Danny en Boy van Poppel tekenen bij Wanty-Gobert

zondag 18 augustus 2019 om 13:56
Danny en Boy van Poppel tekenen bij Wanty-Gobert

foto: Cor Vos

Danny van Poppel (26) verlaat Jumbo-Visma aan het einde van dit seizoen. Hij tekent een contract bij Wanty-Gobert, waar hij herenigd wordt met zijn voormalige ploegleider Hilaire Van de Schueren. Ook zijn broer Boy van Poppel (31) gaat naar de Belgische ploeg; hij verlaat Roompot-Charles.


De zonen van oud-topsprinter Jean-Paul van Poppel tekenen voor twee jaar bij Wanty-Gobert. Eerder werkten Danny en Boy bij Vacansoleil al samen met Van der Schueren. Daarna gingen zij naar Trek. Danny van Poppel reed daarna nog voor Team Sky (twee jaar) en LottoNL-Jumbo (twee jaar). Boy reed tot en met 2018 bij Trek-Segafredo. Dit seizoen komt hij uit voor Roompot-Charles, de ploeg die mogelijk gaat stoppen.

Mogelijk Tour de France
“Ik ben zeer blij om vanaf volgend seizoen Wanty-Gobert te vervoegen”, zegt Danny. “Ze bieden me veel kansen, en bovendien, samen met mijn broer. Hoe ouder we worden, hoe meer we beseffen hoe speciaal het is om een sterk duo te vormen. Hilaire Van der Schueren heeft al jaren vertrouwen in mij, en in onze tandem, zowel in betere als in mindere periodes, dus het voelt goed om voor dit Belgische team te rijden.”

“Voor mij persoonlijk is plezier hebben het belangrijkste, maar daarnaast ben ik ook wel erg ambitieus. Ik wil elke vechten voor elke kans die ik krijg, in de hoop dit samen te doen met een nieuwe Wanty-Gobert sprinttrein. Waarom niet in de Tour de France?”, aldus de jongste Van Poppel. Wanty-Gobert kwam de laatste twee jaar aan de start in de Ronde van Frankrijk.

In dienst van Danny
Boy ziet het als een voordeel om weer samen te rijden met zijn broer. “Het is net iets makkelijker om op mekaar in te spelen en ook heb je altijd een tikkeltje extra te geven. Ik kijk dus al uit om opnieuw volledig in dienst van het team te gaan rijden, na een jaar waarin ik vaak mijn eigen kans mocht gaan en een aantal mooie ereplaatsen kon verzamelen. Er staan ons nog mooie dingen te wachten”, zegt hij.

Dit artikel delen:

33 Reacties

tdcbolide 18 augustus 2019 om 14:00

toptransfers voor beide partijen

katerkop 18 augustus 2019 om 14:07

Verrassend. Tot op heden vooral een net-niet sprinter. Denk niet dat dit bij WGG anders is.

TijmenCamps 18 augustus 2019 om 14:07

Kom er maar in Marcel Kittel!

kelderfan 18 augustus 2019 om 14:10

Ik kom er aan; nog even mijn haar kammen.;)

Panache 18 augustus 2019 om 14:22

Die sprinter die ze nog zochten, bleek al gecontracteerd te zijn: Wout van Aert.

Franco Ballerini 18 augustus 2019 om 14:47

Ik zie Kittel op basis van een prestatie contract graag komen.

Jasper van Grieken 18 augustus 2019 om 14:08

Zou dit dan ook betekenen dat, een eventuele komst van, Kittel serieuzer is geworden?

Random wielerliefhebber. 18 augustus 2019 om 14:09

Goeie deal voor beide kanten, zie van Poppel daar wel weer resultaten rijden.

Wanty ook al Petilli aangetrokken, hebben ze een extra zak met geld of kostte G. Martin zoveel? Wat hij niet waard was

Barry Batsbak 18 augustus 2019 om 14:11

Leuke transfer. Goede aankoop voor Wanty denk ik ook. Danny van Poppel was in het voorjaar met vlagen erg sterk. Wel af en toe op rare momenten gesmeten met zijn krachten, maar er zat wel power in.

Mark 18 augustus 2019 om 14:11

Leuk team waar Danny zeker een kopman rol heeft en Boy heeft daar ook wel een beschermende status. Ik hoop dat zij nog een aantal goede seizoenen hebben.

Franco Ballerini 18 augustus 2019 om 14:12

Totaal geen gemis voor TJV. Ik gun hem overigens alle succes bij WGG.

john 18 augustus 2019 om 14:14

En nou nog B .J Lindeman voor de sprinttrein mee nemen

Scott Sunderland 18 augustus 2019 om 15:00

Waarom niet Lindeman. Het is maar de vraag of hij bij TJV kan blijven. Toch elk jaar een van de laatsten die mag bijtekenen. En altijd maar één jaar.

jsprunk 18 augustus 2019 om 14:27

Logisch dat hij weg gaat. Voorjaar was niet veel en geen plek in de grote rondes voor hem.

Samlambeej 18 augustus 2019 om 14:27

Interessant! Doch soms een beetje ongelukkig vind ik Danny wel leuk koersen in grote (Molenberg) en kleine (Hageland) klassieke wedstrijden. Als die beter is met Boy derbij, so be it. Boy is ook geen loutere pelotonvulling. Rijdt af en toe nog wel eens met z'n snufferd in de wind. Zij het in een ontsnapping of sprintvoorbereiding.

Dupont staat er nog op voor '20, Pasqualon niet.

Charlie33 18 augustus 2019 om 14:37

Pappa van Poppel gaat hij ook mee?

TijmenCamps 18 augustus 2019 om 14:46

Merlier naar TJV? is ook een rappe man, vriend van WvA en kan gaan crossen.

HSV 18 augustus 2019 om 15:55

Merlier rijdt volgend jaar gewoon weer bij Corendon. Daar heeft hij ook vrienden..

Mooie_Mario 18 augustus 2019 om 14:47

Tja. TJV ziet in Danny meer een klassiek rijder, maar Danny wil graag sprinten. Hij weet dat hij niet hoog in de rangorde staat bij TJV op dat gebied en vertrekt naar Wanty. En dan zegt nu Hilaire Van der Schueren dat Danny zich gaat richten op de klassiekers…

EmPeHa 18 augustus 2019 om 14:55

Mag dat, met een tandem deelnemen aan de TdF?

Scott Sunderland 18 augustus 2019 om 14:56

Ik denk nog steeds dat we het beste waartoe Danny van Poppel in staat is niet hebben gezien. Los van of we dat ook nog gaan zien. Hij heeft behoorlijk wat capaciteiten en talent. Kwetsbaar is hij wel, zeker ook mentaal.

Wanty lijkt me een prima keuze. Wat uit de luwte in een PCT ploeg zoals deze is een goede zet.

Hij kan zowel in de Vlaamse klassiekers zijn ding doen als zijn sprints uitkiezen. Belangrijkste is dat hij weer goed in zijn vel zit.

Jacco van Stierop 18 augustus 2019 om 15:06

Eens. Danny heeft denk ik wat meer vrijheid nodig en minder een voorgestoomd takenpakket. Wanty rijdt leuke wedstrijden, ploegsfeer is losser maar met een duidelijke patron. Goede keuze lijkt me.

Verweggistan 18 augustus 2019 om 15:04

Misschien ook weer alle Kreders verzamelen? En dan een vakantiepark als sponsor strikken?

Fuubs 18 augustus 2019 om 15:10

Lijkt mij een prima transfer voor alle partijen.

Niklas 18 augustus 2019 om 15:12

Goede keuze en toch ook wel een opmerkelijke transfer: de perikelen met de benen van Danny zijn nog niet opgelost, toch? En als het gaat om een vervanger bij TJV dan zou mijn voorkeur – voor wat het waard is! – toch uitgaan naar Merlier in plaats van Kittel. De eerste past volgens mij beter en is meer dan alleen een pure sprinter.

Baik-Baik 18 augustus 2019 om 15:35

Merlier heeft voor 2020 nog een contract.

Jungle Man 18 augustus 2019 om 15:27

Ik denk voor wgg een goede aanwinst. Met pasqualon wordt de oorlog niet gewonnen, met Poppel misschien wel. Hopelijk komt het potentieel van Danny van Poppel er een keer uit. Qua wielrennen heeft ie meer inz Jin mars dan groenewegen

Baik-Baik 18 augustus 2019 om 15:40

Ik vond het al zo stil omtrent de renners van Roompot. B. van Poppel is pas de tweede renner, na Steels die een andere ploeg heeft. Er lijken serieus wat renners straks prof af te zijn.

the student 18 augustus 2019 om 15:50

Ik vind het een interessante transfer voor danny. Vorig jaar vond ik hem gewoon prima bij jumbo Dit jaar redelijk. Is zeker ook meer dan alleen een sprinter. Voor boy is dit natuurlijk wel een logische move. Het kan beide kanten op. T kan goed uitpakken en t kan slecht uitpakken.

mamaffia 18 augustus 2019 om 20:11

An sich een mooie overstap voor beide heren. Wel vraag ik me ten zeerste af of Wanty nog een wildcard gaat krijgen voor de Tour 2020. Met alle respect voor Wanty, want ik vind het oprecht een leuk team, maar ze hebben los van G. Martin toch bitter weinig laten zien in de afgelopen Tourdeelnames. Afgezien van al die uren in kansloze vluchtpogingen dan.

xistnc 18 augustus 2019 om 20:21

Nice! Al zag ik deze niet aankomen.

Win-win-win.

Banaanslachter75 18 augustus 2019 om 20:58

Als je er van houdt om samen met je broer in een ploeg wil rijden waar de chaos regeert en je voor eigen kansen wil/moet rijden … dan zit je goed bij die ploeg.
succes alvast !

  • 1
  • 2