WK 2015: Dumoulin rijdt tijdrit met aangepast zadel

woensdag 23 september 2015 om 17:33
WK 2015: Dumoulin rijdt tijdrit met aangepast zadel

Foto: Giant-Alpecin

Noodgedwongen zal Tom Dumoulin met een aangepast zadel om 20:42 starten aan het WK tijdrijden. De Nederlandse troef heeft al enkele dagen last van een zenuwbeklemming in het zitvlak, en hoopt dat een zadel met een gat hierbij helpt. “Zoals het er nu uitziet, kan hij vol gaan.”

“Het gaat goed met Dumoulin. Hij heeft een uur getraind en een ander zadel getest”, vertelt technisch directeur van de KNWU Thorwald Veneberg aan de NOS. “Wat hij had? Een beknelling van zijn zenuw. Met een ander zadel kunnen we die zenuw wat ontlasten. Het is een zadel met een gat in het midden. Hij is wat breder en dat voldoende verlichting geeft. Zoals het er nu uitziet, kan hij vol gaan.”

Als nummer drie van het afgelopen WK tijdrijden start Dumoulin voor de laatste starter en nummer twee van 2014, Tony Martin. Titelverdediger Bradley Wiggins is er niet bij. Vanaf 19:00 wordt de tijdrit uitgezonden door Sporza en is hij ook hier op WielerFlits via de stream van de UCI te volgen.

Dit artikel delen:

14 Reacties

Daan° 23 september 2015 om 17:37

Nou Tom, hopelijk kan hij voor de 3de plek gaan! Afwachten hoeveel last hij heeft van het probleem en hoe fit hij nog is van de Vuelta.

#GoTom #GoWilco

0
Lombarda 23 september 2015 om 17:45

Ik denk dat net als op het NK Kelderman sneller zal zijn dan Dumoulin.
Dus als Dumoulin nou derde wordt hebben we zomaar twee medailles!

0
achtpuntzes 23 september 2015 om 17:49

dat noem ik nog eens tot het gaatje gaan! ;)

0
Daan° 23 september 2015 om 17:55

Nu wordt er gezegd dat Dumoulin voluit kan gaan met die zenuwbeklemming aan zijn zitvlak..
Spannend!

0
pirazzi 23 september 2015 om 18:07

Hoe groot is dat gat in het zadel?

0
Turtlehead 23 september 2015 om 18:07

Ik las even ‘een zadel in zijn gat’. Dom natuurlijk, maar het verklaart wel e.e.a. over zenuwpijn aan je zitvlak :)

Aan de serieuze kant: deze jongen is vanaf nu groot wild, ieder pijntje, bultje, tweede plaatsje, lekke band of ander pechje zal via allerlei kanalen tot ons komen.
Ik ben benieuwd hoe hij daarmee om kan gaan de komende tijd. #hoge verwachtingen.

0
pirazzi 23 september 2015 om 18:13

@Disarray96 Thnx, maar dat is geen gat, dat lijkt meer op een goot.

0
Wheely 23 september 2015 om 18:20

Gat, goot, uitsparing zo u wilt. Whatever works.

Rijdt Tony Martin nog steeds met een stukje schuurpapier op zijn zadel eigenlijk?

0
pirazzi 23 september 2015 om 18:22

Vroeger reden ze met een rauwe biefstuk op het zadel. Edit: of in de wielerbroek.

0
ah-ja 23 september 2015 om 18:33

Kunnen we hier een foto van krijgen? :)

0
Kelder is de Man 23 september 2015 om 18:38

Wheely..
Nee.. hij heeft zn zaakje nu met tierips aan het zadel gebonden om het schuiven te voorkomen.

0
tendam 23 september 2015 om 18:50

Ik dacht voor deze week al dat Kelderman zou verrassen en de beste Nederlander zou worden (niet voor het podium, weliswaar). Dat lijkt me nu bijna onvermijdelijk.

0
Fietsie 23 september 2015 om 22:10

Bijna goed tendam ;)

0

Net binnen

Populair

Materiaalzone