Etixx-Quick-Step bevestigt komst Daniel Martin

vrijdag 28 augustus 2015 om 15:36
Etixx-Quick-Step bevestigt komst Daniel Martin

Daniel Martin heeft een tweejarig contract getekend bij Etixx-Quick-Step, zo maakte de ploeg op vrijdag bekend. De Ier koerst momenteel nog in het shirt van Cannondale-Garmin en zijn vertrek bij deze ploeg was al geen geheim meer.

De overstap van Martin naar de Belgische ploeg is eveneens geen verrassing. De geruchten over zijn komst klonken al weken, maar de bevestiging liet nog even op zich wachten. “Ik ben heel blij met mijn overstap”, zei Martin. “Deze ploeg is al jaren een referentiepunt binnen het wielrennen en ik hoop dat ik er een volgende stap kan maken. Ik wil me verder verbeteren en constanter worden en op mijn leeftijd (29, red.) sta ik voor een belangrijk moment in mijn loopbaan. Ik voel me sterker dan ooit, zowel mentaal als fysiek.”

“De komst van Dan Martin is een belangrijk moment voor de ploeg”, aldus ploegbaas Patrick Lefevere. “Het is een jongen die eendagskoersen en meerdaagse wedstrijden kan winnen en hij heeft ook in de grote rondes een woordje meegesproken in het algemeen klassement. Hij kan een speerpunt worden in de Ardennenklassiekers, naast onze jonge coureur Julian Alaphilippe.”

Dit artikel delen:

22 Reacties

Raafje 28 augustus 2015 om 15:41

Wie zou de kopman zijn voor de ardense klassiekers?

GreenDay 28 augustus 2015 om 15:43

Ik ben blij met deze transfer. Martin met zijn karakteristiek gelaat, die herken je van ver. Ik ben ervan overtuigd dat die jongen nog beter kan en Etixx kan daar zeker bij helpen. Nu Kwiatek, Uran, Cavendish en anderen op het punt staan om te vertrekken, mocht er wel een ervaren rotaangetrokken worden. Liever Martin, die een duidelijke meerwaarde heeft, dan types zoals Richeze, Sabatini, Brambilla en in mindere mate De La Cruz.

Chaba 28 augustus 2015 om 15:44

Fantastische Renner Daniel Martin maar waarom Etixx hier speciaal voor Martin gaat snap ik niet met een Alaphilippe. Hoewel Alaphilippe tegen Martin wel spannend wordt in bepaalde koersen. :X

NairoQ 28 augustus 2015 om 15:48

@Raafje
Geen idee, maar volgens mij zal Martin een speerpunt worden naast hun jonge renner Alaphilippe. Of wat bedoel je?

Betancur, Quintana, Sagan 28 augustus 2015 om 15:51

Als hij beter leert positioneren, kan hij nog grootse dingen laten zien ..

Vic413 28 augustus 2015 om 16:01

Prima aanvulling voor Etixx-Quickstep.
Ik denk dat ze in de ardense klassiekers Daniel Martin als kopman gaan uitspelen voor een alles of niets aanval, en als het niet lukt hebben ze nog Alaphilippe voor in de spurt bergop.

LyndaLid 28 augustus 2015 om 16:03

Oei, Alaphilippe en Daniel Martin…. Dan heb je nog eens opties in een finale.

mic1984 28 augustus 2015 om 16:10

Mooie transfer. Opvolger voor kwiat. Denk mooi duo voor Ardennen.

Purito 28 augustus 2015 om 16:12

Zou het te verbeteren zijn, dat positioneren? Ik denk het niet, hij doet dit namelijk al sinds het begin van zijn loopbaan.

Maar wel een ijzersterke renner.

Tokstar 28 augustus 2015 om 16:22

Met Martin kan je Luik en Lombardije winnen. Etixx voor alle monumenten ;)?

batchieboy 28 augustus 2015 om 16:25

En nu leren eerder aan te gaan ipv iedere keer tweede of derde te worden omdat hij te lang wacht. Hij had al zoveel kunnen winnen als hij gewoon steeds iets eerder was aangegaan.

Dayer Quintana 28 augustus 2015 om 16:32

Uitstekende vervanging voor Kwiatkowski maar hopelijk staat hij wel de ontwikkeling van Alaphillipe in de weg.

Romāns Vainšteins 28 augustus 2015 om 16:58

Rare transfer vind ik. Gaat dit niet gewoon Alaphilippe in de weg zitten? Zie ze eerder elkaar in de wielen rijden dan een blok vormen.

Natrix maura 28 augustus 2015 om 17:03

De firma Martin & Martin.

Rafał Kišerlovski 28 augustus 2015 om 17:06

Kunnen ze Guillaume Martin ook niet nog wegkapen? :)

ti-raleigh 28 augustus 2015 om 17:08

En er is ook nog een frans talent met die naam……

Orakel 28 augustus 2015 om 17:11

“En nu leren eerder aan te gaan ipv iedere keer tweede of derde te worden omdat hij te lang wacht. Hij had al zoveel kunnen winnen als hij gewoon steeds iets eerder was aangegaan”.

Dit is dezelfde redenatie als zeggen dat iemand die derde werd in een massasprint eigenlijk de snelste sprint had gereden en gewonnen zou hebben als de streep 15 meter verder lag. Martin positioneert slecht, daar is zeker winst te behalen. Maar het moment van aangaan is zijn tactiek. Martin weet hoeveel hij kan geven. Dat heeft hem LBL opgeleverd. Wanneer Martin standaard 100 meter eerder aanvalt, dan ontploft hij. Misschien pakt hij daar een extra zege mee, maar het zal hem ook overwinningen kosten. Enkel Martin voelt zijn benen en weet hoe lang hij zijn inspanning volhoudt.

Ivanoviclover 28 augustus 2015 om 18:06

@ dayer
ben je het woordje “niet” vergeten in je reactie?

tendam 28 augustus 2015 om 21:56

Rare keuze, van beide partijen. Etixx is een koopploeg, maar waarom je eigen toptalent Alaphilippe in de weg zitten? En Dan Martin gaat er volgens mij ook niet echt op vooruit, behalve dan qua salaris.

Als er iemand nou een echte Garmin-renner is…

ProfrondeZevenbergen 28 augustus 2015 om 22:48

Vreemde transfer. Zou Alaphilippe vertrekken?

DerPantzerwagen 28 augustus 2015 om 23:00

Vreemde reacties hier zeg! Kwiat win de Amstel en allaphillipe eindigt 2 de in luik en in de waalse pijl! Dus waarom zou dat met dan martin opeens een groot probleem zijn?

Musselwhite 29 augustus 2015 om 07:37

@ ProfrondeZevenbergen
Alaphilippe was een van de eersten om zijn contract te verlengen met twee jaar.

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair