Eli Iserbyt wint in Overijse na driestrijd met Michael Vanthourenhout en Toon Aerts

zondag 31 oktober 2021 om 16:06
Eli Iserbyt wint in Overijse na driestrijd met Michael Vanthourenhout en Toon Aerts

foto: Cor Vos

Eli Iserbyt heeft de Wereldbeker van Overijse achter zijn naam gezet. In de slotronde liet Michael Vanthourenhout het gat vallen, waardoor de 24-jarige crosser van Pauwels Sauzen-Bingoal kon wegrijden bij zijn ploeggenoot en Toon Aerts en de zege kon binnenslepen. Vanthourenhout werd tweede, Aerts was derde.

Een half uur na de eerste wereldbekerzege van Kata Blanka Vas doken de mannen in Overijse het veld in voor de moeder aller crossen. Tussen beide crossen was het stevig beginnen regenen, dus het parcours lag er voor de heren nog een stuk lastiger bij. Eli Iserbyt (Pauwels Sauzen-Bingoal), Quinten Hermans (Tormans) en Daan Soete (Deschacht-Hens-Maes) hadden een goede start op de oplopende eerste strook, waarna het in eerste instantie Soete was die het heft in handen nam. Samen met Hermans begon hij met een gaatje aan de tweede ronde.

Hermans en Soete zagen vervolgens Corné van Kessel (Tormans), Iserbyt, Toon Aerts (Baloise Trek Lions), Michael Vanthourenhout (Pauwels Sauzen-Bingoal), Toon Vandebosch (Pauwels Sauzen-Bingoal) en Emiel Verstrynge (Tormans) aansluiten. Hermans trok serieus door en kreeg de ploeggenoten Iserbyt en Vanthourenhout met zich mee. Met zijn drieën reden zij de eerste achtervolgers Van Kessel en Aerts op twaalf seconden bij het ingaan van de derde van in totaal zeven ronden.

Hermans valt weg
Iserbyt nam even het initiatief over van Hermans, maar de 26-jarige crosser pakte daarna vlotjes weer de kop. Hermans maakte even later een foutje, waardoor hij terugviel tot bij Aerts die op de vierde plaats een consistente wedstrijd reed. Aerts en Hermans volgden aan het begin van de vierde ronde op zeven seconden van Iserbyt en Vanthourenhout. Aerts reed daarna weg van Hermans en wist daarna op knappe wijze aan te sluiten bij de twee koplopers, terwijl Hermans na een schoenwissel een podiumplaats uit het zicht zag verdwijnen.

Toen Aerts in de vijfde ronde de materiaalzone indook, versnelde Vanthourenhout. Omdat Iserbyt een paar foutjes maakte, kwam de 27-jarige renner alleen aan de leiding. Een sterke Aerts wist het gaatje dicht te rijden en ook Iserbyt sloot weer aan. Daarna voerde Vanthourenhout de druk toch weer op, terwijl Aerts en Iserbyt zich vastbeten in zijn achterwiel. Bij het ingaan van de voorlaatste ronde diende zich plots een vierde kanshebber voor de zege aan met Laurens Sweeck (Pauwels Sauzen-Bingoal), die een knappe inhaalslag had gemaakt.

Terwijl Vanthourenhout versnelde, liet Aerts zich in de tang van Pauwels Sauzen-Bingoal naar de derde plaats wegdrukken. Maar Aerts vermande zich en pakte indrukwekkend de kop. De 28-jarige crosser trok hard door, waardoor zijn drie concurrenten plots moesten achtervolgen. Het was Vanthourenhout die met Iserbyt in zijn wiel tot bij Aerts wist terug te keren, terwijl Sweeck was gezien. Aan het eind van de zesde ronde probeerde Vanthourenhout het nog eens, maar met drie begonnen de koplopers aan de laatste omloop van de dag.

Aerts gekraakt
Aerts probeerde op de oplopende startstrook Iserbyt en Vanthourenhout los te rijden, maar beide mannen wilden niet kraken. Iserbyt nam na de aanval meteen over. Vanthourenhout wist dan Aerts van de tweede plaats te verdringen, waarna hij het gat liet vallen voor zijn ploeggenoot. Iserbyt nam de gift met beide handen aan en reed weg. Bij Aerts was het beste ervan af en de strijd leek beslist. Wanneer Iserbyt geen fouten meer zou maken, was de overwinning binnen voor de leider in het wereldbekerklassement.

Iserbyt bleef foutloos en verzekerde zich na een uur koers van zijn derde wereldbekerzege van het seizoen, nadat hij ook in Waterloo en Iowa City al de beste was. Op negen seconden achterstand legde Vanthourenhout beslag op de tweede plek. Aerts kwam na bijna een halve minuut als derde over de streep. Met Sweeck en Hermans kwamen ook de nummer vier en vijf uit België. Lars van der Haar was de beste Nederlander op de zesde plaats. Van Kessel, Vandeputte, Cameron Mason (Trinity) en Ryan Kamp (Pauwels Sauzen-Bingoal) maakten de top-10 compleet.

Dit artikel delen:

62 Reacties

Wheely 31 oktober 2021 om 16:10

Ik had liever Aerts zien winnen… of Vanthourenhout.

Wel een hele mooie cross gezien, VdP en Wout geen seconde gemist.

Barry Batsbak 31 oktober 2021 om 18:41

Ja, was een prima wedstrijd. Nee, heel virtuoos is het niet. Maar spannend was het wel, ik vind het best leuk zo. De dameswedstrijd lag eerder in een plooi, dus geen klagen over de heren.

notriple 31 oktober 2021 om 19:35

Kamp, veel liever Kamp zag ik winnen.

Barry Batsbak 31 oktober 2021 om 22:13

Had ie 2,5 minuut eerder moeten finishen. Ik mag ook graag een Nederlander zien winnen (Van Kessel graag) maar dan moeten ze er wel toe in staat zijn.

Michelangelo 31 oktober 2021 om 16:12

edit WF: niet doen
Jammer dat hij daar zo vaak een ploegmaat voor nodig heeft.
Eli vraagt zich misschien af waarom VdP of Van Aert altijd op de affiches staan. Nou, hierom.

Dit zijn geen overwinningen die tot de verbeelding spreken. Dit zijn overwinningen die mogelijk gemaakt worden doordat een ploegmaat zich opoffert. En da's gewoon niet sexy, stoer of legendarisch. Waarmee ik niet wil zeggen dat het onverdiend is, want je moet er wel zitten….

kleomantre 31 oktober 2021 om 16:31

Trieste lui die van Pauwels Sausen Bingoal zo af en toe. Je gaat nu al hopen dat het op het WK tussen VdP, Van Aert, Aerts en Pidcock gaat en dat Eli nauwelijks in beeld rijdt en die Vanthourenhout al helemaal niet.

Michelangelo 31 oktober 2021 om 16:40

Ik heb het nooit een sympathieke ploeg gevonden, hoewel ik eigenlijk vooral weinig heb met Eli en Mario de Clercq. Sweeck vind ik best OK, en eigenlijk ook Vanthourenhout wel. En ze hebben te vaak dit soort tactiek nodig, en bijna altijd ten faveure van Iserbyt.

Ook ik zie veel liever iemand als Toon Aerts winnen. Dit soort zeges van Eli spreken gewoon niet tot de verbeelding. Ik ben overigens benieuwd of iemand hier een zege van Eli kan opnoemen die wel tot de verbeelding spreekt. Terwijl iedereen het BK van Aerts kan herinneren, of zelfs hoe hij dramatisch verloor van VdP in Namen.

Bij Iserbyt denk ik vooral aan hoe hij als een baby werd weggedragen in een mannencross in mannenweer….

guyremgabdel 31 oktober 2021 om 17:03

Wat soms zielige commentaren. Misschien kunnen Eli, Michael, Toon ea morgen een petitie opmaken en door jullie laten tekenen waarbij gevraagd wordt aan de UCI om alle wereldbekerwedstrijden op te schorten en te verschuiven tot Wout, Tom en Mathieu terug meedoen.
De afwezigen hebben altijd ongelijk.
Parcoursen als Overijse en de Koppenberg liegen niet . Daar wint altijd de sterkste.
En niemand is trouwens verplicht om (verder) te kijken als jullie het maar niks vinden.

Michelangelo 31 oktober 2021 om 17:16

@Gruyemgabdel,
Welke heroische overwinning kun jij me dan noemen van onze kleine vriend?

Zeker in het licht van de uitspraken van Eli elders op deze site is dat wel gewoon een relevante vraag. Want hij wil graag het boegbeeld zijn en het respect krijgen wat hij denkt te verdienen, maar volgens mij moet je dat laten zien met MOOIE overwinningen.

Ja, het was een spannende koers. Maar ik had het idee dat hij op geen enkel moment de overhand had, en het uiteindelijk kado krijgt doordat Vanthourenhout zich opoffert.

Alfons Haavers 31 oktober 2021 om 17:20

Toch jammer dat je je altijd kleinerend moet uitlaten over renners of rensters waar je het niet voor hebt. Dat soort praat vind ik dan weer typisch voetbal, een sport waar jij het wielrennen zo vaak wil voor behoeden.

In de edele wielersport mag er toch wel wat meer respect zijn voor de protagonisten die race na race tot het uiterste gaan.

Romāns Vainšteins 31 oktober 2021 om 17:51

Ooit heeft een klein Vlaminkje Michaella met een dik trauma opgescheept, sindsdien is het verwerken geblazen.

Lalsacien 31 oktober 2021 om 18:42

Verdiende overwinning van Iserbyt. Alle drie hebben ze ervoor gestreden.
Het was Aerts gegund temidden van die andere ploeg. Vanthourenhout ook maar hij had net niet het momentum mee.

Michelangelo 31 oktober 2021 om 18:48

@Alfons,
Voetbalmentaliteit is toch heel wat anders. Dat is boe roepen naar renners en ze met pis overgieten. En de hersens inslaan als iemand een verkeerd sjaaltje draagt. Maar bovengenoemde zaken zul je mij niet zien doen (in tegenstelling tot heel wat volk dat je bij de cross ziet staan of bij het WK aan de kant van de weg stond).

@Romans, kap nou es een keer met je sneue op de man gespeelde opmerkingen en zogenaamd leuke naamsverbasteringen…

Silent Hill 31 oktober 2021 om 19:20

Begint Michelangelo eindelijk eens niet over Remco, is het wéér niet goed. Moeilijk publiek.

Cochise 31 oktober 2021 om 19:50

Haha. Die opmerking aan Romans is toch humoristisch bedoeld hoop ik? Want je hebt net een jongen wiens naam je kent “Calimero” genoemd en op de man gespeeld (“weggedragen al een baby in een mannencross”) om dan te klagen dat iemand jouw internet-alias (benieuwd of je zonder en dus voor de neus van Eli dezelfde bewoordingen zou durven gebruiken trouwens) verbastert? En dan zwijg ik nog over de bijnamen voor je andere idool.

Ik loop ook niet hoog op met Iserbyt, z’n ploeg, z’n ploegleider en z’n ploegbaas. Integendeel zelfs. Ik vind de cross momenteel ook nóg minder boeiend dan anders. Maar ik kijk dan gewoon niet en laat me vooral niet laatdunkend uit over die jongens die – hoewel ze m’n sympathie niet wegdragen – hun stinkende best doen op hun fiets.

Chippen 31 oktober 2021 om 19:58
Quote:
Voetbalmentaliteit is toch heel wat anders. Dat is boe roepen naar renners (=> belgen) en ze met pis overgieten (=> belgen). En de hersens inslaan als iemand een verkeerd sjaaltje draagt (=> belgen). Maar bovengenoemde zaken zul je mij (=> nederlander) niet zien doen, in tegenstelling tot heel wat volk dat je bij de cross ziet staan (=> belgen) of bij het WK aan de kant van de weg stond (=> belgen).

even toegevoegd wat er tussen de regels stond, niet iedereen heeft je "subtiliteiten" altijd even goed door

Quote:
Maar ik kijk dan gewoon niet en laat me vooral niet laatdunkend uit over die jongens die – hoewel ze m’n sympathie niet wegdragen – hun stinkende best doen op hun fiets.

wat ironisch genoeg het echte enige punt was wat iserbyt wilde maken, maar wat voor sommigen blijkbaar wat te hoog is gegrepen… of wat bewust zo verkeerd mogelijk wordt geïnterpreteerd omdat het dan beter bij de eigen dooddoeners past.

Michiel 31 oktober 2021 om 20:02

Volgens mij is het in de Nederlandse voetbalstadions de laatste weken juist bon ton bekers met bier en/of pis te gooien als een speler van de tegenpartij een corner neemt. Michelangelo is niet anti Belg, maar ik vind het opvallend en leuk hoe snel de Belgen hier op de kast te krijgen zijn:

Michelangelo 31 oktober 2021 om 20:03

@Chippen,
Ik weet niet of het Nederlandse nieuws onder jouw Belgische calimero-helmpje doordringt, maar ook in Nederland vliegen iedere week de liters bier en pis over het voetbalveld, en slaan ook supporters mekaar de hersens in (o nee, dat was niet in Nederland maar in Limburg).

Maar als jij het zo in wilt vullen dan mag dat. Let wel op dat je niet van "racisme light" wort beschuldigd…

EDIT: Wat Michiel zegt…

Deel Koeper 31 oktober 2021 om 20:21

Michelangelo is vooral een held in cherrypicking bij de zaken waarop hij reageert. Wachten op de eenvoudige inkoppertjes, maar een reactie van zo'n Cochise waarin zijn hypocrisie onder een schijnwerper wordt gezet, nah, zoiets is blijkbaar geen repliek waardig.

En verder zien we natuurlijk ook een andere klassieker, waarbij 1 onderdeeltje van een reactie wordt aangevallen, waarmee dan meteen de rest ook zogezegd zou weerlegd zijn. Hameren op 1 aantoonbare vergissing en de rest… ach ja.

Kortom, een klassiek geval van iemand die denkt dat hij of zij goed kan discussiëren, maar daar eigenlijk best vrij zwak in is.

Chippen 31 oktober 2021 om 20:31

@michelangelo en @michiel

i stand corrected, ik dacht dat dit een ironische verwijzing naar de groenendaal/boom periode was, toen dit dit ook gewoon geregeld gebeurde in het veld, als we 't over bier hebben dan toch. ik ging er vanuit dat de pis dan over een variant ging waar ze gooiden met nederlands bier.

maar het is niet omdat ik zelf graag ironie gebruik, dat ik dat ook bij anderen moet verwachten. ik zal het nooit meer doen.

Michelangelo 31 oktober 2021 om 20:45

Geen probleem chippen.

Ik durf er af en toe ook wel wat ironie of sarcasme in te gooien, maar ik blijf graag weg bij nl-be discussies aangezien ik niks tegen Belgen in het algemeen heb. Wel heb ik een aversie voor sommige sporters. En die hebben soms een zwart geel rood vlaggetje, en soms ook andere kleuren, zelfs rood wit blauw. En ook andersom: genoeg Belgische sporters waar ik een boontje voor heb…

Kelder is de Man 31 oktober 2021 om 20:58

Michelangelo

Je kan een aversie tegen bepaalde renners hebben, maar is het dan nodig om dat tot in den treure te moeten benadrukken, met alle denigrerende naamsverbasteringen? Iets wat Cochise mooi verwoordt trouwens.
Remco is uit beeld en je gaat over op Eli. Het andere topic was een interview, dus iets wat hij zeker zal lezen inclusief de comments. Jij levert commentaar op zijn uitspraken en dus is het uiteindelijk ook op de man.

Chaba Jimenez 31 oktober 2021 om 22:40

Alfons Haavers 31 OKTOBER 2021 OM 17:20
Toch jammer dat je je altijd kleinerend moet uitlaten over renners of rensters waar je het niet voor hebt. Dat soort praat vind ik dan weer typisch voetbal, een sport waar jij het wielrennen zo vaak wil voor behoeden.

In de edele wielersport mag er toch wel wat meer respect zijn voor de protagonisten die race na race tot het uiterste gaan.

Andermaal de spijker op z’n kop Fonsie. En netjes verwoord. Sluit me er volledig bij aan.

Beer 31 oktober 2021 om 22:49

En zo gaan de hatelijkheden maar door. Is het niet over Evenepoel, dan wel over Iserbyt, En anders wel Cant of, for old times sake, Lefevere. Allemaal Belgen natuurlijk. Maar dat schijnt puur toeval te zijn.

Michelangelo 1 november 2021 om 09:50

@Beer,
Je hebt helemaal gelijk. Ik zal het toegeven. Ik ben een racist pur sang. Geen racisme light, maar racisme in de meest pure en zware vorm. Met een een gruwelijke hekel aan alles wat Belgisch is. Toon Aerts: wat een arrogante kwast is dat zeg. Net als zijn broer trouwens. Gedragen zich alsof ze het vuur en het wiel hoogstpersoonlijk hebben uitgevonden, en ook nog eens Amerika ontdekt. En hetzelfde geldt voor de Sweeckjes. Ellen van Loy: verschrikkelijk mens, dat ze nog een sponsor kan vinden, daar snap ik niks van.

En dan die wegrenners. Campenaerts, Wellens, Gilbert, Lampaert, Devenyns, Benoot en die twee Naesen broers. Verschrikkelijke renners allemaal. Om dan nog maar te zwijgen van Van Aert, die na een paar overwinningen volledig is gaan zweven.

Ja, dat Belgie mogen ze snel teruggeven aan de zee. Want daar komt weinig goeds vandaan Beer! En ik denk dat zo’n beetje iedere Nederlandse Wielerflitser het hier helemaal mee eens is.

Misschien tot slot: het sarcasme mag voor iedereen hopelijk duidelijk zijn. Want feit is dat Belgie stikt van de sympathieke mensen (ja, ook wielrenners), dat is de overgrote meerderheid. Ik word dan ook een beetje moe van iedere keer dezelfde figuren die menen dat iemand een diepgewortelde haat heeft tegen een heel land op het moment dat je uitspreekt dat je 4 of 5 personen niet echt mag, vaak nog eens om overduidelijke redenen. Steeds die Nederland-Belgie kaart, ik word daar zo moe van….

Beer 1 november 2021 om 10:56

Het sarcasme is even hatelijk als de algemene teneur van jouw posts. 90% van hetgeen jij hier neer schrijft zijn negatieve, spottende, venijnige en hatelijke berichten over Belgen als Evenepoel, Iserbyt, Cant, Lefevere en anderen. Het feit dat er ook Belgen zijn die je eventueel wel kan pruimen, verandert niets aan het feit dat het enkel Belgen zijn waar je continu op zit in te hakken. Nooit Nederlanders Michel. Steeds die anti-Evenepoel kaart, steeds die anti-Iserbyt kaart, etcetera… daar worden heel wat meer mensen moe van vrees ik. En zo verziek je keer op keer de sfeer op deze verdere leuke wielersite. Dus stop aub met huilen als je op je gedrag wordt aangesproken. Dat Calimero-eitje siert je niet.

Reiger 1 november 2021 om 11:09

Beer, jij hakt hier alleen maar op Nederlanders. Jij gooit het dan op hypocrisie aan de kaak stellen. Jij bent degene die de zg racisme-kaart los in je achterzak hebt zitten. En als iemand jou van hetzelfde beschuldigd sla je op tilt.

Beer 1 november 2021 om 11:45

Klopt gewoon niets van je post Reiger. Heel mooi dat je je vriendje wil te hulp schieten maar doe het dan op een iets of wat geloofwaardige manier en zonder met losse flodders op de boodschapper te schieten. Want zeg eens eerlijk Reiger (eerlijk hé), heb ik iets over Michel. geschreven wat niet klopt? En waarom kom je mij hier aanvallen en krijgt Michel. van jou wel vrij spel om dagelijks venijnige berichten te plaatsen?

Michiel 1 november 2021 om 11:54

Hebben Belgen écht een minderwaardigheidscomplex?

Michelangelo 1 november 2021 om 11:56

@Beer,
Ik zou je dan willen uitnodigen om wat verder te kijken dan de topics over Eli of Evenepoel. Maar net als heel wat anderen lijk je niet verder te komen dan berichten over jouw favorieten. Om vervolgens op basis daarvan een conclusie te trekken over mijn bijdragen. En mij meteen het stempeltje “Belg-hater” te geven. Omdat jouw favorieten niet de mijne zijn.

Maar ik zie jou (en ook heel veel anderen) zelden of nooit reageren in andere topics. Over baanwielrennen, dameswielrennen, of andere coureurs dan Evenepoel, Van Aert of Eli. En als je al reageert, dan is het vaak zonder een bijdrage te leveren aan het onderwerp, maar om iets te vinden van de bijdragers.

Dus ja, je schrijft gewoon een heleboel wat niet klopt.

Reiger 1 november 2021 om 12:03

Beer, jij bent de founding father van de flutterm “racisme light” die je vooral te onpas hier op WF gebruikt. Dat ben je toch wel met mij eens toch? Als jij daar op aangesproken wordt dat jij hetzelfde doet wat je iemand anders verwijt noem jij het hypocrisie aan de kaak stellen. Wanneer het over een Belg gaat die bekritiseerd wordt begin jij out of the blue over een Nederlander en zeikt die dan af. Dat moet je toch ook met mij eens zijn Beer. Als je wilt kan ik het draadje nog wel even voor je opzoeken hoor. Geen moeite..

Maillot à Pois 1 november 2021 om 14:02

Ik word ook geweldig moe van NL-BE discussies, en volgens mij is dat hier ook helemaal naast de kwestie.

Maar in plaats van uitgebreid in te gaan op de reactie van Beer en dezelfde discussie voor de elvendertigste keer te voeren, heb je ook nog een reactie in huis op wat Cochise, Deel Koeper en Kelder is de Man te zeggen hadden?
Die maken immers wel een relevant punt, maar die reacties negeer je gemakshalve.

Beer 1 november 2021 om 15:05

Michel., dat je wel eens reageert in topics over baan- en dameswielrennen verandert niets aan het feit dat jij hier zorgt voor een continue stroom aan anti-Evenepoel, anti-Iserbyt, anti-Lefevere en anti-Cant posts. Dat is simpelweg niet ok. Je verziekt hier de boel en probeert hier te zorgen voor een anti-sfeer tegen bepaalde renners. Dat alles is volledig in strijd met de huisregels hier. Dat het ‘toevallig’ allemaal Belgen zijn waar je je pijlen op richt is een heel nuchtere en feitelijk vaststelling. Daar hoef je dus niet over te huilen. Ik heb trouwens niets met baanwielrennen. Daar zal je me dus niet zo snel zien reageren.

De Cabybara van de Conradkade 31 oktober 2021 om 16:13

Altijd fijn als het buiten hondenweer is om cross te kijken.

Spannende cross tot halverwege de laatste ronde.

Dolfy 31 oktober 2021 om 16:14

Mooie wedstrijd om te kijken. Spanning en op een glibberig parkoers. Mooi van Mason om hier 9e te worden.

De Cabybara van de Conradkade 31 oktober 2021 om 16:15

Morgen de Koppenberg? Zal wat worden na zo’n zware cross vandaag.

Dolfy 31 oktober 2021 om 16:17

Ja die is morgen!

Wheely 31 oktober 2021 om 16:20

Wat gek op een maandag.

adelaarvanantwerpen 31 oktober 2021 om 16:30

@ Wheely
De koppenbergcross is net zoals Baal en Niel een cross met een vaste datum. Die zal altijd vallen op 1 november dus het is niet raar dat het op een maandag is.

Maillot à Pois 31 oktober 2021 om 16:39

@Wheely
1 november is een vrije dag in België, net als de data van Niel (11 november) en Baal (1 januari)

Wheely 31 oktober 2021 om 16:41

Ah, dankjulliewel voor de duiding!

De Cabybara van de Conradkade 31 oktober 2021 om 17:04

Slim bekeken. Ik mis in Nederland ook wat vrije dagen na de zomer. Vanaf de zomer is het gewoon tot kerst doorbuffelen.

Ron de Hoep 31 oktober 2021 om 16:27

Kan ik ook zonder v Aert, vdP en Pidcock

Maillot à Pois 31 oktober 2021 om 16:51

Doen dan Ron, er valt best een aardige cent mee te verdienen

Limal 31 oktober 2021 om 21:26

Best wel al op voorhand jezelf mentaal wapenen tegen de kritiek dat je zege totaal niets voorstelt bij afwezigheid van de Grote Drie.

armstrong 31 oktober 2021 om 16:32

Sterk gereden van Ryan kamp

DeGroteMolen 31 oktober 2021 om 17:06

Respect dwing je af. Profiteer van de afwezigheid van de toppers zonder te klagen of stap ook pas in december op de crossfiets Eli als je denkt dat je dan wel op waarde wordt geschat.

wimvl 31 oktober 2021 om 17:25

Met de hulp van ploegmaats. Ja of nee. Het maakt helemaal niet uit. Zonder Wout, Tom en Mathieu. Je kan alleen maar winnen als je aan de start staat. Zonder de grote drie is het toch wel Eli die de meeste wedstrijden wint.

DonSelf 31 oktober 2021 om 17:36

Klopt, Wim. Winnen doe je als je meedoet. En verliezen ook.

nickdt 31 oktober 2021 om 20:21

Alleen wint Eli nooit als de grote 3 er zijn. Dat is nu juist het hele punt.

Jean Dumas 31 oktober 2021 om 17:29

Wie was co-commentator op Eurosport, naast Jeroen? Uitstekend.

DonSelf 31 oktober 2021 om 17:37

Robert ‘Bobby’ Traksel.

Wheely 31 oktober 2021 om 17:47

@Jean
Thijs van Amerongen, inderdaad prima commentaar!

Jean Dumas 31 oktober 2021 om 17:59

Thx Wheels.

thomasjaarsma 31 oktober 2021 om 18:03

Verschikkelend commentaar bij eurosport

Magician 31 oktober 2021 om 18:11

Verschikkelend?

Lalsacien 31 oktober 2021 om 19:18

Dat is een contaminatie van verschil(ma)kend, of bijna. Ik vond Thijs ook prettig om naar te luisteren.

Arie den Blanken 31 oktober 2021 om 20:39

Bij de mannen Jeroen Van Belleghem en Thijs van Amerongen. Vind die dat uitstekend doen dit in schril contrast met Bobby Traksel en Sanne van Paasen bijde vrouwen. Die laatste vind ik niet om aan te horen. Morgen gelukkig weer op Sporza met Pol Herijgers.

DonSelf 31 oktober 2021 om 17:36

De tweede rangsjongens in de schijnwerpers. Nog even en de echte klasbakken komen eraan.

Chippen 31 oktober 2021 om 18:16

deze is heel meta, dacht even dat die over een hoop reacties op dit bericht ging

Jean Dumas 2 november 2021 om 07:57

VDP en Van Aert kunnen alleen domineren omdat Remco geen crossen rijdt, ik zeg het je. Maar we gaan hem langzaam brengen.

Lalsacien 2 november 2021 om 09:03

Adrie werd ook pas heel laat wereldkampioen veldrijden na een rits tweede plaatsen.

Headlines

Materiaalzone

Populair