Het wagenpark van Giant-Alpecin krijgt een gedaanteverwisseling. De Duitse WorldTour-formatie ruilt de Škoda Octavia’s in voor de MINI Clubman. “Beide partijen hebben een sterke focus op innovatie en technologie”, beargumenteert MINI-brandmanager Jan-Hidden Haven de keuze.
‘MINI en Giant-Alpecin perfecte match’
Iwan Spekenbrink is ook blij met de nieuwe deal voor zijn ploeg. “In de wielersport vraagt men veel van een teamauto. De MINI Clubman is de perfecte versterking voor onze formatie. Het partnerschap past perfect bij onze Keep Challenging-filosofie, gebaseerd op innovatie, coöperatie en continue verbetering.”
26 Reacties
Ziet er niet uit als een hele praktische auto voor de koers.
Past er eigenlijk wel een fiets in of op zo'n mini cooper?
@Jungle Man
Gezien de foto wel
Edit: Het gaat om de MINI Clubman trouwens, een grote uitvoering (en dus niet echt heel mini)
is dit een knipoog van Giant Alpecin naar Team Roth ……
zie geen probleem voor de fietsen, je hebt ook grote mini's
Nou ja, gesponsord door Alpecin shampoo en vervoerd in een hairdresser’s car. Ik zie de match ook wel
lol, ‘Mini en Giant de perfecte match.’
Template-PR-lulverhaal van Giant-Alpecin, maar wel geinig dat ze in MINI’s gaan rijden.
Vet!
Ik zie trouwens Renson op de wagen staan, die maakt dus de overstap van Etixx naar Giant?
@Cadellie
Klopt, Etixx heeft nu Lidl en Renson gaat naar Giant. Of Sunweb op de kont blijft weten we als het tenue gepresenteerd wordt.
Nederlandse kenteken, Duitse ploeg, heeft íemand verklaring hoe dit zit?
@Kingw
Het gaat om een samenwerking van MINI Nederland (gevestigd in Born) met Giant-Alpecin
Voor zover ik weet is de MINI de enige in Nederland geproduceerde auto (bij VDL Nedcar in Born). Daar zal het Nederlandse kenteken wel mee te maken hebben. De Clubman wordt overigens nu net in Oxford geproduceerd en alleen bij veel vraag in Born geproduceerd. Ik denk dan ook dat de link tussen MINI als onderdeel van BMW het sterkste meeweegt voor de sponsor. Dat verklaart de belangstelling voor een Duitse ploeg denk ik.
Kan iemand mij uitleggen hoe deze deal bij de filosofie past van Giant? Ik vat hrm niet. Klinkt als Plugges ‘samen winnen’..
Wat Pizzi zegt, die Mini’s zijn geinig maar dat gezwam van Iwan over die filosofie begint aardig te jeuken.
Die mini’s zijn zulke graflelijke auto’s. Echt totaal mislukt concept, je ziet ze ook nauwelijks rijden.
Prachtige auto uiterst geschikt om in de bergen onze Tom te begeleiden
Ik heb echt compassie met de mechanisien die daar vanachter tussen al de wielen,drinkbussen en eten moet gaan zitten. Of valt dat wel mee in een mini ?
Komkommertijd?
@xistnc
Hij moet toch iets roepen over zo'n nieuwe sponsordeal…. Hij kan moeilijk roepen: Ja mini's zitten wel lekker en we krijgen ze gratis, dus helemaal toppie.
we gaan achter een stel fietsers aanrijden. kijk ons eens innovatief en technisch bezig zijn.
in andere woorden: het maakt toch geen reet uit wat voor merk auto de ploeg rijdt.
Nou, je hebt toch liever een Jaguar van team Sky dan een Volkswagen of Skoda.
Je moet er toch niet aan denken om in een mini over de kasseien van Roubaix te rijden… Denk dat de ploegleider en mechanieker na de race opgenomen worden met een dubbele hernia.
Spekenbrink zag Christmas with Mr Bean en dacht: dat wil ik ook! Wel mooi dat Mini in het wielrennen stapt, die zie je niet aankomen.
In elk persbericht van Giant moeten de woorden ‘filosofie’ en ‘innovatie’ verplicht langskomen. Het werkt wel, als reden waarom pers en publiek die ploeg zo waardeert komt die filosofie ook steeds naar voren… al weet niemand precies wat die is.
Dit is toch wel een noviteit, tegenover de geijkte lange stationwagons? In die zin past het marketing-verhaal van Spekenbrink wel. Of het innovatief is?? De auto lijkt mij erg onpraktisch met 15 wielsets, 2 koelboxen, 30 bevoorradingszakjes, gereeedschap en…. een dubbelgevouwen mecanicien op de achterbank die telkens zijn hoofd stoot als hij snel uit de wagen wil springen