Fabio Jakobsen op z’n plek bij Quick-Step (reportage)

donderdag 11 januari 2018 om 16:44

Quick-Step Floors telt dit jaar een tweede Nederlander. Fabio Jakobsen maakt zijn profdebuut in de Belgische WorldTour-ploeg waar ook Niki Terpstra onder contract staat. WielerFlits sprak uitgebreid met Jakobsen, met teammanager Patrick Lefevere en ploegleider Tom Steels.

Meer video’s zien uit het peloton?
Abonneer je dan nu op ons YouTube-kanaal!

Dit artikel delen:

22 Reacties

ikbenprocycling 11 januari 2018 om 16:51

Lijkt me ook. Gaat normaliter doorgroeien en scoren daar.

0
Cadellie 11 januari 2018 om 16:52

Mooi stuk! Complimenten mannen

0
Valtverder 11 januari 2018 om 17:00

Erg leuk filmpje inderdaad en goede vragen (en antwoorden)

0
JosebaBeloki 11 januari 2018 om 17:04

Kan veel meer dan sprinten, daarom fantastisch dat hij bij QuickStep zit een team waar ze iemand in de breedte laten ontwikkelen.

0
Stablinksy 11 januari 2018 om 17:21

Hij remonteerde eerder deze week Gaviria bij een test van de sprinttrein.

0
jessevdalen 11 januari 2018 om 17:48

Mooi stuk! Goede renner die meer kan dan alleen sprinten, maar lijkt me nu niet de slimste als ik dat mag zeggen.

0
WernerFranke 11 januari 2018 om 18:01

@jesse
Anders word je geen sprinter.

0
Sebas 11 januari 2018 om 18:09

Godzijdank niet de slimste, maar er zit volgens mij wel een hele goede kop op. Nu al zin in het voorjaar.

0
Jean Dumas 11 januari 2018 om 18:14

Wordt goed gebracht, Samyn, Handzame en Nokere Koerse.

0
Samlambeej 11 januari 2018 om 18:18

In het geval dat hy zich NOG niet op WT kan bewijzen, dan stellen ze hem altijd op in de beker van België en daar zie ik hem zomaar Winnen. Staat een goede kop op deze gast

0
Geflitst 11 januari 2018 om 18:31

Heeft in tegenstelling tot rivaal en leeftijdsgenoot Halvorsen nog geen indruk kunnen maken bij de profs. Ok, Jakobsen heeft veel minder tussen de profs gereden, maar toch: Halvorsen heeft al winst in de Handzame en een tweede plek in Nokere (millimeterwerk) op zijn naam, dat zie ik Jakobsen dit voorjaar nog niet voor elkaar krijgen.

0
Arry1337 11 januari 2018 om 19:13

Goed te zien dat er is geïnvesteerd in het materiaal, goed geluid, goed beeld en een intro voordat je zomaar in het interview wordt geworpen. Laatst merkte ik ook al dat het deuntje van Wielerflits aan het begin van een filmpje is weggelaten, dit vind ik een goede keuze. Het is niet van belang voor een bedrijf (dat is het toch?) als Wielerflits om meteen een herkenbaar deuntje te hebben.

OT: Hij is gretig en wilt zichzelf tonen, trots op het feit dat hij bij Quick-Step mag rijden en nederig tegenover de renners die hun plek al hebben verdiend bij de ploeg. Ik verwacht dat hij snel respect zal krijgen van andere renners in de ploeg, en in zo’n omgeving verwacht ik dat hij zich snel zal kunnen tonen. Hopelijk in een aanvallende rol zo nu en dan, ik zie hem liever anticiperen en falen dan volgen en tekortkomen. Ben benieuwd!

0
MatthiasVDH 11 januari 2018 om 19:44

@arry
Ik ken weinig sprinters die als neoprof aanvallend gingen rondrijden.

@Maxim
Heb je daar in Calpe ook opgevangen wat ze met Hodeg willen doen in maart/april?

0
brambino 11 januari 2018 om 19:48

Fabio is een oertalent, een optimist, een heerlijke lefgozer en vooral enthousiast. Je ziet de trots en gretigheid er dui-men dik bovenop liggen. Een gast die uitkijkt naar zijn heerlijke wielertoekomst. Laat maar komen die hap. En wie hem gevolg heeft (en dat doe ik al heel lang) weet: als hij ècht wil winnen, dan wint hij…(in ieder geval heel vaak:))

0
S-Works87 11 januari 2018 om 20:11

@stablinski meer info?

Denk (hoop) dat Fabio z’n ploegmaten gaat verbazen.

0
argon18 11 januari 2018 om 20:25

@ Jesse van dalen
wat een nare opmerking ( is niet de slimste )
hij is een gewone nuchtere kerel die zegt hoe hij het ziet zo praten ze in de omgeving waar hij vandaan komt
wat is daar mis mee

0
Plavka 11 januari 2018 om 22:14

Lijkt me op termijn een verbeterde versie van groenewegen, volg al jaren en doet practisch hetzelfde als groenewegen in zijn jonge jaren. Kan bij q-step grote stappen zetten…

0
Steven_E 11 januari 2018 om 23:10

@Stablybski: Het was niet Gaviria maar Viviani

0
horsm 11 januari 2018 om 23:12

Leuk item!

0
Stablinksy 12 januari 2018 om 08:46

@ S-Works87 en @ Steven_E
Het was inderdaad Viviani (excuus). Gisteren stond er een artikel in Het Nieuwsblad over de jonge renners bij Quick-Step. Over Jakobsen: “Op de vorige ploegstage klopte hij Viviani. Ze deden een lead-out voor de Italiaan en hij ging hem voorbij. Onder zijn imposant lijf staat een ongelooflijk stel benen. Gemaakt om op termijn te scoren in het Vlaamse werk.
Naast Jakobsen gaat het nog over Alvaro Hodeg, Jhonatan Narvaéz, James Knox, Rémi Cavagna, Laurens De Plus, Maximilian Schachmann, Enric Mas, Silvio Martinelli en Florian Sénéchal.

0
petoi 12 januari 2018 om 19:14

Waar staan die volledige interviews? Ik kan ze niet vinden.

0
S-Works87 26 januari 2018 om 07:52

Nog een kleine toevoeging. Was gisteren bij een lokale fietsenzaak waar Fabio nog regelmatig komt. Deze vertelde dat hij Viviani 5 op 6 keer geklopt heeft op training waarop Keisse tegen hem gezegd heeft dat hij verwacht dat er in Mei al drie streepjes achter z’n naam staan. Leuke anekdote ;-)

0

Laatste nieuws

Populair

Materiaalzone