Dwars door Vlaanderen: Alpecin-Fenix maakt ploeg rond Van der Poel bekend

maandag 29 maart 2021 om 13:46
Dwars door Vlaanderen: Alpecin-Fenix maakt ploeg rond Van der Poel bekend

foto: Cor Vos

Alpecin-Fenix heeft zijn ploeg voor Dwars door Vlaanderen aangekondigd. Middelpunt in de zeven renners tellende selectie is Mathieu van der Poel, die zijn titel van twee jaar geleden mag proberen te verdedigen. Vorig jaar ging de klassieker niet door.

Van der Poel won in 2019 Dwars door Vlaanderen in een sprint met een kopgroep, die in de finale tot stand was gekomen. Het was destijds zijn eerste zege in een WorldTour-wedstrijd. Woensdag keert de Nederlandse kampioen terug in koers na zijn derde plaats in de E3 Saxo Bank Classic. Zondag liet hij Gent-Wevelgem aan zich voorbijgaan.

Van der Poel wordt woensdag omringd door onder anderen Belgisch kampioen Dries De Bondt, Sylvan Dillier, die in Gent-Wevelgem terugkeerde na een sleutelbeenbreuk, debutant Tim Merlier, die dit seizoen al Le Samyn, de GP Monseré en de Bredene Koksijde Classic wist te winnen, en Jasper Philipsen. Jonas Rickaert en Otto Vergaerde zijn de andere namen in het team.

Alpecin-Fenix voor flag-be Dwars door Vlaanderen 2021
flag-be Dries De Bondt
flag-ch Silvan Dillier
flag-be Tim Merlier
flag-be Jasper Philipsen
flag-nl Mathieu van der Poel
flag-be Jonas Rickaert
flag-be Otto Vergaerde

Dit artikel delen:

15 Reacties

Wheely 29 maart 2021 om 13:51

Even rust voor Gianni lijkt me een goede.

harryjohan71 29 maart 2021 om 14:16

Niet alleen voor Gianni, ook voor Oscar.

Stoempen 29 maart 2021 om 13:54

Ik vind de bondt eigenlijk wat tegenvallen tot dusver, of mijn verwachtingen waren simpelweg te hoog.

Wheely 29 maart 2021 om 14:02

Tja doordat hij BK is verwacht je er waarschijnlijk wat meer van, heb ik stiekem ook maar zijn rol is nu gewoon knechten natuurlijk.

zomaareens 29 maart 2021 om 15:04

Zou vd poel uitgespeeld worden? Of zou vd Poel lead-out voor Philipsen zijn?

Beer 29 maart 2021 om 15:11

VDP rijdt altijd en overal enkel voor zichzelf en is een hele matige loods.

S'mon 29 maart 2021 om 16:21

Enkel en alleen voor zichzelf? En in de GP Samyn dan? Oké, zijn stuur was kapot, maar dan nog. Tuurlijk wint hij zelf graag, en hij kan het. Dus waarom iet proberen?

Lalsacien 29 maart 2021 om 16:23

@Beer dat altijd en overal mag je weg laten.

Marik 29 maart 2021 om 16:24

Edit redactie: Niet op de man spelen a.u.b.

Edit van mijzelf, volgens mij was ik heel schappelijk, ik haalde slechts iets aan wat deze site al een tijdje teistert.

platteprijs 29 maart 2021 om 17:06

@ Beer is dit een slip of the pen of een bewuste aanzet tot provocatie?

Taliesin 29 maart 2021 om 15:24

Denk dat MvP uitgespeeld wordt. Ben benieuwd of Rickaert zich eens laat zien, die viel sterk op vorig seizoen.

thorsen 29 maart 2021 om 15:47

Is Dillier al hersteld? Had die niet zijn sleutelbeen gebroken o.i.d ?

Murcia 29 maart 2021 om 18:00

Op papier een goede ploeg maar de vraag is natuurlijk wat Matthieu wil, gaat hij voor de overwinning of is deze koers een gelegenheid om naast een uitstekende laatste training een keer de kaart van Jasper of Tim te trekken. Afstand is ruim onder de 200 km dus zouden deze beide heren er in de finale nog bij moeten zitten. Gaat MVDP volle bak dan doet hij zijn eigen ploeg meer pijn dan DQS waarschijnlijk.

flores 29 maart 2021 om 18:41

Wat moet Melier hier doen die rijd niet voor Mathieu maar is er voor zich zelf
Wie verdiend bij Alpecin de sponsers ? Als Mathieu daar weg gaat wat ik hoop dan gaan de sponsers ook weg, die zijn uitdrukkelijk gekomen voor Mathieu. Kijk maar naar de bekend making toen ze kwamen.
Zouden de renners bij Jumbo Visma dat ook over V Aert zeggen wat Melier zegt <<ik weet hoe ik Vande Poel moet kloppen in de sprint. Is dat een helper? Die fiets tegen zijn eigen kopman. Onbegrijpelijk. De Roothoofds zijn een lachertje, niets waart in leiding geven, Mathieu moet weg daar aan het einde van zijn contract, en dat gaat ook gebeuren , let maar op. Dan is het einde van De gebroeders Roothoofd

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair