‘Geoghegan Hart en Ganna drie jaar langer bij INEOS Grenadiers’

woensdag 2 december 2020 om 13:00
‘Geoghegan Hart en Ganna drie jaar langer bij INEOS Grenadiers’

foto: Cor Vos

Dat Tao Geoghegan Hart en Filippo Ganna in dienst blijven van INEOS Grenadiers zal niemand verbazen, maar een contractduur is nog niet geopenbaard. La Gazzetta Dello Sport schrijft vandaag echter dat beide renners tot eind 2023 hebben bijgetekend.

In gesprek met de Italiaanse krant dicht de wereldkampioen tijdrijden zichzelf en Geoghegan Hart een belangrijke rol toe. Tao en ik vormen het nieuwe fundement van de ploeg.” De Italiaan liet in het interview voorts weten dat Geoghegan Hart volgend seizoen zijn titel in de Giro d’Italia wil verdedigen en dat Ganna andermaal een van zijn luitenanten zal zijn. Afgelopen Giro wist Ganna liefst vier etappes te winnen: drie tijdritten en de zware rit naar Camigliatello Silano.

Volgens de roze sportkrant zal INEOS Grenadiers nog voor het einde van het jaar de contractverlengingen van beide renners met de buitenwereld communiceren.

Dit artikel delen:

10 Reacties

Wheely 2 december 2020 om 13:40

Drie jaar, bam! Zeer terecht, zijn toch de helden van de Giro en de redders van het seizoen voor Ineos.

TrEb 2 december 2020 om 14:37

Mooie verlenging, Ganna geeft aan dat zij tweeën het nieuwe fundament van de ploeg vormen. Hierbij wil ik ook wel Sivakov toevoegen. ( ik weet het, vorig jaar had hij betere / mooiere uitslagen gereden)

vevie 2 december 2020 om 16:05

Dan zal Tao eerst met Richie moeten afrekenen. En met alle respect: Carapaz is toch wel beter dan Hart. Hart is sterker tegen de klok, maar verder is Carapaz de betere renner. Dat wordt weer issues voor Ineos volgend jaar.

Thomas, Bernal, Carapaz, Hart, Yates, Sivakov en Martinez (knecht?). Twee AK mannen dan per GT anders kun je onmogelijk iedereen tevreden houden.

Carapaz en Hart: Giro/Vuelta
Thomas en Bernal: Tour
Yates: ?
Sivakov: ?, toch weer knecht?
Martines: knecht?

Romāns Vainšteins 2 december 2020 om 16:45

Sivakov moet lekker naar een Franse ploeg gaan om daar tour kopman te worden, ag2r bijvoorbeeld.

jsprunk 2 december 2020 om 19:29

En dan vergeet je nog iemand die dit jaar podium reed in de Tour ;)

Beer 2 december 2020 om 22:39

Sivakov naar AG2R zou ik ook een perfecte transfer vinden.

FDJ 2 december 2020 om 23:56

Martinez lijkt me knecht ja. Leuk in rondjes van een week, maar kopman in grote ronde nee

KimJungPoels 3 december 2020 om 00:15

Uiteindelijk hebben ze bij Ineos natuurlijk gewoon vier jongens die al eens een keer een grote ronde hebben met Thomas, Bernal, Carapaz en Tao. Daar kun je op zich vrij makkelijk een eerste verdeling mee maken, want dat zijn de echte kopmannen.

Porte begint toch op een leeftijd te komen dat het wat moeilijker zal gaan. Heeft een prachtig kunstje geflikt in de Tour uiteraard, maar het lijkt me sterk dat hij volgend jaar Bernal, Carapaz en Tao, die de toekomst van de ploeg zijn, in de weg gaat zitten.

Sivakov en Martinez zijn hele grote talenten, maar vooralsnog hebben ze in GTs nog te weinig laten zien. Zullen zeer waarschijnlijk gewoon aan een grote ronde starten op ee manier zoals een Tao dat dit seizoen had, wellicht iets meer vrijheid vooraf. Maar het zal vooral goed moeten vallen, want ze zullen niet de eerste beschermde renners zijn. Wel verwacht ik dat ze vaak in rondes van een week de kans krijgen. Thomas piekt daar al jaren niet meer naartoe, Carapaz is daar ook vaak niet heel sterk in en Tao heeft daar ook nog nooit echt geschitterd.

Voor Yates geldt dat denk ik nog meer. Die zal denk ik vooral op heuvelklassiekers en rondes van een week gaan focussen waar hij gewoon wereldtop is. Misschien proberen ze het een keer met hem nog in een grote ronde, maar ik denk niet dat dat het hoofddoel gaat zijn.

Al met al is het natuurlijk heel erg druk in de selectie, maar denk ik niet onmogelijk om een plan te maken waarbij iedereen een dusdanig stuk van de taart krijgt dat hij nog net tevreden blijft. Het zijn voor mijn gevoel meer de jongens daarachter, zoals Sosa, Dunbar, Narvaez e.d. waar je bij moet afvragen waar de kansen liggen voor die gasten in WT-wedstrijden.

Chris Van Uden 2 december 2020 om 16:44

Had ook niet verwacht dat ze die zouden laten gaan moet ik zeggen.

boenk 3 december 2020 om 08:36

Wie had dat gedacht, ik ging er nog wel van uit dat beide heren de fiets aan de haak zouden moeten hangen, gezien ze op allerhande lijstjes stonden als “profs volgend jaar zonder ploeg”. En nu, ondanks hun miserabele prestaties dit jaar, toch nog een ploegje gevonden! Deze had ik niet zien aankomen.

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair