Gijs Leemreize debuteert in Provence voor hoofdmacht Jumbo-Visma

woensdag 12 februari 2020 om 11:07
Gijs Leemreize debuteert in Provence voor hoofdmacht Jumbo-Visma

foto: Jumbo-Visma Academy

Jumbo-Visma begint morgen met Gijs Leemreize in de gelederen aan de Tour de la Provence. De 20-jarige renner van het opleidingsteam zal in Frankrijk zijn eerste profwedstrijd rijden met de Nederlandse WorldTour-formatie.

De UCI biedt sinds dit seizoen de mogelijkheid om renners uit opleidingsploegen met de aan het team gelieerde WorldTour-ploeg te laten starten in ProSeries- en .1-wedstrijden, wat deelname voor Leemreize aan de Tour de la Provence mogelijk maakt. Het wordt de eerste keer dat Jumbo-Visma van deze regeling gebruikmaakt.

Leemreize is blij met de kans die hem wordt geboden: “Ik had niet verwacht zo snel een profkoers te rijden”, reageert hij op de site van Jumbo-Visma. “Deze winter heb ik goed getraind en met een profwedstrijd in de benen verwacht ik dat mijn conditie alleen maar beter zal worden. Mijn doel is om zoveel mogelijk ervaring op te doen en mezelf in te zetten voor het team.”

“Voor Gijs zal deze wedstrijd een nieuwe ervaring zijn. Het hele team zal hem helpen en wegwijs maken tijdens zijn eerste koers tussen de profs”, zegt ploegleider Jan Boven. “We willen deze wedstrijd rijden als een team dat initiatief neemt”, aldus Boven, die verder Robert Gesink, Pascal Eenkhoorn, Maarten Wynants, Sepp Kuss en Chris Harper meeneemt naar Frankrijk. “Pascal, Maarten en Gijs zullen in de tweede en derde etappe de klimmers ondersteunen. Na de tweede etappe bekijken we of het algemeen klassement een realistisch doel is voor een van onze renners.”

Binnenkort vertelt WielerFlits in een nieuwe aflevering van ‘WielerFlits Legt Uit’ je alles over deze nieuwe regel van de UCI. 

Jumbo-Visma in Tour de la Provence 2020 (13-16 februari)
flag-nl Robert Gesink
flag-nl Pascal Eenkhoorn
flag-be Maarten Wynants
flag-us Sepp Kuss
flag-au Chris Harper
flag-nl Gijs Leemreize

Dit artikel delen:

26 Reacties

Thoin 12 februari 2020 om 11:10

Dit is ook uitstekend nieuws voor Lotto-Soudal.
Daar zitten echt wel enkele talenten in de wachtkamer de laatste jaren.
Dus zij mogen bv Baloise Belgium Tour rijden.
Is een enorm goede stap vooruit van de UCI

GekkeHenkie 12 februari 2020 om 13:52

Volgens mij moet dat opleidingsteam dan wel als een continental team ingeschreven staan en dat was de afgelopen jaren niet het geval bij lotto-soudal u23. Zij reden voor zover ik weet altijd als een clubteam rond.

Thoin 12 februari 2020 om 16:50

Goede opmerking…
Maar dan neem je het nut van deze regel ook weer weg als bepaalde teams het wel mogen en andere niet.
Lotto-Soudal wordt geen Continental Team omdat het dan niet mag deelnemen aan bepaalde koersen in België. (en omdat het ook duurder is)
Wordt vervolgd…

kelderfan 12 februari 2020 om 11:12

Dat betekent dan toch met 1 man minder op stap.

Martino87 12 februari 2020 om 11:17

Nooit van gehoord. Wat voor renner is dit? Zijn resultaten spreken niet meteen tot de verbeelding.

Imbatido 12 februari 2020 om 11:36

Een klimmerstype die laat is begonnen met wielrennen. Reed vorig jaar nog voor Sensa-Kanjers voor Kanjers. Is wel eens mee geweest met de Nederlandse beloftenploeg vorig jaar. Vooral een heel mooi resultaat in de Orlen Nations Grand Prix (Nations Cup U23) tussen grote talenten die nu prof zijn. https://www.procyclingstats.com/race/orlen-nations-grand-prix/2019/stage-2

kelderfan 12 februari 2020 om 11:47

Die winnaar Kron heeft nog meegetraind met TJV.

Leukefans 12 februari 2020 om 11:19

Aha, ik dacht een transfer van JV gemist te hebben, maar dat is dus niet het geval. Het nieuws over die nieuwe regels had ik dus wel gemist, maar het lijkt me een interessante ontwikkeling, die nieuwe ‘Wielerflits legt uit’ houd ik in de gaten.

Romāns Vainšteins 12 februari 2020 om 11:21

Heb de naam van deze knakker nieteens in het Jumbotopic voorbij zien komen zo erg ken ik hem niet, check.

Matxin 12 februari 2020 om 11:25

Leuk voor hem, maar ik had toch liever gezien dat Kruijswijk of Roglic dit soort koersen zouden gaan rijden in plaats van die eindeloze trainingskampen.

Samlambeej 12 februari 2020 om 22:49

jumbots

Shinzawai 12 februari 2020 om 11:27

Betekent dit dat bijvoorbeeld Israel onbeperkt gebruik kan maken van ‘talenten’ als Avila en Turek? Dan kunnen ze de limiet van 30 renners voor een World Tour ploeg ook wel afschaffen.

Rawolf 12 februari 2020 om 11:30

Het is alleen voor niet WT koersen he

SolitaryShell 12 februari 2020 om 22:05

Die is praktisch al afgeschaft sinds Dunbar.

Imbatido 12 februari 2020 om 11:31

Dit is wel echt een toffe nieuwe regel van de UCI. Mooi voor de teams met een opleidingsploeg, voor de renner zelf en ook leuk als fan om talenten sneller in grote koersen te zien. Ook bij blessuregevallen zoals Jumbo-Visma nu handig om de selectie te vullen. Goede stimulans voor teams om een opleidingsploeg te hebben.

john 12 februari 2020 om 11:38

En hoe zit het met Laurens de Plus !!!Volgens een artikel in het Nieuwsblad is hij einde contract en erg gewild bij ploegen met geen kopman
En voor hem is het beter om Jumbo te verlaten en voor eigen kans te gaan,aldus het Nieuwsblad
Ja ik weet het seizoen is pas begonnen maar de belgen zijn al bezig met onrust zaaien

Yeez 12 februari 2020 om 11:58

Die zijn allang bezig om de plus te verlengen

kelderfan 12 februari 2020 om 12:14

Dat zou echt goed nieuws zijn, als TJV die Laurens langer kan binden.

mus van de maasstad 12 februari 2020 om 12:21

Waarom zou het voor laurens beter zijn om ergens anders te gaan rijden? Laurens ontwikkeld zich nmm uitstekend bij TJV

ChefSpijker 12 februari 2020 om 12:57

En krijgt ook al meer kopmanschapkansen dit jaar. Misschien volgend jaar wel in een grote ronde? In plaats van een Bennett.

TijmenCamps 12 februari 2020 om 14:35

Echt mooi voor hem, was al erg indrukwekkend in de klimtijdrit van de topcompetitie. Zijn testen waren al indrukwekkend, hij had ongeveer dezelfde waardes als Kuss en Foss…

Verweggistan 12 februari 2020 om 15:04

Altijd beter dan met een man minder moeten starten.

dneddy 12 februari 2020 om 15:37

https://www.wielerflits.nl/nieuws/gijs-leemreize-snelt-naar-winst-in-tacx-klimtijdrit-vaals/

Zo onbekend is Gijs nou ook weer niet op wielerflits.

Verder neefje van Bonnie Leemreize, oud CX kampioen van NL, die weer schoonvader is van Gesink. Qua genen zit het bij Gijs wel goed. Die wattages per kg komen ook wel in orde en tijdrijden lukt ook heel aardig. Wat je noemt een ruwe diamant voor het klimwerk.

vanSpringel 12 februari 2020 om 16:26

Wat een verschrikkelijke mooie rennersnaam.

G I J S L E E M R E I Z E

Wanneer die in de toekomst bovenaan op een finishbord van een klimwedstrijd wordt getoond dan maakt dat indruk.

wielrenner 12 februari 2020 om 17:51

Vind je?

Samlambeej 12 februari 2020 om 23:00

gijse "goaj se" kan je bij ons alleen iemand mee aanspreken als daarachter een scheldwoord komt.

https://www.youtube.com/watch?v=HA0FiqM2lko

"goa sen oap" voor mannen

Leemreize komt bij mij ook maar wat kribberig binnen.
Hij had beter crosser kunnen worden