Eli Iserbyt dartelt naar winst in Waterloo en is eerste leider in Wereldbeker

zondag 10 oktober 2021 om 22:11
Eli Iserbyt dartelt naar winst in Waterloo en is eerste leider in Wereldbeker

© Cor Vos

Eli Iserbyt heeft de openingsmanche van de Wereldbeker veldrijden gewonnen. In het Amerikaanse Waterloo reed de 23-jarige Belg al in de tweede ronde weg met ploegmaat Michael Vanthourenhout. Na twee derde wedstrijd liet Iserbyt zijn maatje ter plaatse. Quinten Hermans, die vroeg in de wedstrijd ten val kwam, knokte zich nog naar plaats drie.

Het was Quinten Hermans die als eerste het toen nog kurkdroge veld op de site van fietsenfabrikant Trek indook. Michael Vanthourenhout, Lars van der Haar, Corné van Kessel en topfavoriet Eli Iserbyt volgden in het spoor. Al werd de Europese kampioen meteen daarna een tiental plaatsen teruggeslagen na een kettingprobleem.

Hermans was vooral niet zinnens er zijn slaap voor te laten en bleef op het razendsnelle parcours het gashendel diep induwen. Michael Vanthourenhout nestelde zich in het wiel, terwijl de concurrentie toen al even naar adem leek te happen. Toon Aerts gaf een handvol seconden toe, de rest volgde op het einde van de openingsronde zelfs al op tien tellen.

Valpartijen
Tot het plots begon te miezeren en een aantal renners onderuitgingen op een glibberige asfaltstrook. Hermans werd als eerste verrast, waardoor Vanthourenhout de ruimte kreeg. Ook Toon Aerts ging tegen het asfalt. Zo schoof Eli Iserbyt door naar plaats twee. En toen even later ook Vanthourenhout een kleine slipper maakte, sloot Iserbyt aan bij zijn ploegmaat. Lars van der Haar, Ryan Kamp, Daan Soete en de teruggekeerde Quinten Hermans waren de eerste achtervolgers, weliswaar al op een vijftiental seconden achterstand.

Terwijl de onfortuinlijke Thibau Nys – ook hij viel zwaar – werd afgevoerd, legde Iserbyt er vooraan duchtig de pees op. Vanthourenhout klampte zich vast in het wiel, het trio achtervolgers (Soete was afgehaakt) verloor steeds meer terrein. Tenminste, tot Quinten Hermans zijn tweede adem vond en beetje bij beetje aan zijn achterstand knabbelde. 22 seconden werden er 17. Maar het duo nog bedreigen, zat er niet meer in. Integendeel..

Iserbyt solo
De Europese kampioen besefte het gevaar. Na twee derde wedstrijd moest Michael Vanthourenhout zijn kopman laten gaan. Het tempo van Eli Iserbyt lag duidelijk iets te hoog voor zijn ploegmaat. Meer zelfs, Hermans dichtte beetje bij beetje de kloof op Vanthourenhout. Zo kregen we toch nog wat strijd, weliswaar met de tweede plaats als inzet.

Maar Hermans geraakte net niet meer bij Vanthourenhout. Iserbyt haalde het met een halve minuut voorsprong op Vanthourenhout. Hermans eindigde op 43 seconden. Lars van der Haar en Niels Vandeputte maakten de top vijf vol.

UCI World Cup Waterloo 2021

General classification

1
Eli ISERBYTPAUWELS SAUZEN - BINGOAL1:09:37
2
Michael VANTHOURENHOUTPAUWELS SAUZEN - BINGOAL0:30
3
Quinten HERMANSTORMANS - CIRCUS CYCLO CROSS TEAM0:43
4
Lars VAN DER HAARBALOISE TREK LIONS1:05
5
Niels VANDEPUTTEALPECIN-FENIX1:38
6
Toon AERTSBALOISE TREK LIONS1:39
7
Vincent BAESTAENSCX TEAM DESCHACHT-GROUP HENS-CONTAINERS MAES1:46
8
Ryan KAMPPAUWELS SAUZEN - BINGOAL1:51
9
Jens ADAMS1:51
10
Corne VAN KESSELTORMANS - CIRCUS CYCLO CROSS TEAM1:41

Invouwen

Uitvouwen

Dit artikel delen:

68 Reacties

Handige Harry 10 oktober 2021 om 22:18

De jongens mogen nog even de prijzen verdelen totdat de mannen weer meedoen.

Turtlehead 11 oktober 2021 om 09:22

Ja, en Iserbyt heeft t goed begrepen, die haalt alles eruit wat er nu nog in zit. Bovendien kan dat zomaar een eindklassement zijn aan het einde van het seizoen, als de Mannen niet het volle pond geven, net als vorig jaar.

Dolfy 10 oktober 2021 om 22:19

Niet zo spannend als bij de vrouwen, maar die kans was natuurlijk sterk aanwezig. Die regen maakte het in het begin wel spektakel. Van der Haar goed, maar de drie ervoor waren duidelijker beter. En Vandeputte met sterke slotronde terug bij Toon Aerts gekomen en dan hem zo kloppen in de sprint. Mooi die reactie ook van hem.

Murcia 10 oktober 2021 om 22:21

Ideaal parcours voor Iserbyt, constant draaien en keren waardoor hij met vinnige snokjes Vanthourenhout steeds op de limiet liet rijden. Hermans knap derde en voor de rest hoop ik dat de gevolgen van de val niet al te ernstig zijn voor Nys jr.

WoutMathieu 10 oktober 2021 om 22:26

De eerste pannenkoeken zijn voor de kinderen. Wat een oersaaie koers, zeker in vergelijking met de vrouwen.
Kijk nu al uit naar gevechten tussen de grote drie.

Wheely 10 oktober 2021 om 22:28

Dartelen is inderdaad wel een mooie omschrijving voor zijn vinnige stijltje alhoewel het er soms ook wat minder vrolijk uitziet, alsof hij op de vlucht is voor een stel zombies.

notriple 11 oktober 2021 om 07:31

@Pois. Als ik VOOR v.d.Haar bent, ben ik nog niet tegen van Kessel of Kamp hoor, integendeel.

Wheely 11 oktober 2021 om 13:45

@kamelenverdrijver
Ik had het liefst Pim Ronhaar zien winnen.

notriple 10 oktober 2021 om 22:31

Heel jammer dat v.d.Haar niet won.

Maillot à Pois 10 oktober 2021 om 23:35

Wat heb je tegen Kamp en Van Kessel?

Kosmonaut 11 oktober 2021 om 04:21

Heel jammer dat Felipe Nystrom niet won.

Beer 11 oktober 2021 om 08:06

Wat je eigenlijk bedoelt: jammer dat er een Belg won. Waar of niet?

Marik 11 oktober 2021 om 09:30

Wat zal Notriple blij zijn dat iedereen hem woorden in de mond legt.

Beer 11 oktober 2021 om 10:30

Niet voor struisvogel spelen Marik. Je hebt vast al meer posts van notriple gelezen en het komt steeds op hetzelfde neer: anti-België.

Marik 11 oktober 2021 om 10:42

Dat wat je zoekt zul je vinden beer. En jij hebt het blijkbaar nodig om anti-Belgische sentimenten te vinden, om zo jouw bestaansrecht op dit forum te borgen.

Maillot à Pois 11 oktober 2021 om 11:03

@Marik
Ik maakte zelf maar een geintje, omdat de reacties van notriple er telkens op neerkomen dat hij liever had dat de eerste Nederlander in de uitslag gewonnen had. Niks mis mee.
Maar verder is het gewoon een feit dat notriple ook steevast negatieve opmerkingen maakt over Belgen en Belgische wielrenners. De enige uitzondering daarop was een reactie naar aanleiding van de aanvaring tussen Evenepoel en Gianni Vermeersch, waarop zijn reactie luidde: “Gianni Vermeersch is een goede Belg.”
Je mag vinden van Beer wat je wil, ik ben het zelf niet zo heel vaak met hem eens, maar de waarheid heeft ook zo haar rechten.

Beer 11 oktober 2021 om 11:09

@Marik, wat Maillot schrijft. De sneer richting mij is zoals steeds voor jouw rekening.

Michiel 11 oktober 2021 om 11:10

Ik heb ook weinig met Belgische renners behalve die van JV. En het is natuurlijk best een sneue vertoning al die Belgen in de top 10 telkens

Maillot à Pois 11 oktober 2021 om 11:30

@michiel
dat hoeft natuurlijk ook niet, maar er is nog een groot verschil tussen niets met Belgische renners hebben en er specifiek tegen zijn, blijkbaar louter omwille van hun nationaliteit
Het aantal Belgen in de top-10 van de cross is inderdaad niet goed voor de sport, maar bij het wegwielrennen lijkt me dat toch geen argument.

Marik 11 oktober 2021 om 11:56

Ik moet jullie eerlijk zeggen dat Notriple mij nog nooit zo is opgevallen op dit forum. Als klopt wat jullie zeggen (en waarom zou dat niet) dan is dat inderdaad wel wat treurig.
Mijn opmerking richting beer blijft staan omdat beer in mijn ogen een voorvechter en beschermer is van alles wat Vlaams/Belgisch is. Ik zie beer wel vaker inspringen als hij het idee heeft dat het Belgisch belang wordt geschaad. Vandaar ook mijn eerdere opmerking: dit was koren op zijn molen.

Beer 11 oktober 2021 om 12:01

Wel Marik, als Notriple jou nog nooit opgevallen is, dan lijkt dit mij een mooi voorbeeldje van ‘de pot verwijt de ketel’. Op bepaalde kritische opmerkingen reageer je steeds op de man. Maar wanneer iemand keer op keer Vlamingen/Belgen schoffeert, lees je er blijkbaar vlotjes over. Zegt veel over de bril waarmee jij hier leest.

Marik 11 oktober 2021 om 12:11

Laat de aannames lekker gaan beer. Niet iedere gebruiker op het forum valt nou eenmaal op. Je zou ook kunnen stellen dat notriple blijkbaar niet boeiend is, maar nee, je gaat door met je persoonlijke kruistocht zoals hierboven door mij beschreven. Laat lekker gaan, geniet van het weer man.

Maillot à Pois 11 oktober 2021 om 12:57

Hmm, op het gevaar om zelf in een of ander kamp geduwd te worden, maar… inhakken op Beer omdat het Beer is die het zegt, ongeacht of het nu waar is of niet, dat komt voor mij toch ook dicht in de buurt van een kruistocht.

Beer 11 oktober 2021 om 13:03

Beter een kruistocht tegen dit soort ‘racisme light’ dan eenzijdig wat op de man te zitten spelen zoals jij doet Marik. Laat dat lekker gaan man, geniet van het weer.

Marik 11 oktober 2021 om 13:04

Ach Maillot, en zo worden we allemaal, of we nu willen of niet, in een bepaald kamp geplaatst.

Oh en beer, kijk even of je het zonder grote woorden als "racisme light" kunt stellen. Je slaat weer door met je stellingen, lijkt me niet nodig.
Al van de zon genoten?

Michiel 11 oktober 2021 om 13:10

Lol de racismekaart wordt aks troefkaart uitgespeeld. Is dit een Belgenmop?

Marik 11 oktober 2021 om 13:14

Michiel, als je bepaalde personen op het forum een beetje volgt, dan val je van de ene in de andere verbazing.

reusjen 11 oktober 2021 om 13:23

Racisme-light, wow die heb ik nog nooit gehoord. Het lijkt mij meer een vorm van nationalisme, maar dat wordt wel vaker verward met racisme.

Michiel 11 oktober 2021 om 13:24

Ik heb Beer al eens meegemaakt in een tete a tete, Marijk. Veel geschreeuw voor de wol die hij scheert

Beer 11 oktober 2021 om 13:34

Haha, jullie ontgoochelen niet. Ik wist dat jullie over die ‘racisme light’ zouden vallen en ik geef toe, het is wat sterk uitgedrukt, zeker in de context van deze individuele post. Anderzijds; hoe zouden jullie het noemen, wanneer een aantal posters in elke post die ze hier maken zich negatief over mensen uit een ander land uitlaten? Want dat is wel degelijk wat hier gebeurt. Ik ben benieuwd. ‘Racisme light’ is nog niet zo slecht dan vrees ik.

Murcia 11 oktober 2021 om 13:39

racisme light is een contradictio in terminis, iets is racistisch of niet. Wat verder opvalt is dat men hier dus anti-belgische reacties opvat als racisme wat een redelijke oprekking van de definitie is zeker in België waar je eerst Vlaming bent of Waal en pas een hele tijd daarna Belg tenminste dat is wel de indruk in mijn ontmoetingen.

Laat onverlet dat de posts van notriple niet echt iets bijdragen in mijn beleving.

Michiel 11 oktober 2021 om 13:46

Je druktemakerij interesseert me niets, ga geen moeite doen je vraag te beantwoorden. Ik discrimineer iedereen dus discrimineer ik niemand

Beer 11 oktober 2021 om 13:46

Murcia, je mist toch een deel van de boodschap denk ik. Het zijn niet de anti-Belgische reacties die als racisme worden opgevat; wel de aanhoudende, uitsluitend anti-Belgische/Vlaamse posts van een beperkt groepjes reageerders. En dat is toch wel een belangrijke nuance die je vast begrijpt.

Marik 11 oktober 2021 om 13:53

Murcia is zo’n forumlid die, net als Panache, de zaken vaak beter kan verwoorden dan hoe ik het zou kunnen. Dank daarvoor Murcia. En, om in de woorden van beer te blijven, ik denk dat hij de strekking van jouw verhaal vast wel begrijpt, dat kan toch niet anders.

Murcia 11 oktober 2021 om 13:58

Dat er een klein groepje mensen is met anti-belgische posts zal zo zijn, er is ook een klein groepje mensen die anti- Pogacar posts hier schrijft na een overwinning van hem of mensen die anti-TJV of DSM zijn. De ophef daarover is bij sommigen dan een stuk minder dan nu. Kortom, selectieve verontwaardiging. Als je de posts kent van notriple weet je ook dat de beste manier om te reageren eigenlijk altijd is om niet te reageren en het verder aan de mods over te laten.

Beer 11 oktober 2021 om 14:07

Nee, sorry, niet akkoord Murcia. Je kan dit soort anti-belgische posts niet gelijk trekken met anti-Pogacar posts of anti-TJV posts, dat is van een totaal ander soort strekking. We zitten hier tenslotte op een wielerforum. Trouwens, waarom heb je het over anti-Pogacar, anti-TJV en anti-DSM, wanneer hier natuurlijke vooral een anti-REV, anti-Patje en anti-Wolfpack sfeertje heerst? Wees eerlijk en neem dan 3 als tegenvoorbeeld.

Gezien het feit dat notriple (en enkele anderen) nu al vrij lang hun gangetje mogen gaan met dat anti Belgisch/Vlaamse gedoe, denk ik dat het hoog tijd werd dat daar eens uitgebreider op gereageerd werd. Ik ben in elk geval blij dat ik jullie aandacht over dit probleem te pakken heb. Kunnen jullie het verder mee opvolgen.

Marik 11 oktober 2021 om 14:20

Weet je waarom jij zoveel weerstand oproept beer? Dat aanmatigende toontje. Die laatste zin is daar een mooi voorbeeld van. Is niet nodig en als je echt wilt dat er meer mensen serieus op je reageren dan laat je dat voortaan achterwege.

Beer 11 oktober 2021 om 14:23

Dat aanmatigende toontje is een reactie op de reacties die ik krijg. Je zou voor minder; niet? Blijkbaar is dat anti-Belgisch/Vlaams gedoe niet zo'n probleem. Maar een Belg/Vlaming die er iets van zegt; aiai.

Michiel 11 oktober 2021 om 14:25

edit wf: dergelijke opmerkingen mag je achterwege laten

Marik 11 oktober 2021 om 14:29

En zoals altijd weer naar anderen wijzen, zelfreflectie ho maar. Vermoeiend zeg….

Beer 11 oktober 2021 om 14:36

Wel Marik, om dit draadje terug ergens naar toe te laten gaan, zoals gewoonlijk ben je er dus ver nog niet in geslaagd om inhoudelijk iets bij te dragen. Het blijft bij jou weer beperkt tot ‘de man spelen’. Daarom stel ik voor dat je eens op iets, je mag kiezen wat, van hetgeen ik schreef probeert te reageren. Inhoudelijk. Zonder iemand te beledigen of aan te vallen. Ben benieuwd of het je lukt.

Murcia 11 oktober 2021 om 14:37

Dit is nu precies het probleem, Beer wil voor zichzelf de rol van politie agent die bepaald wat wel en niet mag bij anderen maar die bij zijn eigen uitbarstingen jegens bv Groenewegen als argument gebruikt dat het slechts reacties zijn op vermeend onrecht. Die dubbele standaard zie je ook hier, alle andere opvattingen zijn onzin en de zijne is de enige juiste. Dan blijkt dus ook dat het helemaal niet gaat om notriple en diens opmerking hier maar vooral om te zwelgen in het miskende eigen gelijk. En natuurlijk voor ik het vergeet de gewoonte om altijd het laatste woord te willen hebben.

Marik 11 oktober 2021 om 14:38

@Murcia, opnieuw briljant. Hulde hoor!

Michelangelo 11 oktober 2021 om 14:47

Hoe een simpele en weinigzeggende post als “jammer dat vd Haar niet won” kan veranderen in een doorgeslagen discussie over racisme-light en Vlaams nationalisme… iemands dag moet toch weer goed zijn met al deze aandacht!

Beer 11 oktober 2021 om 14:50

@Marik, het lukt je écht niet hé? Geeft niet hoor; als je de capaciteiten niet hebt, houdt het op. Toch respect voor je volharding. In het voetbal zou je een goeie mandekker geweest zijn.

@Murcia, van jou ben ik beter gewend. Ga je nu ook al de man spelen en anderen een rol aanpraten die niet klopt? Mocht je het niet beseffen, die dubbele standaard is hetgeen waar ik tegen ageer. Dat staat los van het feit dat ik daarnaast zelf ook een kritische mening mag hebben over pakweg Matje Van Der Poel. Dat zijn twee verschillende dingen. Dat ik alle andere opvattingen onzin zou vinden is natuurlijk ook een fabeltje dat vooral lekker bekt om iemand in een hoekje te duwen. Ik moet trouwens zeggen dat ik hier weinig andere opvattingen lees. Enkel wat schieten op de pianist; veel verder gaat het meestal niet.

Dus; komaan Murcia, inhoudelijk. Hier waren we gebleven:
"Nee, sorry, niet akkoord Murcia. Je kan dit soort anti-belgische posts niet gelijk trekken met anti-Pogacar posts of anti-TJV posts, dat is van een totaal ander soort strekking. We zitten hier tenslotte op een wielerforum. Trouwens, waarom heb je het over anti-Pogacar, anti-TJV en anti-DSM, wanneer hier natuurlijke vooral een anti-REV, anti-Patje en anti-Wolfpack sfeertje heerst? Wees eerlijk en neem dan 3 als tegenvoorbeeld.

Gezien het feit dat notriple (en enkele anderen) nu al vrij lang hun gangetje mogen gaan met dat anti Belgisch/Vlaamse gedoe, denk ik dat het hoog tijd werd dat daar eens uitgebreider op gereageerd werd. Ik ben in elk geval blij dat ik jullie aandacht over dit probleem te pakken heb. Kunnen jullie het verder mee opvolgen."

Michiel 11 oktober 2021 om 14:54

Pathetisch

Beer 11 oktober 2021 om 15:01

Paper Gangster ;-)

Michelangelo 11 oktober 2021 om 15:04

Beste Beer,
je komt op mij een beetje over als Mark Rutte (voor het geval je het niet weet, hij is de minister president van Nederland). Hij wil dolgraag onderdeel van de oplossing zijn, maar hij snapt niet dat hij onderdeel is van het probleem. Of in sommige gevallen zelfs de oorzaak.

En als het gaat om de eeuwig terugkerende NL-BE-Vlaanderen discussie heb ik met jou een beetje hetzelfde gevoel. Je komt hier over als de grote moraalridder die aandacht wil vragen voor het probleem van ‘Belgenhaat’, maar heel vaak ben jij degene die de eerste steen in die vijver gooit om vervolgens boos te worden als het water begint te golven. En ik kan er over mee praten: ook ik ben al meerdere malen door jou beschuldigd van Belgenhaat.

En zoals het in Nederland hoog tijd is voor een nieuwe rol voor Mark Rutte om heel veel problemen op te lossen, is het misschien ook wel tijd voor een nieuwe rol voor Beer. Niet meer als Forumpolitie optreden en er een discussie over starten, maar gewoon op de meldknop duwen als iemand in jouw ogen “racisme light” toepast. En dan ben ik benieuwd wat er zou gebeuren als je een post als “ik had gehoopt dat vd haar zou winnen” zou melden bij de moderatoren. Maar ik denk dat je het antwoord zelf ook wel weet…

Reiger 11 oktober 2021 om 15:06

Heerlijk dit feuilleton! Mijn kaasplankje is al leeg, het zakje borrelnootjes is open en het koffiezetapparaat pruttelt lekker door. Dankjulliewel voor de vermakelijke middag tot zover. Jullie gaan toch wel gewoon door tot etenstijd?

Beer 11 oktober 2021 om 15:10

Beste Michel.,

als iemand mij hier niet de les moet komen spellen, ben jij het wel. Jij bent immers de grote aantstoker van de haat op deze mooie site richting REV, Patje en Wolfpack met een dagdagelijkse dosis venijnige haatposts. Dus denk even na over een nieuwe rol voor je zelf om de sfeer op deze site wat aangenamer te maken.

Los daarvan, als de meldknop niet tot resultaat heeft dat het ‘racisme light’ verdwijnt, lijkt het me best nuttig om er een discussie over te starten. Jammer genoeg is het resultaat dat een aantal online heroes als Michiel en Marik weer vol de man spelen en een sterke poster als Murcia zich hierin laat meeslepen ipv dieper op de werkelijk inhoud in te gaan. “Ik had gehoopt dat vd haar zou winnen” is uit zijn context-gerukt natuurlijk perfect ok. Maar je begrijpt ook wel dat je hier het grotere plaatje moet zien.

Marik 11 oktober 2021 om 15:18

Laten we het eens omdraaien, het feit dat een sterke reageerder als Murcia op deze manier reageert zou jou iets moeten zeggen beer. Maar zoals eerder gesteld, zelfreflectie is jou wat vreemd. In jouw wereld zakt iedereen die het met jou oneens is, per definitie door het ijs. Jij bent het vast met me eens dat dit een wat scheve manier van naar de werkelijkheid kijken is. En ik weet zeker dat je het begrijpt.

Michelangelo 11 oktober 2021 om 15:25

@Beer,
ik ben dat niet met je eens.

Er zijn een heleboel wat minder frequente bezoekers die er niks van snappen dat een opmerking als ‘ik had liever vd haar zien winnen” tot zo’n polemiek leidt.
Wat mij betreft is het aan wielerflitsers om reacties te melden waar ze aanstoot aan nemen, en aan de moderatoren om te beoordelen of reacties voldoen aan de huisregels.

Context? Wie bepaalt die? Jij? Ik? De moderator? De poster zelf? Als je gaat verwachten dat moderatoren de reacties ook moeten beoordelen op hun context, dan gaat het een puinhoop worden. Jouw context was hier Belgenhaat, mijn eerste reactie was dat notriple gewoon een vd Haar fan is, of (ook heel realistisch) niet bijzonder fan van Iserbyt. Welke context zouden de mods hebben bij de post van Notriple? Of hangt dat straks ook af van de poster in plaats van de inhoud? En krijg je dat als iemand anders exact dezelfde post plaatst in 1 keer wel moderatie gaat plaatsvinden, of juist niet. je vraagt daarmee iets aan moderatoren wat je eigenlijk niet van ze kunt of zou moeten verwachten.

Soms moet je er gewoon niet meer van maken dan het is. En moet je niet jouw interpretatie/contect van de post als waarheid poneren en daar vervolgens boos over worden. Want voor je het weet krijg je draadjes als deze. En da’s niet voor het eerst, Beer.

Michiel 11 oktober 2021 om 15:25

Hilarisch die Beer. Ik zou dagelijks haatposts over dat voetballertje hier neerplempen. En ook nog eens de aanstoker zijn haha. Ik denk idd dat je me verwart met Michel. Na de racismekaart wordt nu de slachtofferkaart gespeeld. Wat ik al zei, pathetisch

Reiger 11 oktober 2021 om 15:35

Is Beer technisch K.O.?

Michiel 11 oktober 2021 om 15:41

Denk ut. Ik heb voor Beer dan ook een nummer in het muziek topic geplaatst

Limal 11 oktober 2021 om 16:11

En ondertussen zit notriple in zijn donkere, vochtige trollenbunker in zijn vuistje te gniffelen omdat hij weer geslaagd is in zijn opzet…

Maillot à Pois 11 oktober 2021 om 17:07

Jezus, wat voor een draak van een draad is dit geworden.
Ik neem uitdrukkelijk afstand van alle claims van racisme en de compleet disproportionele ophef rond een stomme opmerking.
Beer is mijns inziens wel niet de enige verantwoordelijke daarvoor. Met zijn eerste opmerking was niet heel veel mis.

Marik beslist om op die opmerking in te gaan. Marik geeft aan dat de opmerking op notriple misschien wel terecht is, maar beslist toch om de discussie even open te trekken naar het algemene reageergedrag van Beer. Marik adviseert Beer om het lekker te laten gaan, maar blijft zelf maar verder reageren en laat het dus zelf helemaal niet gaan. Marik brengt hulde aan de genuanceerde posts van Murcia (en terecht), maar blijft de boel verder oppoken in zijn eigen reacties.
Ik vind het allemaal behoorlijk hypocriet.
It takes two to tango, heren.

toiletduck 11 oktober 2021 om 08:40

Iserbyt, de koning van oktober en november. Die kan op deze manier over 10 jaar wel eens een heel bijzonder palmares bij elkaar gefietst hebben: schier onklopbaar in de eerste crossmaanden, niks meer winnen vanaf half december. Doet ie knap!

Koers 11 oktober 2021 om 10:01

Opa Eli, kan dan maar een mooie wikipedia overleggen aan de kleinkinderen.

Craig Vanderswag 11 oktober 2021 om 10:36

Het zou bijzonder onverstandig zijn om het niet zo te spelen uiteraard.

Barry Batsbak 11 oktober 2021 om 09:22

Het is niet mijn favoriete crossertje, maar Iserbyt deed dit heel gecontroleerd en netjes. Goede fietsbeheersing, zag er solide uit. Of het goed genoeg is om mee te doen als de supertalenten weer meerijden is maar zeer de vraag, maar dit zag er in elk geval goed uit. Je kunt de eerste wereldbekerwinst maar binnen hebben.

Michelangelo 11 oktober 2021 om 09:32

Ik hoor hem ook niet meer oprakelen dat hij vdp en van aert dit jaar het vuur aan de schenen gaat leggen. Was voorgaande jaren anders. Hij heeft zich gerealiseerd dat zijn seizoen duurt tot december.

Beer 11 oktober 2021 om 10:32

Het zag er energiek en vinnig uit gisteren. Hij bleef sprintjes trekken waardoor ik me afvroeg of de 3 kleppers nu nog echt zoveel harder zouden kunnen (op dit parcours).

Barry Batsbak 11 oktober 2021 om 10:45

Misschien ook wel door de weersomstandigheden. In de kou met ijswater hebben ze hem al een paar keer als een drijflijk naar de camper moeten dragen. Misschien verteert hij deze omstandigheden gewoon veel beter. Het voluit doortrekken en door blijven trekken van gisteren zag er in elk geval strak en krachtig uit. En dat geblaat op voorhand dat hij zich zeker in het gevecht met MvdP en WVA gaat mengen horen we gelukkig nu niet, of in elk geval niet erg prominent. Heb liever dat hij op voorhand zijn mond houdt en dan de tenoren verrast dan die hoogmoed en vervolgens hard door de mand vallen.

Hermans ook erg goed gisteren trouwens, zonder valpartij was dat een leuk gevecht geworden.

Michelangelo 11 oktober 2021 om 14:52

Eens Barry,
hij mag me verrassen door een keer VdP of Van Aert te kloppen als die een beetje gerodeerd zijn. Dat heb ik ook liever dan iedere keer dat geblèt vooraf om vervolgens niet te leveren.

@Beer,
Iserbyt ging inderdaad behoorlijk te keer op sommige stroken. Maar ik ben er persoonlijk van overtuigd dat met name VDP hier ook wel een parcours had op zijn maat. Ik denk namelijk dan ondanks de langere gestalte VDP minstens net zo hard door de bochten gaat, en ook qua optrekvermogen gewoon de evenknie is van Eli. En gezien de resultaten van voorgaande jaren in draai-en-keer crossen ook gewoon een stapje daarboven door net wat meer techniek en inhoud.

Beer 11 oktober 2021 om 15:03

Klopt Michel., VDP zou vermoedelijk nog wel van Iserbyt weggereden zijn. Van Aert zie ik dat op het parcours van gisteren en met deze vorm van Iserbyt als minder snel doen.

Michelangelo 11 oktober 2021 om 15:08

@Beer,
meest waarschijnlijke scenario zou dan zijn dat Iserbyt als een Belgisch / Vlaams vlaggetje achter vlaggenstok VDP aan zou wapperen. Een paar rondes op de limiet in het wiel, totdat er ergens een keer een klein foutje wordt gemaakt en de vlag van de stok waait… Zo is het in het verleden wel vaker gegaan; een halve cross mee kunnen, maar dan 1 of 2 kleine foutjes en de vogel is gevlogen.

Barry Batsbak 11 oktober 2021 om 15:17

Van der Poel had dit gevoelsmatig wel gehaald van Iserbyt, veel draaien en vanuit praktisch stilstand jezelf lanceren is 100% zijn ding. Van Aert wat minder en die zou op dat technische schuintje waar Vanthourenhout een paar keer bijna de netten in ging ook wat meer moeite hebben (ruwe schatting). Pidcock er een beetje tussenin, die is toch ook wel donders behendig met de fiets.

Ben wel benieuwd naar Fayetteville. Naar aanleiding van wat Iserbyt en Hermans daar laten kunnen we wel een inschatting maken voor het WK (weersomstandigheden uiteraard daargelaten).

Headlines

Materiaalzone

Populair