Froome: “Nibali is mijn grootste rivaal tijdens de Vuelta”

Door , woensdag 16 augustus 2017 om 18:28

foto: ASO

Chris Froome is een van de topfavorieten voor de eindzege in de Vuelta a España. De 32-jarige Brit hoopt na drie tweede plaatsen nu eindelijk eens de eindzege in Spanje te pakken. Om in die missie te slagen, zal hij onder andere Vincenzo Nibali moeten verslaan. “Hij is mijn grootste rivaal”, vertelt de Sky-renner aan CyclingWeekly.


Serieuze bedreiging
Froome vreest dat de Italiaan van Bahrain Merida het grootste struikelblok vormt. “Het is niet zo dat ik niet op anderen let. Maar ik denk dat Vincenzo mijn grootste rivaal is, omdat hij fris is en omdat zaken tijdens de Giro niet liepen zoals hij dat gewild zou hebben. Ik stel me voor dat hij tot op het bot toe gemotiveerd is.”

‘Beter dan vorig jaar’
De Brit waarschuwt zijn concurrent wel. “Ik denk dat ik in beter vorm ben in vergelijking met vorig jaar. Toen zaten de Olympische Spelen er natuurlijk tussen. Nu heb ik twee solide weken met mijn trainer achter de rug. Daarin waren we in staat om de reset-knop in te drukken en mijn hoofd leeg te maken, zodat ik me volledig kon focussen. […] Ik voel dat ik meer dan ooit klaar ben voor de Vuelta.”

Dit artikel delen:

31 Reacties

Doomsday 16 augustus 2017 om 18:33

Op naar de dubbel…

Geflitst 16 augustus 2017 om 18:44

Nibali grootste rivaal? Dan ziet het er heel slecht uit voor de spankracht.

Random wielerliefhebber. 16 augustus 2017 om 18:49

Ik denk dat het sterkste blok heeft, als chavez een goede ronde heeft word die de grootste concurrent.

Spruch 16 augustus 2017 om 18:51

Dat is dan buiten Kruijswijk en Kelderman gerekend. Ik denk dat beiden gaan verrassen.

Max01 16 augustus 2017 om 18:52

Denk niet dat Nibali dat andersom ook zegt

vevie 16 augustus 2017 om 18:56

Grootste concurrenten worden de renners van Orica, maar Nibali gaat zeker top 5 rijden. En ik verwacht zeker wat van Miguel Angel López, Pozzo en Majka. Aru en Bardet zullen moeten aantonen dat ze twee rondes vlak na elkaar aankunnen. Froome heeft dat al twee keer bewezen. 2e Tour en 4e Vuelta in 2012, en 1e Tour en 2e Vuelta in 2016. De torenhoge favoriet.

sstijnntje 16 augustus 2017 om 19:22

Volgens de nos zei hij laatst nog dat Bardet, Nibali, Aru, Jungels & Adam Yates zijn grootste concurrent zijn.
https://nos.nl/artikel/2188121-froome-ik-heb-nog-iets-te-bewijzen-in-de-vuelta.html

Dit soort nieuws is compleet nonsense, Froome roept random iets en laten we eerlijk zijn, 90% van de wielerfans zullen compleet andere ‘grootste concurrenten’ noemen…
Bv. Chaves, Zakarin, Kelderman, Lopez, Pozzovivo, Alaphillipe & Dennis.

Tuubke 16 augustus 2017 om 19:35

Kelderman….. jaaaah, als dat toch eens waar mocht zijn! Prachtige renner die ik graag gun dat hij eens een keer niet valt, maar de vruchten plukt van zijn talent.

ti-raleigh 16 augustus 2017 om 19:40

Ik denk ook dat Froome en Nibali de grootste kanshebbers zijn. Aru lichtjes daarachter. Drie sterke Oricarenners maakt niet samen één nog sterkere renner. Top 10 ja, podium nee. Bardet zal net iets minder zijn dan in Tour.

schipperaar 16 augustus 2017 om 19:45

Poels lijkt bij deze al geelimineerd, Froome ook nog drie kilo afgevallen in tussentijd.

Knutknudsen 16 augustus 2017 om 19:56

Sstijntje moet snel naar de bookmakers, want zijn kanshebbers als pozzivivo, Dennis en alaphilippe staan daar op meer dan 50 of 100 tegen 1. Froome is overal topfavoriet en Nibali wordt als enige enigszins serieuze belager gezien. Dat neemt niet weg dat Froome of anders Nibali ook daadwerkelijk wint. Persoonlijk sluit ik een zege van Kruijswijk, Majka of Kelderman niet uit, maar dat is dan wel een verrassing, of een stunt van jewelste, of geluk met uitvallers. Zoals Dumoulin aan 21/1 de Giro wist te winnen. Maar zoals gezegd, op papier heeft Froome het meest te vrezen van Nibali

sstijnntje 16 augustus 2017 om 20:29

@Knutknudsen: en hoe denken de bookmakers over Adam Yates, Jungels, Aru & Bardet? Zijn vast geen betere cijfers dan Zakarin, Kelderman, Lopez & Chaves.

Nibs 16 augustus 2017 om 20:56

Het probleem voor nibali is dat zijn ploeg veel te zwak is om hem te kunnen steunen. Nu is het helemaal om zeep zonder navardauskas en sioutsou. Dit heeft hem trouwens ook de giro gekost dit jaar. Hij viel veel te snel alleen met quintana, die ook niet veel gehad heeft aan een uiterst zwak movistar.

Plavka 16 augustus 2017 om 21:08

Zakarin, dark horse, ga sowieso top 5 rijden en mogelijk top 3.

barcasportz 16 augustus 2017 om 21:18

@plavka

Niemand gaat sowieso top 5 rijden. Zelfs froome niet.

Knutknudsen 16 augustus 2017 om 22:28

@sstijnntje Odds voor die renners variëren van 15/1 tot 101/1. Zakarin wordt nog de meeste kans toegedicht van jouw rijtje

Geit in mijn Kelderman 16 augustus 2017 om 22:29

@sstijntje. Dit soort artikelen zijn inderdaad quatsch maar om te beweren dat Rohan Dennis net zo een kanshebber is als Nibali, dat lijkt me nou ook weer net zo goed quatsch.

nickdt 16 augustus 2017 om 22:56

2 vechten om het been en Steven Kruijswijk gaat er met de winst heen.

Romāns Vainšteins 16 augustus 2017 om 23:00

Het zou wel mooi zijn als na Cobo, Contador en Quintana ook Nibali die gekke Froome pakken kan.

TykkeThor 16 augustus 2017 om 23:13

Zakarin gaat Froome naar de kroon steken.

ivo001 16 augustus 2017 om 23:16

Samen met Zakarin op het podium.

sstijnntje 17 augustus 2017 om 07:11

@RV: ik hoor in het rijtje, Cobo, Contador, Quintana wel een constante klank. Wellicht dat Kelderman, kruijswijk, Costa of (de la) Cruz het Froome lastig maakt. Of misschien dat Chaves een nieuwe uitspraak nastreeft en dus mee mag doen.

Japsie 17 augustus 2017 om 07:17

@ sstijntje. Costa en de la Cruz? Serieus?
Uitdagers lijken me vooral Nibali, Bardet, Zakarin, Aru, Contador, Orica-trio en Kruijswijk.

sstijnntje 17 augustus 2017 om 07:33

Ik neem aan dat je vraag “serieus?” Retorisch is?

Japsie 17 augustus 2017 om 07:36

Correct.

  • 1
  • 2