Dankbare Andres Ardila: “Nu kijken welke aanbiedingen er liggen”

maandag 24 juni 2019 om 09:14
Dankbare Andres Ardila: “Nu kijken welke aanbiedingen er liggen”

foto: IsolaPress

Andres Camilo Ardila stelde gisteren zijn eindzege veilig in de Giro d’Italia U23. Vanaf het moment dat er geklommen moest worden, was de Colombiaan (20) een klasse apart. En met een royale voorsprong pakte hij de winst. Meerdere WorldTour-teams trekken intussen al aan zijn mouw.


“Ik ben enorm gelukkig”, vertelde Ardila aan Ciclismo Internacional. “In de eerste plaats wil ik God bedanken dat Hij mij de kracht gaf om te kunnen strijden voor deze titel. En bovenal dat ik de titel kon meenemen naar mijn thuisland. Deze overwinning is voor al mijn landgenoten. Ook mijn ploegmaats, die geweldig werk verrichtten, hebben goed gekoerst. Ze werkten goed samen en meer nog dat het mijn overwinning is, is dit een overwinning van hen.”

Ook bedankte hij de mecanicien, de masseur en de technicus die hem bijstonden tijdens de Baby Giro. “En vooral wil ik de twee meest belangrijke mensen in mijn leven bedanken: mijn ouders. Zij zijn mijn drijfveer om door te gaan en te slagen in het profwielrennen.”

WorldTour
Zijn prestaties zijn ook de WorldTour-teams niet ontgaan. De beloftevolle klimmer kan intussen rekenen op de belangstelling van meerdere teams, vertelde hij al. Ardila: “Nu is de tijd gekomen om te bekijken welke aanbiedingen er liggen en ongetwijfeld, op een later moment, laat ik weten waar mijn toekomst ligt. Daarvoor moet ik eerst goede afwegingen maken.”

Dit artikel delen:

10 Reacties

jessevdalen 24 juni 2019 om 09:36

Ga naar androni eerst om aan europa te wennen!

greeny 24 juni 2019 om 09:41

het pad van bernal en sosa is natuurlijk een mooi lokkertje voor savio

Chasse_patate 24 juni 2019 om 10:20

Misschien kan jumbo visma zijjn eerst Colombiaan inlijven.

west 24 juni 2019 om 12:28

Ja? Gaan we gewoon met z’n allen doen alsof er niet eerst even een biologisch paspoort doorgelicht moet worden?

greeny 24 juni 2019 om 12:51

lol het is een talentje uit een ander land dus ja gelijk verdacht.. de uci moet eerst jumboploegje even op de vingers tikken voor de gigantische stappen de laatste anderhalf jaar

west 24 juni 2019 om 22:10

Nee, dat maak jij ervan. Het is een twintigjarige, in de u23 categorie, die opeens, zonder palmares, de grootste wedstrijd van het jaar wint. Dat vindt ik apart. Niet waar ie vandaan komt. Als gekke Henkie uit Appelscha zonder dat ie ooit één fatsoenlijke wedstrijd op niveau gereden-, laat staan gewonnen-, heeft en dan de babygiro wint dan is hij net zo ongecontroleerd.
Maar als bij jou je eerste gedachte is: oh, hij zal wel hem wel een dopeur vinden omdat ie uit een ander land komt, dan is dat jouw vooroordeel. Niet de mijne.

greeny 24 juni 2019 om 22:21

lol ik stel voor niemand te vertrouwen maar ook zeker niet de een meer te wantrouwen dan welk ander ook. zeker bij de profs en top van de beloften niet, stuk voor stuk levend in het grijze gebied tussen legaal en illegaal prepareren

west 25 juni 2019 om 17:03

Het heeft niks met vertrouwen te maken. Een biologisch paspoort is iets wat je gewoon kan nakijken.

Jowinho 25 juni 2019 om 18:34

De Giro is helemaal niet de grootste wedstrijd van het jaar bij de U23