Gianni Moscon slaat dubbelslag in koninginnenrit Tour of Guangxi

vrijdag 19 oktober 2018 om 08:43
Gianni Moscon slaat dubbelslag in koninginnenrit Tour of Guangxi

foto: Sirotti

De koninginnenrit in de Tour of Guangxi is gewonnen door Gianni Moscon. De Italiaan van Sky was de beste in de rit met aankomst bergop naar Mashan Nongla Scenic Spot. Felix Großschartner finishte als tweede voor Sergei Chernetski, die derde werd. Moscon neemt ook de leiding over in het algemeen klassement.

Na drie dagen sprinten stond vandaag een rit met aankomst bergop op de planning. Twee renners kozen voor een dag in de aanval. LottoNL-Jumbo was met Pascal Eenkhoorn vertegenwoordigd in de spits van de wedstrijd. De jonge Nederlander had Stefan Küng mee als metgezel.

Het tweetal reed bijna heel de rit met een voorsprong die schommelde tussen de twee en drie minuten. Aan de voet van de slotklim werd Eenkhoorn als eerste ingelopen, waarna Küng nog enige tijd solo zijn aanvalspoging rekte.

In het peloton lag het commando toen in handen van Trek-Segafredo, Quick-Step Floors en EF Education First-Drapac. Met nog drie kilometer te rijden werd ook Küng bijgehaald, waarna het tactisch steekspel begon bij de favorieten voor de ritzege.

Onder de vod van de laatste kilometer plaatste Moscon uiteindelijk de winnende demarrage. De Italiaan is met nog twee sprintritten te gaan dé topfavoriet voor de eindzege.

Dit artikel delen:

16 Reacties

Fast Freddy 19 oktober 2018 om 08:48

Die gast is goed en dat is best wel irritant.

0
west 19 oktober 2018 om 09:11

Goh… Carlos Verona…
En Cavagna 7e… Die heeft ook nog steeds geen ploeg?

0
williams 19 oktober 2018 om 10:27

Cavagna is en blijft gewoon bij QS

0
Ivanoviclover 19 oktober 2018 om 18:03

Had die niet bij een Franse ploeg getekend?

0
Krul 19 oktober 2018 om 10:25

Ik las: Gianni Moscon SLAAT …..

Gelukkig wordt het woord ‘slaat’ nu in positief context gebruikt bij hem.

0
Patat Lefevre 19 oktober 2018 om 10:28

edit wf: gedraag je

0
Verweggistan 19 oktober 2018 om 10:48

Ik denk ook dat Moscon daar voorlopig niet van af komt; van titels met ‘slaat’ erin op WF :)

0
Wildebert 19 oktober 2018 om 10:51

Is gewoon een slagvaardige renner.

0
Fietsuel 19 oktober 2018 om 11:30

@wildebert ik moest hardop glimlachen

0
Patat Lefevre 19 oktober 2018 om 12:03

‘Gedraag je?’ Mogen we tegenwoordig de waarheid al niet meer zeggen? Moscon is gewoon geschorst voor zowel racisme als slaan.

0
Mathieu Moller 19 oktober 2018 om 10:58

Ik had hier wel iets meer van Vuillermoz verwacht. In de sprintetappes zat hij er in ieder geval steeds goed bij en nu verliest hij bijna een minuut.

0
Chasse_patate 19 oktober 2018 om 11:21

Powless en Kuss had ik ook wel hoger verwacht.

0
tendam 19 oktober 2018 om 11:30

Het is op bij die jongens. Al een tijdje.

0
Laatste man 19 oktober 2018 om 16:07

Hele week op kop voor de sprinter. Waarschijnlijk ook niet de ambitie meer gehad of niet meer geheel fit.

0
assen 19 oktober 2018 om 11:50

edit wf: laat insinuaties svp achterwege

0
Ivanoviclover 19 oktober 2018 om 18:05

Misschien de meest verguisde renner van het peloton, maar hij gaat nog heel vaak winnen. Wat kan hij niet eigenlijk, buiten zijn manieren houden?

0

Laatste nieuws

Populair

Materiaalzone