Floris Gerts zet wielrennen op lager pitje

dinsdag 26 november 2019 om 11:16
Floris Gerts zet wielrennen op lager pitje

Floris Gerts - foto: Cor Vos

Floris Gerts gaat komend seizoen zijn wedstrijden rijden voor de clubformatie HSK-Trias-Mooi Jong. De 27-jarige Nederlander kondigt via social media aan dat de fiets niet meer op één zal staan. Hij gaat komend jaar weer geneeskunde studeren aan de universiteit van Leiden en daarnaast gaat hij zijn eigen coachingspraktijk beginnen.

Gerts werd in augustus op staande voet ontslagen door Tarteletto-Isorex. Sindsdien zat hij zonder ploeg. Voor de Belgische continentale ploeg reed hij voor Rabobank Development Team, BMC Racing Team en Roompot-Nederlandse Loterij. “Het groeide uit van amateurisme (houden van) tot mijn beroep en het zal ook in de toekomst mijn passie blijven”, schrijft Gerts in een relaas op Instagram.

“Het was door de verschillende teams, culturen en de wedstrijden van over de hele wereld een geweldige reis”, vervolgt hij. “Nooit had ik ervan gedroomd zo ver te komen en iedereen die me geholpen heeft wil ik heel erg bedanken!”

Gerts heeft een profzege op zijn naam staan. In 2016 triomfeerde hij in de Volta Limburg Classic.

View this post on Instagram

Vanaf 2020 ga ik mijn studie geneeskunde aan de Universiteit Leiden hervatten en start ik met www.gertscoaching.com. Dit betekent dat na alle intense jaren van hard werken en prachtige momenten de fiets niet meer op één staat. Het groeide uit van amateurisme (houden van) tot mijn beroep en het zal ook in de toekomst mijn passie blijven. Het was door de verschillende teams, culturen en de wedstrijden van over de hele wereld een geweldige reis. Nooit had ik ervan gedroomd zo ver te komen en iedereen die me geholpen heeft wil ik heel erg bedanken! Van hieruit wil ik de toekomst weer fris benaderen. De opgedane kennis en ervaringen vanuit de jaren als prof en mijn studie tot arts wil ik voor Gerts Coaching gebruiken. Hopelijk wordt deze samenkomst van verleden en toekomst weer fantastisch en behalen we samen nieuwe doelen. Ik kijk er naar uit!

A post shared by Floris Gerts (@florisgerts) on

Dit artikel delen:

10 Reacties

JaBo 26 november 2019 om 11:36

Verstandig echte doorbraak is helaas uitgebleven. Succes met afronding van studie.

moa 26 november 2019 om 11:53

opvallend, toch de 2de belofte van BMC die niet kan doorzetten

west 26 november 2019 om 15:55

2 beloftes die niet doorbreken lijkt mij toch een heel respectabel gemiddelde?

Scott Sunderland 26 november 2019 om 12:41

Jammer. Maar zo gaat het soms. Hij heeft zijn best gedaan en nu houdt dit hoofdstuk op. Veel lager dan Tarteletto kun je op professioneel niveau niet rijden. Toen bij BMC de plekjes schaars werden moest hij de zijne zo’n beetje als eerste afstaan. Daarna dalende lijn naar beneden.

thorsen 26 november 2019 om 12:44

relaas, helaas

boehoe 26 november 2019 om 12:45

Het wielrennen had Floris Gerts helaas al eerder op een laag pitje gezet.

DeGroteMolen 26 november 2019 om 15:58

Lijkt me een verstandige beslissing. Gerts verkeert in de gelukkige omstandigheid dat hij alternatieven heeft. Dat kan niet van iedereen gezegd worden die als coureur ‘mislukt’ is.

Titaantje 26 november 2019 om 16:49

Kwam heel veelbelovend binnen, leek best wat potentie te hebbben, maar geen van de ploegen waar hij reed verlengde en dus zal de potentie ook wat minder zijn geweest. Prima keuze om dan een mooie maatschappelijke carriere op te bouwen.
En iedereen is tegenwoordig coach, dus dat kan er ook wel bij. Als je geen coach bent kan je het nog als influencer proberen.

Viktrodriguez 26 november 2019 om 17:33

Qua potentie gewoon enorm overschat o.b.v. een zege in een uitermate zwak bezette semiklassieker op een jonge leeftijd. Gezien zijn verdere carrière niet meer dan een eendagsvlieg geweest.

Daarnaast is het niet hij die het wielrennen op een lager pitje heeft gezet, maar andersom. Als je al aan de kant wordt geschoven door een ploeg aan de onderkant van het continentale niveau, dan zijn de opties niet echt heel ruim.

Krakowic 26 november 2019 om 23:06

Beetje zure reacties. Heeft van z’n hobby een tijdje z’n beroep kunnen maken. Misschien niet goed genoeg inderdaad voor een langdurige prof carrière, maar heeft toch een schitterend avontuur meegemaakt. Hele wereld over, tijdje onderdeel geweest van het profpeloton; hadden we allemaal wel gewild toch?

Eén van die vele verhalen die de wielrennerij juist zo mooi maakt. Zo’n jongen geeft ook talentvolle amateurs vandaag de dag toch weer de kans om te dromen dat zo’n profcarrière er toch nog in zit.

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair