Dumoulin en Barguil verlengen tot eind 2018 bij Giant-Alpecin

woensdag 14 oktober 2015 om 15:26
Dumoulin en Barguil verlengen tot eind 2018 bij Giant-Alpecin

Het goede nieuws van Giant-Alpecin houdt niet op. De ploeg maakt na het tekenen van Max Walscheid en Sindre Skjøstad Lunke bekend dat kopmannen Tom Dumoulin en Warren Barguil tot en met 2018 bijgetekend hebben.

Beiden rijden sinds 2012 voor de ploeg, Barguil toen nog als stagiair. “Dit jaar hebben we Tom een grote stap voorwaarts in zijn ontwikkeling als renner en persoon zien doen”, meldt manager Iwan Spekenbrink. “De manier waarop hij met zijn val in de Tour omging en hoe hij als leider binnen het team fungeert, toont dat hij de leiderschapsrol aankan.”

“Ik voel me erg goed in het team, en ik vertrouw erop dat ik me hier verder kan ontwikkelen”, aldus de Vuelta-openbaring zelf. “Ik krijg alle ondersteuning die ik nodig heb om de volgende stappen te zetten. We hebben elk jaar veel progressie geboekt, dat is een van de redenen om bij de ploeg te blijven. Een andere belangrijke factor is dat mijn groei parallel gaat met de groei van het team, en het is fantastisch om deel uit te maken van een uitdagende omgeving.”

Warren Barguil
“Toen ik in 2012 bij de ploeg kwam, tekende ik een contract voor de lange periode van drie jaar, en voor mij was het duidelijk dat ik verder wilde”, verklaart Barguil. “Ik heb er vertrouwen in dat het team mij kan helpen om de volgende stappen te zetten, en dus wil ik nog drie jaar blijven. De sfeer in de ploeg is super en mijn teamgenoten zijn erg hulpvaardig, dat is belangrijk voor mij. Als ik koers, voel ik me goed met iedereen om me heen, en ik wil gewoon niet weg. Nu het team groeit, is het belangrijk om de goede klassementsondersteuning te hebben, niet alleen tijdens de wedstrijden, maar ook ervoor en erna.”

[poll id=”129″]

Dit artikel delen:

33 Reacties

Elrick 14 oktober 2015 om 15:29

Hopen dat Barguil volgend jaar dezelfde stap kan zetten als Dumoulin dit jaar. Talent heeft hij wel.

0
tendam 14 oktober 2015 om 15:32

@elrick
In feite was Barguil vorig jaar al op dat niveau, in de Vuelta. Dit jaar valt hij ’n beetje tegen.

0
vlek 14 oktober 2015 om 15:35

Goede zaak! Misschien is Thomas Dekker het daar niet mee eens, maar nu kunnen ze wat ervaren knechten gaan halen zonder angst dat ze na volgend jaar zonder kopman voor die knechten zitten. Barguil mag volgend jaar wel weer wat meer laten zien, om dit vertrouwen van de ploeg te rechtvaardigen.

0
Laatste man 14 oktober 2015 om 15:36

Goed nieuws. Mooi voor Giant. gaat dus gelukkig niet altijd om geld.

0
Bertvd 14 oktober 2015 om 15:38

Dan kan Tomminator eens goed aan Lefevere laten zien dat Etixx een kermisploeg is in de grote rondes…

0
ghostwriter 14 oktober 2015 om 15:40

Met Dumoulin, Barguil en Oomen heeft Giant-Alpecin nu drie (zeer) talentvolle klassementsrenners tot en met 2018 onder contract. Hopelijk lukt het ze om een hele sterke klimploeg om deze drie heen te bouwen. Gezien de Duitse en Nederlandse achtergrond van de ploeg kunnen na 2016 misschien Clement, Poels en Nerz als knechten aantrekken.

Anton is nu al vrij en lijkt me ook een geweldige knecht om erbij te hebben. Momenteel is het vooral een ploeg van West- en Noord Europeanen maar als ze een goede klimploeg willen bouwen is het bijna noodzakelijk om naar het zuiden van Europa en Latijns-Amerika te kijken voor kwalitatief goede klimknechten.

Dumoulin lijkt me echt een type wat veel baat heeft bij een US Postal/Sky-achtige klimtrein en Giant-Alpecin heeft volgens mij ook een groot genoeg budget om zo'n klimtrein bij elkaar te contracteren. Zo goed als die van US Postal ooit en Sky nu zal die waarschijnlijk niet worden maar ze moeten daar wel in de buurt van kunnen komen.

0
Front-runner 14 oktober 2015 om 15:41

Op zich ook slim van Tom om nu te verlengen (na zijn geslaagde Vuelta). Ik neem aan dat hij er best wat centen bij zal krijgen.
Het zou best kunnen dat als hij komend jaar een Giro of Tour rijdt, het zal tegenvallen qua prestaties. Dan was hij toch minder interessant geweest en had hij minder kunnen vragen.
Ik ben in ieder geval blij dat hij bij Giant blijft, daar zit hij goed op zijn plek. Komend jaar gewoon op de OS (en de rondes van 1 week) richten en dan hopen dat Giant het komend jaar (meer) ondersteuning kan aantrekken voor in de bergen.

0
vlek 14 oktober 2015 om 15:46

Ik ben wel benieuwd hoe Kemna naar zijn eigen uitspraken tijdens de Giro kijkt momenteel. Het richten op de sprint was ooit een keuze die mede te maken had met de mogelijkheid om schoon tot successen te komen. Dat zou minder goed mogelijk zijn als het bergop ging. Afgelopen voorjaar werden ze in de WT-koersen bergop ook redelijk weggereden (ondanks veel talent op dat vlak), wat tijdens de Giro uitmondde in die uitspraken van Kemna. De keuze om de komende drie jaar toch die discipline tot speerpunt van de ploeg te maken duid nu op meer vertrouwen dat dat schoon kan. Wat zal er dan sinds de Giro veranderd zijn? Ik zou graag Kemna over deze kwestie horen (@redactie: weekendinterview? ). Hebben de nachtelijke controles veel invloed bijvoorbeeld? Of vind hij nu dat hij wat voorbarig is geweest?

0
tendam 14 oktober 2015 om 15:55

@vlek
De verontwaardiging bij die ploeg is altijd redelijk selectief. Zo kan ik me herinneren dat Veelers meende dat ook klassiekerrenners niet schoon waren, omdat hij zelf niet mee kon komen. Dat kan hij nog steeds niet, maar nu wint Degenkolb klassiekers. Iets zegt me dat hij niet meer dat soort uitspraken zal doen ;)

0
ti-raleigh 14 oktober 2015 om 16:00

Ach ja, de een zet zijn vraagtekens bij Miep, de ander bij Truus.

0
edske 14 oktober 2015 om 16:01

Dit is een heel ander geluid dan wat Patrick Lefevre uitkraamt. Zo slecht is het nog niet in dit team. Maar dat idee krijg je al van de beelden na de finish.

0
vlek 14 oktober 2015 om 16:12

@tendam & ti-ralaigh, daar zit inderdaad wat in. Ik denk alleen niet dat ze van zichzelf vinden dat ze selectief of willekeurig (dan wel Miep, dan wel Truus) zijn geweest in hun wantrouwen. Afscheid nemen van Kittel en Mezgec en de ploeg meer om deze twee renners bouwen moet er toch op duiden dat er in hun ogen iets veranderd is sinds het voorjaar.

0
aoyen 14 oktober 2015 om 16:12

En als ze straks niet presteren laten ze die twee keihard vallen net zoals ze bij Kittel hebben gedaan. Verder gaan ze met deze twee nooit het succes hebben dat Kittel ze meebracht. Hooguit wat tijdritjes winnen, ook knap maar niet van het kaliber wat Kittel won.

0
Bertvd 14 oktober 2015 om 16:20

In mijn ogen heeft Spekenbrink nooit onder stoelen of banken gestoken dat Giant in de toekomst ook nog het klassementswerk wilde oppakken.

Na de afgelopen Vuelta hadden ze de keuze; of we bouwen een serieus team om Tom heen (en in mindere mate om Warren), of we laten Tom gaan.

Ik denk niet zozeer dat de Giro iets veranderd heeft, of de Tour. Dat deed de Vuelta.

Denk ik naar mijn bescheiden mening.

0
PetoFan 14 oktober 2015 om 16:22

Prachtig mooi nieuws. Hiermee kunnen niet alleen Warren Barguil en Tom Dumoulin stappen zetten, maar kan ook het team blijven doorontwikkelen.
O ja, redactie: voor ‘en’ moet geen komma.

0
walkowiak 14 oktober 2015 om 16:23

Een ploeg is meer dan twee renners, ze hebben dit jaar zonder Kittel ook nog twee monumenten gewonnen. Kittel heeft alleen vlakke etappes kunnen winnen in diverse wt en andere koersen.

0
tendam 14 oktober 2015 om 16:41

@bertvd
Dan is het toch interessant om aan Kemna te vragen wat hij denkt dat er tussen de Giro en de Vuelta is veranderd. Immers, in beide ronden reed Astana alles aan gort. Het enige verschil is Giant zelf.

0
Jungle Man 14 oktober 2015 om 16:59

Kittel in goede doen is moeilijk te vervangen. Wat zal de waarde van de sprinttrein (met bijv. Veelers) zijn nu het er op lijkt dat er meer naar klassement rijden wordt geneigd? M.i. wordt 2016 een jaar van ombuigen.

0
ti-raleigh 14 oktober 2015 om 17:04

Veelers kan Degenkolb van dienst zijn, vooral in het voorjaar met kasseien.

0
Hakkie2 14 oktober 2015 om 17:04

Veelers kan misschien eens voor zichzelf rijden. En een De Kort kan misschien eindelijk ook eens zijn echte kwaliteiten tonen. Ik vind het echt een zegen voor dit team dat ze van Kittel af zijn. Sprinters genoeg over (al had Mezgec nu misschien beter kunnen blijven),

0
Arema Pro Cycling Team 14 oktober 2015 om 17:17

Met Degenkolb,Arndt,Sinkeldam en nu ook Walscheid hebben ze toch nog 4 sprinters in het team. Hoop dat Sinkeldam wat progressie toont volgend jaar!

0
john 14 oktober 2015 om 17:27

Als dit de versterking is ,nou dan ziet het er niet al te best uit in het hooggebergte van de drie grote rondes . Ze hebben wel nu meer kwaliteit in het gebergte rond Maastricht

0
ikbenprocycling 14 oktober 2015 om 17:34

Mooi nieuws. Prima ploeg. Ik zie uit naar vele nieuwe successen van Giant-Alpecin !

0
Koel 14 oktober 2015 om 18:16

@tendam – 14 oktober 2015 om 15:55
Net als Kruijswijk en Nico Verhoeven dus, toen eerstgenoemde niet meer mee kon komen en toch dezelfde waarden trapte…..
"In navolging van Nico Verhoeven en Steven Kruijswijk heeft ook Tom Veelers zich uitgesproken over opmerkelijke prestaties in het peloton."

Iets zegt mij dat we Steven en Nico hier niet meer over zullen horen….

0
DeGroteMolen 14 oktober 2015 om 18:43

Mooi toch dat 2 zeer talentvolle renners de ploeg belonen door te blijven en vertrouwen uit te spreken in de visie en aanpak. Mij dunkt dat beide heren elders meer zouden kunnen verdienen op de korte termijn. Desalniettemin kiezen ze bewust te blijven en niet voor een jaartje…..proficiat Giant.

0
  • 1
  • 2

Laatste nieuws

Populair

Materiaalzone