Froome niet in Tirreno-Adriatico
Foto: Sirotti
maandag 9 maart 2015 om 10:20

Froome niet in Tirreno-Adriatico

Chris Froome heeft zich vandaag afgemeld voor Tirreno-Adriatico. De kopman van Team Sky is ziek, schrijft hij op Twitter.

De Brit voelt zich niet goed genoeg om woensdag te starten. “Ik ben hevig teleurgesteld, maar gezondheid gaat voor”, laat hij weten. De afzegging van Froome is geen grote verrassing. Afgelopen week liet hij meermaals doorschemeren te kwakkelen met zijn gezondheid.

De 29-jarige renner was nochtans bezig aan een goede seizoensstart. In Andalusië wist hij na een spannende tweestrijd zijn rivaal Alberto Contador enige seconden achter zich te laten in het klassement. Froome zou aan de Tirreno beginnen als topfavorieten. Wie zijn vervanger is bij Sky is nog niet bekend. De selectie bestaat nu nog uit Peter Kennaugh, Leopold König, Mikel Nieve en landgenoot Wout Poels.

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
22 Reacties
09-03-2015 10:21
Balen. Het leek zo'n mooie strijd te gaan worden met Contador, Quintana en Nibali.
09-03-2015 10:32
Ik hoop dat we ooit de Froome van 2013 nog te zien krijgen, maar begin er voor te vrezen. Elke keer die ziektes, zwakheden en blessures.... vorig jaar niet 1 keer het niveau van het jaar ervoor gehaald en nu loopt hij ook weer achter de feiten aan.
09-03-2015 10:33
Das flink balen, voor hem en voor alle wielerliefhebbers.

Vorig jaar toch wel een aantal keer het niveau gezien van het jaar daarvoor, maar nooit langdurig door ongelukken (dauphine & Tour)
09-03-2015 10:34
In de Ruta del Sol liet hij toch wel degelijk even de Froome uit 2013 zien...
09-03-2015 10:38
Ach, zolang hij er maar in de tour staat!
09-03-2015 10:40
Echte toppers zeggen de T-A af.
09-03-2015 10:42
Renners zijn in het begin van het seizoen altijd vatbaar. En als je zo strak staat als Froome kan ik me voorstellen dat je weerstand niet heel hoog is.
09-03-2015 10:59
Bang ;)
Maar serieus, Jammer. Aan de andere kant, het heeft ook wel wat dat de verstandhoudingen tot de tour nog niet helemaal duidelijk zijn....
09-03-2015 11:13
poels!
09-03-2015 11:14
Misschien kan Mollema eens top 3 rijden.
09-03-2015 11:24
Dat zou heel knap zijn in dit deelnemersveld.
09-03-2015 11:40
Porte weer van PN naar TA?
09-03-2015 11:52
Ifor heeft gisteren even niet opgelet :). Nieve nu kopman lijkt me, was in de Ruta del Sol al na Froome en Contador de beste.
09-03-2015 11:57
Inderdaad nafnikleb. En zij niet alleen trouwens, ook Gesink start niet.
09-03-2015 13:03
Ik wil niet vervelend doen en krijg nu vast haters over mij heen geloof me ik vind froome een goeie renner maar ik vond zijn optrede in ruta del sol beetje vreemd 1 e beklimming raakt hij achterop je hoord er niks over en bam in eens rijd hij alles en iedereen voorbij en moet hij alleen contador voor laten gaan volgende etappe weer zakt ie ietsje terug en dan weer bam berg op hoog tempo lange tijd en tjah dat hij die pufje gebruikt oke maar het is wel prestatiebevorderend en dat willen we niet in de wielerwereld toch? en nogmaals ik vind hem een goeie renner maar ik vibd het vreemd
09-03-2015 13:35
@Endemon

In die eerste beklimming was Froome achterop geraakt en had Contador aangegeven diep te zijn gegaan met het oog zich te testen. Daags nadien was het de beurt aan Froome om zich te testen en gaf Contador aan een mindere dag te hebben. Niks vreemd aan gewoon twee topcoureurs die in opbouw zijn.
09-03-2015 13:35
@endemon Je hoeft niet overal iets achter te zoeken hoor. Iedereen kan ziek worden. Ben ook benieuwd of de sterk in vorm zijnde Kennaugh geen trapje opschuift nu. Maar normaal wordt Nieve kopman. Nieve zal het wel moeilijk hebben om het podium te halen in de Tirreno. Top-5 misschien.
09-03-2015 13:44
Nieve gaat knallen. Die man is in bloedvorm en gewoon ontzettend goed.
09-03-2015 13:47
@endemon

Dat valt allemaal nog al mee... Je zou jezelf beter kunnen afvragen hoe hij van pelotonvulling voor de Vuelta van 2011 naar tour winnaar is gegaan. Dat is pas vreemd.
09-03-2015 13:49
Minder dope/herstelmedicatie= meer kwakkelen, vaker zwak ziek en misselijk, net als echte mensen. (edit: ;-)
09-03-2015 14:12
Nou Poels. Grijp je kansen. Tirreno licht je.
09-03-2015 21:12
@ibpc
Ik mis de knipoog aan het einde van je zin. Ik zou haast denken dat je serieus bent...

Reacties zijn gesloten.