Ganna onder de indruk van Evenepoel: “Hij had geweldige benen”

maandag 10 mei 2021 om 17:41
Ganna onder de indruk van Evenepoel: “Hij had geweldige benen”

foto: Cor Vos

Filippo Ganna is ook na de derde etappe in de Giro d’Italia de leider in het algemeen klassement, maar de Italiaan van INEOS Grenadiers lijkt de roze trui dinsdag te gaan verliezen in de zware etappe naar Sestola. Ganna kijkt daarbij vooral naar Deceuninck-Quick-Step. “Vooral Remco Evenepoel heeft geweldige benen”, zei hij na afloop.

Ganna hield in de derde etappe, gewonnen door vroege vluchter Taco van der Hoorn, de Belgische klimmer al in de gaten. “Ik keek op een van de laatste klimmetjes even naar hem om, en hij reed daar op een heel groot mes, een 53. Ik kon zien dat hij goede benen heeft. Maar we zullen morgen zien wie mij gaat aanvallen”, aldus Ganna.

De dag van dinsdag
“Het was belangrijk om de roze trui te behouden vandaag, want op die manier hebben we morgen volgwagen nummer één. Voor als iets gebeurt”, gaat de Italiaan verder.

“Voor mij is het lastig morgen. Er zijn veel renners die dat klimwerk beter kunnen en in min of meer dezelfde tijd staan. Ik zal daarom werken voor de ploeg”, erkent de wereldkampioen tijdrijden. “We hebben twee sterke kopmannen (Egan Bernal en Pavel Sivakov, red.) en die moeten we ook ondersteunen. Als we het roze verliezen, moeten we de trui ook niet meer verdedigen.”

Dit artikel delen:

58 Reacties

Romāns Vainšteins 10 mei 2021 om 17:50

Dit komt toch wel erg sullig, ‘waat doe joe tink’ en lichtelijk homo-erotisch over zeg.

TykkeThor 10 mei 2021 om 18:06

Die twaalf verslaggevers van HLN moeten natuurlijk toch iets te doen hebben.

Yeez 10 mei 2021 om 18:07

Rare opmerking.

de nieuweMerckx 10 mei 2021 om 18:30

Edit redactie: Niet doen.

Limal 10 mei 2021 om 18:40

En nog een vreemde opmerking.

boehoe 10 mei 2021 om 18:47

De homofoben komen uit de kast.

Derierre de la course 10 mei 2021 om 18:53

Wat een homofobe reacties zeg.

reusjen 10 mei 2021 om 19:03

Jongens toch, stel je allemaal niet zo aan. Laat Kroon lekker lullen over mooie mannen en als anderen daar geen zin in hebben haten ze nog niet meteen homo’s.

boehoe 10 mei 2021 om 19:07

Wie heeft het over haat?

Romāns Vainšteins 10 mei 2021 om 19:08

Ik zie heus het verschil tussen McNulty (de wielrenner) en Ganna wel maar sloeg vooral aan op de titel waarbij ik moest denken aan een sneaky de hele tijd naar een vers jong ventje zijn benen starende Ganna. Uitkijken ook want voor je weet tik je een achterwiel aan en lig je allemaal.

reusjen 10 mei 2021 om 19:20

Jij Boehoe. Maar als je de woorden letterlijk ontleed wilt zien, dat je een mening hebt over anderen die op een bepaalde manier over mannen praten betekent dat niet automatisch dat je angst hebt voor homo's. Kort gezegd, ik word nogal moe van dat achteloze labelplakken.

Meteen maar even een definitie voor je geregeld: Homofobie
irrationale angst voor, of haat tegenover personen die zich emotioneel of seksueel aangetrokken voelen tot personen van dezelfde sekse. Als het gaat om transseksuele personen, spreekt men van transfobie.

https://www.encyclo.nl/lokaal/10469

boehoe 10 mei 2021 om 19:26

Zoals iedereen weet betekent homofobie letterlijk angst voor homo's. Je kiest een van de 10 definities waarin ook haar genoemd wordt. Duidelijk niet de meest gangbare dus.

Edit. De ergste homofobe reactie van denieuwemerkx is gelukkig al verwijderd.

peervaneynthoven 10 mei 2021 om 19:36

Kan het even Remco Evengeenpoel om van die ijlkoortsachtige toestanden verlost te zijn. Waar komt dat delirium toch vandaan om zelfs over de benen van die knul euforisch te worden? Het is nog maar een kind.

boehoe 10 mei 2021 om 19:47

Arm kind
Zestien lentes zo pril
Ach wat lig je hier stil
Langs de kant van de weg

Wheely 10 mei 2021 om 19:48

Ganna is zelf de lekkerste bink uit het hele peloton, gegarandeerd dat er meer verlekkerd naar hem wordt gekeken dan naar dat jochie. Misschien wil hij de aandacht een beetje afleiden.

Kelder is de Man 10 mei 2021 om 19:49

Jeroen en Karsten hebben het wel voor Landa. Zou dan eerder voor Pinot gaan. Een man mooi vinden is ok. Je hoeft er niet meteen naast wakker te worden.

Romāns Vainšteins 10 mei 2021 om 19:59

Serj Tankian ten tijde van Toxicity, prachtvent!

reusjen 10 mei 2021 om 20:03

@Boehoe
Homofobie is in de media en zelfs in criminologie vrij gangbaar om homohaat aan te duiden.

Kelder is de Man 10 mei 2021 om 20:04

Romans
Die begrijp ik. Ga voor de vrouwelijke versie. M'n vriendin is Armeens.

Derierre de la course 10 mei 2021 om 23:13

De reactie die aanstoot gaf is ondertussen weg.

Gitan 10 mei 2021 om 17:57

Il piccolo ragazzo on the 53, mamma mia.

Michelangelo 10 mei 2021 om 18:05

Was dat op de vraag van de Belgische reporter ter plaatse, die aan iedere renner vraagt “wat ie van Evenepoel vindt..”

Een beetje zoals in de TdF afgelopen jaar, waar iedereen werd bevraagd over wat hij van het fietsen van Wout vond…

Limal 10 mei 2021 om 18:28

Ik heb even de video opgezocht omdat iemand hierboven HLN vermelde en het blijkt de reporter van het VTM nieuws te zijn: https://www.hln.be/dossier-giro-d-italia-8-30-mei/moet-ganna-morgen-het-roze-afstaan-aan-evenepoel-hij-leek-vandaag-goeie-benen-te-hebben~a66f8e28/
Echt wel tenenkrommend hoe die blijft doorvragen om Ganna toch maar enkele uitspraken over Evenepoel te ontfutselen… Ik veronderstel dat ze REV zoveel mogelijk afschermen, maar dat die arme journalist een contractuele verplichting heeft om er elke avond 30 seconden van het avondnieuws mee te vullen :-)

Romāns Vainšteins 10 mei 2021 om 19:09

Dat is het precies ook dat dit artikel hier wel wat flauwigheid verdient, het druipt er inderdaad van af ja.

Michelangelo 10 mei 2021 om 21:14

Volgende artikel gaat waarschijnlijk over de baby billetjes van Remco. Zie de renners al dringen in het wiel van “San Remco”, zodat iedereen een fatsoenlijk antwoord klaar heeft voor onze Belgische “journalisten”.

Overigens, Sporza is niet beter dan HLN. Ook daar staat als teaser niet de fantastische overwinning van Vd Hoorn van een Belgische ploeg, maar over de sexy benen van “de keffer”. En ook nog even een poll over hoe groot de kans is dat hij morgen het roze gaat overnemen.

We kunnen af en toe zeiken over de vragen die Nederlandse journalisten stellen, maar dit journalistieke werk van onze zuiderburen is toch gewoon sneuer dan sneu.

Limal 10 mei 2021 om 22:14

Je moet ook niet overdrijven, Michelangelo – op Nederlandse sportwebsites worden óók de meeste artikels besteed aan landgenoten en Nederlandse teams, dat is niet meer dan normaal. Hier op Wielerflits staat er nu bvb. dat artikel over hoe de Italiaanse journalisten alles wilden weten over Taco vdHoorn – dat is het equivalent van buitenlandse renners vragen wat ze van de landgenoot vinden. Ook hebben jullie een bedrijvige cult rond een zekere Verstappen, met podcasts die eigenlijk enkel gaan over hoe goed hij wel niet is (zag ik op De Telegraaf). Kaart dus gerust de absurditeit van het sportjournalisme aan, maar zet de oogkleppen voldoende af om in te zien dat het in eigen land ook gebeurt…

nasibal 10 mei 2021 om 18:07

Ah, ik vroeg me al af hoe het vandaag met Remco Evenepoel is gegaan. Gelukkig hebben we Wielerflits :)

Romāns Vainšteins 10 mei 2021 om 18:10

Gelukkig hebben we Ganna!

Tinus1984 10 mei 2021 om 18:17

Straks krijgen we nog een topic met “remco liet het peloton temporiseren want hij vond dat taco dit wel verdiend had”

Derierre de la course 10 mei 2021 om 19:04

Wat is er gebeurd met Wielerflits Kort?

S. Morgenstern 10 mei 2021 om 18:11

Renaat was ook ter plekke?

djerkson 10 mei 2021 om 21:42

Duizend keer liever Schotte dan Wuyts of Vandegoor.

Tinus1984 10 mei 2021 om 18:12

Hoop dat foss gewoon mee kan met de grote groep en bij remcoootje blijft. Want die staat nog altijd 2e in het klassement

Titaantje 10 mei 2021 om 18:20

Foss is toch vaak net achter de 1e groep als het omhoog gaat. Ik denk zelf dat Almeida er morgen even een lap op gaat geven. Die heeft nog een deftige versnelling voor de laatste meters.

Marco Willems 10 mei 2021 om 18:56

@Titaantje sinds wanneer heeft Almeida ergens een lap op? Goede renner en een echte strijder maar ik heb hem tot nu toe alleen maar zien volgen en niet zelf zien aanvallen. Je hebt gelijk dat het een etappe gozer is waar je niet mee maar de meet moet willen.

S'mon 10 mei 2021 om 19:00

In de laatste kilometer kan Almeida altijd nog wat, heeft overigens ook een goede sprint.

Medicijnman 10 mei 2021 om 19:05

Verleden jaar knalde Almeida anders ook in de steile slotkilometer weg bij Wilco

Pogacar_GOAT 10 mei 2021 om 22:12

@Medicijnman
“Verleden jaar knalde Almeida anders ook in de steile slotkilometer weg bij Wilco”

Moet dat een aanbeveling zijn?

Titaantje 10 mei 2021 om 18:21

Al die verwijzingen naar Sivakov. De logische 2e kopman zou toch Martinez zijn? Wat heeft Sivakov gepresteerd dat ook maar in de buurt komt van een eindzege in een superzware Dauphine?

vevie 10 mei 2021 om 18:23

Ineos heeft Sivakov als mede kopman gebombardeerd. Dus Sivakov it is

nasibal 10 mei 2021 om 18:43

Brajkovic heeft ook wel eens zo'n ronde gewonnen kan ik me herinneren.

Ronellenfitsch 10 mei 2021 om 19:01

Een superrare Dauphine vooral

Marco Willems 10 mei 2021 om 19:02

Ik vind het ook verwonderlijk dat hij mede kopman is en Martinez niet. Had die tweede plek toch gewoon even open gelaten en de vorm laten beslissen, maargoed wie zijn wij he.

Gannadier 10 mei 2021 om 20:58

Op Insta postte Ineos een bericht over dat de kopmannen een goede tijdrit hadden gereden. Daar stonden foto’s van Bernal, Sivakov en Martinez, dus denk dat Ineos ze alle 3 hoog in het klassement wil houden.

Klaas Foppen 10 mei 2021 om 18:42

De Belgische media zorgt ervoor dat vele wieler volgers een kijkje krijgen op Evenepoel

Diskob 10 mei 2021 om 18:57

Ik dacht net dat soepel op een kleine versnelling rijden een teken was van goed te rijden. Een groot verzet ronddraaien zie je vaker bij renners die het lastig krijgen. Vergis ik me?

Misschien fietste hij fluitend op zijn groot verzet rond natuurlijk. Morgen weten we meer.

Cochise 10 mei 2021 om 19:08

Dat kunnen we toch heel goed in Belgie. Zorgen dat de rest van de wereld een hekel krijgt aan onze toppers.
In Portugal staan ze alvast allemaal al op hun achterste poten voor de manier waarop Keisse en Evenepoel die 2 seconden gisteren pikten en Almeida nergens van wist.

reusjen 10 mei 2021 om 19:26

Ik keek net op de website van HLN, en ik moet zeggen dat ik zoiets nog nooit gezien heb. Die complete site staat vol met vanalles over Evenepoel. Dat kan toch nooit gezond zijn voor zo’n jongen. En wat gebeurd er als hij straks 25e wordt.

boehoe 10 mei 2021 om 19:30

Hoeveel leden zou zijn fanclub hebben?

Michelangelo 10 mei 2021 om 19:59

HLN, is dat niet het persoonlijke mediakanaal van lefevere?

Doet ie toch slim: als er geen nieuws is dan maak je nieuws. Reporter op pad sturen mer een stompzinnige vraag en dito antwoord. Foto erbij en de sponsors zijn weer happy. Net als de fans… een kinderhand is gauw gevuld…

Romāns Vainšteins 10 mei 2021 om 20:02

Bedenk wel dat Dumoulin en van der Poel hier op exact dezelfde manier bereetveerd zijn. Patriottisme is een mondiaal probleem, niet exclusief. De daar dan op gerichte haat, tot aan wappies toe die denken dat ploegleiders, koekoek fwie-piep oehoe, roddelbladen aansturen is minimaal zo suf.

Gitan 10 mei 2021 om 20:09

@Michelangelo: sinds de rechtszaak die Patje gewonnen heeft tegen HLN dan? Als beloning heeft hij de krant in handen gekregen of hoe zie je dit juist?

reusjen 10 mei 2021 om 20:29

@RV
Ik stoor me ook altijd mateloos aan Nederlandse reporters die aan renners vragen wat ze van Mathieu vinden of welke kansen zij hem toe dichten. In de F1 is het ook vreselijk. Die lui van Ziggo praten elk interview over Max, ongeacht wie ze interviewen. Ik ben het dus wel met je eens, maar zoals op de website van HLN heb ik het nog niet eerder gezien dan misschien bij een EK/WK voetbal.

Limal 10 mei 2021 om 22:19

@reusjen, weldenkende Vlamingen vermijden Het Laagste Nieuws dan ook als de pest – qua niveau is dat onze tabloid zoals je er in de UK en Duitsland wel meer hebt. Sportwereld (Het Nieuwsblad) was vroeger zowat de referentie, maar in het internettijdperk zijn die spijtig genoeg ook afgegleden richting clickbait. Sporza is over het algemeen best goed – natúúrlijk ligt de focus op Belgische sporters/teams, maar dat is in elk land zo. Ik zou wel liever hebben dat ze daar de nieuwsberichten centraal plaatsten en opiniestukken enkel ergens in de marge.

Romāns Vainšteins 10 mei 2021 om 22:34

HLN is over de hele linie zeer smerig, die gaan over lijken ongeacht deze naar de hemel of hel gezonden worden. Zolang het maar OMG is.

La Primavera 10 mei 2021 om 19:12

Ah dus Remco gunde de etappe aan Taco vandaag. ;)

peervaneynthoven 10 mei 2021 om 19:41

Kan het even Remco Evengeenpoel om van die ijlkoortsachtige toestanden verlost te zijn. Waar komt dat delirium toch vandaan om zelfs over de benen van die knul euforisch te worden? Het gaat over een (groot) kind!

vanSpringel 10 mei 2021 om 21:33

Gana moet op 1 van die klimmetjes niet omkijken. Gebeuren valpartijen door. En naar Spekseevvurs hoeft ie ook al niet te gaan als ie dan die kleine cijfertjes op het buitenblad kan zien. 53 !!!! Ik moet er altijd op m’n knieen bij gaan zitten om dat te kunnen lezen. Of lag Gana op de grond toen Remco voorbij kwam ?

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair