Geen Tom Dumoulin tijdens de nationale titelstrijd

maandag 24 juni 2019 om 10:42
Geen Tom Dumoulin tijdens de nationale titelstrijd

foto: Cor Vos

Tom Dumoulin staat niet aan het vertrek van de nationale kampioenschappen, die deze week in Ede worden gehouden. Op zowel op de tijdrit als de wegwedstrijd ontbreekt de naam van de Nederlander op de startlijst van Team Sunweb.


Eerder was al bekend dat Dumoulins naam niet voorkwam op de startlijst voor het NK tijdrijden. Zijn deelname aan de wegrit was toen nog onduidelijk, maar gezien zijn knieproblemen was het al de vraag of hij in Ede acte de présence zou geven. Die problemen stonden immers deelname aan de Tour de France al in de weg. Vandaag gaf een perscommuniqué van Sunweb uitsluitsel: haar kopman staat definitief niet aan het vertrek van de nationale kampioenschappen.

Namens Sunweb staan Cees Bol, Roy Curvers, Wilco Kelderman, Joris Nieuwenhuis en Martijn Tusveld aan de start van de wegwedstrijd. Tusveld rijdt tevens de tijdrit.

Selectie Team Sunweb voor het flag-nl NK op de weg
flag-nl Cees Bol
flag-nl Roy Curvers
flag-nl Wilco Kelderman
flag-nl Joris Nieuwenhuis
flag-nl Martijn Tusveld – rijdt ook het NK tijdrijden

Dit artikel delen:

15 Reacties

hartstikkebedankt 24 juni 2019 om 10:43

Dit is natuurlijk niet echt nieuws meer gezien de berichten van de afgelopen weken. Alles op het herstel!

Geit in mijn Kelderman 24 juni 2019 om 10:57

Ja, dat lijkt me wel een no-brainer als hij ook niet aan de start staat van de Tour.

evos01 24 juni 2019 om 11:02

Ik hoop hem dan in de Vuelta te zien.

52voor11achter 24 juni 2019 om 11:05

Dromen jullie ook wel eens van Mollema, Langeveld, Kelderman, Gesink, Poels, Tolhoek en Terpstra die knechten voor van der Poel en Dumoulin op het WK 2019?

Brummel 24 juni 2019 om 11:33

ja

GekkeHenkie 24 juni 2019 om 11:36

Ik droom eerlijk gezegd vaker om Dumoulin als superknecht te zien. Verder ken ik niet het precieze parkoers, maar van wat ik begreep kun je beter Van Baarle meenemen dan Poels. Of als het wat zwaarder is dan ik denk in plaats van Langeveld of Terpstra.

west 24 juni 2019 om 12:03

Dumoulin is op geen enkel parcours explosief genoeg om ooit wereldkampioen te worden? Net als dat ie nooit een grote klassieker gaat winnen. Die kan over meerdere dagen constant zijn en in een eendaagse meezitten in de kopgroep. Maar winnen, vrees nooit.

LB117 24 juni 2019 om 13:21

Dumoulin is verre van explosief maar wel de nr 4 van het afgelopen wereldkamioenschap.
Terpstra is misschien nog wel minder explosief maar heeft een erelijst waar je u tegen zegt.

De vraag is meer of ze zich in een knechtenrol willen drukken of stiekem nog hoop houden op een eigen kansje

Romāns Vainšteins 24 juni 2019 om 15:34

nee

LB117 24 juni 2019 om 15:38

@ RV het was dan ook een retorische vraag

Mark 24 juni 2019 om 11:14

Dus Kelderman niet de tijdrit, maar Tusveld wel?

Tuubke 24 juni 2019 om 11:19

Dat is inderdaad wel bijzonder. Kelderman is nota bene oud-kampioen op dit onderdeel.

horsm 24 juni 2019 om 11:34

Kelderman is niet echt in vorm, blijkens zijn optreden in Zwitserland.

Sjoerd102 24 juni 2019 om 12:53

Is er al ergens een voorlopige deelnemerslijst te vinden. Site van de knwu reeds gekeken. Maar daar staat oa m vd p er nog gewoon op

Jean Dumas 24 juni 2019 om 14:13

Ik mis het kniejournaal wel een beetje.