Enric Mas kan ploegwerk niet belonen: “Ik voelde me niet zo goed als verwacht”

woensdag 28 oktober 2020 om 19:15
Enric Mas kan ploegwerk niet belonen: “Ik voelde me niet zo goed als verwacht”

foto: Cor Vos

Het oogde indrukwekkend zoals Movistar het heft in handen nam in de achtste rit van de Vuelta a España. Op de Puerto de la Rasa en in aanloop naar de Alto de Moncalvillo gaf de Spaanse ploeg flink gas voor Enric Mas. Maar de kopman kon het ploegwerk niet afmaken.

“De ploeg was vandaag opnieuw uitstekend, zoals ze dat de hele wedstrijd sinds de start in Irún al is. Maar ik voelde me gewoon niet zo goed als ik had verwacht en ik kon de topfavorieten niet bijhouden”, liet Mas na de etappe weten via zijn team. De versnellingen van Richard Carapaz en Primož Roglič in de laatste twee kilometer brachten de Spanjaard in de problemen. Uiteindelijk kwam hij als zevende over de streep, op 54 seconden van winnaar Roglič.

“Ik kan mijn ploeggenoten en de staf alleen maar bedanken voor hun steun en vertrouwen Ik ga nu nadenken over de volgende kansen met de etappes door Asturië en de tijdrit naar Mirador de Ézaro, drie zware dagen waarop we gaan proberen er wederom te staan. Ik raak het podium van de Vuelta uit het vizier, maar ik weet dat deze ploeg haar uiterste best blijft doen en hopelijk alle fans gaat laten genieten in de tweede helft van deze ronde.”

Dit artikel delen:

11 Reacties

Titaantje 28 oktober 2020 om 19:21

Mas moet gewoon lekker volhouden. Een Dan Martin of Carthy kan er best nog wat tussenuit zakken en dan sta je zo toch op of tegen het podium aan. Zijn tijdrit is ook een stuk beter om wat tijd terug te pakken.

Wildebert 28 oktober 2020 om 19:27

Movistar maakte gelukkig nog wat moois van deze etappe. En rik zet masker af.

Murcia 28 oktober 2020 om 19:35

Movistar zorgde voor een mooie finale door al dat werk, maar natuurlijk heb je er niets aan als de kopman het niet kan afmaken en sta je als ploeg voor jan met-de-korte-achternaam.

Veleta 28 oktober 2020 om 20:05

Toch mooi dat ze het doen, etappe was weer erg attractief.

josi 28 oktober 2020 om 20:14

Ik denk dat Movistar komend weekend voor de lange aanval moet gaan. Ze hebben een sterke ploeg en 3 man in de top-10, maar geen van de 3 is sterk genoeg om op de slotklim te kunnen wedijveren met Roglic of Carapaz.

Dolledriesoldebroek 28 oktober 2020 om 20:48

Ik heb groot nieuws voor de ploeg, ze gaan met enric mas ook nooit geen grote ronde winnen. Podium in de vuelta is het hoogst haalbare, dus hoop dat movistar er nog wel een mooie ronde van gaat maken!

Vind enric een uitstekende renner, maar vooral in de rittenkoersen kan die uitblinken. Heeft denk ik toch geen inhoud genoeg om met de grote kleppers mee te komen, drie weken lang en het hooggebergte.

vincenzo 28 oktober 2020 om 21:01

Pff. De man is nog niet zo oud hoor en blijkt tot nu toe te groeien in een ronde van drie weken.

Pietje Precies 28 oktober 2020 om 21:12

@Dolledriesoldebroek,

Dat vind ik een vrij bijzondere mening. Mas is juist bij uitstek een grote-ronde-renner in plaats van iemand voor rittenkoersen. Is steevast op zijn best in de 3e week.

Ditmaal echter wellicht niet doordat hij al een Tour in de benen heeft.

Woutje 29 oktober 2020 om 01:06

@pietje +1

Pure grote ronde renner voor het hooggebergte is het juist

Melkzuur 29 oktober 2020 om 09:22

Ik ben het grotendeels met je eens, maar het is toch niet 100% uit te sluiten dat hij ooit een grote ronde wint. De giro van 2020 had hij bijvoorbeeld wel kunnen winnen.

EducationSecond 29 oktober 2020 om 09:14

Huh, de tactiek van Movistar pakt niet uit zoals ze verwacht hadden? Dát is een verrassing…

Headlines

Materiaalzone

Populair