Degenkolb: “Had genoeg vertrouwen om mee te sprinten”

maandag 16 mei 2016 om 10:59
Degenkolb: “Had genoeg vertrouwen om mee te sprinten”

Foto: Sirotti

John Degenkolb wilde zich zondag tijdens de openingsetappe van de Ronde van Californië voor het eerst sinds het trainingsongeluk weer eens mengen in een massasprint. “Ik was de hele etappe omringd door ploegmaten en ik had genoeg vertrouwen om voor de sprint te gaan”, vertelt hij op de website van ploeg.

Die sprint verliep echter niet vlekkeloos. “Jammer genoeg reed Soren Kragh Andersen lek in de laatste vier kilometer”, aldus ploegleider Aike Visbeek. “John verloor vervolgens het wiel van Ramon Sinkeldam met nog twee kilometer te gaan en ze wisten hem daarna niet meer terug in positie te brengen.” Visbeek ziet de etappe desondanks als een goede eerste stap richting de Tour de France. “Het was erg goed om te zien dat John zich mengde in de sprint op zijn tweede wedstrijddag.”

De Duitser eindigde uiteindelijk als 81e. “Ik verloor een aantal posities in de laatste twee kilometer”, verklaart hij. “Ik moest daardoor wat extra energie verbruiken om terug te keren, maar dat bleek te veel van het goede met de tegenwind in de sprint. Ik kom nog steeds wedstrijdritme te kort voor de finale, maar het voelt geweldig om weer te kunnen koersen.”

Dit artikel delen:

11 Reacties

LyndaLid 16 mei 2016 om 11:05

Vooraf zeiden ze allemaal dat ze voor Sinkeldam zouden rijden in de sprints, precies omdát Degenkolb nog wedstrijdritme tekort kwam. Matig signaal naar Sinkeldam wat mij betreft.

0
Arema Pro Cycling Team 16 mei 2016 om 11:07

Ja, voor wie rijden ze nu??

0
Kingstown 16 mei 2016 om 11:24

Er wordt in de wielerwereld (en ook daarbuiten trouwens) zoveel vooraf gezegd. Dat valt allemaal in de categorie: "met een zak zout nemen". Tijdens de race kan er zoveel gebeuren dat vooraf gemaakte afspraken aangepast moeten worden. Flexibiliteit noemen we dat.

Goed om te zien dat Degenkolb weer terug is en de ongeplande pauze zou er nu weleens voor kunnen zorgen dat hij extra fris en in topvorm tijdens de Tour kan zijn.

0
Chaba 16 mei 2016 om 11:29

@LL helemaal mee eens, vooral omdat ik vind dat Sinkeldam nog veel beter kan maar hij weinig kansen krijgt en hij niet het type is dat echt met zijn vuist op tafel slaat. Hij lijkt me een wat een onzeker type die het vertrouwen van zijn ploeg hard nodig heeft.

0
Johnny7 16 mei 2016 om 11:30

edit redactie: niet doen

0
Romāns Vainšteins 16 mei 2016 om 11:37

In ieder geval hoef je als bezoeker hier nooit te lezen wat men vooraf zegt, daar is hulp voor.

0
mus van de maasstad 16 mei 2016 om 11:39

Johnny7

die 7 staat voor je leeftijd?

0
nasibal 16 mei 2016 om 12:01

@Chaba

Ah, tof! jij kent Ramon persoonlijk en hebt ingangen binnen de ploeg. Zou je een keer een paar handtekeningen voor me kunnen hosselen?

0
Chaba 16 mei 2016 om 12:50

Is goed wanneer wil je ze hebben? ;)

0
xistnc 16 mei 2016 om 13:32

‘Goed’ genoeg, vermoedelijk?

Inderdaad apart richting Sinkeldam. Tuurlijk, binnen zo’n ploeg is er ook sprake van een apenrots en daarop zal ook een terugkerende Degenkolb vermoedelijk gewoon bovenaan staan, maar dan nog. Toch een afbreukrisico voor een talent als Sinkeldam. Zoals bijvoorbeeld bij TLJ een talent als Teunissen zich ook te vaak onnodig moet opofferen.

0
TotSinas 16 mei 2016 om 21:06

Ze gaan gewoon volle bak voor John in aanloop naar de tour. Sinkeldam is een top lead- out (in wording) en richt zich daar volledig op. Zijn programma is daar ook naar. Hij kent zijn kracht en rijd gewoon in dienst van Degenkolb, net als alle anderen.

0

Net binnen

Populair

Materiaalzone