Degenkolb steunt toekomst Parijs-Roubaix met veiling WK-tenue

donderdag 3 oktober 2019 om 12:18
Degenkolb steunt toekomst Parijs-Roubaix met veiling WK-tenue

foto: Cor Vos

John Degenkolb gaat zijn tenue van het WK wielrennen in Yorkshire veilen voor het goede doel. Het Duitse truitje en het bijbehorende rugnummer moeten geld opbrengen voor Les Amis de Paris-Roubaix, een vrijwilligersorganisatie die zich bezighoudt met het onderhouden en behouden van de kasseistroken.


“Het was een helse koers zondag en zelfs na een eerste wasbeurt zat er nog veel vuil uit Yorkshire in het shirt”, legt Degenkolb uit. “Omdat ik zoveel truitjes heb, heb ik besloten om het gesigneerde tenue en het rugnummer weg te geven. Er is zeker iemand die een ‘originele Degenkolb’ in zijn collectie wil hebben.”

De toekomstig renner van Lotto Soudal weet ook al waar hij het geld naartoe stuurt. “Ik ben ambassadeur van Les Amis de Paris-Roubaix, dus ik zal al het geld van deze veiling steken in de bescherming van het Parijs-Roubaix-parcours. Natuurlijk zal ik zelf ook wat toevoegen aan de donatie”, aldus Dege.

Op het moment van publiceren is het hoogste bod op het Degenkolb-truitje 396 euro. Biedingen kunnen worden gedaan via Ebay.

Degenkolb redde Parijs-Roubaix U19
Begin dit jaar zette John Degenkolb zich ook al in voor Parijs-Roubaix. De juniorenkoers kampte namelijk met een tekort van 10.000 euro. Middels een crowdfundingsactie kon de jeugdwedstrijd toch doorgang vinden. Zelf legde de Duitse sprinter 2.500 euro bij. De extra inkomsten van de crowdfunding gaf Degenkolb ook aan Les Amis de Paris-Roubaix.

Dit artikel delen:

12 Reacties

SteelHorseCowboy 3 oktober 2019 om 12:29

Jammer dat het niet die andere trui met streepjes is, die waar het eigenlijk om ging.

Rawolf 3 oktober 2019 om 12:32

Belachelijk dat dit nodig is en dat de ASO dit niet gewoon betaald, de grootste organisator binnen het wielrennen kan de meest prestigieuze eendagswedstrijd niet betalen?

Romāns Vainšteins 3 oktober 2019 om 13:22

Laat de 100 beste Flandriens dit allemaal doen met hun WK shirtjes zodat die schoffelaars een fijn extra’tje krijgen.

aardappeljager 3 oktober 2019 om 14:46

Jammer dat dit nodig is voor deze mooie koers voor deze grote organisator, maar zeer prijzenswaardig dat hij weer in de bres springt

Franco Ballerini 3 oktober 2019 om 19:24

Cynisme viert hier hoogtij. Geweldig dat Degenkolb zich hiervoor inzet.

DeLuiaardVanLimburg 3 oktober 2019 om 14:46

Fijne vent.

Alexander 3 oktober 2019 om 15:02

Dan te bedenken dat de ASO een Parijs Roubaix toertocht houdt waar duizenden mensen aan mee doen. Om over de opbrengsten van de prof koers nog maar te zwijgen. Voor mij de mooiste der klassiekers. Die stroken onderhouden lijkt mij geen makkelijke exercitie. Stenen zo slecht in de weg leggen is een kunst.

west 3 oktober 2019 om 16:10

Belachelijk dat de grootste eendagskoers op aarde in stand moet worden gehouden door een stel vrijwilligers die hemel en aarde moeten verzetten om een paar luizige duizend euro bij elkaar te hoeren.
Er zijn bepaalde organisaties die tonnen, zo niet miljoenen verdienen met dit feestje, vooral die toertocht is een achterlijke cashcow, maar die blijkbaar te gierig zijn om er ieder jaar een paar duizend extra uit te geven aan de duurzaamheid van deze koers…
Doet overigens niks af aan de goede bedoelingen van Dege. Groot en betrokken sportman.

Panache 3 oktober 2019 om 17:58

Dat wij Wielerflitsers niet zelf koersen gaan organiseren! De miljoenen stromen binnen en zo ingewikkeld is het allemaal niet.

west 3 oktober 2019 om 19:12

Ik wil best Roubaix organiseren hoor.. Of de Tour, of de Giro, of RvV… Ik denk dat ik dat voor een voor mij heel schappelijk honorarium kan doen en geld kan overhouden om een paar kasseien af te borstelen.

KennyKlimmen 3 oktober 2019 om 18:04

Zoals bij zoveel donaties voor vrijwilligerswerk: Gek dat het nodig is, goed dat het gebeurt…