Dumoulin op longlist voor de Tour de France

Dumoulin op longlist voor de Tour de France

foto: ANSA/LUCA ZENNARO

woensdag 25 mei 2016 om 16:56

Giant-Alpecin heeft haar longlist voor de Tour de France bekendgemaakt. Op de veertien man tellende lijst zijn onder meer Tom Dumoulin en John Degenkolb terug te vinden. De kans bestaat dus nog altijd dat onze landgenoot komende zomer in Frankrijk te zien is.

Hoogtestage
“We gaan naar de Tour de France met als doel om een rit te winnen”, vertelt trainer Adriaan Helmantel. “Onze longlist voor de Tour biedt kansen om die doelstelling te behalen. Om ons voor te bereiden hebben acht etappes op de video verkend. Dit zullen we analyseren en gebruiken om met de jongens onze tactiek te bepalen. Ter voorbereiding trekken een aantal van deze renners op trainingskamp naar de Sierra Nevada, waar ze aan hun conditie gaan werken. De laatste belangrijke koersen voor de Tour zijn vervolgens het Critérium de Dauphiné, de Ronde van Zwitserland en de Ster ZLM Toer.” Naast Dumoulin en Ten Dam staan er met Roy Curvers, Koen de Kort, Ramon Sinkeldam en Albert Timmer nog eens vier renners op de longlist.

Longlist Giant-Alpecin voor de Tour de France 2016
flag-de Nikias Arndt
flag-fr Warren Barguil
flag-nl Roy Curvers
flag-de John Degenkolb
flag-nl Koen de Kort
flag-nl Tom Dumoulin
flag-de Johannes Fröhlinger
flag-de Simon Geschke
flag-se Tobias Ludvigsson
flag-at Georg Preidler
flag-nl Ramon Sinkeldam
flag-nl Laurens ten Dam
flag-nl Albert Timmer
flag-be Zico Waeytens

Dit artikel delen:

19 Reacties

rkfiets 25 mei 2016 om 17:10

Ik hoop dat hij inderdaad meedoet en ben heel benieuwd hoe hij het in de tijdrit zal doen. Winst is nog niet zo vanzelfsprekend. Maar zo kan hij zien hoe hij ervoor staat, zo vlak voor Rio

dark-knight 25 mei 2016 om 17:13

Dat doen ze ook alleen om wat extra publiciteit te krijgen :p
Tom moet maar lekker gaan rijden in Polen.

Reynaerde 25 mei 2016 om 17:13

Ze stoken dat PR-vuurtje voor de zekerheid nog maar even op ;)

MIG 25 mei 2016 om 17:13

Da’s dus de ploeg van vorig jaar, plus Waeytens, Lugvigsson, Fröhlinger, Ten Dam en Arndt.

guitarwally 25 mei 2016 om 17:14

Het maakt niet uit hoe lang die lijst is, het is nog altijd een *short list

Sebas 25 mei 2016 om 17:49

G-A gaat naar de Tour om een rit te winnen? Geen woord over de klassementsambities van Barguil? Of hebben we daar geen quote voor nodig .. Persoonlijk lijkt mij dat wel relevant met het oog op de definitieve selectie.

koos1 25 mei 2016 om 17:54

Ze houden de spanning erin, maar verwacht dat het toch Polen gaat worden voor Dumoulin

Gokje voor de tourploeg:
Barguil (kopman), ten Dam, Preidler, Geschke voor de bergen
Degenkolb, de Kort, Sinkeldam voor de sprints
Curvers en het laatste plekje voor Timmer of Waytens

bartje 25 mei 2016 om 17:59

Ik vraag me eerlijk gezegd af wat Dumoulin daar te zoeken heeft. Om tot de tijdrit te geraken moet hij eerst EN het centraal massief EN de pyreneën EN de Mont Ventoux over zien te komen. Bovendien is de tijdrit zelf vrijwel vlak. Moet hij dan in een treintje gaan zitten voor een nog twijfelachtige Degenkolb tot aan de tijdrit?

Kun je volgens mij beter Polen rijden, en de kop volledig richten op RIO.

debarreman 25 mei 2016 om 18:07

Geinig, op de Tacx de Tour voorbereiden.

Tom Opheij 25 mei 2016 om 18:11

Even off-topic… (zijn ‘we’ sowieso goed in vandaag…)
Ik las van de week op Cyclinquotes dat er al 3 namen voor NL (Dumoulin, Poels, Mollema) zeker zijn voor Rio. Ik heb dit nog niet op een NL site gelezen (of heb niet goed opgelet). Lammerts heeft volgens mij pas 2 namen (Dumoulin en Poels) doorgegeven, toch?

AndriesW 25 mei 2016 om 19:46

@Sebas
Inderdaad opvallend en vreemd. Of de plannen zijn gewijzigd of het is een rookgordijn om de druk te verlagen. Met Barguil en Ten Dam als beoogde (super)knecht ga je ze toch niet ineens om etappezeges laten rijden…

AndriesW 25 mei 2016 om 19:48

@Tom Opheij
Op Wielerflits is het vorige week genoemd met De Telegraaf als bron: http://www.wielerflits.nl/nieuws/167777/marianne-vos-geselecteerd-voor-olympische-spelen.html

leegloper 25 mei 2016 om 20:18

@AndriesW,
Inderdaad. Barguil ging vorig jaar ook heel lang “niet voor een klassement”. Ik denk dat ze bij Giant van rookgordijnen houden. Bijvoorbeeld Dumoulin afgelopen Vuelta. En misschien ook Dumoulin deze giro, al zullen we dat nooit weten.

Pils 25 mei 2016 om 20:20

Ik hoop dat hij dat hij dat niet gaat doen. Dit lijkt mij de tourploeg:
Barguil
Ten Dam
Geschke
Degenkolb
Curvers
De Kort
Sinkeldam
Timmer
Preidler

Pils 25 mei 2016 om 20:21

Ik hoop dat barguil voor een klassement gaat. Is een groot talent maar hij laat het nog niet helemaal zien

Tinkerbell 25 mei 2016 om 21:15

Barguil gaat sowieso voor een klassement lijkt me, Giant lijkt inderdaad de verwachtingen niet te hoog te willen liggen.

vlek 25 mei 2016 om 21:21

Barguil ging vorig jaar ook voor een klassement, terwijl de ploeg dat liever nog niet als ambitie formuleerde. Ik kan die voorzichtigheid bij een eerste deelname op zich wel begrijpen. Dit jaar zou het echter gewoon een van de hoofddoelen moeten zijn. Barguil is er aan toe, de ploeg wil zich omvormen tot een ploeg met dat soort doelen en Ten Dam is er speciaal voor aangetrokken.

Omhoog73 25 mei 2016 om 21:45

Weet iemand of Tom Dumoulin ook op hoogtestage gaat? In het artikel wordt gesproken over een aantal renners die dat gaan doen.

Tinkerbell 25 mei 2016 om 21:45

@redactie
“Naast Dumoulin en Ten Dam staan er met Roy Curvers, Koen de Kort, Ramon Sinkeldam en Albert Timmer nog eens vier renners op de longlist.” Ik neem aan dat er hier vier Nederlanders/Nederlandse renners moet staan want er staan nog wel meer renners op de long list ;)

Headlines

Materiaalzone

Populair