Egan Bernal: “Ik richt mij volledig op volgend seizoen”

Egan Bernal: “Ik richt mij volledig op volgend seizoen”

Egan Bernal - foto: Cor Vos

Egan Bernal komt dit seizoen niet meer in actie. De Tourwinnaar van 2019 bevestigt op Instagram dat hij dit jaar geen wedstrijden meer zal rijden en zich richt op volgend seizoen.

“Ik zal dit seizoen niet meer aan wedstrijden deelnemen”, schrijft Bernal. “Na de gezondheidsproblemen die ik heb gehad tijdens de Tour, ben ik nu 100% gefocust op mijn herstel en mijn terugkeer in 2021”, geeft hij aan. “Ik heb een moeilijke tijd achter de rug, maar dit heeft mij ook motivatie gegeven om nog harder te werken om mij weer goed te voelen op de fiets.”

Bernal verliet vorige maand vroegtijdig de Tour de France vanwege problemen met zijn knie en rug. Eerder deze week schreef Cyclingnews al dat Bernal de Ronde van Spanje zal overslaan. Chris Froome en Richard Carapaz krijgen bij INEOS Grenediers het kopmanschap voor de Spaanse rittenkoers toebedeeld.

Dit artikel delen:

12 Reacties

Murcia 10 oktober 2020 om 19:30

Begrijpelijk, gaat volgend jaar natuurlijk weer gewoon meedoen om de zege in de Tour en Brailsford heeft met de geldbuidel van INEOS ook supersterke ondersteuning voor hem binnen gehaald.

Franco Ballerini 10 oktober 2020 om 19:30

Te vroeg gepiekt, zoals zoveel Colombiaantjes voor hem?

Gladiool 10 oktober 2020 om 19:51

Als ik de Tour win, wil ik best ook ‘te vroeg pieken’.

Buiten dat is toch meerdere keren verklaard dat ie rugpijn had door het trainingsregime tijdens de corona-onderbreking?

Beetje voorbarig wellicht..

Franco Ballerini 10 oktober 2020 om 19:59

Misschien (en hopelijk) te voorbarig. ZIijn Tourwinst was prachtig, maar bij een normaal verloop had Thomas deze gewonnen.

Peetvader 10 oktober 2020 om 21:37

Euh nee, Bernal was bergop duidelijk de beste vorig jaar.

Jan 10 oktober 2020 om 20:29

klote fiets houding op die plastic overrated pinarello.
haal die studenten daar weg die ook Geraint thomas en froome achterlijk op die fiets zetten.
maar goed, tis maar een tip

Wim Kruithof 10 oktober 2020 om 22:06

Jan, heerlijke neutrale tip vanuit rust…

Groetjesaandevoetjes 11 oktober 2020 om 00:36

Ik zou een open sollicitatie naar Brailsford sturen als ik jou was

Stacey Dijkstra 11 oktober 2020 om 03:03

Bernal wordt naar mijn mening overschat. Ik moet het ook volgend jaar nog maar zien..

Chasse_patate 11 oktober 2020 om 08:02

Net zoals Zeverepoel

kleomantre 11 oktober 2020 om 09:07

Ik zou voor nog een seizoen verder kiezen. In de lente wordt meer en prettiger gekoerst dan in de winter.

Jean Dumas 11 oktober 2020 om 09:18

Mentaal leeg, kan zich niet meer opladen.

Headlines

Materiaalzone

Populair