Evenepoel knipoogt naar Uijtdebroeks: “We kunnen praten als hij BK, EK en WK wint”

vrijdag 24 juli 2020 om 11:09
Evenepoel knipoogt naar Uijtdebroeks: “We kunnen praten als hij BK, EK en WK wint”

foto: Cor Vos (archief)

Ook Remco Evenepoel zag het nieuws donderdag verschijnen dat Jumbo-Visma, Deceuninck-Quick-Step en Team Sunweb hengelen naar ‘de verbeterde versie van Evenepoel’, Cian Uijtdebroeks. De jeugdige coureur had een gevatte reactie in petto: “We kunnen praten als hij het BK, EK en WK wint.”

Uijtdebroeks heeft de vergelijking met Evenepoel te danken aan Jef Robert, de voorzitter van het Acrog-Tormans-team. Robert had lovende woorden over het optreden van Uijtdebroeks op trainingskamp in Spanje. “Hij doet dingen die ik nog nooit heb gezien”, is hij duidelijk. “Op een klimparcours van zeven kilometer in Spanje ging Cian met een dikke halve minuut onder de tijd van Evenepoel.”

Deceuninck-Quick-Step
Wilfried Peeters en Patrick Lefevere lieten zich vrijdag in Het Laatste Nieuws ook uit over Uijtdebroeks, die vier dagen met Deceuninck-Quick-Step op trainingskamp in Italië verbleef. “Het is een gevaarlijke vergelijking”, aldus Peeters. “Dat zorgt veel te vroeg voor veel te veel druk.”

Ook Lefevere nuanceert de vergelijking: “Het is niet de bedoeling om elke 17-jarige die een beetje met de fiets kan rijden een contract te geven. Het zijn echt niet allemaal Evenepoels. Ik was ook héél goed als eerstejaars junior.”

Toch kan de manager niet ontkennen dat Uijtdebroeks een speciale is. “Het is een jongen met kloten aan zijn lijf”, zegt Lefevere. “Toen we hem meevroegen op stage wilde zijn trainer dat liever niet. Maar hij zei: ‘Ik ga toch’. Dat is lef hebben. We gaan nu zien hoe hij verder evolueert”, eindigt hij.

Dit artikel delen:

65 Reacties

DeHof 24 juli 2020 om 11:22

“Toen we hem meevroegen op stage wilde zijn trainer dat liever niet. Maar hij zei: ‘Ik ga toch’. Dat is lef hebben. "

Nee, dat is een puber..

Kevin Lowagie 24 juli 2020 om 11:26

De reactie van Evenepoel is msh nog meer puberaal…

Martino87 24 juli 2020 om 11:31

En arrogant door toch nog even die 10 minuten verschil te moeten noemen!

bomb ba 24 juli 2020 om 11:58

Ongelooflijk dat die gast zich zo laat kennen… Bijna triest te noemen. Daarin zie je toch dat die Evenepoel een over het paard getild ventje met een behoorlijk aantal capsones is zeg. Om te kotsen zo’n reactie. Niemand mag met hem vergeleken worden, want niemand is zo goed als hem. Wat ben je dan een ontzettend laag figuur. Hopelijk wordt hij wat wijzer met de tijd, maar als het zo blijft weet ik niet of deze jongen het gaat maken als échte topper. Daarvoor moet je namelijk naast hard kunnen fietsen ook een hard hoofd hebben, dat heeft hij duidelijk (nog) niet.

Domestique 24 juli 2020 om 12:01

Haha ‘ontzettend laag figuur’, ‘om te kotsen’… Dit is dan een beter voorbeeld van hoe je op iets moet reageren? Manman…

Deo 24 juli 2020 om 12:05

Misschien moeten Kevin en Bomba niet alleen de quote lezen maar ook wat daarbuiten staat.

Beetje zielig omdat je simpelweg Evenepoel niet kunt uitstaan.

Melkzuur 24 juli 2020 om 12:12

Het zou zomaar kunnen dat Evenepoel gevoel voor humor heeft, en (sommigen onder) jullie niet.

Maillot à Pois 24 juli 2020 om 12:25

Why so serious? Die reactie, da’s ook maar een beetje jennen.
Tuurlijk, Evenepoel heeft een ego, net zoals zowat alle topsporters.
En hij is nog steeds maar 20, dat je dan wel eens wat zegt wat je beter voor jezelf houdt, lijkt me niet zo gek.
Mij lijkt het trouwens dat het wel meevalt met dat harde hoofd van hem, ik kan alleen maar hopen dat dat voor Cian Uijtdebroeks ook zo is, want niemand bewijst hem een dienst met dit gedoe.

Panache 24 juli 2020 om 12:50

“niemand bewijst hem een dienst”
Nou, zijn marktwaarde zal zeker stijgen.

bomb ba 24 juli 2020 om 13:28

Haha, jullie zijn verblind door de liefde… Wat lees ik hier allemaal, zeg. Hier zit geen greintje sarcasme in, iedereen die dat kent begrijpt dat. Dit is bloedserieus benoemen dat iemand niet zo goed is als jij bent, dat mag hij doen en ik mag dan mijn mening geven. Net zoals jullie dat mogen, al lijkt die van jullie niet helemaal helder meer door de liefde die jullie voor hem koesteren. Mooi ook dat ik blijkbaar een ‘haat’ heb. Ik heb nog nooit met deze gast gesproken, waarom zou ik hem haten? Deze reactie van hem is gewoon heel erg ongezond, dat kan iedere objectieve volger zien.

Domestique 24 juli 2020 om 14:04

Ja van jouw reacties spat echt wel de objectiviteit, nuchterheid en volwassenheid af zeg…

Kevin Lowagie 24 juli 2020 om 14:36

Ik ben een fan van de prestaties van Evenepoel. Hij koerst aanvallend en is onzettend goed voor zijn leeftijd. Hopelijk kan hij nog veel winnen en het liefst de Tour de France. Dat zou fantastisch zijn. Maar daarom hoef ik het niet eens te zijn met zijn tweet aan het adres van een zeventienjarige jonge renner.

john 24 juli 2020 om 11:33

Heeft Eddy den tweede dan ook al een WK gewonnen ???

Kannibaal van Schepdaal 24 juli 2020 om 11:37

Ja.

yo-eddy 24 juli 2020 om 11:38

De creche is vroeg open dit jaar …..

klootje kriekeljon 24 juli 2020 om 11:50

Bescheiden en sympathiek mens idd.

Fast Freddy 24 juli 2020 om 11:50

Maw als hij geen bk en wk wint is hij een gesprek niet waard? Een knipoog erachter voor de vorm. Wat een naar ventje

Deo 24 juli 2020 om 12:06

Lesje sarcasme?

VerstandOpNul 24 juli 2020 om 11:53

Wie zou de grootste fan van Evenepoel zijn? Wuyts of toch Evenepoel zelf?

Deo 24 juli 2020 om 12:06

Lessen zitten al vol, kom volgend jaar maar terug.

VerstandOpNul 24 juli 2020 om 13:04

Gelukkig hebben we hier Deo, de enige die Remco echt begrijpt.. Helaas voor jou heeft ie al een vriendinnetje..

Cyclinglife 24 juli 2020 om 11:54

Wel leuke manier om aan te geven dat mensen eens moeten ophouden om vergelijkingen te maken.

Deo 24 juli 2020 om 12:08

Trieste reacties hier, puur omdat jullie Evenepoel niet mogen, welke reden dat ook mag zijn.

Remco reageert hier op ludieke wijze op en dan krijg je zo’n reacties. Denk dat Remco in ieder geval sympathieker is dan jullie.

Oja, ik ben een Hollander want dat telt ook mee hier.

EricV 24 juli 2020 om 12:42

Moet remco niet wat fatsoenlijke begeleiding krijgen? Wordt een beetje een triets manneke zo

Panache 24 juli 2020 om 12:49

En we hebben het volgende voorbeeld van de communicatief zwakke Evenepoel. Zijn fans noemen het gevat en humor, de haters vinden het arrogant. Vooralsnog lijkt de omkadering al die polarisatie prima te vinden. Ik vrees dat er bij tegenslag toch een hele sterke kop op moet zitten. Je roept de (ongegronde) kritiek over je zelf af op de dag dat je lost bij de favorieten aanstaande Giro.

Romāns Vainšteins 24 juli 2020 om 15:22

Evenepoel is gewoon (nog) heel kinderachtig en dat is ook niet vreemd wanneer je nauwelijks kindaf bent en de meesten rondom je alleen maar aardig zijn.

boenk 24 juli 2020 om 12:56

Haha, Bomb Ba, als jij denkt dat Evenepoel zich hier laat kennen, stel ik voor dat jij je eigen reacties niet opnieuw leest. What. The. Fuck.

Marik 24 juli 2020 om 15:06

Enige objectiviteit zou op zich niet verkeerd zijn Boenk. Het is wel stelselmatig- en kritiekloos opkomen voor alles wat Vlaams is hè?

boenk 25 juli 2020 om 00:54

Nee, je zit er naast. Je reactie geeft aan dat als er één van ons beiden niet objectief is, dat jij het zal zijn. Hij staat gewoon die gast die twee weken geleden nog met hem op hoogtestage is geweest, wat te jennen. Mensen hier blijken niet te begrijpen dat deze twee elkaar kennen, en dus is het oordeel al geveld.

Marik 25 juli 2020 om 09:19

En dank je wel voor deze extra bevestiging.

boenk 25 juli 2020 om 11:53

Nee Marik, jij bedankt, lol. Misschien moet je bomb ba zijn reactie nog eens lezen, en zonder in de lach te schieten, beweren dat je dat normaal vindt.

thorsen 24 juli 2020 om 12:57

“Als hij dubbel bk, ek en wk wordt kunnen we *is praten”

*eens

Marszzz 24 juli 2020 om 12:59

Hij zou moeten leren niet overal op te reageren waar Zijn naam wordt genoemd.

Silent Hill 24 juli 2020 om 13:00

Wie is Bas Tietema eigenlijk ?

Polleke 24 juli 2020 om 13:34

Ik wacht af tot Michel zijn licht laat schijnen over deze kwestie….

arviidd 24 juli 2020 om 13:43

Wat mensen hier wel niet allemaal kunnen opmaken uit een Tweet van 2 zinnen.

Samlambeej 24 juli 2020 om 13:56

Nu ga je gewoon genieten van een Evenepoel met heel veel vingertjes op de mond en handjes achter de oren.

Jowinho 24 juli 2020 om 14:17

Duidelijk jeugdproduct van Neerpede. Zo zien we ze graag.

Samlambeej 24 juli 2020 om 16:17

Heeft nochtans een tijd lang op De Herdgang rondgelopen…

jan jansen 24 juli 2020 om 15:12

Ik ben een fan van Evenpoel maar dit is geen handige reactie.

vanSpringel 24 juli 2020 om 15:17

Stel je voor dat RE een lieve reactie op de gestelde vragen had gegeven. Dan was er wellicht 1 reactie geweest. Nu stoken jullie elkaar ’t kot uit. Wel geestig deze verbale minutie over de Evenepoel loopgraaf heen en weer geschoten zien worden.

user5697 24 juli 2020 om 15:56

Weer de voorspelbaar verzuurde en puberale reacties van enkele volgers, eenmaal de naam Evenepoel verschijnt. Net als vroeger bij Boonen, Gilbert, Van Aert, ploegmanager Lefevere en deze winter nog de opkomende veldrijder Iserbyt. Het merkwaardige is dat dit gebeurt bij eender welke communicatie. Of die nu ironisch, ontgoocheld, realistisch, sarcastisch enz. is, of gewoon een commentaar op een nieuwsfeit, toch moet er een laakbare reactie komen. Dat dit eender iets over de criticaster zegt, dan over diegene die de verzuurde reacties over zich heen krijgt, schijnen deze heren en dames niet door te hebben. Dit gegeven uit de psychologie (of psychiatrie voor sommigen ?) heet projectie.
Dus Thorsen, Marik, Marszz, Vainsteins (uiteraard), EricV, Fast Freddy, bomb ba en anderen. Er bestaan andere forums, zoals verzuurd.be of domheidinhetkwadraat.be waar deze heren en dames soortgenoten zullen aantreffen en zich kunnen uitleven.

Panache 24 juli 2020 om 16:04

Zouden er echt zure reacties volgen indien Evenepoel als volgt zou twitteren?
‘Amai, straffe tijd. Veel succes, maar het is een lange weg’

Samlambeej 24 juli 2020 om 16:08

gaaapp hoe saai is dat? Das zo Froome-ish. Van dat met een mes achter de rug -sportsmanship.

Dat willen jullie kennelijk van 'm, tja.

Panache 24 juli 2020 om 16:16

Ik zeg niet wat ik wil lezen, ik ga in op de naar mijn mening foute constatering dat Evenepoel (ongeacht wat hij zegt) altijd aangevallen zou worden.

Samlambeej 24 juli 2020 om 16:19

Je zegt dat hij slecht communiceert. Ik zie net iemand die net zijn best doet om zo professioneel mogelijk over te komen. Dat schuurt nog met de babyface, geef ik toe maar de intentie is goed.

Is bovendien nog eens perfect drietalig. Vraag me af voor hoeveel van hier dit opgaat?

Panache 24 juli 2020 om 16:31

Kopie
“Ik denk niet dat Evenepoel momenteel arrogant is. Hij lijkt eerder communicatief wat zwak en kort door de bocht. “Ja, uh, ik ben er op gebrand de Giro te winnen. Alleszins huh. Ik moet drie weken geen pech tegen komen en hoop dan bevestigend te kunnen antwoorden, huh”. Er komt natuurlijk véél meer bij kijken en zijn tegenstanders worden gereduceerd tot eentje: de pechduivel, maar geen Yates, Fuglsang of Nibali. Ik denk dat Evenepoel zulke uitspraken anders bedoelt dan dat ze er uit komen. Ook daar moet je een leercurve in ondergaan.”

Samlambeej 24 juli 2020 om 16:32

Lekker makkelijk analyseren achteraf. Wanneer gaf jij je laatste foutloze interview waarin je exact alles zei wat je wou zeggen?
Das al moeilijk bij de dokter.
Hij weet heus wel dat Nibali een lastige klant wordt en dat Yates hem veel zweet en diepe pijn gaat bezorgen. Duuuhuh'

Panache 24 juli 2020 om 16:41

Dat is een verschil tussen ons. Ik reageer op wat ik zie en lees. Jij doet een aanname en redeneert daar op door.

Samlambeej 24 juli 2020 om 18:21

@Panache
Er komt natuurlijk véél meer bij kijken en zijn tegenstanders worden gereduceerd tot eentje: de pechduivel, maar geen Yates, Fuglsang of Nibali.

Dit is een aanname.
Je aanhalingstekens juist zetten zou net zo handig zijn.

Panache 24 juli 2020 om 23:07

Nee, dat is geen aanname. Evenepoel heeft geen enkel menselijk iets benoemd dat een Girozege in de weg zou kunnen zitten.

Samlambeej 24 juli 2020 om 16:11

As if een andere bekendheid van 30 zoiets nooit zou zeggen?
De knipoog is kennelijk iedereen ontgaan. Maarja, als je van huis uit een hekel hebt aan de beste Belgen.. tja.

Onvermijdelijk ging dit hem in deze tijd ter ore komen. Nou en?

Nee, hij had zijn mond moeten houden van alle sobere, gereformeerde, "doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg" ollanders.

Cheer on for Bauke Harkema en die 2 andere oerhollandsche brokkenpiloten.

Samlambeej 24 juli 2020 om 16:16

Och de kleingeestigheid van 95% van de forumbezoekers is onthutsend.

Wout Van Aert was ook een tijd de zondebok tot hij voor Geel-Zwart ging rijden.
.

Panache 24 juli 2020 om 16:38

Over Dumoulin, Kelderman, Valverde, Sunweb en Lefevere vind je exact zo’n ongenuanceerde berichten.
Keyboard warriors die enkel hun frustratie kwijt willen zie je (helaas) steeds meer op Wielerflits.
Evenepoel heeft op die haatposts geen alleenrecht.
Gelukkig voor Evenepoel zijn er ook vele ongenuanceerde fans die hun idool verheerlijken en het voor hem opnemen.
Die twee uitersten zijn de personen die de toon bepalen. De normale wielerliefhebber raakt dan al snel verbaal ondergesneeuwd of heeft zijn biezen gepakt.

Samlambeej 24 juli 2020 om 18:27

Ik ben heus niet de grootste Evenepoelfan en het is zeker niet mijn favoriete renner maar iemand moet de luis in de pels zijn.

Meestal kan ik het wel laten gaan. Zeker bij Evenepoel. Die gaat gewoon vaak winnen.
Maar als ik dergelijk vuilspuiterij zie op Evenepoel, op Iserbyt, op Van Aert, Op Van Avermaet dan moét ik gewoon even tegengas geven.

Ik ben een normale wielerliefhebber. Ik heb altijd liever een koers die alle kanten opgaat waar uiteindelijk een Italiaan wint met Belgen op 2 en 3 dan een saaie koers waar een Belg op 1 staat.

Romāns Vainšteins 24 juli 2020 om 18:33

Het is niet zozeer anti Belg maar meer wie er tegenover mvdp staat qua geweldigheid en talent etc. In zijn hoogtijdagen was dat tegenover Dumoulin en straks weer een nieuwe.

Samlambeej 24 juli 2020 om 19:17

Edit: op het WK na dan. De sensatie hangt daar rond de trui die de eerste een jaar aan kan veel meer dan om het koersverloop an sich.

girardengo 24 juli 2020 om 18:01

Evenepoel schijnt niet eenvoudig of bescheiden genoeg over te komen, maar arrogant, hoewel het in deze context nogal meevalt – hij reageert terecht op een overdreven uitspraak van Robert – maar wat dan te zeggen van sommige reacties hier? Zijn die bescheiden genoeg en niet arrogant? Welnee.

De Brigadier 24 juli 2020 om 19:30

Dit is overigens wel wielerpulp van het zuiverste water en bovendien onnodige, privé verkreukelende opruiïng, waar zo’n patatspruit ook vanuit kopieërend Holland niet op zou moeten zitten te wachten.

Headlines

Materiaalzone

Populair