Fred Wright krijgt nare berichten na statement Roglic: “Vind dit niet eerlijk en teleurstellend”

zaterdag 10 september 2022 om 08:32
Fred Wright krijgt nare berichten na statement Roglic: “Vind dit niet eerlijk en teleurstellend”

foto: Cor Vos

Fred Wright heeft op sociale media gereageerd op het statement van Primoz Roglic en Jumbo-Visma over de valpartij van Roglic in de Vuelta a España. De Sloveense klassementsrenner wees daarin met de vinger naar Wright, die daardoor nare berichten kreeg. “Dergelijke verklaringen leiden tot haat richting een mederenner”, vertelde Bahrain Victorious daarover.

De nieuwe RIDE is nu verkrijgbaar!
Gravel, kasseien, modder, zand, met tassen, zonder tassen: dat zijn de thema's van de nieuwe RIDE die eind september verschijnt. Bestel nu ons najaarsnummer online en krijg hem binnen enkele dagen thuisbezorgd. Bestel hem hier

Vrijdagmiddag lieten Jumbo-Visma en Roglic aan de wereld weten dat ze de valpartij niet goedkeuren. “De crash is veroorzaakt door het gedrag van een andere renner. Ik heb geen ogen in mijn rug, anders had ik me breed gemaakt. Wright kwam van achter en reed het stuur uit mijn handen voordat ik het wist”, aldus Roglic.

Wright is zelf nog steeds in koers in de Vuelta a España. De Brit van Bahrain Victorious sprintte vrijdag nog naar een tweede plaats in Talavera de la Reina. “Ik was weer zo dicht bij de zege, maar Pedersen was gewoon te snel. Het team heeft me zo goed geholpen, ik ben hun de winst verschuldigd”, reageerde Wright daar kort op.

Reactie Wright: “Best veel nare berichten gekregen” 
De olifant in de ruimte was natuurlijk de reactie van Roglic op zijn valpartij. De 23-jarige Wright las die reactie na de negentiende etappe van de Ronde van Spanje. “Ik denk niet dat die verklaring eerlijk is, de beelden laten zien dat het een race-incident was. Ik waarder dat Primoz hier was voor zijn rode trui en uiteraard heb ik hem na de rit een bericht gestuurd, om te vragen of hij in orde was”, laat Wright weten op sociale media.

“Ik vond het heel moeilijk om dit statement te lezen en ben teleurgesteld. De ploeg en ik hebben de beelden nog eens bekeken en ik denk niet dat ik iets verkeerd heb gedaan”, voegt de Brit daaraan toe. Primoz is een fantastische renner en ik snap dat hij heel teleurgesteld is. Ik leef met hem mee, maar ik weet zeker dat hij snel weer koersen op zijn kop zal zetten. Ik heb best wel veel nare berichten gekregen, maar richt me op de positieve.”

Bahrain Victorious: “Dergelijke reacties leiden tot haat richting mederenner”
Bahrain Victorious reageerde scherper op het statement van Roglic en Jumbo-Visma. “De drievoudig Vuelta-winnaar insinueert samen met zijn ploegbaas (Richard Plugge, red.) dat onze renner verantwoordelijk was voor het incident en de blessures van de Sloveen”, aldus Bahrain Victorious op hun ploegsite. “Wij steunen Fred en zijn van mening dat dit een race-incident was.”

“De wedstrijdbeelden laten zien dat Wright niet afwijk van zijn lijn. Als een ploeg iets kwijt wil over een incident, dan moeten ze dat bij de commissarissen doen in plaats van een online statement de wereld in te sturen. Het is voor de hand liggend dat een dergelijke reactie tot haat richting een mederenner leidt. Dat vinden wij zeer teleurstellend. We hopen dat deze acties, die dat soort acties aanmoedigen, niet meer zullen plaatsvinden. Fred is een ongelooflijk aardige en getalenteerde jongen, hij heeft dit absoluut niet verdiend.”

Dit artikel delen:

103 Reacties

Jawbone 10 september 2022 om 08:37

Bahrain maakt hier een goed punt. Mocht Jumbo zich gelijk hebben gevoelt hadden ze naar de UCI moeten stappen om Wright terug te zetten in de uitslag.

Als team/renner zelf bepalen wie er goed of fout mag, maar dat vervolgens met een press release naar buiten brengen is van een extreem laag niveau.

31
Quincy Adams (aka voorwiel) 10 september 2022 om 10:16

Leg es uit als je wil

-8
Ab Normaal 10 september 2022 om 12:12

Aan terugzetten in de uitslag heb je niets.
Ik heb nog altijd niet kunnen zien wiens schuld het is, maar stel dat het Wrights schuld was dan moet je veel strenger straffen. Een gevaarlijke actie heeft veel consequenties voor een andere renner.
En er wordt met twee maten gemeten.
Groenewegen moest bijna een jaar toekijken (volkomen terecht overigens) maar anderen worden ‘slechts’ teruggezet.

Wat heeft Roglic daar aan in dit geval?
Je krijgt roekeloze acties alleen er uit als je zwaar straft.

Nogmaals, ik zeg niet dat dit Wrights schuld was, maar als het zo is: direct uit de koers nemen en 3 maanden schorsen.

1
Klein Verzet 10 september 2022 om 12:17
Quote:
“De ploeg en ik hebben de beelden nog eens bekeken en ik denk niet dat ik iets verkeerd heb gedaan”

Ik begrijp niet waarom Wright beelden nodig heeft om te “denken” dat hij niets verkeerd heeft gedaan. Laat het geheugen van Wright hem in de steek, of heeft hij er bewust geen actieve herinneringen aan? Die beelden geven sowieso geen uitsluitsel; zijn frontaal en van veel te veraf. Op beelden van een toeschouwer was wel te zien dat Wright naast (tussen de hekken en) Roglic reed, waarna Roglic tegen de grond klapt. Ook daaruit is moeilijk op te maken of Wright zoals Roglic beweert vanachter kwam en zijn stuur raakte.

-2
Maillot à Pois 10 september 2022 om 12:27

@Ab
Er zijn geregeld duidelijke voorbeeld van flagrante roekeloze acties, en voor die gevallen ga ik helemaal met je akkoord.
Er zijn nog veel meer gevallen waar de schuldvraag niet zo duidelijk is. Er gebeuren allerlei bewegingen in een sprint, en een incident is vaak een samenloop van omstandigheden. Zelfs de meeste terugzettingen worden fel bediscussieerd.
Van dit incident zijn intussen heel wat beelden opgedoken, met allerhande interpretaties. Los van mijn persoonlijke interpretatie kan je denk ik wel besluiten dat er niet duidelijk één schuldige is in dit geval. En dan is het bijzonder kwalijk om dit geval als voorbeeld te willen stellen.

1
Mad 10 september 2022 om 13:25

Bizar dat JV het nodig vindt om Wright op “sociale” media aan de schandpaal te nagelen. Het lijkt me eerder een goed evaluatie moment voor henzelf. Is zo’n gevaarlijke actie van Roglic het risico waard, of zouden ze het de volgende keer misschien anders en slimmer aan moeten pakken?

0
Ab Normaal 10 september 2022 om 15:30

@Maillot
bijzonder kwalijk?
Waar slaat dat op?
Ik zeg toch zelf dat ik niet kan zien wiens schuld het is en heb het dan over in het algemeen.

Bijzonder kwalijk, die post van je.

0
zietemgaan 10 september 2022 om 08:40

Idd en zo haattrollen in gang zetten.. eng

4
De Dikbilgorgel van Dorestad 10 september 2022 om 09:05

Vind je werkelijk dat je ‘in gang gezet wordt’, of heb je daar een eigen keuze en verantwoordelijkheid in?

-4
Brabander 10 september 2022 om 11:25

Als ploeg en Roglič zijnde niet natuurlijk. Als haattroll zijnde wel

1
Michiel 10 september 2022 om 14:44

Mensen zijn verantwoordelijk voor hun eigen gedrag. Dat lijken steeds minder te begrijpen vandaag de dag

0
JVD 10 september 2022 om 08:42

Voorlopig krijgt Roglic zijn klacht als een boomerang terug in zijn eigen gezicht als ik de sociale media zo’n beetje lees.

23
Westland95 10 september 2022 om 08:42

Echt een onbegrijpelijk statement van Roglic en TJV. Wie heeft in hemelsnaam bedacht dat dit een goed idee was.

24
Mad 10 september 2022 om 08:46

Volwassen reactie. Daar kunnen ze bij JV nog wat van leren

28
Hobbyist 10 september 2022 om 08:50

Jullie weten dan waarschijnlijk precies wat er gebeurde,maar ik heb er nog steeds geen goede beelden van gezien dus kan er moeilijk over oordelen. Lijkt me dat roglic in verloren positie zit dus dat hij geen risico gaat nemen voor zn klassement

-11
Stephen 10 september 2022 om 08:56

Roglic nam wel degelijk een risico door mee te racen in het groepje.

3
Wheely 10 september 2022 om 09:03

Roglic ging juist volledig all in met deze actie, heel mooi maar hij zat wellicht dusdanig op de limiet dat dit soort dingen kunnen gebeuren.

8
Steven_E 10 september 2022 om 09:41

Alsof Roglic zelf nog zou weten wat er is gebeurd… Na zo’n klap denk ik niet dat hij zich dat nog helder herinnert.

4
Martijn Arensman 10 september 2022 om 11:03

@hobbyist,

Juist het gebrek aan goede beelden, een Roglic die groggy was na de finish en geen protest aantekenen geeft Primoz en Jumbo geen recht om eenzijdig een schuldvraag bij een andere renner neer te leggen.

5
williams 10 september 2022 om 08:51

Roglic zou ook een bericht hebben gestuurd naar de strobaal uit de tour…

13
Steven_E 10 september 2022 om 08:59

Maar daar had hij wél gelijk gehad …

4
Marlin 10 september 2022 om 09:31

Klopt niet helemaal. Het was ook een race-incident. De strobaal kwam ten val door een motor en Roglic dook erover.De jury besloot toen de strobaal niet te sanctioneren…

-1
skylimit 10 september 2022 om 08:54

Het statement komt niet goed over en zal waarschijnlijk zijn ingegeven door de beleving van Roglic van deze val. Helaas kan zijn statement niet worden ondersteund door duidelijke camerabeelden. Denk dat Roglic beter zijn hand in eigen boezem had kunnen steken. Valpartij is vermoedelijk ontstaan doordat hij over zijn limiteit zat qua inspanning en vermoeidheid. Hij had de sprint gewoon moeten laten lopen wetende dat hij toch niet meer dan 5de zou worden.

15
Stephen 10 september 2022 om 08:56

Helemaal mee eens.

1
Steven_E 10 september 2022 om 09:00

Hij wou de slipstream opzoeken om in dezelfde tijd te blijven van dat groepje, niet om nog mee te sprinten.

7
FDJ 10 september 2022 om 09:41

Doordat het niet ondersteund wordt door de juiste beelden is het ook het woord van de ene tegen de ander en kun je dus ook geen kant kiezen. En dat wordt toch massaal gedaan.

-6
Deel Koeper 10 september 2022 om 10:31

Tuurlijk kan je een kant kiezen. Er zijn genoeg beelden om een mening te vormen, er bestaan er alleen geen die uitsluitsel kunnen brengen en de discussie kunnen afsluiten.

En iedereen hier weet ook gewoon dat, indien er een luchtbeeld is waarin we zien hóe Wright en Roglic elkaar juist raken, dat beeld ook gewoon op 2 manieren zal geïnterpreteerd worden. Net zoals de klassieke “hij deed de deur dicht / hij dook in een gat dat er niet was” discussie die we hier ook elk jaar 25 keer hebben, waar we overduidelijke beelden hebben en dat helemaal niets betekent.

3
JopieZ 10 september 2022 om 15:44

Mee skylimit, dan was er een gaatje onstaan tussen Roglic en de nr 4, waardoor hij niet de tijd van de eerste krijgt maar de tijd tussen hem en de eerste. Elke seconde telt in een klassement en het zou zonde van de inspanning zijn om ipv 8 slecht 4 seconde te pakken. Dus Roglic was helemaal niet de overwinning bezig maar met zijn klassement.

0
Lalsacien 10 september 2022 om 09:02

En we beginnen van voren af aan…
Los daarvan kun je dit soort berichten binnenskamers houden. Privé tussen Roglic en Wright en tussen JV en Bahrain-Victorious. Om trollen geen voeding te geven.

3
De Dikbilgorgel van Dorestad 10 september 2022 om 09:03

Dus omdat het een race incident lijkt mag je je schouders ophalen? Zo komen Wright en Bahrein op mij over.

Hoewel Roglic de instuurbeweging maakte in de veronderstelling dat hij zich in het laatste wiel zette en Wright waarschijnlijk helemaal choco was, gaat hij -opnieuw- volledig voorbij aan de mogelijkheden die hij had om de crash of in ieder geval de schade te vermijden. En dat is precies het punt dat Roglic maakt (of wil maken).

De autistische zwart/wit-benadering is stuitend: het kan kennelijk alleen maar door of de een, of de ander komen. Nee, natuurlijk niet.

-15
Marik 10 september 2022 om 09:15

Ik ga volledig met je mee. En het is natuurlijk van de zotte om Roglic of zijn ploeg verantwoordelijk te stellen voor een stel mafkezen die het nodig achten om bedreigingen te uiten.
Je kunt het eens of oneens met de mening van Roglic zijn, maar hij heeft het volste recht om zijn mening te uiten.

-12
Krist The Vanma 10 september 2022 om 09:42

Trump is dan waarschijnlijk ook niet verantwoordelijk voor de bestorming van het capitool, door een aantal mafkezen….

0
FDJ 10 september 2022 om 09:43

Volledig eens met bovenstaande. Gisteren bij Vive Le Velo hadden we Marijn de Vries ook weer. Ze constateert enerzijds dat Wright een gat in wil wat er niet is en koppelt de conclusie daaraan dat het volledig de schuld van Roglic is.

-7
Marlin 10 september 2022 om 09:44

Wright helemaal choco ? Je zal je brilglazen nogmaals moeten upgraden. Het was Roglic die zichzelf had opgeblazen in een (gelukte) poging om enkele seconden te pakken toen Evenepoel lek reed. Roglic die uiterst links van de weg harkte zag de medevluchters de spurt inzetten, en deed toen een wanhoopspoging om nog aan te sluiten. Door van links naar rechts van de weg te zwiepen. Richting de op een lijn spurtende concurrenten. Om zich daar tussen te storten aan een lagere snelheid. Met niet te vermijden gevolgen. De enige beweging die Wright maakt is er een om recht te blijven na de laterale move van en het contact met Roglic. Zelden zo’n beschamende reactie gelezen als die van Roglic en zijn ploeg. Die nu gelukkig neergesabeld worden door de hele wielerwereld. Beroepstrollen als Van Dorestad, Maric en de andere gebruikelijke haters zullen daar niets aan veranderen. Het bevestigt nogmaals hun bedroevende niveau.
Goed dat Bahrein de puntjes op de i plaatst.

8
FDJ 10 september 2022 om 09:48

Roglic was al weg toen Evenepoel lek reed. Dag objectiviteit.

-1
Lalsacien 10 september 2022 om 10:16

@Marlin stop maar je woordkeuze is helemaal fout om je punt te maken. Schrijf het gewoon eens rustig op.

-7
Maillot à Pois 10 september 2022 om 10:18
Quote:
De autistische zwart/wit-benadering is stuitend: het kan kennelijk alleen maar door of de een, of de ander komen. Nee, natuurlijk niet.

Wel, dat ben ik met je eens. Dit is geen incident met een duidelijke schuldige.
Maar door dit hele statement benadert JV het incident zwart/wit. Fred Wright is de schuldige, en Roglic legt geen enkele verantwoordelijkheid bij zichzelf.

6
Quincy Adams (aka voorwiel) 10 september 2022 om 10:18

Helemaal goed. En inderdaad krist. Dat is ook zo. Het was puur afvuren wat al op scherp stond.

1
Marik 10 september 2022 om 10:24

Ga je lekker beer? Rode opgezwollen nek achter je toetsenbord enzo?

-5
Gebruikersnaam 10 september 2022 om 10:36
Quote:
Wel, dat ben ik met je eens. Dit is geen incident met een duidelijke schuldige.

Wat volgens mij exact is wat Wright zegt, een race incident. Iets wat gebeurt in koers zonder dat er een duidelijke schuldige is.

5
Maillot à Pois 10 september 2022 om 10:43

Inderdaad gebruikersnaam.
En zoals JV het bij monde van Addy Engels het nota bene ook noemde. Daarom vind ik deze demarche van JV totaal misplaatst.

0
De Dikbilgorgel van Dorestad 10 september 2022 om 11:54
Quote:
Wright helemaal choco ? Je zal je brilglazen nogmaals moeten upgraden. Het was Roglic die zichzelf had opgeblazen

Jij was choco. Nee jij! Nietes, jij!

Precies mijn punt. Het is hier niet of/of, het is hier en/en. Roglic is verantwoordelijk voor het niet zien van Wright en voor zijn beweging richting Wright (of eigenlijk richting het achterwiel van Van Poppel). Wright, die Roglic en zijn beweging wel ziet, is verantwoordelijk voor het niet gebruik maken van mogelijkheden om de crash te vermijden. In beide gevallen met hun choco-toestand als verzachtende omstandigheid, maar niet meer dan dat.

-1
Mooie Sjors 10 september 2022 om 12:10

Wright is helemaal niet verantwoordelijk. Roglic zwiept de weg over en Wright moet daarop anticiperen en vol in de remmen? Ja maar natuurlijk uwe Majesteit Roglic, schuift u maar in. Ik laat sprinten om de dagzege wel zo.

Om dan de schúld expliciet bij een ander te leggen, is gewoon wereldvreemd gedrag. Bij Roglic enigszins te verklaren door de ontgoocheling (hoewel, dagen later?), bij de ploeg misschien nog om hun kopman te steunen maar als volger kan je toch niet meegaan in deze onzin?

3
Ouwe Taaie Bask 10 september 2022 om 09:07

That’s Wright! You were Wrong.
No I’m Right said Fred.
And I’m too sexy for my shirt

5
ervee 10 september 2022 om 11:03

Oke, hier moest om lachen :).. Blijft trouwens een cult nummer!
Eindelijk een leuke reactie in deze zinloze discussie!

1
Wheely 10 september 2022 om 09:13

Die twee leggen het wel weer bij, Roglic was gewoon enorm teleurgesteld en Wright lijkt dat wel te begrijpen. Het punt wat Primoz wilde maken zou ook helemaal niet over Fred moeten gaan maar meer over hoe renners over het algemeen hun eigen ruiten ingooien door gevaarlijk koers gedrag. (juist ook dat van Roglic zelf en daarom is het allemaal zo pijnlijk voor hem)

3
Posterix 10 september 2022 om 11:39

Mooi genuanceerd en precies weergegeven hoe ik er ook over denk.

0
F4L 10 september 2022 om 09:14

Zou er bij Jumbo-Visma ook niet wat oud zeer zitten na het incident tussen Roglic en Colbrelli (ook van Bahrain) van vorig jaar?

4
Wheely 10 september 2022 om 09:33

Zou kunnen maar ik denk dat de frustratie hem vooral zit dat hij botst met een renner die voor dagsucces gaat terwijl Roglic de Vuelta of de Tour probeert te winnen. Een beetje arrogant maar wel begrijpelijk want Colbrelli en Wright gingen op beide dagen toch niet winnen. Hij wil eigenlijk dat er meer rekening met hem gehouden wordt.

1
Stims 10 september 2022 om 09:17

Ik snap nog steeds niet echt wat Jumbo-Visma nou precies wilde bereiken met dat statement. Voorlopig levert het bijna alleen maar een gigantische hoeveelheid negatieve reacties op. Dit is een behoorlijk slecht stukje propaganda en een vrij kwalijke karaktermoord op Wright die nu flink in hun gezicht aan het opblazen is en reputatieschade oplevert. Ik heb eigenlijk nog niet 1 reactie kunnen vinden van iemand uit de wielerwereld die het met ze eens is..

Volgens mij is Jumbo-Visma binnen het peloton sowieso al niet erg populair, en dit soort dingen zal het er allemaal niet beter op maken. Zo maar een selectie van dit jaar:

https://sporza.be/n1/2022/07/08/kobe-goossens-slachtoffer-van-val-kan-op-termijn-tegen-jumbo-visma-werken~1657276659517/

https://www.ad.nl/tour-de-france/maximilian-schachmann-boos-op-jumbo-visma-team-rijdt-als-gekken-en-is-gevaar-voor-anderen~a1c10503/

https://wielerrevue.nl/artikel/476820/the-secret-pro-niet-te-spreken-over-arrogantie-jumbo-visma-met-benoot-had-ik-geen-problemen-maar-de-laatste-tijd-gaat-hij-waardeloos-met-anderen-om/

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220417_96780076

https://twitter.com/McLAYDan/status/1568286436436099074

11
Marik 10 september 2022 om 09:21

Als je veel wint heb je vrienden en vijanden. Zo ging het ook met Sky/Ineos toen ze alles wonnen. Zo werkt het nu eenmaal. Het bewijst helemaal niets over wie er gelijk heeft, het beschrijft slechts onderbuikgevoelens.

-7
Stims 10 september 2022 om 09:28

Dat hele ‘als je wint heb je vijanden’ vind ik echt veel te makkelijk. Mensen vonden Sky/Ineos stom omdat ze overheersend waren en de koers saai maakte, maar volgens mij kregen ze echt in de verste verte niet zo veel kritiek als Jumbo-Visma dit jaar krijgt hoor.

6
KJP 10 september 2022 om 09:29

Het is inderdaad stuitend dat juist brokkenpiloot Roglic hier vanuit het toch al vaak bekritiseerde Jumbo met zo’n statement komt. Op een belachelijk moment ook nog.

Ik snap het vanuit Roglic nog een beetje, want daar kan na al zijn pech enorme teleurstelling een te grote rol spelen. Maar er moeten toch mensen zijn die zeggen dat zo’n statement niet naar buiten gebracht gaat worden. Echt heel erg slecht van jumbo deze actie.

4
Krist The Vanma 10 september 2022 om 09:45

Dit statement zal zich inderdaad volledig tegen TJV keren…. Als je dat niet ziet, dan heb je misschien wel de scheve bril van Roglic op…

2
Lalsacien 10 september 2022 om 10:29

Het statement is wat mij betreft de enige fout die Roglic en JV maken. De rest is allemaal ongelukkig.

1
meqadon 10 september 2022 om 09:30

Mooie reactie van wright. Kan niet van iedereen gezegd worden.

3
Lalsacien 10 september 2022 om 09:44

Ik ben het met je eens en dan zeker ook met je tweede zin.
Ik heb al eerder aangegeven dat het lijkt op een race incident maar dat bashen op Roglic is alleen maar op basis van onderbuikgevoelens. Men verplaatst zich niet in de renner.

-3
Pascal Mortier 10 september 2022 om 09:52

@Lalsacien: het moet in eerste instantie gaan over het feit dat Primoz de schuld bij een ander legt; en het leek me dat jij daar in een eerdere post hem in zijn redenering volgde. Of het dan omschreven wordt als een “zwieper”, uitwijkmanoeuvre of afwijken van de lijn is pure semantiek en hiermee wordt de kern van de zaak ontweken.

5
Lalsacien 10 september 2022 om 10:10

@Pascal nee hoor, ik kan mij de reactie van Roglic best goed voorstellen maar hou dat privé. En communiceer rechtstreeks met Wright. Dat verwijt mag naar Roglic.
De schuldvraag is te lastig om te beantwoorden.
En overdreven termen om een punt te maken draagt helemaal niets bij.

-4
Maillot à Pois 10 september 2022 om 10:55

@Lalsacien
De bewoordingen die sommige reageerders gebruiken dragen weinig bij, dat ben ik met je eens.
Maar je kan niet elke kritiek op dit statement benoemen als ‘bashen op Roglic’. Het is eerder een protest tegen het ‘bashen op Wright’, want dat is wat dit statement in mijn ogen onterecht doet.

2
willempie72 10 september 2022 om 09:49

Als Roglic in een rijtje renners wilt schuiven is misschien handig om te kijken of er plaats is en als je dan toch het het rechter deel van je stuur tussen het stuur van Wright zet dan moet je ook je schouder gebruiken en je stuur eens stevig vast houden en niet zeuren als het fout gaat als je het zelf fout doet. Ik zou overigens mijn stuur daar niet plaatsen en dan maar 4de of 5de worden.

2
ronddraaien 10 september 2022 om 09:50

Werd hier vroeger over QS gezegd, maar op deze manier wordt JV het nieuwe enge clubje.

6
KnightBiker 10 september 2022 om 10:10

“De olifant in de ruimte …” wat een slechte vertaling, maar wel origineel. nu ben ik benieuwd naar een olifant in een astronautenpak.

0
jappe666 10 september 2022 om 10:12

Ik had Roglic altijd erg hoog zetten, maar als hij dit werkelijk gezegd heeft daalt hij toch een heel stuk in mijn achting moet ik eerlijk zeggen. Alleen, gezien het feit dat het op de ploegsite is verschenen, vraag ik mij af of hij dit zelf wel gezegd heeft, of dat de ploeg het in zijn naam heeft neergepend. Ik kan me immers niet zo 1,2,3 een situatie herinneren waarbij Roglic zo verbitterd reageerde.

Moest een journalist hem nu net na zijn val een microfoon onder de neus hebben geduwd had ik zijn reactie ‘in the heat of the moment’ nog wel kunnen begrijpen, maar als je er over hebt kunnen slapen en alle tijd hebt om te kiezen wat je gaat reageren vind ik dit echt onbegrijpelijk. In de laatste rechte lijn moet je gewoon rechtdoor sprinten zoals ook in het reglement staat beschreven. Dat je dan beslist om die regels niet te volgen om zeker geen tijd te verliezen is perfect te verdedigen, maar als jij daarmee een achteropkomende man hindert en daarbij zelf ten val komt, moet je wel de hand in eigen boezem steken. De geest van de sport indachtig kan hij perfect een diagonaal trekken in de laatste rechte lijn, maar dan wel om aansluiting te maken achteraan het groepje, en niet er middenin.

En als je dan toch persé een statement wil maken dat dit absoluut niet kan, doe het dan na Luik-Bastenaken-Luik waar je wint omdat Alaphilippe de achteropkomende Hirschi op een soortgelijke manier hindert. Als winnaar had je daar een veel krachtiger signaal kunnen geven, terwijl het nu gewoon als verbitterd en compleet zelfkritisch-loos overkomt.

8
Maillot à Pois 10 september 2022 om 10:41

Exact. Mijn voornaamste gevoel hierbij is verbazing omwille van een statement dat zeer on-Roglic is.
Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat de begrijpelijke ontgoocheling van Roglic hier ‘misbruikt’ wordt voor een punt dat Plugge wil maken, met een daarvoor totaal misplaatst voorbeeld.

4
Limal 10 september 2022 om 10:51

Eens met jullie beiden. Toen Robbie McEwen in de live uitzending gisteren het bericht van Roglic/TJV samenvatte (en sterk bekritiseerde) was mijn eerste reactie ook "huh, hebben die dat écht gezegd?".

2
oborobo 10 september 2022 om 10:28

Misschien kan Roglic toch niet zo goed sturen?

4
Cochise 10 september 2022 om 11:50

Dat is natuurlijk net waarom Roglic zo in z’n gat gebeten is. Hij valt, volgens hem is het voor een keer niet z’n eigen fout, waarna de algemene teneur op de socials blijkt te zijn “ach, Roglic valt weer omdat hij niet kan sturen”.
Ik snap dat je die perceptie dan wilt bijstellen maar om dan meteen de andere “betrokkene” als schuldige aan te wijzen is op zijn minst gezegd ongelukkig. Er zijn nu eenmaal momenten in een wedstrijd waarbij renners mekaar raken zonder dat een van beide daarom roekeloos of in fout was .

0
Lalsacien 10 september 2022 om 11:59

@Cochise voor een keer niet zijn eigen fout? Dat Colbrelli hem een bodycheck gaf en dat die strobaal daar lag was volledig aan hemzelf te wijten?

-1
Cochise 10 september 2022 om 10:29

Binnenkort een vacature voor PR-manager bij TJV? Niet de meest gelukkige communicatie dit, en genuanceerd gecounterd door Wright en Bahrein. Dat in combinatie met die tweet van Van Aert (al kan ik de enige zijn die me daar aan stoort én kwam die tweet niet van het team uit) maakt toch dat TJV wat mij betreft een deukje heeft gekregen in z’n sympathieke imago.
Benieuwd of er nu een charmeoffensief gaat komen om dit wat recht te trekken. (tip: een nieuw stelletje NFT’s verkopen is niét de oplossing!)

5
Romāns Vainšteins 10 september 2022 om 10:37

Uiterst ongelukkig ingezette route van jumbo met alleen verliezers. Hiervoor had het team roglic moeten behoeden. Plugge ver buiten zijn comfort zone en kilometers naast de plank

8
Brabander 10 september 2022 om 11:35

Nou zeg. Zat ook met verbazing het ‘statement’ te lezen. Dit is willens en wetens een rel creëren. Als ik Bahrain was zou ik ook flink van me afbijten, want eigenlijk is het gewoon smaad. Roglič zou zoiets kunnen zeggen uit teleurstelling, maar de omkadering had dit dus tegen moeten houden en dat hebben ze dus totaal niet gedaan. Ik vind het allemaal niet prettig overkomen

0
De Štangelj Fanclub 10 september 2022 om 11:19

Ik ga niet mee in alle opwinding hier. Ik was zeer teleurgesteld dat Roglic viel als Jumbo fan, maar ik zie dit inderdaad als een race-incident. Laat desnoods de UCI er nog eens naar kijken, maar niet op deze manier via de media olie op het vuur gooien. Hier heeft niemand wat aan.

-1
Brabander 10 september 2022 om 11:37

De opwinding hier gaat meer over ‘het statement’ en niet over het ‘race-incident’. Laat dat duidelijk zijn

0
Edwin Jansen 10 september 2022 om 11:25

Ach ach. Dit is precies waarom ik liever geen sociale media gebruik. Het is een wespennest, een grote emotionele vuilnisemmer, een modderbak waarin iedereen zijn handje stront rond kan smijten. Ik denk dat men er in het algemeen beter aan doet kritiek privé face to face te bespreken en als dat (nog) niet gebeurd is adviseer ik om zo snel mogelijk Richard, Primoz en Fred om tafel te zetten. Nu trek je weer een beerput open waarin alleen maar verliezers zijn.

3
Brabander 10 september 2022 om 11:40

Jij snapt dus wat de gevolgen van zo’n statement kunnen zijn. Ik snap het. Maar de omkadering van Jumbo dus niet. En dat is best verontrustend

2