Demi Vollering wint eerste NK Gravelracen bij de vrouwen

zaterdag 13 november 2021 om 15:44
Demi Vollering wint eerste NK Gravelracen bij de vrouwen

Vollering op weg naar haar titel - foto: Cor Vos

Demi Vollering heeft het eerste NK Gravelracen bij de vrouwen gewonnen. De renster van SD Worx klopte in Epe in een sprint-a-deux Floortje Mackaij. Lorena Wiebes legde beslag op de derde plek.

Al snel werd duidelijk dat de strijd om de zege tussen Vollering en Mackaij zou gaan. Na vier van de negen rondes reden zij weg uit het pelotonnetje, en zette Wiebes de tegenaanval in.

De DSM-renster kwam in de laatste rondes nog even op vijftien seconden van het leidende duo te rijden, maar kraakte in de laatste kilometers uiteindelijk toch omdat Vollering en Mackaij goed samenwerkten; zij wilden de rappe Wiebes er niet bij hebben. Een sprint moest er in de laatste honderden meters aan te pas komen om een winnaar aan te wijzen, die Vollering in haar voordeel besliste.

Eerder op de dag verorverde Tijmen Eising al de nationale driekleur bij de mannen. Hij bleef ploeggenoten Coen Vermeltfoort en Daan van Sintmaartensdijk voor.

flag-nl NK Gravelracen
Uitslag vrouwen
1. flag-nl Demi Vollering
2. flag-nl Floortje Mackaij
3. flag-nl Lorena Wiebes
4. flag-nl Tessa Neefjes
5. flag-nl Marit Raaijmakers
6. flag-nl Rosa van Doorn
7. flag-nl Puck Pinxt
8. flag-nl Puck Moonen
9. flag-nl Isa Pieterse
10. flag-nl Rozemarijn Ammerlaan

Dit artikel delen:

15 Reacties

AWestie 13 november 2021 om 16:07

Mackaij op een oude Sunweb Cervelo. Mag dat wel onder het mom van ‘cooperation’?

0
Murcia 13 november 2021 om 16:20

Inderdaad opvallend hier rond te rijden met de Aspero maar het zal wel afgestemd zijn met Kemna.

0
xistnc 13 november 2021 om 19:27

En Mackaij die samenwerkte met Vollering om ploeggenote Wiebes af te houden?

0
Bimbo Visma 14 november 2021 om 10:22

“Ik viel aan vanuit een groep van vier en Floortje kwam aansluiten. Daarna hoorden we dat Lorena Wiebes in de tegenaanval was gegaan, waardoor Floortje niet meer meereed op kop. Alleen ik wilde echt niet hebben dat Lorena aansloot, en dus ben ik blijven rijden. Gelukkig won ik de sprint.” Aldus Demi

0
FDJ 14 november 2021 om 13:33

Wiebes reed op Canyon ipv Scott

0
Mwielerfan 13 november 2021 om 16:42

Puck moonen eerste keer top 10?

0
Wheely 13 november 2021 om 17:06

Misschien is gravel haar verborgen talent?

0
Verweggistan 13 november 2021 om 17:09

Maar dan weer niet de beste Puck.

0
Wheely 13 november 2021 om 17:15

Is ook verdomd moeilijk met al die Pucken tegenwoordig. Het was wel haar eerste gravelrace trouwens, best knap.

0
Simon1 13 november 2021 om 17:08

Isa zus van puck?

0
Wheely 13 november 2021 om 17:13

Ja, grote zus.

0
Bankzitter 13 november 2021 om 17:51

Heeft Moonen eindelijk eens een wedstrijd uitgereden. Dát is nieuw nieuws!

0
HSV 13 november 2021 om 18:00

Ja, de eerste van het jaar geloof ik zowaar

0
Maillot à Pois 13 november 2021 om 19:25

Ze heeft dit jaar maar 2 UCI wedstrijden gereden, dat waren inderdaad DNFs.
Maar ze heeft wel wat nationale wedstrijden betwist en ook uitgereden.

0
Bimbo Visma 14 november 2021 om 10:23

Ze lijkt iig het plezier teruggevonden te hebben

0

Headlines

Populair

Materiaalzone