Degenkolb is Mollema en Gesink te snel af in Gouden Pijl

dinsdag 11 augustus 2015 om 22:10

John Degenkolb heeft het criterium dat de Gouden Pijl heet gewonnen. De Duitser van Giant-Alpecin was in Emmen sneller dan zijn twee Nederlandse collega’s Bauke Mollema en Robert Gesink.

Voor Degenkolb was de Gouden Pijl het enige criterium dat hij op Nederlands grondgebied zou rijden. Eerder al won zijn land- en ploeggenoot Simon Geschke in Heerlen het na-Tourcriterium. Dege volgt op de erelijst Laurens ten Dam op.

flag-nl Gouden Pijl 2015
1. flag-de John Degenkolb (Giant-Alpecin)
2. flag-nl Bauke Mollema (Trek Factory Racing)
3. flag-nl Robert Gesink (LottoNL-Jumbo)

Dit artikel delen:

16 Reacties

Timocycling 11 augustus 2015 om 22:19

Edit redactie: Niet anti-supporteren

Smuckinho 11 augustus 2015 om 22:33

@Timocycling
Post jij op WF echt alleen maar jankende, klagende en antiberichten?

Timocycling 11 augustus 2015 om 22:34

Ik heb kritiek, waar anderen enkel alles toejuichen. Weer eens wat anders toch?

nafnikleb 11 augustus 2015 om 22:38

Nee hoor, je bent de zoveelste sooike-parodie.

vlek 11 augustus 2015 om 22:40

Ik vind kritiek een groot woord voor dit soort bijdragen. Mocht iets voor echte kritiek door willen gaan dan wordt er toch wat meer gevraagd van de onderbouwing en mag zeker een kritische blik op de gehanteerde maatstaf niet ontbreken. Een bijdrage die ook valt samen te vatten als ‘boe dit of dat’ valt inderdaad eerder tegenover simpel juichen te plaatsen. Noem jezelf echter alsjeblieft niet een criticus als het op dat niveau blijft steken.

Smuckinho 11 augustus 2015 om 22:41

Wat hebben anderen hier mee te maken?
Bij jou lijkt het trouwens wat meer te zijn dan enkel kritiek, bijna iets persoonlijks ofzo. Is het Gesink, of heb je niks met TLJ?

Timocycling 11 augustus 2015 om 22:44

Heb niks tegen Gesink of TLJ hoor. Alleen die instelling bevalt me niet van met name meneer Verhoeven. Tevens vind ik het zwakjes van Gesink en Kelderman dat ze "moe" zijn en niet de Vuelta rijden waar alle andere toppers die nog betere prestaties geleverd hebben wel meedoen. Geldt ook voor Mollema trouwens. Vervolgens maakt of Gesink of Verhoeven de fout hem te laten starten in Polen in plaats van hem klaar te stomen voor de Vuelta of de Canadese klassiekers.

Edit redactie: On-topic AUB

Smuckinho 11 augustus 2015 om 22:49

Prima.

xistnc 11 augustus 2015 om 22:54

@Timo
Je plaat blijft hangen. Zing eens een ander deuntje!

Lombarda 11 augustus 2015 om 23:27

Ik heb ook niets tegen Timocycling, wordt er alleen erg moe van.

TeamNL 12 augustus 2015 om 09:57

Huisregel 1: Kritiek hebben op
TLJ is op Wielerflits ofwel TLJ fanpage ten strengste verboden.

Dat Gesink en Mollema moe zijn na een zware Tour kan ik wel begrijpen. Gesink is eigenlijk nog maar net terug in het peloton en Mollema had al een lastige voorbereiding door rugproblemen.

Dat ze Gesink hebben laten starten in Polen is gewoon een fout geweest evenals ten Dam en Kelderman de Tour uit laten rijden met blessures. Dat Kelderman nog steeds last heeft van zijn rug is opvallend. Misschien toch eens met de artsen van Mollema gaan praten.

On topic: Zeer benieuwd waar Degenkolb nog gaat rijden dit seizoen. Normaal doet hij in een seizoen wel een dubbel. Ik zag dat Mezgec meeging naar de Vuelta samen met Waeytens en Dumoulin. Benieuwd naar de andere zes.

vlek 12 augustus 2015 om 10:01

Mollema hield zelf ruim twee maanden last van zijn rug. Verwacht niet dat zijn artsen echt de beste raadgevers zijn geweest.

TeamNL 12 augustus 2015 om 11:28

@vlek
Tijdens de Dauphine had hij er nog heel veel last van en lostte keihard op de Col d’Allos. Drie weken later en wat bezoekjes aan de osteopaat begint hij aan de Tour en rijdt gewoon naar een zevende plaats in het klassement. Vreemd us het wel dat de ploeg het toestaat dat Kelderman en ten Dam met blessures de Tour moeten uitrijden en Gesink omdat hij moe is mag afstappen in Polen.

Vooral ten Dam hadden ze in bescherming moeten nemen met het oog op de Vuelta. Niet dat het nu nog iets uitmaakt. Als Kelderman er nu doorheen zakt in de Eneco Tour door zijn rugproblemen kost het uitrijden van de Tour gewoon WT punten.

vlek 12 augustus 2015 om 11:36

Precies, vanaf het Baskenland tot en met de Dauphine heeft Mollema dus met rugklachten gezeten. Dat zijn twee maanden.

De overige aannames kan ik moeilijk toetsen vanaf hier. Ik heb geen idee of het onverantwoord was om Kelderman en Ten Dam te laten uitrijden. Wat betreft die laatste ben ik geneigd te denken dat dat inderdaad zo is. Wat betreft Kelderman heb ik werkelijk geen idee, aangezien ik niets weet over de aard van zijn blessure. De laatste zin valt dan ook moeilijk te onderschrijven.

nafnikleb 12 augustus 2015 om 11:46

@TeamNL, Kelderman is in de tour na zijn val nog een keer dicht bij een etappezege gekomen. Achteraf is het makkelijk praten wetende dat Gesink zesde is geëindigd met ruime marge op nr 7 maar anders was elke ondersteuning in de bergen hard noodzakelijk geweest. Logisch dus dat je wilt dat Kelderman in de tour blijft.

ProfrondeZevenbergen 12 augustus 2015 om 20:35

Degenkolb rijdt de Vuelta.

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair