Dumoulin: “Ik geloof nog steeds in goud”

Dumoulin: “Ik geloof nog steeds in goud”

foto: Sirotti

zondag 31 juli 2016 om 12:15

Tom Dumoulin is zaterdag in het vliegtuig gestapt richting Rio de Janeiro. Ondanks zijn vroege opgave in de Acht van Chaam, is onze landgenoot nog altijd vol zelfvertrouwen. “Mijn doelstellingen heb ik dan ook niet bijgesteld. Ik geloof nog steeds in goud”, zei hij tegen Sporza.

Geen ideale voorbereiding
Ondanks zijn gebroken spaakbeen is de renner van Giant-Alpecin dus vol goede moed. “Deze voorbereiding is niet hoe ik het had gepland. Ik moest de afgelopen week vaak naar het ziekenhuis. Het was drukker voor me dan ik wilde, maar inmiddels kan ik weer op mijn pols leunen. De artsen vinden het ook goed als ik naar Rio ga. Ik heb net een week herstel gehad en nu heb ik nog een week te gaan. Ik ga rustig acclimatiseren. Mijn doelstellingen heb ik dan ook niet bijgesteld. Ik geloof nog steeds in goud.”

Dit artikel delen:

26 Reacties

maastrichtmandarijn 31 juli 2016 om 12:20

Mooi! Ik ook!

Henk 31 juli 2016 om 12:34

Realistisch gezien gaat goud niet meer lukken.
Teveel energie naar het herstel.
Misschien is een mooie klassering nog wel mogelijk.

AWestie 31 juli 2016 om 12:41

Realistisch gezien zijn er wel eens wonderlijkere dingen gebeurd in het wielrennen Henk. Of je moet plots zijn persoonlijke dokter zijn ;)

Anders gezegd: Ik ben benieuwd! Ik schat Tom in als iemand die heel goed zijn lichaam en kunnen in kan schatten, dus dit beloofd wat.

schipperaar 31 juli 2016 om 12:42

@henk
Maak je geen zorgen, in de ardeche zette ie iedereen op achterstand zonder parcourskennis waar ie nu een zee van tijd voor heeft. Froome heeft dezelfde wattage maar de stroomlijn van een knotwilg, wordt een minuut verschil.

F4L 31 juli 2016 om 12:53

@ henk, ik denk dat het qua herstel wel mee valt. Het is niet zo dat hij compleet gebutst en geschaafd is (geweest), dan zou het herstel heel veel van het lichaam vergen.

Joran luyssen 31 juli 2016 om 13:09

Je moet er altijd blijven in geloven.

Kingstown 31 juli 2016 om 13:20

Geloven doen we in de kerk zei mijn vader altijd.

tendam 31 juli 2016 om 13:21

Het lijkt me niet het ideale parcours voor iemand met last van z’n pols. Anderzijds: met z’n benen of de rest van z’n lichaam is volgens mij niks gebeurd, dus daar zal het probleem niet liggen.

Wim Kruithof 31 juli 2016 om 13:28

Schipperaar, lol. Ik hoop het voor hem. Sec gezien momenteel de sterkste in de discipline en het is maar alleszins de vraag of dat over 4 jaar nog zo is.

Striga 31 juli 2016 om 13:29

Met of zonder blessure, hij gaat pakkie krijgen van Froome.

Max01 31 juli 2016 om 13:37

Gunnen ja.
Maar kom op, laten we realistisch blijven. Dit is topsport en de verschillen zijn klein. Uitgesloten is het niet maar laten we duidelijk zijn: prestatie bevorderend is dit allemaal natuurlijk niet

assen 31 juli 2016 om 13:46

Hij kan zijn pols niet maximaal gebruiken, dat kost percentjes… En dat is misschien teveel voor de titel. :-(

Juice 31 juli 2016 om 13:47

Hoe is de startvolgorde eigenlijk? Rijdt Froome als een van de laatsten ivm bronzen plak Londen?

Rondo 31 juli 2016 om 13:54

Druk met ziekenhuis bezoeken, misschien iets minder tijd aan de multimedia besteden. Dan doe je nog steeds wat je doen moet en hou je toch tijd over om te trainen en herstellen.
Natuurlijk voor goud !

Robs234 31 juli 2016 om 13:57

@ Juice
Er zijn twee delen omdat ze het rondje twee keer moeten rijden. In het eerste deel van 19 renners zullen echt niet de toppers zitten. Die komen pas naar het eind toe.

pirazzi 31 juli 2016 om 14:04

Gesink zal misschien zijn kans geroken hebben …

schipperaar 31 juli 2016 om 14:08

@assen
Soms hep een nadeel een voordeel, liggend op je stuur een bocht door lijkt gevaarlijker maar voorkomt rukken aan je stuur, is aerodynamischer en liggend komt er weinig kracht op het spaakbeen. Met geringer kans was ie nooit afgereisd.

jan jansen 31 juli 2016 om 14:44

@Henk,
Ik vindt het realistischer om Froome met een knotwilg te vergelijken dan goud voor Dumoulin onmogelijk te achten.

Kelder is de Man 31 juli 2016 om 15:03

Hebben ze oortjes/communicatie tijdens de tijdrit?

vanuit de kantlijn 31 juli 2016 om 15:54

Ik geloof nog in Sinterklaas!!!

Doordrijver 31 juli 2016 om 18:20

Dat schoon breukje kost echt geen hopen energie hoor. Schaafwonden en lelijke wondes daarentegen… Zijn lichaam heeft ook geen enorme smak gehad.

Kolderman 31 juli 2016 om 19:53

Als schaafwonden meer energie kosten dan heeft Dumoulin een voordeel op froomy. Dit is flink geschaafd in de Tour

rkfiets 31 juli 2016 om 23:16

Hij heeft weer pijnvrij getraind, zegt Kerckhoffs van de Telegraaf. Goed nieuws!

Lammert 1 augustus 2016 om 08:17

Hoe zit het eigenlijk met de wegwedstrijd van zaterdag? Start Dumoulin, is er een reserve of gaan we met 3 van start? Is ook wel even een aderlating.

Velominatus 1 augustus 2016 om 08:50