De Kort baalt van missen Tour: “Teleurstelling is heel groot”

Door , donderdag 23 juni 2016 om 15:59

foto: Marcel Koch

Koen de Kort baalt als een stekker dat Giant-Alpecin hem niet meeneemt naar de Tour de France. “De teleurstelling is heel groot, eerlijk gezegd. Ik was dan ook heel erg verrast, want ik had het niet aan zien komen”, laat hij weten aan WielerFlits.


Vorm van zijn leven
De Kort kan het missen van de Tour-selectie maar moeilijk verkroppen, ook al weet hij het al een kleine week. “Ik heb er maandenlang echt heel erg hard voor gewerkt om in topvorm te zijn. Net zoals andere jongens, dat begrijp ik ook wel. Maar ik heb echt het idee dat ik in de vorm van mijn leven ben. Als ik kijk naar het vermogen wat ik trap, dan is het zeker zo goed als ik ooit geweest ben. Maar misschien nog wel beter. Dan is het wel heel jammer dat ik nu in juli op vakantie ga, in plaats van de Tour te rijden. Alle uren training en alles wat ik ervoor gedaan en gelaten heb, is voor niets geweest nu dat doel (de Tour, red.) wegvalt. Dat weet ik sinds vorige week, toen de ploegleiding me belde en zei dat ik niet mee zou gaan. Ik vond het beter om nog even te wachten met het naar buiten brengen en niet uit boosheid gelijk allerlei zaken te gaan zeggen”, is hij duidelijk.

Vakantie
De Kort rijdt zaterdag nog het NK op de weg, om vervolgens op vakantie te gaan. “Ik wil echt even weg zijn, want in eerste instantie was ik mijn moraal helemaal kwijt”, beaamt hij. “Een vakantie zonder tv-uitzendingen met ploegenvoorstellingen en dat soort zaken. Mijn telefoon gaat ook het grootste gedeelte van de dag uit en de tv zet ik ook niet aan. Ik zie het op dit moment even niet zitten om dat te moeten zien.” Na zijn vakantie begint De Kort aan zijn training voor het volgende doel. “Inmiddels heb ik me weer een beetje kunnen verzetten. Daarom is het ook mooi dat ik het NK nog kan meepakken, want dan heb ik toch nog iets gehad aan al die trainingen.” Na zijn vakantie hervat De Kort de competitie in principe weer met de Ronde van Polen en hoopt hij op een deelname in de Ronde van Spanje.

Dit artikel delen:

34 Reacties

schmielerflits 23 juni 2016 om 16:03

Nu hoop ik dat De Kort NK wordt.. :D

vlek 23 juni 2016 om 16:05

Zou een mooie Nederlands kampioen zijn..

Franco Bitossi 23 juni 2016 om 16:13

Nu Tjallingi niet meer meedoet alle ballen/wielen op De Kort

girardengo 23 juni 2016 om 16:16

Het NK is hem gegund.

Marszzz 23 juni 2016 om 16:16

Had hem verwacht i.p.v. Albert Timmer.

vlek 23 juni 2016 om 16:21

Hij heeft afgelopen jaar een contract van een jaar (voor 2016) getekend. Het zou me niets verbazen wanneer dat een rol heeft gespeeld. Misschien is hij een van de renners die Degenkolb mee gaat nemen naar Trek?

Marszzz 23 juni 2016 om 16:23

Koen, vergeet die Tours en Vueltas en ga je lekker richten op eendaags- en klassiekerwerk. Te beginnen met a.s. zondag! Eh zaterdag bedoel ik.

Mooie_Mario 23 juni 2016 om 16:36

Deze man heeft passie voor de sport en niet bang om dat te uiten. Mooi om te horen.

TykkeThor 23 juni 2016 om 16:40

Die gaat dus mee met John volgend jaar.

pollekevandenfietspompe 23 juni 2016 om 16:41

Die rijdt volgend jaar weer bij Kittel

maklukzat 23 juni 2016 om 16:43

Teveel kapiteins op een schip werkt niet.

EricHeiden 23 juni 2016 om 16:52

Het lijkt mij een eerlijke en oprechte kerel. Ik kan ook altijd genieten van zijn reacties als een teamgenoot heeft gewonnen, echt een teamplayer. En de manier waarop hij zijn teleurstellingen uit, oogst in mijn ogen ook alleen maar respect.

Daan° 23 juni 2016 om 17:04

Heel erg jammer voor hem, ik had hem gegund! Nu maar Nederlands Kampioen worden ;).

HF2013 23 juni 2016 om 17:26

Heeft de ploegleiding ook al ergens zo open gereageerd? Of standaardverhaal dat anderen beter in vorm zijn / beter in de ploeg passen deze Tour?

ikbenprocycling 23 juni 2016 om 17:28

Lullig voor deze trouwe soldaat, maar misschien kan hij wat mooie Strava KOMS scoren tijdens zijn vakantie.

assen 23 juni 2016 om 17:33

Als Degenkolb hem mee had willen hebben, was ie meegeweest denk ik.

Wildebert 23 juni 2016 om 17:33

Klasse kerel is hij voor mij. Wens hem dat zijn goeie spirit behouden blijft en hij gemotiveerd tot op het bod sportief revanche neemt.

stanislav 23 juni 2016 om 17:33

Jammer, ik zal de interviews met hem missen deze TdF. Maar ik begrijp het wel want zijn meerwaarde zat hem er voor de ploeg natuurlijk vooral in de sprinttrein. Ik weet niet tot wanneer zijn contract loopt maar het zou met zijn klasse en ervaring een mooie versterking zijn voor de sprinttrein in wording bij TLJ.

Troma 23 juni 2016 om 18:39

Bij de NOS geeft hij aan dat hij naar een andere ploeg gaat zeer waarschijnlijk.

PauldeG 23 juni 2016 om 18:39

Gaat weg bij gaint volgens nos

Arema Pro Cycling Team 23 juni 2016 om 18:41

Hij heeft bij TGA nog een doorlopend contract tot einde 2017.

vlek 23 juni 2016 om 18:43

Volgens mij niet. Persbericht van zijn verlenging sprak toch enkel over 2016?

Arema Pro Cycling Team 23 juni 2016 om 18:49

Staat bij PCS ook onder 2017 bij TGA, maar dat zegt misschien niet alles?
Als je bericht leest bij nos.nl dan zou je gaan denken dat hij volgend jaar bij Etixx rijdt..

teunster 23 juni 2016 om 19:04

Alle frustratie en boosheid op de pedalen zaterdag. Zou wel heel mooi en ook wel beetje pijnlijk zijn.

lekbandje3 23 juni 2016 om 19:12

Zou het schitterend vinden als hij nk wordt. Voor team lotto jumbo zou dit idd een hele goede aankoop zijn. Mijn verwachting is echter dat hij met Degenkolb mee gaat (bij etix hebben ze al enkele soortgelijke renners).

  • 1
  • 2