‘Dave Brailsford was bij gesprekken Colombiaanse WorldTour-ploeg’

woensdag 13 februari 2019 om 10:34

Dave Brailsford. foto: Cor Vos

Sky-baas Dave Brailsford zou ook aanwezig zijn geweest bij gesprekken over het opzetten van een Colombiaanse WorldTour-formatie. Dat meldt El Espectador. Rigoberto Urán vertelde eerder dat hij over de toekomst had gesproken met president Ivan Duque en de directeur van Coldeportes Ernesto Lucena.


“Het is tijd dat Colombia in de grote rondes rondrijdt met een eigen merk, een eigen ploeg dus”, vertelde Urán vorige week nog. Zijn droom kan zomaar werkelijkheid worden als de Britten van Sky instappen. De leider in de Tour Colombia 2.1 heeft een verleden in Britse dienst, van 2011 tot en met 2013 reed Urán in de kleuren van Sky.

Brailsford is op zoek naar een nieuwe hoofdsponsor, nadat Sky bekendmaakte na 2019 te stoppen. Volgens de krant is een Colombiaanse overname daadwerkelijk een optie voor de ploegbaas. Sky heeft op dit moment drie Colombianen in dienst: Egan Bernal, Sebastián Henao en Iván Sosa.

Dit artikel delen:

15 Reacties

DeLuiaardVanLimburg 13 februari 2019 om 11:01

Dit lijkt me eigenlijk nog best een mooie ontwikkeling, Colombiaans-Britse ploeg WT-Ploeg. Dan is het tenminste een ploeg die gekoppeld is aan een land met wielertraditie.

koos verrek 13 februari 2019 om 11:09

Cool!

ikbenprocycling 13 februari 2019 om 16:21

of hot ?

Romāns Vainšteins 13 februari 2019 om 11:21

Nee!

Het zal wel zijn dat alle tests uitwijzen dat Jody de volgende Froome wordt. Plak er wat van dit ype blablabla aan en hoppatee!

doorak 13 februari 2019 om 20:33

Tja, schizofrenie is best lastig.

Baukema Tomoulin 13 februari 2019 om 11:31

Het gaat om geld. En ik verwacht niet dat Colombia of enkele Colombiaanse sponsors kunnen opbieden tegen een oliesjeik, Tech gigant of ander soortig miljarden bedrijf dat een nieuw speel sportploegje wil. Het wordt eerder Saoedi Arabië, Azerbeidzjan, Koeweit, India of Japan gok ik zo.

Veloburto 13 februari 2019 om 20:09

Ik denk dat er wel wat Colombianen zijn die kunnen wedijveren met oliesjeiks. Ipv het zwarte goud handelen zij dan meer in het witte goud

SteelHorseCowboy 13 februari 2019 om 12:18

Ik zie de zin niet in van polls waarin ik als volger word gevraagd in een glazen bol te kijken. Stel me vragen over dingen waar ik kijk op heb of waar ik me een mening heb kunnen vormen. En doe verder gewoon verslag.

LucasR 13 februari 2019 om 13:25

Haha, exact! Wat een onzinnige poll.

ddjong67 13 februari 2019 om 13:45

eens! onzin speculaties.

Samlambeej 13 februari 2019 om 14:13

eens, onnozele poll

wulu 13 februari 2019 om 12:37

Bailsford gaat gewoon voor de hoogste bieder, dit is een goede tactiek om twijfelende partijen te triggeren lijkt mij

Verweggistan 13 februari 2019 om 15:00

Sky gaat voor het Rabo-scenario. Daar kan best een Colombiaanse sponsor/coldeportes komen 'Belkinnen'.

Jean Dumas 13 februari 2019 om 18:19

One hundred percent Colombian.

Veloburto 13 februari 2019 om 20:10

Disco shit.