Geen NK maar WK MTB voor Mathieu van der Poel

vrijdag 19 mei 2017 om 16:31
Geen NK maar WK MTB voor Mathieu van der Poel

Mathieu van der Poel is niet van plan deel te nemen aan het NK wielrennen in Montferland. De Nederlander wil op zondag 25 juni liever een gooi doen naar de regenboogtrui op de mountainbikediscipline Marathon in het Duitse Singen.

“Op die dag rijd ik normaal gesproken het WK Marathon”, zegt Van der Poel tegen WielerFlits. “Ik geef mezelf daar meer kansen om te winnen, dan op het Nederlands kampioenschap op de weg. Mocht het WK marathon voor mij niet doorgaan, dan zal ik het NK wel rijden. Maar ik heb er vertrouwen in dat ik wel geselecteerd zal worden.”

Van der Poel was vorig jaar een van de smaakmakers in de finale van de nationale titelstrijd. Op het Zuid-Hollandse eiland Goeree-Overflakkee was hij een van de motoren van een ontsnapping. Ze hielden het niet uit tot de finish. Dylan Groenewegen zegevierde die dag na een massasprint.


In het Weekendinterview spreekt Mathieu van der Poel onder meer over zijn ambities op de mountainbike, zijn overstap naar de weg en Quick-Step Floors, Sky en LottoNL-Jumbo.

Dit artikel delen:

12 Reacties

HoofdIsVrij 19 mei 2017 om 16:36

Logische keuze.

Mooie_Mario 19 mei 2017 om 16:48

Zo is dat, gewoon doen wat je leuk vindt. En winnen is leuk.

AndriesW 19 mei 2017 om 16:53

“In het Weekendinterview spreekt Mathieu van der Poel onder meer over zijn ambities op de mountainbike, zijn overstap naar de weg en Quick-Step Floors, Sky en LottoNL-Jumbo.”

Haha, ja maak de Wielerflitsers maar warm voor het weekendinterview. Hij zal die teamnamen wel niet zelf op tafel hebben gegooid.

assen 19 mei 2017 om 17:13

Prachtige teaser, kom maar op met interview! :-)

Pietertje2 19 mei 2017 om 17:24

WK marathon is ook nog wel een stuk zwaarder dan het NK op de weg.

Het is jammer dat hij niet voor de weg gaat momenteel maar mountainbiken is een prima alternatief, veel beter dan die rondjes in het veld.

Har77 19 mei 2017 om 19:13

Benieuwd naar morgen. World cup xc in Nove Mesto…vanaf plekje ergens achterin

mat123 19 mei 2017 om 19:16

Volgens mij is Nove Mesto zondag pas

Har77 19 mei 2017 om 20:48

Idd zondag!

Smuckinho 19 mei 2017 om 20:56

Vorig jaar reed Mathieu toch bijna geen mtb marathon wedstrijden? Ik dacht omdat het geen olympisch onderdeel is en omdat er geen worldcup wedstrijden van zijn. Maar dat is dus niet zo? Iemand die het kan uitleggen waarom hij nu wel dit onderdeel doet?

Youri IJnsen 19 mei 2017 om 21:11

@Smuckinho
Morgen het Weekendinterview lezen ;)

rahimns 19 mei 2017 om 22:25

Ik wil hem niets horen zeggen over TLJ… vrees dat we dus morgen met zekerheid weten dat hij daar geen toekomst in ziet.

Har77 20 mei 2017 om 06:55

@smuckino: omdat ie vorig jaar een doel had gemaakt van de OS in de XC. Dit jaar rijdt ie wel degelijk XC worldcups, maar maakt ie dus een doel van de marathon op het WK. Om inhoud op te doen zonder op de weg te moeten rijden in kermiskoersen in Oostlonderzeel. Mogelijk om ook op het WK XC te kunnen starten op een betere plek.

Volg hier

Headlines

Populair

Materiaalzone