Giro 2019: Oleg Tinkov duikt op in finishplaats Fucecchio

zondag 12 mei 2019 om 18:54
Giro 2019: Oleg Tinkov duikt op in finishplaats Fucecchio

Tinkov tijdens de Tour de France 2016 - foto: Cor Vos (archief)

In de finishplaats van de Giro d’Italia van vandaag dook een opvallende man op, namelijk Oleg Tinkov. De Russische oud-eigenaar van de Tinkoff-wielerploegen was, gehuld in de oude teamkleding, op zijn fiets bij de aankomst in Fucecchio.

De rijke Tinkov trok eind 2016 de stekker uit zijn wielerploeg. In 2012 was hij ingestapt bij het toenmalige Saxo Bank-Sungard. In de jaren daarna draaiden de rollen om en werd Tinkoff Bank de hoofdsponsor. Nadat bekend werd dat ook de Rus wilde stoppen met sponsoring, liep de zoektocht naar een nieuwe hoofdsponsor op niets uit en moest de Tinkoff-ploeg stoppen.

Begin dit jaar gaf Tinkov aan dat hij niet van plan was om terug te keren in de wielersport. Zijn naam dook namelijk op in de zoektocht van Dave Brailsford naar een vervanger voor Sky. Inmiddels is Sky al veranderd in Team Ineos.

Dit artikel delen:

14 Reacties

koos verrek 12 mei 2019 om 18:55

Topgozer

0
achtpuntzes 12 mei 2019 om 19:00

@Maxim
Wellicht leuk om dit morgenochtend bij het ontbijt aan je tafelgenoten te vertellen zo van 'hey, ik zag gisteren zowaar Oleg', maar meer niet lijkt me want de nieuwswaarde hiervan is gewoonweg nul.

0
montventoux 12 mei 2019 om 19:10

It's all about the clicks, lijkt het steeds meer op. Beet weer hoor. Maar idd non-nieuws.
PS: Is ook uitgezocht met wie hij belt?

0
west 12 mei 2019 om 19:23

Ook bijzonder dat die bovenste foto prima is maar dat reacties met de woorden “s*x” of “kl*te” weggeflitst worden…

0
Maxim Horssels 12 mei 2019 om 20:48

Ik heb geen tafelgenoten want reis alleen, dus ik dacht ik plaats het maar hier.

0
Samlambeej 12 mei 2019 om 19:14

Bovenste foto snap ik.
Onderste niet zo.

0
montventoux 12 mei 2019 om 19:15

@redactie behalve voor dit soort Viva/paardenbladweetjes all due respect voor jullie werk en verslaggeving (!)

0
Wheely 12 mei 2019 om 19:22

Hiervoor lees ik WF!

0
peervaneynthoven 12 mei 2019 om 19:23

Stel……………dat Eddy hier had gestaan??!?! @Maxim Prima gespot en misschien blijkt het toch later nieuwswaarde te hebben.Dan is de reactie, goed gedaan WF!

0
west 12 mei 2019 om 19:31

Stel dat er een pratend paard had gestaan.

0
leegloper 12 mei 2019 om 20:07

Foto is natuurlijk uitgezocht bij de naam van de finishplaats.

0
Joachim Agostinho 12 mei 2019 om 20:23

Dat deze man nog nog niet is opgepakt, is al nieuws op zich.

0
vanSpringel 12 mei 2019 om 20:51

Echte liefhebber die Oleg !

0
VerstandOpNul 12 mei 2019 om 22:18

Helaas geen gelegenheid voor een in promptu interview?
Hij had wel degelijk zinnige dingen te zeggen soms, niet zozeer over de koers overigens..

0

Headlines

Populair

Materiaalzone