Giro 2020: Team Sunweb met Kelderman en Oomen als klassementsrenners

Giro 2020: Team Sunweb met Kelderman en Oomen als klassementsrenners

foto: Cor Vos

Team Sunweb heeft zijn definitieve selectie bekendgemaakt voor de Giro d’Italia. Wilco Kelderman en Sam Oomen zijn, zoals eerder al aangekondigd, de aangewezen mannen voor het klassement. Met Michael Matthews wordt ingezet op dagsucces.

Team Sunweb heeft de herstart van het seizoen niet gemist. Michael Matthews zette de Bretagne Classic achter zijn naam, Wilco Kelderman werd vierde in Tirreno-Adriatico en Marc Hirschi en Søren Kragh Andersen bezorgden de ploeg drie etappezeges in de Tour de France. “Na een echt succesvolle seizoensherstart is de motivatie in het team erg hoog en de jongens willen dat succes graag voortzetten in Italië”, laat Giro-ploegleider Luke Roberts weten.

Volgens de Australiër is de voorbereidingsperiode op de Ronde van Italië voorspoedig verlopen. “We jagen in Italië twee doelen na als ploeg: een goed klassement en etappezeges – op dezelfde manier als onlangs in andere wedstrijden. We nemen sterke klimmers mee om onze ambities voor het klassement kracht bij te zetten. Daarnaast hebben we sterke troeven voor de etappes waar wij kansen zien voor dagsuccessen.”

Ten opzichte van de Giro-selectie die in juli werd aangekondigd, is Casper Pedersen vervangen door Chad Haga.

Team Sunweb voor flag-it Giro d’Italia 2020
flag-de Nico Denz
flag-us Chad Haga
flag-au Chris Hamilton
flag-au Jai Hindley
flag-nl Wilco Kelderman
flag-au Michael Matthews
flag-nl Sam Oomen
flag-nl Martijn Tusveld

Dit artikel delen:

16 Reacties

Arema Pro Cycling Team 29 september 2020 om 10:28

Niks mis met deze selectie! Haga voor de tijdritten?

Rawolf 29 september 2020 om 10:28

Haga is ook een prima renner om de kopmannen te ondersteunen.

Groetjesaandevoetjes 29 september 2020 om 11:39

Hopelijk lukt het Kelderman om een keer podium te halen van een grote ronde. En ben benieuwd of Oomen sterker is geworden na de operatie.

En bedoelen ze met die sterke troeven voor dagzeges alleen Matthews? Of mogen renners als Hamilton en Hindley ook voor eigen success?

Dom Tumoulin 29 september 2020 om 11:02

De grote vraag, blijft Kelderman overeind?

Panache 29 september 2020 om 12:05

Wat denk je zelf?

SnellePelle 29 september 2020 om 16:58

@Dom
Om jouw vervolgvraag alvast even in te koppen:
Staat dat in een protocol?

Wheely 29 september 2020 om 11:16

Benieuwd of ze het beter gaan doen dan de mannen in de Tour. Bets are on!

Munz 29 september 2020 om 11:35

Matthews wint 5 ritten.

xistnc 29 september 2020 om 12:16

Als dat zou kunnen, graag :|

LB117 29 september 2020 om 12:11

Keurig team zo op het eerste gezicht, voldoende ondersteuning en Bling Matthews zal wel z’n etappe mee gaan pakken.

jp.vanoosterhout 29 september 2020 om 12:20

Beter dan in de tour de France zal niet makkelijk zijn ,maar ik denk wel dat ze een goede giro gaan rijden !!!

Bicicleta 29 september 2020 om 12:24

Bling gaat niet voor het Paars?

peterwinnen 29 september 2020 om 12:55

Als deze a-ploeg net zo sterk uit de coronaperiode is gekomen dan de B-ploeg die we in de Tour zagen, belooft het nog wat.

Sonsbach Allstars 29 september 2020 om 12:57

De proloog + roze is misschien al de 1e zege voor Bling.

Geit in mijn Kelderman 29 september 2020 om 13:02

Oomen heeft me nog niet een keer kunnen overtuigen na de terugkeer van z’n blessure. Hoop dat ik ongelijk krijg maar lijkt toch wel een biljvende impact te hebben gehad.

Gonzalez de Galdeano 29 september 2020 om 14:33

Ik verwacht Hindley (en misschien zelfs Hamilton) nog voor Oomen. Wat Wilco betreft hoop ik, maar vrees ervoor.

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair