Destil-Parkhotel slinkt naar tien renners in 2019

Door , dinsdag 11 september 2018 om 09:29
Destil-Parkhotel slinkt naar tien renners in 2019

foto: Leon van Bon/Topcompetitie.nu

Destil-Parkhotel Valkenburg neemt eind dit jaar afscheid van een groot deel van de selectie. Het Nederlandse Continentale team gaat in 2019 verder in een afgeslankte vorm met een selectie van tien renners.


De afgelopen tijd ving WielerFlits meermaals het gerucht op dat de ploeg zou stoppen, maar volgens technisch manager Frank Pennings is daar niets van waar. Hij verwijst die geruchten naar het land der fabelen. “Volgend jaar hebben wij gewoon weer een ploeg”, aldus Pennings. “Zoals bij zo’n beetje iedere ploeg duurt het eventjes voordat alles helemaal rond is met sponsoring. Maar bij ons gaat dat goed komen. We gaan wel inkrimpen als gevolg van een lager budget.”

Pennings en algemeen manager Danny Nelissen wilden dit jaar van de ploeg – die voortkomt uit CT Jo Piels – een internationale opleidingsploeg maken. De officiële voertaal werd Engels en aan de selectie werden twee Russen, twee Amerikanen, een Spanjaard en een Zweed toegevoegd.

foto: Leon van Bon/Topcompetitie.nu

De buitenlandse inbreng zal echter al na één seizoen vertrekken. De ploeg keert volgend jaar terug naar een volledig Nederlandse selectie. “We gaan verder met de kern van de ploeg, dat zijn de renners die ook Olympia’s Tour rijden (zie onder, red.). Deze renners zullen weinig merken van de compactere ploeg, want de internationale wedstrijden waar we dit jaar aan de start stonden, zullen we ook volgend jaar rijden, net als de wedstrijden uit de Topcompetitie”, zegt Pennings.

Welke naam de ploeg volgend seizoen zal dragen, is nog niet bekend. De teamleiding is daar nog over in gesprek met de sponsoren. Verder is duidelijk dat naast de buitenlandse renners ook Maarten van Trijp, Tim Kerkhof en Twan Brusselman de ploeg zullen verlaten en dat Maik van der Heijden de weg met het veldrijden blijft combineren. Daarnaast komt er één renner over van een club. Wie deze renner is – die ook de weg met het veld zal combineren – wilde Pennings nog niet prijs geven, net als de tiende en laatste renner van de selectie in 2019.

Destil-Parkhotel Valkenburg voor Olympia’s Tour 2018
flag-nl Jordi van Loon
flag-nl Alex Molenaar
flag-nl Oscar van Wijk
flag-nl Lars Oreel
flag-nl Timo de Jong
flag-nl Robin Blummel

Selectie 2018
flag-us Cameron Beard
flag-nl Robin Blummel
flag-nl Twan Brusselman
flag-ru Pavel Chursin
flag-se Jacob Eriksson
flag-es Guillem García
flag-ru Stepan Grigoryan
flag-nl Maik van der Heijden
flag-nl Timo de Jong
flag-nl Tim Kerkhof
flag-nl Jordi van Loon
flag-nl Alex Molenaar
flag-nl Lars Oreel
flag-nl Freek van Rossem
flag-nl Maarten van Trijp
flag-us Camden Vodicka
flag-nl Oscar van Wijk
*Renners die zijn doorgestreept krijgen geen contract voor 2019

Dit artikel delen:

9 Reacties

Piet Lut 11 september 2018 om 09:57

Is Freek familie van Oscar? Ik heb die naam nooit eerder gezien

Edit: Al gevonden. ik den dat met Freek van Wijk Freek van Rossem wordt bedoeld

Grobbel 11 september 2018 om 10:07

Ik zal eerlijk zijn dat ik niet eens doorhad dat ze zoveel buitenlandse renners in dienst hadden.

storm-biker 11 september 2018 om 10:08

Als die geruchten er waren zal het niet veel gescheeld hebben…
Wel crisis in het Nederlandse Continental land, Alecto Cycling Team krimpt ook in budget en moet terug naar 9 renners.
Dubbel programma is dan niet/nauwelijks meer mogelijk, waardoor buitenlandse (etappe)koersen zullen moeten worden geschrapt, slecht voor de ontwikkeling van de renners.

Hopelijk blijven Metec en Monkey Town wel volledige ploegen van 16 renners.

Wheely 11 september 2018 om 10:54

Ik mis vaak de lange termijn visie bij dit soort teams, of is dat onmogelijk op dit niveau?

Viktrodriguez 11 september 2018 om 14:48

Dat lijkt me wel, gezien de extreme afhankelijkheid van sponsoring als wielerploeg. Dat is al zo op WT- en PCT-niveau en dat zal op dat niveau niet anders zijn. Of misschien wel meer. Waar je op WT-niveau nog flink wat media-aandacht en exposure hebt, zal dat bij die kleinere ploegen toch veel minder zijn. Daarnaast zal een fietsfabrikant eerder zich verbinden aan een topploeg, wat met de aankoop van materiaal toch een flink hap uit de budget is van zo’n ploegje. Ik heb wel eens begrepen dat een ploeg op dit niveau blij is als ze al een fietssponsor kunnen krijgen.

Maenhout 11 september 2018 om 17:14

Deze ploeg had een seizoen lang een langetermijnvisie… Misschien hadden ze beter eerst meerjarige sponsoring kunnen regelen, voor ze het internationale opleidingspad insloegen.

Wielerfan1987 11 september 2018 om 10:55

Delta cycling is ook nog naarstig op zoek naar een nieuwe (hoofd) slonsor, de Rijke gaat stoppen.

TimodeJ 11 september 2018 om 11:25

Gelukkig zit m'n naamgenoot er nog bij.

Il Cavaliere 11 september 2018 om 11:49

Jordi van Loon.. Dat is toch die met die toverbal?

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.

Headlines

Materiaalzone

Populair