Dit is de Belgische selectie voor het WK wielrennen 2021

maandag 6 september 2021 om 11:08
Dit is de Belgische selectie voor het WK wielrennen 2021

foto: Cor Vos

De Belgische bondscoach Sven Vanthourenhout heeft bekendgemaakt welke renners aan de start verschijnen van het WK wielrennen in Vlaanderen. Wout van Aert is de kopman van de ploeg voor de wegkoers, die op zondag 26 september wordt verreden.

In het najaarsnummer van RIDE besteden we ruimschoots aandacht aan het komende WK en lees je onder meer interviews met Wout van Aert en Jasper Stuyven. Profiteer nu van onze abonnee-actie en krijg tijdelijk bij het afsluiten van een jaarabonnement ons najaarsnummer gratis. Bestel je RIDE liever los? Bestel dan nu het najaarsnummer van RIDE en krijg het gratis thuisbezorgd.

Van Aert gaat op voor zijn tweede WK wielrennen op de weg bij de elites. Vorig jaar, bij zijn eerste deelname, keerde de renner van Jumbo-Visma vanuit Imola met twee zilveren medailles naar huis. Eerst moest hij in de tijdrit alleen in Filippo Ganna zijn meerdere erkennen, twee dagen later moest hij op het podium Julian Alaphilippe boven zich dulden. Juju kreeg de regenboogtrui uitgereikt na een solotocht van twaalf kilometer.

Dit seizoen won Van Aert Gent-Wevelgem, de Amstel Gold Race en de Belgische wegkoers voor hij naar de Tour de France trok. Daar leverde hij een bijzondere prestatie door zowel een bergrit, een tijdrit als de massasprint op de Champs-Élysées te winnen. Daarna reisde hij af naar Japan voor de Olympische Spelen, waar hij zilver pakte in de wegkoers en zesde werd in de tijdrit. Op dit moment is hij actief in de Tour of Britain, waar hij gisteren de openingsetappe won.

Daarmee is Van Aert hèt speerpunt in de Belgische WK-selectie en is de ploeg rond het kopstuk van Jumbo-Visma samengesteld. Met Tiesj Benoot, Remco Evenepoel en Dylan Teuns heeft hij sterke meesterknechten rond zich. Voor Tim Declercq zal vooral een rol voor het eerste deel van de wegkoers zijn weggelegd. Opvallend genoeg kent de ploeg geen renners van Lotto Soudal, Intermarché-Wanty-Gobert en Alpecin-Fenix.

Selectie België voor het WK wielrennen 2021
Wegkoers elite-mannen
flag-be Tiesj Benoot (Team DSM)
flag-be Victor Campenaerts (Qhubeka NextHash)
flag-be Tim Declercq (Deceuninck-Quick-Step)
flag-be Remco Evenepoel (Deceuninck-Quick-Step)
flag-be Yves Lampaert (Deceuninck-Quick-Step)
flag-be Jasper Stuyven (Trek-Segafredo)
flag-be Dylan Teuns (Bahrain Victorious)
flag-be Wout van Aert (Jumbo-Visma)

flag-be Philippe Gilbert (Lotto Soudal) – reserve
flag-be Tim Merlier (Alpecin-Fenix) – reserve
flag-be Greg Van Avermaet (AG2R Citroën) – reserve
flag-be Gianni Vermeersch (Alpecin-Fenix) – reserve
flag-be Tim Wellens (Lotto Soudal) – reserve

Tijdrit elite-mannen
flag-be Remco Evenepoel (Deceuninck-Quick-Step)
flag-be Wout van Aert (Jumbo-Visma)

flag-be Yves Lampaert (Deceuninck-Quick-Step) – reserve

Wegkoers elite-vrouwen
flag-be Shari Bossuyt (NXTG Racing)
flag-be Kim De Baat (Dubai Police)
flag-be Valerie Demey (Liv Racing)
flag-be Jolien D’hoore (SD Worx)
flag-be Lotte Kopecky (Liv Racing)
flag-be Jesse Vandenbulcke (Lotto Soudal)

flag-be Sanne Cant (Plantur-Pura) – reserve
flag-be Julie De Wilde (Plantur-Pura) – reserve
flag-be Lone Meertens (Lotto Soudal) – reserve

Tijdrit elite-vrouwen
flag-be Julie Van de Velde (Jumbo-Visma)
flag-be Julie De Wilde, Ann-Sophie Duyck of Sara Van de Vel *
* wordt bevestigd na het EK in Trente

Andere categorieën
Mixed relay ploegentijdrit
Shari Bossuyt, Jolien D’hoore, Lotte Kopecky, Victor Campenaerts, Ben Hermans en Yves Lampaert

Belofte-mannen (U23)
Wegkoers: Arnaud De Lie, Thibau Nys, Fabio Van den Bossche, Stan Van Tricht en Florian Vermeersch

Tijdrit: Jenno Berckmoes en Florian Vermeersch

Junior-mannen
Wegkoers: Jelle Harteel, Jente Michels, Alec Segaert, Cian Uijtdebroeks en Vlad Van Mechelen

Tijdrit: Alec Segaert en Cian Uijtdebroeks

Junior-vrouwen
Wegkoers: Julie Hendrickx, Jade Linthoudt, Fien Masure en Marith Vanhove

Tijdrit: Febe Jooris en Marith Vanhove

Dit artikel delen:

78 Reacties

WernerFranke 6 september 2021 om 11:15

Het kwartet Naesen-Greg-Gilbert-Vanmarcke nu officieel vergane glorie?
Raar dat er binnen de Belgische media uiteindelijk zo weinig ovet Philipsen is gepraat. Die had hier ook zijn plaats gehad ipv pakweg Lampaert, toch ook redelijk onzichtbaar de laatste tijd. (Maar wel een Patjesrenner)

De Cabybara van de Conradkade 6 september 2021 om 11:19

En geen Van Hooydonck. Die lijkt mij toch wat completer te zijn dan Declercq. Maar goed, misschien is Tim de echte domme kracht.

Daniel17 6 september 2021 om 11:21

Philipsen komt toch niet tot zijn recht als je met WvA als kopman rijdt?

Al vind ik Lampaert een risico bij dit soort wedstrijden, ik kan me nog herinneren dat hij in Alkmaar Viviani naar de overwinning trok in plaats van zelf voor de overwinning te rijden.

WernerFranke 6 september 2021 om 11:25

Philipsen kan een wisselkopman zijn als van Aert moet opgeven of een slechte dag heeft + heeft toch wat ervaring als lead-out als de finale toch echt te licht blijkt voor grote afscheiding, dus leek me zeker het overwegen waard.

zietemgaan 6 september 2021 om 11:46

Philipsen dulde zelfs geen tweede vioolrol naast Merlier, dus ja. En de vier anderen zijn idd verleden tijd; behalve Naessen wellicht. Vergeet ook niet dat er een van Wilder en Uijtdebroeks aankomen. Ik had ook een Van Hooydonck meegenomen, maar het is quasi ondenkbaar dat deze selectie zou goedgekeurd zijn geweest zonder groen licht van Wout Van Aert zelve

Massimo Bataille 6 september 2021 om 12:06

Bij Lampaert op het EK vind ik dat ploegmaat van Viviani zijnde toch wel dikke zever.
Die race werd gereden aan een gemiddelde van 50km/h !!!!
Lampaert valt aan op pakweg 2km van het einde, neemt direct 50m op Ackermann en viviani.
Dan rijdt Viviani het gat toe in 10sec alsof het niets is. Hij was gewoonweg de sterkste dan.
Ofwel rijdt Lampaert dan niet, komt Ackermann terug en is hij derde in de sprint. Ofwel rijdt hij door en wordt hij tweede (wat hij nu deed). Winnen ging hij nooit doen.

Jean Dumas 6 september 2021 om 12:46

Goede selectie, ik had Nathan ipv Teuns meegenomen.

odiel 6 september 2021 om 13:20

@Cabybara: dommekracht is niet hetzelfde als domme kracht. Of toch niet per se…

Groetjesaandevoetjes 6 september 2021 om 13:43

@zietemgaan – daarom had ik ook wel verwacht dat van Hooydonck mee zou gaan, maar die staat niet eens bij de reserves. Of liggen Van Aert en Van Hooydonck elkaar niet zo goed? En ook geen Philipsen als reserve?

gengen-wer 6 september 2021 om 14:15

Lampaert kwam wel op de voorgrond in augustus. Late uitval in de slot etapppe van de Duitsland toer, 4de in de eerste rit. Elfde in de openingsronde van Denemarken. Hij is niet uit vorm en het parcours zou hem moeten liggen. Niet om te winnen maar wel als nuttige knecht, een rol die hij ook goed aankan. Vanmarcke was in vorm maar viel nog maar eens en Gilbert is na zijn knie blessure nooit meer terug op topniveau geraakt.
Stuyven had ik thuis gelaten voor Van Hooydonck.

mattje123 6 september 2021 om 11:19

Geen Philipsen? Waarom zou je een Campenaerts wel meenemen en geen Philipsen? Met Lampaert en Declercq heb je al 2 renners die lang en hard op kop kunnen beuken om een kopgroep terug te halen. Een Benoot schat ik ook zeker niet hoger in dan Philipsen. Ja er is een kans dat Philipsen de zware finale niet overleeft, maar als hij het wel red is hij samen met Van Aert de grootste kanshebber.

blix 6 september 2021 om 11:21

Dat is net het punt: veel kans dat sterke Philipsen de finale wel overleeft, en zo in Wouts vaarwater terechtkomt.

Peetvader 6 september 2021 om 11:24

Campenaerts is wel een gedroomde knecht. In topvorm, kent zijn kwaliteiten en zal zich dan ook schikken naar Wout.

mattje123 6 september 2021 om 11:32

@blix of juist de ideale tandem voor Wout om zeker iedereen er op te leggen in de sprint. Als de een de sprint voor de ander aantrekt gaat er zeker niemand meer overheen komen!

mattje123 6 september 2021 om 11:33

@peetvader voor die rol heb je Declercq al. Campenaerts heeft nog nooit aangetoond het echt in lange 1dags koersen te laten zien. Boven de 200km is het eigenlijk altijd einde Campenaerts.

djerkson 6 september 2021 om 12:33

Euh, Campenaerts is in supervorm, kan zich helemaal leegrijden en het daarna aan anderen overlaten. Philipsen heeft zich nog nooit bewezen in koersen boven 200km.

Glen 6 september 2021 om 12:49

Philipsen red het sowieso toch niet tot in de finale en is geen 'knecht' vindt hij zelf. Dus dan heb je meer aan een Campenaerts die vollop wil rijden voor de kopman. Zelf had ik eentje minder van DQS gehoopt en dan wel Van Hooydonck maar goed, ik ben de bondscoach niet :-) Evenepoel had ik ook thuisgelaten na de OS, maar misschien is het niet slecht omdat veel landen rijden om niet te verliezen, als je dan iemand hebt om de concurrentie wat bezig te houden. Nu is de Belgische ploeg wel groter dan op de OS dus kunnen ze ook wel iets meer controleren maar toch.

Campenaerts hoeft ook niet perse tot in de finale mee, als hij alles doet om de kopman in de finale te houden of krijgen mag hij van mij na kilometer tweehonderd in de berm gaan liggen uithijgen :-D

De Cabybara van de Conradkade 6 september 2021 om 11:26

Opvallend: niemand van Lotto-Soudal, Wanty en Alpecin-Fenix.

Wheely 6 september 2021 om 12:17

En heel veel wolfjes.

Willem Kieft 6 september 2021 om 18:30

Drie stuks. Valt mee. En ook niet echt rare keuzes.

AWestie 6 september 2021 om 11:27

Ik had Nathan wel verwacht, aangezien die al het hele jaar met Wout meefietst en mooi in vorm aan het fietsen is. Wat zou daar de reden zijn?

Alfons Haavers 6 september 2021 om 11:29

Van Hooydonck er niet bij vind ik toch wel een verrassing. Geen ploegmaat voor Wout, wel 3 man van DQS.

Lampaert lijkt me net als hierboven al aangehaald een risico. Yves is zo’n renner die dan wel eens voor eigen kans durft te gaan en het dan verprutst.

Campenaerts verdient de selectie na zijn Benelux Tour, maar het blijft wel een koers van 250+ km waarin hij voorlopig nog niet echt heeft getoond die afstand aan te kunnen. Anderzijds: veel andere mannen in topvorm zijn er niet (Gilbert, GVA, Naesen…)

Westland95 6 september 2021 om 11:33

Samen met Denemarken de sterkste selectie. Het zal iedereen tegen de Belgen worden.

djerkson 6 september 2021 om 12:36

In de huidige vorm zijn de Denen met Cort en Asgreen ook topfavorieten hoor. Colbrelli en Mohoric mag je daar ook bij tellen. Favorieten genoeg.

Turtlehead 6 september 2021 om 13:52

De Belgen rijden meestal ook nog wat tegen elkaar, dus ben benieuwd. Als hij er een eenheid van maakt (met Stuyven, Lampaert en Evenepoel als luxeknechten voor na km 200) ziet het er goed uit.

xistnc 6 september 2021 om 11:36

Met Evenepoel, dus krijgen we hetzelfde gedoe als op de OS. Oftewel maximaal zilver voor Wout.

zietemgaan 6 september 2021 om 11:49

niet mee eens, Evenepoel is de man die aanvalt, en dan moeten de anderen maar rijden, daarmee zit Wout dan in een zetel. Wout moet dan gewoon nog iemand mee hebben als ondersteuning in de laatste 30 kilometers. Maar de koers wordt zwaar genoeg, de overlever in vorm wint.

xistnc 6 september 2021 om 12:55

Precies. Wout moet in de finale nog iemand mee hebben als ondersteuning.

Die rol kan Evenepoel niet invullen.

Panache 6 september 2021 om 15:02

Evenepoel laten aanvallen om Wout in een zetel mee te laten voeren richting een uiteindelijke sprint lijkt mij de meest stupide tactiek die België kan uitvoeren. Dat is de tactiek voor ploegen zonder échte favorieten voor winst. Alle ballen op Van Aert die zonder angstgegner Mathieu de kans van zijn leven heeft.

Michelangelo 6 september 2021 om 11:37

Ook ik had Van Hooydonck verwacht.

Met deze selectie vraag ik me wel af of de 1-kopman-tactiek nog altijd het beste is gediend. Ik denk namelijk dat er niemand enige seconde zou twijfelen over waar de loyaliteit ligt bij Van Hooydonck. En dat vraag ik me bij de mannen van DQS toch echt wel af.

Of wordt er onder druk van media toch gekozen voor een tweekoppig monster in de Belgische selectie, in plaats van alle ballen op Wout. Want het mag duidelijk zijn dat Evenepoel gewoon 10 procent harder gaat als hij voor zichzelf koerst, knechten lijkt niet aan hem besteed, want dan is ie ziek, zwak of misselelijk.

zietemgaan 6 september 2021 om 11:50

Evenepoel knecht door aan te vallen waardoor de andere landen hem moeten terughalen, wat veel betere tactiek is dan België al het werk op te laten knappen, wat velen wellicht hopen (de niet-Belgen dan) ;)

Man met de hamer 6 september 2021 om 12:35

Evenepoel gezellig op pad met Alaphilippe en Asgreen? Mohoric erbij, Cort Nielsen…

Mwielerfan 6 september 2021 om 14:42

Als ie met dat soort kleppers mee is niet meerijden. Dan gaan die andere zich irriteren en komt wout terug, of ze blijven weg en is Rev fris genoeg om te proberen weg re rijden. Best een aardig scenario denk ik. Als wout wil winnen moet hij trouwens altijd mee zitten met zo’n groep

Man met de hamer 6 september 2021 om 16:28

Zijn er drie van DQS, die gaan wel samen rijden.
Als Wout wil winnen moet hij wellicht met alle goede groepen mee, dat is het mogelijke gevolg van het selecteren van Evenepoel.

Michelangelo 6 september 2021 om 16:30

Evenepoel gaat hier echt niet “zomaar even weg fietsen” van alles en iedereen, en een solo uit zijn mouw schudden zoals in de C-koersjes die hij heeft gereden.

Ik vind het jammer dat hij in de Brussel Cycling classic de zege kado heeft gekregen. Dat zou namelijk een prima moment geweest zijn om te zien op welke wijze hij zou kunnen winnen van een groep vluchters. Nu was de schifting gemaakt door de motards, en had hij enkel iemand in het wiel die al een hele dag mee op kop had gereden, en ook nog niet bekend staat als hoogvlieger. Echt benieuwd hoe hij het zou oplossen tegen misschien wat minder sterke maar intrinsiek veel snellere mannen als Gilbert, Vd Sanden e.d, die hij er niet zomaar af fietst door een kleine tempoversnelling op een stukje valsplat.

Het zal mij benieuwen welk scenario de bondscoach voor ogen heeft met Evenepoel. Persoonlijk acht ik de kans groot dat hij toch een soort van kopman-rol gaat krijgen op basis van wat overwinningen in C wedstrijden, en de hype die vervolgens weer is ontstaan in de media en Evenepoel-believers. Wat uiteindelijk ten koste gaat van de kansen van de eigenlijke kopman.

Romāns Vainšteins 6 september 2021 om 17:01

Dat je daar bang voor bent is onderhand genoegzaam duidelijk. Het lot van de Belgen gaat je duidelijk aan het hart.

FrankyVercauteren 6 september 2021 om 22:32

@ Michelangelo: Gilbert en Tosh Van der Sande (want zo wordt zijn naam correct geschreven) moest hij er niet afrijden in de Brussels Cycling Classics Zij schakelden zichzelf uit door de verkeerde weg te nemen. Dat hij na die wegverbindingen nog meer dan 2 minuten voorsprong nam op dat 5-tal “vergeet” je ook heel handig.

jan jansen 6 september 2021 om 23:08

Michel
Wat moet ReV toch een nachtmerrie voor je zijn.
Maar je kunt dit veranderen door je in te denken dat het een schoonzoon van je is. Dan kun je sommige trekjes van hem misschien vergeven.

Murcia 6 september 2021 om 23:14

Over de loyaliteit van de DQS Belgen zit ik niet zo in, Tim doet gewoon zijn werk voor alles en iedereen. Het was aandoenlijk hoe hard hij reed voor Roglic na diens val in Parijs-Nice.
Yves en Remco weten ook hoe het werkt in Vlaanderen en in alle andere wielernaties, als je in eigen land iets doet tegen de chouchou van het thuis publiek wordt je gekruisigd. Die gaan echt niet Wout saboteren. Maar je moet als ploeg wel meer dan alleen een plan A hebben. En daarvoor is met name Remco geschikt omdat hij andere landen uit hun tent kan lokken. Yves is dan weer uitermate nuttig in het laatste half uur/drie kwartier om de kopman in de diepste finale bij te staan en vuil werk op te knappen.

VerstandOpNul 6 september 2021 om 11:51

Had Tim DeClercq vorig jaar niet verstek laten gaan vanwege Alaphilippe? Benieuwd of hij daadwerkelijk in dienst van WvA gaat rijden..

WernerFranke 6 september 2021 om 11:57

Dat was Devenyns dacht ik.

De Cabybara van de Conradkade 6 september 2021 om 11:59

Dat was Devenyns

VerstandOpNul 6 september 2021 om 12:17

Ah ok, I stand corrected..

De Siepel 6 september 2021 om 11:56

Leuk, de snor bij de Belgische selectie. Volkomen terecht…

Alfons Haavers 6 september 2021 om 11:57

Evenepoel had ik persoonlijk ook meegenomen. Gewoon omdat dat een echte hardrijder is die de andere landen onder druk kan zetten bij een aanval. Hij zorgt ook voor meer paniek dan als een Wellens of Vanmarcke wegrijdt.

Declercq lijkt me ook prima om de eerste 150km de boel onder controle te houden.

Maar met Lampaert er nog bij vind ik het wel wat veel van het goeie. Hoe gaan die mannen reageren als pakweg een Asgreen of Alaphilippe wegrijdt?

Benoot zal zich wel volledig wegcijferen voor WvA, maar ik had Van Hooydonck er toch ook bij gezet als trouwe luitenant.

Nu heb je met Evenepoel en Stuyven 2 vrijbuiters, en Teuns en Lampaert zien voor zichzelf misschien ook wel een gelijkaardige rol.

Al zal het feit dat WvA er qua niveau de laatste 2 jaar bovenuitsteekt toch ook wel voor de nodige realiteitszin en opofferingsgezindheid zorgen bij een paar Belgen, vermoed ik.

Massimo Bataille 6 september 2021 om 12:12

Al die twijfels of de Quickstep mannen ofzo wel voor Van Aert willen rijden, maar vorig WK en deze OS tonen gewoonweg perfect dat iedereen voor een kopman ( Van Aert) wilt rijden.
Uiteindelijk (buiten Van Avermaet en Gilbert) is er zelden tot nooit problemen geweest om alle belgen in rij te houden en de tactiek te laten aanhouden.

Murcia 6 september 2021 om 12:14

Grote afwezige voor mij is Van Hooydonck die in blakende vorm is en natuurlijk een vertrouweling van Wout maar er valt ook wel wat te zeggen voor de selectie van een Vocsnor en Lampaert. Met name de eerste rijdt een ijzersterk seizoen en zal perfect in dienst kunnen rijden van de kopman. Mocht Matthieu niet meedoen dan zal er nog meer naar de Belgen gekeken worden en moet men ook andere scenario’s kunnen inpassen.

Anton van Valouwe 7 september 2021 om 08:13

Als Wout zijn “vertrouweling” er bij had willen hebben, was deze gewoon geselecteerd!

Romāns Vainšteins 6 september 2021 om 12:18

Fraai! Een toffe selectie waarin best wat mannen in een situatie kunnen belanden waarin ze denken te mogen winnen en dus niet zo’n retesaaie ‘één voor allen, allen voor één’-equipe. De kijker is waarschijnlijk de grootste winnaar en dat is het belangrijkste natuurlijk.

Daniel17 6 september 2021 om 12:20

Ik las overigens iets opvallends in het nieuwsblad.

‘Daarvoor is de ‘rennersvergadering’ op het WK naar verluidt cruciaal. De kopman moet daar ook financieel de steun van zijn ploegmaats afdwingen.

“Logisch toch dat je ook over die dingen praat? Je rijdt met zeven landgenoten die de dag nadien opnieuw concurrenten worden. Mocht ik naar een WK gaan om te helpen, zou ik dat ook verwachten. Cru gezegd: je hebt er de volgende dag niks meer aan. Dan is het logisch dat de koek verdeeld wordt.”

Ken jij ondertussen de gangbare tarieven?

“Ja, ja. Er zijn genoeg mensen met wie je daarover kan praten. Maar dat hoeft allemaal niet in de krant. Die afspraken zijn belangrijk, maar tegelijk is dat het laatste wat je invult. Het is echt niet zo dat Sven als bondscoach belt naar renners: Als je meegaat naar het WK, biedt Wout zoveel als hij wint.” ‘

Gaat dit ook zo in Nederland en in andere landen? In België betaalt de kopman dus geld als hij wint? Een overwinningsbonus vanuit de bond begrijp ik. Maar dat de kopman zelf geld op de tafel moet leggen vind ik een beetje raar? Wat als je kopman een neo-prof is met een klein contract?

Man met de hamer 6 september 2021 om 12:33

“Wat als je kopman een neo-prof is met een klein contract?”

Als die er al zijn, dan winnen ze niet. Kijk het lijstje met winnaars maar na.

Koersmaniak 6 september 2021 om 13:32

Die kleine neoprof uit een kleine ploeg zal na wk-winst ook een beter contract kunnen krijgen.
Dat is net het hele idee: als je wereldkampioen wordt, kan je een beter contract krijgen. In ruil daarvoor betaal je je landgenoten die zich in dienst hebben gesteld een premie.

Solkanar 6 september 2021 om 12:35

Leuke selectie! Campenaerts is in vorm (en op hoogtestage geweest met Van Aert), Lampaert zijn vorm is meer twijfelachtig want net vader geworden maar was in Denemarken goed. Op dit WK parcours schat ik hem hoger in dan Van Hooydonck. Die heeft het op bergjes toch lastiger om te volgen. En om tempo op kop te rijden is er Declercq die dat 150 km zal doen! Daarna kunnen Campenaerts of Benoot en Lampaert overnemen.
Teuns, Evenepoel en Stuyven kunnen meespringen in gevaarlijke groepjes.
Zeker een Evenepoel in zo’n groep maakt iedereen nerveus.
Met de Denen, Fransen en Italianen de beste selectie!
Hopelijk raakt MvdP fit anders zie ik weinig kansen voor ons Nederlanders.

Laatste man 6 september 2021 om 12:35

Nathan had ik meegenomen. Prima Vuelta en trouw aan Wout. Benoot, Stuyven en Campenaerts waren met Wout op stage en kunnen goed met hem opschieten. Dat zal ook prima gaan. Declerq een prima knecht.

Lampaert en Remco mijn onzekerheden, niet om hun specifieke kwaliteiten, wel om hun eventuele rol en ploegbelang.

Mohorietsj 6 september 2021 om 12:50

E-ve-ne-POEEEELLL!!

De Cabybara van de Conradkade 6 september 2021 om 12:50

Campenaerts, Evenepoel en Teuns doen trouwens de EK-WK dubbel, zie ik.

Verweggistan 6 september 2021 om 13:13

Goed dat er genoeg knechten voor Wout zijn met declercq, lampi en campi en niet Greg, Naesen of gilbert erbij. Of extra sprinters. Duidelijk: Alles voor Wout en mocht die wegvallen dan is het aanvallen.

Koersmaniak 6 september 2021 om 13:30

Ik vraag me af wie in geval van een groepsprint de leadout gaat doen?
Mannen als Morkov en Rickaert bewezen in de Tour dat de leadout vaak belangrijker is dan de uiteindelijke afwerker.

Alfons Haavers 6 september 2021 om 13:41

Stuyven is dan wel nog een optie, als die er nog bij zou zitten.

Verweggistan 6 september 2021 om 13:45

Teunissen ;)

Maillot à Pois 7 september 2021 om 00:02

de grote sterkte van Van Aert is toch dat hij het veelal zonder lead-out kan?
Maar indien nodig kunnen Stuyven en ook Lampaert dat.

Maartensmits 6 september 2021 om 13:40

Remco gaat mee om te knechten. Als dat maar goed gaat…

Turtlehead 6 september 2021 om 14:00

Ach, als je in t wiel van Tony Martin durft te rijden, moet je dit ook aandurven. En als ie alleen rijdt kan er weinig fout gaan.

Turtlehead 6 september 2021 om 13:54

Teuns als goedmakertje voor de flater hem niet mee te nemen naar de OS? Of zou die braaf willen werken?
Lijkt me op dat parcours niet eentje die verschil kan maken, dan zou Van Hooydonk als extra man, tussen km 150 en 220 niet zo gek zijn geweest.

ChefSpijker 6 september 2021 om 14:17

Van Hooydonck gaat vast ook niet zolang mee in de finale. Waar heeft ie dit voorjaar zich laten zien buiten de 'platte' klassieker Gent-Wevelgem? Herinner me vooral veel finales waarin Wout vroeg alleen zat.

Kosmonaut 6 september 2021 om 13:56

Mooi stel knechten voor Evenepoel!

Maartensmits 6 september 2021 om 14:18

Evenepoel moet zelf gaan knechten voor Van Aert.

Maartensmits 6 september 2021 om 14:19

Evenepoel moet zelf gaan knechten, Kosmonauta.

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair