Egan Bernal gaat niet meer van start in Dauphiné

zaterdag 15 augustus 2020 om 11:34
Egan Bernal gaat niet meer van start in Dauphiné

foto: Cor Vos

Egan Bernal gaat vandaag niet meer van start voor de vierde etappe in het Critérium du Dauphiné. Volgens Franse media kampt de Colombiaanse renner van Team Ineos met rugproblemen en laat hij daarom de twee slotritten naar Megève links liggen.

“Hij gaat niet van start vandaag”, bevestigde ploeggenoot Geraint Thomas voor de start van de vierde etappe. “Hij heeft last van zijn rug en het beste voor hem is om het rustig aan te doen. Het is nog zo’n korte tijd tot aan de Tour de France, dus het is belangrijk dat hij 100 procent herstelt en dan weer goed is. Volgens mij is het geen groot probleem. Het is beter om nu voorzichtig te zijn. Hij heeft hiervoor al twee wedstrijden gereden, dus hij had de competitie die hij nodig had.”

Bernal wordt, als titelverdediger, bij de grootste kanshebbers gerekend voor de Tour de France. Aan het begin van het jaar legde hij in de Tour Colombia al beslag op de vierde plek. Tijdens de coronabreak was het even spannend of hij wel op tijd terug in Europa zou zijn voor de hervatting van het seizoen, maar een speciale sportersvlucht bood uitkomst. De Colombiaan bleek het winnen niet verleerd en zette de Franse vierdaagse La Route d’Occitanie achter zijn naam.

foto: Cor Vos

In de Tour de l’Ain moest hij vervolgens zijn meerdere erkennen in Primož Roglič. De Dauphiné begon hij met een derde plaats in Saint-Christo-en-Jarez achter Wout van Aert en Daryl Impey, waarmee hij meteen vier bonificatieseconden voorsprong op de concurrentie nam. In de rit naar de Col de Porte moest hij zijn meerdere erkennen in concurrenten als Roglič, Pinot en Buchmann. En ook in Saint-Martin-de-Belleville moest hij gisteren tijd prijsgeven.

Nils Politt
Bernal is niet de enige renner die het startvel in Ugine niet tekende vandaag. Israel Start-Up Nation moet het in de laatste twee dagen stellen zonder Nils Politt. De Duitser heeft last van zijn knie sinds een valpartij in de openingsetappe.

Dit artikel delen:

66 Reacties

Vinyakke 15 augustus 2020 om 11:38

Hola, wat is dit..!!?? Was al niet normaal dat die aan de staart van de favorieten binnenrolt de laatste 2 ritten. Benieuwd wat er aan de hand is…

0
Abdoe 15 augustus 2020 om 11:39

Schijnt last te hebben van rugpijn.

0
Turtlehead 15 augustus 2020 om 11:45

Dan weet je meer dan wij. Bron?

0
Marik 15 augustus 2020 om 11:52

Schildpadhoofd, dat staat in het artikel boven de reacties

0
horsm 15 augustus 2020 om 11:39

edit wf: niet doen

Roglic-Pinot dus: ook een mooi duel.

0
Turtlehead 15 augustus 2020 om 11:45

… totdat Pinot huilend moet afstappen.

0
Apemantus 15 augustus 2020 om 11:41

Jammer toch wel. Kaarten waren al aardig geschud maar nu is de spanning er al helemaal uit.

0
Panache 15 augustus 2020 om 12:21

Spanning in de Dauphine? Er gaat echt niemand van de favorieten in het rood om deze eventueel te kunnen winnen.

0
Petros 15 augustus 2020 om 12:29

@Panache,

En dan wint Roglic deze als nog. Zelfs door niet al te diep te gaan. Nee zonder gekheid, een voorbereidingskoers zegt iets, maar zegt ook niets. Dat verschilt enorm per wielrenner. Wielrennen is voor een groot deel fysiek, maar onderschat het mentale gedeelte niet.

0
Apemantus 15 augustus 2020 om 12:56

Ik sprak meer in het kader van het grotere plaatje, Jumbo vs Ineos. Maar ook op dat vlak was het eigenlijk niet meer zo interessant. Gelukkig hebben we vandaag ook Lombardije.

0
Glorious 15 augustus 2020 om 11:43

Ik denk dat hij buiten zijn rug ook niets in te brengen heeft tegen Roglic. De man is zo geschrokken van het niveau Jumbo..

0
Chasse_patate 15 augustus 2020 om 11:57

Whaha zou mooi zijn

0
Koers 15 augustus 2020 om 11:43

tour is beslist, tom wint.

0
S. Morgenstern 15 augustus 2020 om 11:44

Balen! Voor deze twee ritten niet zo belangrijk, want hij leek niet de vorm te hebben om het hier nog interessant te hebben. Richting de Tour wel vervelend dat één van de smaakmakers geen ideale voorbereiding heeft.

0
Stacey Dijkstra 15 augustus 2020 om 11:44

Ik denk dat dit vooral is om het trainingsschema naar de tour toe even aan te passen. Er is werk aan de winkel bij Ineos…

0
Glorious 15 augustus 2020 om 11:47

dat zou inderdaad goed kunnen, wel heel toevallig.
Het zou echt ongeloofwaardig zijn als Bernal en Froome straks in de tour iedereen op een hoop rijden…

0
ssj 15 augustus 2020 om 11:58

Van Bernal is dit toch best geloofwaardig? Iets minder dan Roglic nu. Maar verder leek hij tot gister prima in orde

0
vanSpringel 15 augustus 2020 om 12:24

Supercompenseren, verwacht. Na maandag ook voor de andere Ineos TdF deelnemers.

0
SolitaryShell 15 augustus 2020 om 13:36

Nog even een pakketje fluimucil bestellen.

0
Onie 15 augustus 2020 om 11:44

Als het rugpijn is, dan is het niet de eerste deze Dauphine (Bennoot, Bonifazio). Idee dat het meer speelt dan normaal.

Als Buchmann zou ik ook maar oppassen dan.

0
Valvuillerdemoz 15 augustus 2020 om 11:57

Maar goed dat TJV Bennet hier niet mee heeft, dan.

0
Joaquim Agostinho 15 augustus 2020 om 13:02

Een pijntje en je wordt uit voorzorg uit de koers gehaald, niet zo onverstandig.

0
fietsvriend 15 augustus 2020 om 11:45

INEOS aka de zandmannetjes academy

0
Frank V 15 augustus 2020 om 11:45

Terug naar het lab!

0
Jan Blokland 15 augustus 2020 om 11:45

Oei, wat zal de reden zijn. Ziek, of misschien toch ook corona. Dan heeft hij een probleem.

0
Turtlehead 15 augustus 2020 om 11:47

Hallo Jan, hij heeft rugproblemen. Zie het artikel hierboven (waar je op gereageerd hebt). :)

0
Jan Blokland 15 augustus 2020 om 11:48

Oké, ik had nog geen tekst erbij toen ik het zag. Laten we hopen dat het meevalt voor de TOUR

0
horsm 15 augustus 2020 om 11:46

Gelukkig heeft Ineos nog twee andere kopmannen…

0
Lord Melchett 15 augustus 2020 om 11:46

Verstandig dat hij niet verder gaat.
Bij Ineos neemt men geen risico mbt de Tour de France.
Wel jammer voor de spanning in de Dauphine.

0
Glorious 15 augustus 2020 om 11:48

Spanning? Bernal en Ineos waren al kansloos.

0
Wheely 15 augustus 2020 om 11:46

Hopelijk is het niet iets wat te lang gaat duren, ik wil nog wel een beetje strijd zien in de Tour. Ineos heeft wel een probleem, deze Dauphiné is zeker geen ideale voorbereiding voor ze.

0
ProfrondeZevenbergen 15 augustus 2020 om 11:48

Zo, dat is pas nieuws. Het is Voor een leuke Tour niet te hopen dat het lang duurt.

0
Marik 15 augustus 2020 om 11:50

Oei oei oei, alles op Froome daar haha

0
tendam 15 augustus 2020 om 11:51

Die gast lijkt wel compleet overtraind. Twee weken rust is misschien voor hem wel de ideale voorbereiding.

0
Melkzuur 15 augustus 2020 om 11:56

Best mogelijk. Als je zijn trainingsritjes bekijkt, kun je je afvragen of zulke volumes wel gezond zijn.

0
Groningen 15 augustus 2020 om 12:18

Laten we het hopen. Ik ben niet echt fan, maar voor de spanning in de tour hoop ik dat hij op niveau zal zijn.

0
josi 15 augustus 2020 om 11:54

Benieuwd waar die rugpijnen vandaan komen. Nergens gevallen de laatste tijd, voor zover ik weet. Of is het omdat hij de last van het hele team moet dragen? Lijkt me in ieder geval een mooie kans voor Sivakov om eens wat te proberen in de Dauphiné.

0
Wildebert 15 augustus 2020 om 11:57

Is hij gevallen, zwakke plek, of moet de motor power software door wat knappe koppen worden bijgeregeld? Ik houd nog even vertrouwen in hem. Zo’n update doet bij Max ook soms wonderen.

0
Jean Dumas 15 augustus 2020 om 12:02

Was al bang dat er iets van overbelasting in zijn houding zat. Ging meteen overal voor de winst, in Occitanie nog te doen, maar in de Ain werden ze meteen op de knieën gedwongen door het Jumbo-tempo.

0
Scott Sunderland 15 augustus 2020 om 12:04

Ik denk dat hij te veel westrijden achter elkaar reed en last heeft van een vorm van overbelasting. Je kunt ook te veel rijden en te vaak diep gaan. De frisheid is er vanaf. Deze jongen is erg jong nog. Beetje meer in bescherming nemen. Te gretig wellicht.

0
Poeksel 15 augustus 2020 om 12:30

Tien ritten in twee weken, dat is inderdaad wel veel.

0
Baukema Tomoulin 15 augustus 2020 om 12:09

Oftewel vandaag gaat iemand (behalve Sivakov) van Ineos in de aanval om nog wat van de Dauphiné te maken net als vorig jaar. Ik gok op Kwiat

0
bartp25 15 augustus 2020 om 12:09

@fred ik hoop dat je de weddenschap nog niet bent aangegaan. Overwinning bernal lijkt ver weg.

0
Wildebert 15 augustus 2020 om 12:12

Had hij zijn huis er al op ingezet?

0
bartp25 15 augustus 2020 om 12:18

Ik ga er van uit dat hij niet zo dom is.

0
vanSpringel 15 augustus 2020 om 12:27

Ja, Fred had z’n huis er al op ingezet. Via Unibet denk ik.

0
Joaquim Agostinho 15 augustus 2020 om 12:55

Fred heeft vast een onverklaarbaar bewoonde woning…

0
bartp25 15 augustus 2020 om 13:08

Ik weet zijn excuus al voor vandaag. Ja Roglic was de sterkste maar Bernal was er niet en die had het veel beter gedaan

0
ervee 15 augustus 2020 om 13:18

Hahaha, ik denk dat die tot de laatste etappe in Parijs blijft volhouden dat Bernal de Tour gaat winnen

0
Fred Postma 15 augustus 2020 om 13:38

Bernal neemt even een paar dagen rust, hij heeft genoeg gezien. En komt hier niet voor de dauphine.
Slimme zet. Nog even voor de tv kijken hoe Jumbo zich verder in het zweet werkt. En lekker fris naar de tour.

0
S.t.B 15 augustus 2020 om 12:13

High Tech campus Ineos was de Bernal 2.0 update vergeten.

0
  • 1
  • 2

Headlines

Populair

Materiaalzone