‘Einde seizoen Bernal, Vuelta voor Froome en Carapaz’

‘Einde seizoen Bernal, Vuelta voor Froome en Carapaz’

Het seizoen van Egan Bernal zit erop. Volgens Cyclingnews komt de Colombiaan dit jaar niet meer in actie.

Het gerucht dat de 23-jarige renner na zijn teleurstellende Tour de France (afgestapt na zestien ritten) zijn opwachting zou maken in de Vuelta a Espana kan daarmee naar het rijk der fabelen worden gestuurd. Het besluit is overigens nog niet officieel door de ploeg bevestigd.

Vuelta
INEOS-Grenadiers zou in de Vuelta mikken op Chris Froome en Richard Carapaz als kopmannen. Andere gegadigden voor een plekje in de selectie zijn Andrey Amador, Ivan Sosa, Sebastián Henao en Christian Knees. De volledige selectie wordt binnen enkele dagen verwacht.

Carapaz zou dit jaar aanvankelijk zijn eindzege in de Giro d’Italia verdedigen, maar de Ecuadoraan werd later aan de selectie van de Tour de France toegevoegd om het gat van Froome en Geraint Thomas (die niet werden geselecteerd) op te vullen.

In Parijs eindigde Carapaz als tweede in het bergklassement en noteerde hij twee tweede plaatsen in rituitslagen (etappe 16, gewonnen door Lennard Kamna, en etappe 18, gewonnen door ploegmaat Michal Kwiatkowski).

Froome reed als zes keer eerder de Vuelta, waarvan hij de edities in 2011 en 2017 wist te winnen. Voor de 35-jarige Brit wordt het zijn laatste grote ronde in dienst van INEOS-Grenadiers. Na dit seizoen stapt hij over naar Israel Start-Up Nation.

Dit artikel delen:

36 Reacties

lander luypaert 8 oktober 2020 om 10:29

Wat een rare titel.

ZwartebroekengeIetrui 8 oktober 2020 om 10:29

Titel laat mij denken dat het einde seizoen is voor Bernal, Froome en Carapaz.

lander luypaert 8 oktober 2020 om 10:34

Edit redactie: aangepast.

Merlinappa 8 oktober 2020 om 10:30

Gekke titel. Ik dacht dat het einde seizoen was voor alle drie de renners én alle kopmannen in de Vuelta. Misschien geen komma plaatsen, maar een puntkomma redactie.

Scibby 8 oktober 2020 om 10:33

Ben heel benieuwd naar Froome. Het lijkt erop alsof hij niet meer op niveau kan komen maar wie weet.

fudd 8 oktober 2020 om 10:34

Edit redactie: aangepast.

Dario Koelkast 8 oktober 2020 om 10:40

Sebastian?

madeinstars 8 oktober 2020 om 10:34

Met Bernal moet dan wel het nodige mis zijn zou je denken?

Speedyvreter 8 oktober 2020 om 11:12

Hij trapt nog altijd z’n waardes, niks aan de hand. Vuelta skippen is met oog op de volgende Vuelta.

Marveloke 8 oktober 2020 om 10:34

Rare titel. Wat betreft de Vuelta; ik zie het niet gebeuren voor Froome. Snap niet dat mensen hem nog steeds in de rol van kopman willen zien. Misschien dat hij volgend jaar weer wat beter voor de dag komt, maar dit jaar is niet zijn jaar. Dit jaar is eigenlijk niemand zijn jaar omdat het gewoon een vreselijk kutjaar is

Veloburto 8 oktober 2020 om 12:59

Ze gunnen hem gewoon een afscheid. Is toch gepast? Hij heeft Sky 7 grote rondewinsten gebracht

Panache 8 oktober 2020 om 13:57

Indien 2020 het ergste jaar uit je leven is, dan mag je gemiddeld gezien in je handjes knijpen. Neem Froome: 2019 was zijn k*tjaar. Niet alles valt of staat met Corona.

KnightBiker 8 oktober 2020 om 10:35

Is dit tevens om duidelijk te maken dat Thomas de Vuelta niet zal halen wegens zijn breukje?

Johnny7 8 oktober 2020 om 10:59

Lijkt me wel, als je nu een tijdje rust moet houden kom je tijd te kort om je goed voor te bereiden voor de Vuelta. Jammer voor Thomas dat hij dit seizoen geen enkele uitslag kan rijden maar nu komt het niet door motivatie gebrek maar door een ongelukkige blessure.

Wheely 8 oktober 2020 om 10:37

Thomas zijn blessure blijkbaar dusdanig ernstig dat een Vuelta er niet in zit.

rogierb 8 oktober 2020 om 10:42

Wat zal dat Israel Start-Up Nation spijt hebben van het aantrekken van Froome. Hij zal daar ook niet voor een appel en een ei gaan fietsen.

SolitaryShell 8 oktober 2020 om 10:54

Israel is toch een opvanghuis voor bejaarde uitgerangeerde renners? Heel nobel van ze. Is het ook een ANBI? Ik overweeg een gift.

Massimo Bataille 8 oktober 2020 om 11:04

Israel zal geen spijt hebben hoor
Dat hij nog koersen zal winnen weet niemand ( al vermoed ik ook van niet), maar de commerciële waarde van Froome is immens.
Niet Sagan, VdPoel of Alaphilippe is de meest bekende renner ter wereld hoor, het is Chris Froome. En het is een stuk gemakkelijker om geld binnen te halen met deze renner in de ploeg.

rogierb 8 oktober 2020 om 11:09

Ja, een gigantische uitstraling heeft ie die Froomey.

kleomantre 8 oktober 2020 om 12:53

Het is deels een Israëlische lobby en daar past die *kuch* gentleman wel bij.

SprintMaster 8 oktober 2020 om 13:15

Hopelijk hebben ze Froome een prestatie contract aangeboden. Anders zonde van het geld.

Murcia 8 oktober 2020 om 14:14

Adams heeft verblind door zijn grootheidswaan Froome een veel te hoog salaris aangeboden. De commerciële waarde van Froome was al nooit zo hoog, maar zijn laatste Touroverwinning is nu drie jaar geleden. Kortom een eeuwigheid. Als hij nu de Vuelta zou winnen biedt dat weer enig perspectief om tenminste wat van de investering terug te krijgen maar het lijkt me waarschijnlijker dat Chris zelf na volgend seizoen al wat water bij de wijn moet doen. INEOS kan trouwens met Carapaz een prima kandidaat voor de overwinning leveren en als Sivakov mee zou doen heb je gelijk een schaduw kopman.

john 8 oktober 2020 om 14:27

Lees jij geen nieuws kranten hij gaat daar ff 15 milj ophalen in drie jaar ,hoe zot kan je zijn om deze d renner te contracteren

Jean Dumas 8 oktober 2020 om 10:42

Hup Cara.

LeDouche 8 oktober 2020 om 12:10

Hup cara i.h.k.v. allemaal aan de puffer?

Yeez 8 oktober 2020 om 10:58

Carapaz kwam goed uit de tour. Die gaat wel zijn ding doen in de vuelta

ivo001 8 oktober 2020 om 11:19

Sivakov en van Baarle lijken me ook wel kandidaten.
En misschien dat Dunbar na 6 weken herstelt is van zijn gebroken sleutelbeen?

Luca Quasi 8 oktober 2020 om 12:29

Van Baarle niet in Vlaanderen?

horsm 8 oktober 2020 om 11:49

Goh, wat een verloren seizoen voor Bernal.

Mocht de vuelta gereden worden, dan is Carapaz trouwens echt een kanshebber. Hij was in de laatste week van de Tour al goed, en de Vuelta ligt hem, denk ik, iets beter.

SprintMaster 8 oktober 2020 om 13:18

Een duel Carapaz-Dumoulin zou leuk zijn. Maar ben bang dat het niet door gaat.

leo jansen 8 oktober 2020 om 13:43

Een beetje meer respect voor Froome is wel op zijn plaats…Ik hoop dat deze grote sportman volgend jaar nog op zijn oude niveau gaat komen.

rogierb 8 oktober 2020 om 14:33

Respect zeker, maar ik geloof niet in wonderen.

jan jansen 8 oktober 2020 om 16:54

Respect heeft hij verloren in de Vuelta van 2017 en de daarop volgende Giro.
Hoe kun je respect hebben voor bedriegers?

Dr op en dr over 8 oktober 2020 om 21:56

Jan Jansen ..> Want jij bent de arts die inmiddels heeft gepresteerd wat niemand tot nu toe voor elkaar heeft gekregen ?

Sinds wanneer is salbutamol prestatie verbeterend ? En sinds wanneer is het verboden ?

Bij mijn weten mag je het gewoon in je lichaam hebben. En is inmiddels via meerdere universitaire labo’s aangetoond hoe makkelijk je de cijfers kan laten fluctueren.

Maar als jij het beter weet, dan denk ik dat velen hier erg benieuwd zijn naar je diepgaande onderzoek naar salbutamol en de effecten er van.

AUB wat uitleg voordat je vanuit je luie zetel iemand een bedrieger noemt. Want blijkbaar weet jij veel meer dan wij allemaal bij elkaar ? Heb je inzage gehad in het dossier dat is ingeleverd bij het WADA , UCI en Brits Olympisch comité.

We wachten in spanning af …

ProfrondeZevenbergen 8 oktober 2020 om 19:56

@jj
Ik zou als ik jou was een andere sport zoeken.

Dr op en dr over 8 oktober 2020 om 21:31

+1

Headlines

Materiaalzone

Populair