Michael Vanthourenhout start toch niet in Wereldbeker Dendermonde
foto: Cor Vos
zondag 12 november 2023 om 13:42

Michael Vanthourenhout start toch niet in Wereldbeker Dendermonde

Michael Vanthourenhout heeft zijn eerste wedstrijd als gloednieuwe Europese kampioen niet kunnen volbrengen. De West-Vlaming verliet de Jaarmarktcross in Niel met pijn aan de knie, zo bevestigt zijn ploeg aan WielerFlits.

Vanthourenhout kwam twee keer ten val en holde eigenlijk heel de wedstrijd achter de feiten aan. Op een gegeven moment kwam hij zelfs buiten de top 20 terecht. Na zijn eerste valpartij kon de renner van Pauwels Sauzen-Bingoal zijn wedstrijd nog vervolgen, maar bij de tweede val bezeerde hij zijn knie.

Die valpartij zou de Europese kampioen uiteindelijk ook tot opgeven dwingen. Vanthourenhout kampte met een zwelling op zijn knie, en ziet zo in één klap het klassement van de Telenet Superprestige in rook opgaan. Daarin stond hij voorlopig tweede.

Het is nog niet bekend of hij zondag aan de start komt van de Wereldbekermanche in Dendermonde, die op de terreinen van zijn ploegbaas Jurgen Mettepenningen wordt verreden. Vanthourenhout wil eerst afwachten hoe hij zich na een nachtje herstellen voelt. (zaterdag 11 november, 18.18 uur)


Update 12 november, 11.31 uur

Michael Vanthourenhout gaat ondanks de valpartij en de opgave in Niel ‘gewoon’ van start in de Wereldbeker van Dendermonde. De knie is beter, zo blijkt zondagochtend uit navraag van WielerFlits.


Update 12 november, 13.42 uur

Michael Vanthourenhout zal dan toch niet starten in de Wereldbeker Dendermonde. Deze ochtend werd ons nog verteld dat de Europees kampioen wel zou starten, maar na de verkenning is toch anders beslist. De ploegleiding van Pauwels Sauzen-Bingoal heeft aan WielerFlits laten weten dat het gaat om maagproblemen bij Vanthourenhout.

RIDE Magazine
WielerFlits Podcast
11 Reacties
Sorteer op:
12 november 2023 12:01
Hij moet wel, anders mag hij straks niet starten op het WK (als het aan de UCI ligt).
12 november 2023 12:20
Wauw....wat een miraculeuze genezing van die "opgezwollen knie"....die gisteren nog ernstig genoeg was voor een vervroegde exit....maar vandaag opééns geen probleem meer vormt. Of zou gisteren eerder een fameuze ego-dreun de oorzaak geweest zijn, toen hij op een moment zelfs al buiten de top 20 reed, die hem naar de exit dreef? Indien hij vandaag plots moest kunnen knallen?.....dan heeft hij zich gisteren gewoon willen sparen, want een topper die zonder dringende reden een DNF doet, wordt daar vaak op afgerekend omdat die zijn royale startgeld niet waardig zou zijn hé?
    12 november 2023 12:45
    Neeneenee, het is wel degelijk een mirakel. Ik heb vannacht urenlang over de knie van een voodoopoppetje zitten wrijven, en kijk, het is gelukt. #fantasietekoop
    12 november 2023 13:08
    Neeneenee, hij is gezwicht voor de druk van Lappartient. Bang dat ie straks niet mag mee doen op het WK.
11 november 2023 18:48
Het lijkt er echt op dat als het belangrijk is dat Vanthourenhout niet mee kan. Dit kan niet steeds pech zijn, onkunde komt bovendrijven. Hij is minder goed dan wordt gezegd, vooral door zijn entourage.
    11 november 2023 19:02
    Als je gelijk zou hebben dan spreekt het gebeuren van vandaag dat tegen want dit was een echt voorbeeld van een wedstrijd die niet echt belangrijk was.
    12 november 2023 08:31
    Vorige week het ek niet gezien?
    12 november 2023 09:35
    Het EK winnen vind ik toch niet onbelangrijk.
    12 november 2023 11:40
    Zou de josbos de reïncarnatie van een downplaytrol zijn? Weet iemand wie het zou kunnen zijn?
    12 november 2023 12:02
    Je kan onderhand wel een kerkhof zoals tijdens Gent Wevelgem opwerpen voor alle gesneuvelde Belgenbashers die hier de afgelopen 10 jaar romdgewaard hebben. En wie wie was is of zal zijn? Allemaal aardappels.
12 november 2023 13:48
Oei, nu weer niet, hoe lang hebben we nog dat ie toch weer wel kan starten?
Of gaat ie zich straks op de finishlijn vastlijmen als statement tegen de UCI tirannie? Dat kun je met zowel gebogen als rechte knie doen, mocht dat stiekem toch uitmaken, je weet het niet.

Hoe dan ook goed dat deze kwestie tot de bodem uitgezocht gaat worden.