renners QS hebben zich vandaag gespaard om morgen voor de ritwinst te gaan!
    9 mei 2023 18:12
    Morgen is een sprinter robertje
    9 mei 2023 18:49
    Robertje lijkt me een wielervolger die zijn wieg in het Vlaamse land heeft staan.
9 mei 2023 17:35
Ik heb alleen de laatste 2 uur half/half gezien en ook uit het verslag haal ik het niet: waarom mocht er in het begin van de etappe niet meteen een kopgroep wegrijden van SQS? En waarom hield SQS de voorsprong van de uiteindelijke kopgroep op 4-5 minuten?
    9 mei 2023 17:47
    Blijkbaar moet Healy/McNulty een probleem geweest zijn? Niemand die goed snapt waarom.

    Waarom ze de vlucht niet verder hebben laten uitlopen? Zodat Remco kort in het klassement blijft misschien? Nogal slechte reden, want had Ineos wat meer doorgejast, had Remco toch weer moeten op het podium gaan enz.

    Beide zijn moeilijk uit te leggen, dus het moet nogal chaos geweest zijn in de ploegauto lijkt me.
    9 mei 2023 17:48
    Dat van die niet wegkomende kopgroep had niets met sqs te maken maar met het feit dat iedereen mee wilde en het pas laat gebeurde. Dat gat bleef volgens mij ook zo betrekkelijk klein omdat de groep vooraan best wist dat ze voor de dagzege mochten gaan en niet voluit gingen.
    9 mei 2023 18:26
    Opvallende afwezige tijdens het geweld van de eerste anderhalf uur was Ineos. En kijk: aan de voet van de slotklim zaten ze gewoon met de volledige 8 man in een treintje aan de linkerkant van de weg. Begreep niet goed wat SQS zich druk zat te maken om Healey, Küng en McNulty, een typisch staaltje ‘de wereld gaat aan vlijt ten onder’. Evenepoel bleef overigens de hele rit uitermate kalm, dat dan weer wel.
9 mei 2023 17:50
Niet verwacht, nu al die scheuren bij de klimkwikkies. Ne prins aanvallen had vandaag verder nog geen zin gehad, zal nog te goed zijn. Jammer van die vlakke tijdrit zondag, gratis extra minuten voor Remco. Ineos ziet er vooral heel goed uit, sivakov eraf ineens, Arensman schuift weer een plekkie op in de rangorde. Jumbo nog even afwachten als het echt los gaat, maar Roglic weet welk wielke ie moet volgen.
9 mei 2023 22:02
De passiviteit van de klassementsrijders heeft veel te maken met de angst voor die derde week. Deze Giro is dan ook heel onevenwichtig. Je had vandaag een buitenkans met een geïsoleerde kopman en alle favorieten in z'n wiel. En nog gebeurde er niets.

Het zou vermakelijk zijn als niemand iets doet de eerste twee weken en vervolgens de beklimmingen boven 2000 meter in de derde week worden afgelast wegens te slecht weer. Dat verdienen de ontwerpers van deze Giro wel.

Geef me mij de Vuelta van vorig jaar dan maar. Een spetterende eerste week, een enerverende tweede week en ondanks alle uitvallers een spannende derde week.
10 mei 2023 12:03
Het is bijna een martelgang om iedere dag naar het gewauwel van Karsten Kroon te luisteren. Maar helaas is er geen andere keuze.
9 mei 2023 20:52
Ballerini allerlaatste vandaag. Zou wel eens einde verhaal kunnen zijn.
    9 mei 2023 20:57
    Is die iets tegengekomen (valpartij of zo?) Want zo niet, dan is het wel een zorgelijk signaal. En dan denk ik ook heel snel exit Ballerini.

    Of zou ook dit tactiek zijn van Klaas?
    9 mei 2023 21:33
    6s achter de bus. Vermoedelijk gewoon laten lopen in de laatste honderden meters
Benieuwd wanneer de trui weer om de schouders van Marcel van La Chouffe zit

Reacties zijn gesloten.