Etixx-Quick-Step versterkt zich met Eros Capecchi

dinsdag 23 augustus 2016 om 14:28
Etixx-Quick-Step versterkt zich met Eros Capecchi

Foto: Sirotti

Etixx-Quick-Step heeft voor volgend seizoen een zesde renner aangetrokken. Eros Capecchi komt de Belgische formatie versterken. De 30-jarige Italiaan rijdt nu nog voor Astana. Daarvoor was hij actief bij Movistar.

“Eros versterkt onze groep voor het hooggebergte, met daarbij Gianluca Brambilla, Bob Jungels en Dan Martin”, aldus ploegbaas Patrick Lefevere in een persbericht. “Hij heeft heel veel ervaring. Zijn resultaten en zijn aanwezigheid in selecties die grote rondes hebben gewonnen, bewijzen waar hij toe in staat is.” Capecchi hielp Nairo Quintana (2014) en Vincenzo Nibali (2016) aan eindzeges in de Giro.

Eerder meldde Etixx-Quick-Step al de komst van Philippe Gilbert, Dries Devenyns, Rémi Cavagna, Enric Mas en Maximilian Schachmann.

Dit artikel delen:

14 Reacties

klootje kriekeljon 23 augustus 2016 om 14:30

Voor mij toch een beetje een belofte die wat blijft hangen of de kans niet voldoende heeft gekregen bij Astana. Kan alle kanten op bij Etixx.

edit: wow 30 al. Niet gedacht.

Vic413 23 augustus 2016 om 14:42

Why?

Wigo 23 augustus 2016 om 15:16

Versterken? Ligt eraan voor wie hij in de plaats komt.

Eckhart 23 augustus 2016 om 15:54

Laatste jaren wat stil blijven staan, wie weet komt het er nog uit

vlek 23 augustus 2016 om 15:56

Capecchi rijdt niet meer bij Movistar, maar bij Astana? Zo, die ben ik dus helemaal uit het oog verloren.

brambo 23 augustus 2016 om 16:26

Als vervanger van Bouet die naar Fortuneo gaat. Toch een versterking denk ik.

Arema Pro Cycling Team 23 augustus 2016 om 16:30

De nieuwe ‘slapie’ voor Brambila in de grote rondes.

Chaba 23 augustus 2016 om 16:54

Wel een goede ondersteuning in de bergen ;)

IlPirata 23 augustus 2016 om 18:15

Gewoon een goede degelijke klimknecht.

Dayer Quintana 23 augustus 2016 om 18:44

Goeie klimknecht maar voor wie?

wimpy 23 augustus 2016 om 20:36

Alvast een prachtige naam! :)

Verweggistan 23 augustus 2016 om 21:21

Gewoon om het vertrek van al die renners die weggaan op te vangen. Ik had eigenlijk verwacht dat hij wel met Nibali naar Bahrein mee zou gaan omdat hij ook de Giro reed. Tenminste, zijn naam staat daar in de uitslagen.

HoofdIsVrij 23 augustus 2016 om 21:49

Ze hebben bij Etixx toch ook dat grote klimtalent uit Columbia rondrijden? Daar hoor je ook weinig van.

Frits des Jeux 23 augustus 2016 om 23:41

Ik vond Bob Jungels toch wel indrukwekkend rijden in de Giro. Nog piepjong ook dus die kan zeker wel wat ondersteuning gaan krijgen komende jaren. Daarnaast afwachten hoe De Plus zich ontwikkelt. Die heb ik bij vlagen best hele leuke dingen zien doen, maar is ook nog eerstejaarsprof.Een ervaren man als Capecchi die jongens als Aru, Nibali, Quintana en Valverde heeft mogen ondersteunen. Dat is een schat aan ervaring dat je kunt overbrengen.

Headlines

Materiaalzone

Populair