Geraint Thomas tekent nieuw driejarig contract bij Sky

Door , zondag 9 september 2018 om 15:52
Geraint Thomas tekent nieuw driejarig contract bij Sky

foto: Sirotti (archief)

Geraint Thomas heeft een nieuw contract getekend bij Sky. De 32-jarige winnaar van de Tour de France hintte op Twitter op een verlenging van zijn verbintenis bij de Britse ploeg. Kort daarna bevestigde Sky het nieuws. Thomas ligt nu tot eind 2021 vast.


“Weer drie jaar, Dave”, doelt Thomas op ploegbaas Dave Brailsford op Twitter. In 2010 kwam Thomas bij de ploeg. “Ik ben blij dat het rond is en verheugd om bij deze ploeg te blijven. Het is een geweldige reis voor mij met Sky en natuurlijk waren de laatste maanden gek. Het werkt heel goed voor mij hier en ik kijk uit naar wat er nog gaat komen”, voegt hij daaraan toe in het persbericht.

Het was lang onduidelijk waar de toekomst van Geraint Thomas lag. Voor de Tour de France was onder meer Trek-Segafredo in de race voor het contract van Thomas, maar na zijn eindoverwinning in La Grande Boucle lag een contractverlenging bij Sky voor de hand. CCC (dat BMC overneemt) gaf aan een voorstel te hebben gedaan, maar daar is uiteindelijk niets uitgekomen.

Dit artikel delen:

11 Reacties

vevie 9 september 2018 om 16:07

@redactie: laten we eerlijk zijn: het is natuurlijk geenszins lange tijd onduidelijk geweest waar zijn toekomst lag. We wisten uiteraard allemaal dat hij bij Sky zou blijven.

Marcel1112 9 september 2018 om 16:07

Niet bepaald verrassend. Ik ben meer benieuwd wie er bij Sky mogen vertrekken en waar zij terechtkomen.

NielsCos 9 september 2018 om 16:07

Was te verwachten uiteindelijk. Blijft in het vertrouwde nest.
Aan de ene kant normale keuze, langs de andere kant had ik graag gezien wat Thomas had gekund bij een andere ploeg dan Sky.
Vermoed wel dat er afspraken zijn gemaakt, dat Thomas bv. kans krijgt in Giro indien Froome terug voor Tour gaat.

guyremgabdel 9 september 2018 om 16:27

Logisch maar geen goeie zaak voor het wielrennen. Froome, Thomas en Bernal in dezelfde ploeg. Wat indien Froome en Thomas tegenstanders zouden zijn ?

ghostwriter 9 september 2018 om 16:49

Ik hoop op een Tour met Froome en Thomas vs. Kruijswijk en Roglic vs Landa en Quintana vs. Dumoulin en Kelderman vs. Yates en Yates. De top van de klassementsrenners is momenteel vooral in de breedte heel sterk bezet. Een Tour waarin de Sky ploeg met Froome en Thomas aanvallen van de rest van die mannen moeten weerstaan lijkt me prachtig.

Fast Freddy 9 september 2018 om 16:53

Laffe keuze voor zekerheid en een kruis overeen volgende tour overwinning. Jammer voor de sport.

Slurpie Blauw 9 september 2018 om 18:00

Inderdaad laffe keuze; zoals ie koerst.

Jungle Man 9 september 2018 om 18:47

Tja, 2/3 van de renners zou bij een ander team kopman kunnen zijn. Maar Thomas is er wel eentje die eigenlijk bij het sky meubilair hoort

KennyKlimmen 9 september 2018 om 20:00

je hebt denk ik Geraint de Fietser en Thomas de Kostwinner….

Jan Blokland 9 september 2018 om 20:10

t Ja, het is ook de enigste ploeg met kans op Tourwinst voor Thomas.

Covadonga 9 september 2018 om 20:20

Logische keuze. Hij blijft bij de ploeg waar hij de Tour mee heeft gewonnen en zal er ook niet bepaald arm van worden.