Dylan Groenewegen: “Het wiel van Sam Bennett was de juiste plek”

woensdag 26 februari 2020 om 14:07
Dylan Groenewegen: “Het wiel van Sam Bennett was de juiste plek”

foto: Cor Vos

Schouderklopjes voor Dylan Groenewegen na een perfecte sprint in de vierde etappe van de UAE Tour. In een koninklijke sprint hield hij Fernando Gaviria van de overwinning en pakte zo zijn derde zege van het seizoen.

“Deze is erg fraai. Alle sprinters zijn hier, inclusief ikzelf”, zei Groenewegen in het flashinterview. “Op de eerste dag (toen hij de nummer vier was in de daguitslag, red) was ik niet in de positie om echt mee te kunnen sprinten. We hadden op de video wel gezien dat de snelheid erg goed was. Vandaag was iets anders. In de laatste bocht zat ik in een erg goede positie. We pakten de overwinning, dus dat is erg mooi.”

Of hij de kijker kon meenemen naar hoe hij zichzelf positioneerde in de laatste kilometer, wilde de interviewer nog weten. “Dat weet ik niet precies”, lachte de sprintkopman van Jumbo-Visma. “Het team deed haar werk erg goed in de laatste drie kilometer. Daar schoven we op. Iedereen deed een erg sterke lead-out en Christoph Pfingsten bracht me naar de laatste bocht. Toen zat ik in het wiel van Sam Bennett en dat was de juiste plek.”

Dit artikel delen:

14 Reacties

Rhohan 26 februari 2020 om 14:28

Pfingsten is misschien wel de man die ze een beetje misten bij Jumbo. Erg slim gereden

Jopie 26 februari 2020 om 15:27

Ik had de vorige sprints juist het idee dat Pfingsten de snelheid en hardheid miste om Groenwegen voorin te houden/brengen. Vandaag overigens nog niets van de etappe gezien. Maar op basis van de vorige sprints zou je Martin beter later in de trein kunnen gebruiken om het tempo gedurende wat langere tijd hoog te houden en Pfingsten de eerste 100km op kop kunnen laten rijden.

ivo001 26 februari 2020 om 15:00

Mooi overwinning! Maar er zijn ook nog een aantal goede sprinters die er nu niet bij zijn zoals: Sagan, Kristoff, Jakobsen, Philipsen, Sarreau, Coquard, Bouhanni, Nizzolo. Neemt niet weg dat hij een aantal hele grote hier klop geeft, deftige top 10.

lander luypaert 26 februari 2020 om 15:02

De sprinters die jij noemt zijn ofwel klassieke renners die sterk zijn in een uitgedund peloton. Ofwel Sprinters die nog niet veel hebben gewonnen maar wel meedoen om top 5-10 ( Philipsen, Sarreau) ofwel 2e rang sprinters.

buk49 26 februari 2020 om 15:27

Uiteraard zijn niet alle sprinters aanwezig. Vele sprinters die jij noemt hebben topsprinters als ploeggenoten die er wel zijn… Jakobsen (Bennett) Sagan (Ackermann) Sarreau (Demare) Kristoff, Philipsen (Gaviria)… En dan vergeet je eigenlijk de enige sprinter die je punt enigszins valide maakt: Viviani. Eigenlijk waren je eerste twee woorden gewoon een goede analyse :).

fransthys 26 februari 2020 om 15:32

Ook niet aanwezig Elia Viviani.

Jalabertje 26 februari 2020 om 18:31

Mokuuum! Op weg om de beste Amsterdamse wielrenner aller tijden te worden!

Joachim Agostinho 26 februari 2020 om 20:04

Wellicht 020’s beste sprinter, de meeste sprinters zijn gemankeerde wielrenners!

Bazzz 27 februari 2020 om 00:34

Dan vallen de Amsterdamse wielrenners doorgaans wel erg tegen.

john 27 februari 2020 om 07:19

IK wil hem nog wel eens zien wereldkampioen worden ,zo als de bekendste en helaas te vroeg overleden Amssterdammer

Romāns Vainšteins 27 februari 2020 om 07:49

Knetemann een Amsterdammer? Geen schijn van kans dan.

Joachim Agostinho 27 februari 2020 om 09:11

Knetemann inderdaad, voormalig stratenmaker, zei over de bestrating op de Dam " je ken wel sien dat ik die niet gelegen hep"

Viktrodriguez 27 februari 2020 om 09:11

@ RV: De Kneet was een Amsterdammer, ja, dus een pure sprinter als Groenewegen is volstrekt kansloos voor die titel.

Jalabertje 27 februari 2020 om 05:45

@bazzz mwoa je moet er niet te veel van verwachten. Wielrennen is nou eenmaal meer een sport voor boerenjongens dan voor stedelingen