Dit zijn de wielertenues in 2021

zaterdag 23 januari 2021 om 20:00
Dit zijn de wielertenues in 2021

foto: Cor Vos

Overzicht

Elke winter is het weer afwachten hoe het peloton er het komende seizoen gaat uitzien. Welke ploegen hebben gekozen voor andere kleuren? Wat is het kleurrijkste tenue? Welke outfits lijken op elkaar? WielerFlits zet de wielertenues in 2021 op een rij.

UCI WorldTeams

flag-fr AG2R Citroën

flag-kz Astana-Premier Tech

flag-bh Bahrain Victorious

flag-au BikeExchange

flag-de BORA-hansgrohe

flag-fr Cofidis

flag-be Deceuninck-Quick-Step

flag-fr Groupama-FDJ

flag-gb INEOS Grenadiers

flag-be Intermarché-Wanty-Gobert

flag-il Israel Start-Up Nation

flag-nl Jumbo-Visma

flag-es Movistar

flag-za Qhubeka ASSOS

flag-de Team DSM

flag-us Trek-Segafredo

flag-ae UAE Team Emirates


UCI ProTeams

flag-be Alpecin-Fenix

flag-it Androni Giocattoli-Sidermec

flag-fr Arkéa-Samsic

flag-fr B&B Hotels

flag-it Bardiani CSF Faizanè

flag-be Bingoal-WB

flag-es Burgos-BH

flag-es Caja Rural-Seguros RGA

flag-fr Delko

flag-it EOLO-Kometa

flag-es Equipo Kern Pharma

foto: Equipo Kern Pharma

flag-ru Gazprom-Rusvelo

flag-us Novo Nordisk

flag-be Sport Vlaanderen-Baloise

flag-it Vini Zabù


UCI Women’s WorldTeams

flag-si Alé BTC Ljubljana

flag-fr FDJ Nouvelle Aquitaine Futuroscope

flag-pl Liv Racing

flag-es Movistar

flag-nl SD Worx

flag-de Team DSM Women

flag-us Trek-Segafredo Women


UCI Women’s Continental Teams

flag-be Doltcini-Van Eyck Sport

flag-nl Grant Thornton-Krush Bikes-Tunap Sports

flag-nl Jumbo-Visma Women

foto: Cor Vos

flag-be Multum Accountants

flag-be Team Rupelcleaning – Champion Lubricants

flag-fr Stade Rochelais Charente Maritime


Dit bericht wordt voorzien van updates. Hebben wij een nieuw tenue voor 2021 gemist? Deel een link in de reacties, zodat wij hem kunnen toevoegen.

Dit artikel delen:

31 Reacties

David Janssens 14 december 2020 om 16:21

Rupelcleaning doet mij erg aan het shirt van 7-Eleven denken!

Merlinappa 15 december 2020 om 19:30

Wel lekkere kerstkleuren.

VerstandOpNul 16 december 2020 om 10:44

Mooie co-sponsor ook.. De tijden van Sauna Diane herleven..

FritsvanHoefelen 14 december 2020 om 16:38

Bij Trek is per abuis de foto van dit jaar geplaatst

Spake Breekerd 15 december 2020 om 12:42

DSM doet mij een beetje denken aan een SKY tricot.

Sephiroth 16 december 2020 om 10:12

grant thornthon grappig shirt. is weer eens wat anders. Ook de Trek women outfit is wel mooi. Quickstep is erop vooruit gegaan, maar vind het nog steeds niet helemaal je van het.

Sunweb/DSM/Giant werkt een beetje inspiratieloos ondertussen met die eeuwige strepen.

doorak 17 december 2020 om 14:23

Novo Nordisk wat mij betreft met stijl. Mooi door eenvoud en combo dominant zwart met slechts de gele balk.

RiccardoRicco 18 december 2020 om 08:32

Op mijn scherm is het blauw…

Emergo 18 december 2020 om 11:29

Op mijn scherm idem afgezien daarvan een niet erg mooie retrostijl.

Romāns Vainšteins 19 december 2020 om 13:25

Bruut ugly shirt.

S'mon 19 december 2020 om 18:00

Het shirt van de dames van FDJ vind ik toch iet was origineler en leuker dan dat van de heren.

FritsvanHoefelen 21 december 2020 om 09:57

Bij Grant Thornton-Krush Bikes-Tunap Sports alleen rensters met zandloperpostuur?

Retro Lex 21 december 2020 om 13:23

Citroen AG2R la Mondiale had kunnen kiezen voor een zwarte broek of zelfs wit. Maar nee ze houden vast aan bruin……

Simon1 23 december 2020 om 12:23

Soms lijkt het dat wielrenners kleurenblind zijn..

Barry Batsbak 31 december 2020 om 14:57

In de huidige verzameling vind ik die van Caja-Rural eigenlijk wel fraai. Om één of andere reden heb ik daarbij het meest het gevoel dat ik naar het tenue van een professionele wielerploeg zit te kijken.

SoloSlim 2 januari 2021 om 23:16

Shirts UAE en Trek lijken wel heel erg op elkaar.. Hopelijk zien we gemakkelijk een verschil in het peloton.

Thoin 6 januari 2021 om 10:04

Doe daar Lotto-Soudal ook maar bij, zij behouden hun shirt van 2020.

stibadi 3 januari 2021 om 10:07

Stel we hebben een kopgroep met iemand van Trek, UAE en ban Bike Exchange.. niet te doen!

Thoin 6 januari 2021 om 10:03

Lotto-Soudal niet vergeten, dat was vorig jaar al moeilijk te onderscheiden met Trek vanuit de heli.
Lotto behoudt het shirt van 2020.

Jean Dumas 3 januari 2021 om 15:28

Baloise mag er ook wel bij. Mooi nieuw shirt.

SteelHorseCowboy 4 januari 2021 om 10:57

Er zit weinig interessants of geïnspireerds bij dit jaar. Zeker bij de WorldTour ploegen.
AG2R spreekt me het meest aan.
Wat zweten de UAE mannen opeens raar rood uit hun oksels..
Dat Rupelcleaning shirt is lekker retro. Maar waar gaan we dat ooit in de koers zien?

Botte de Bouilloire 4 januari 2021 om 17:54

En Grenadiers, da’s gewoon een mooi strak ontwerp. Maar dat vond ik van Sky ook altijd al. Heeft toch zijn voordelen om 1 megarijke sponsor te hebben en niet tig kleinere die allemaal hun eigen logo en vooral ook eigen kleur erop willen hebben…

Checco 5 januari 2021 om 13:18

Vind dat van Grenadiers ook wel stijlvol. Wel erg benieuwd nog naar dat van EF. Niet de meest flatterende foto van Annemiek overigens, dat kan beter.

limburgia 5 januari 2021 om 13:09

Voor de kleding van Annemiek heeft Movistar veel stof
kunnen besparen.

Jean Dumas 6 januari 2021 om 14:36

Superman bij Movistar, in de docu op Netflix hebben ze nog een gloedhekel aan hem.

Kelder is de Man 6 januari 2021 om 16:33

AG2R absoluut. Velen, en met name de Italiaanse shirts, zien er uit als een koelkast waar iedere huisgenoot los kan gaan met de magneetstickers.

Simon1 12 januari 2021 om 09:21

Behalve Androni Giocattoli-Sidermec is het weer om te huilen zeg

SteelHorseCowboy 12 januari 2021 om 10:50

Dat shirt is inderdaad weer prachtig in al zijn lelijkheid. Italiaanse barok.

VespavanBern 20 januari 2021 om 15:21

Ik las dit artikel met de gedachte ‘wat is het mooiste tenue’. Na afloop tot de constatering gekomen dat een mooiste tenue aanwijzen bijna niet te doen is. Ik kan eigenlijk geen enkel echt mooi tenue aanwijzen. Het lelijkste tenue is daarentegen nog moeilijker, omdat er daar dan weer wel heel veel van zijn. Wat mij betreft komen Androni Giocattoli-Sidermec, Jumbo-Visma en AG2R Citroën in aanmerking.